رواية أحببته فتكبر الفصل الثالث 3 بقلم نور عصام
رواية أحببته فتكبر الفصل الثالث 3
سليم خلاص مفيش قدامه حل غير انه يروح يفتح فتح
الباب ولقي امه وابوه وخالته وجوزها الدنيا اسودت ف وشه
فتحيه بفرحه وابتسامه علي وشها قالت حبيبي واخدته بالحضن وقالت صباحيه مباركه يا عريس
سليم مش بيتكلم
نبيله الف مبروك ياعريس وحضنته وقالت فين العروسه
ابوه وجوز خالته سلمو عليه وباركوله ودخلو كلهم وقعدو
سليم الدموع ف عيونه ومش عارف يعمل ايه
نبيله شمس فين ياسليم اوعي تكون لسه نايمه
فتحيه شكلها كدا ملهاش حس بقلمي نور عصام
حمدي ايه يا سليم ساكت ليه
محمد قومي يا نبيله شوفي بنتك وخليها تيجي احسن وحشتني جدا
نبيله قامت وقالت شمس جوا يا سليم
سليم بقهر وحصره قال مش عارف
نبيله وقفت مكانها وقالت اومال فين
فتحيه مالك يا سليم عامل كدا ليه وفين مراتك
سليم مش عارف راحت فين
محمد يغضب يعني ايه راحت فين
حمدي اهدي يا بني كدا وفهمنا
نبيله راحت عليه وقالت شمس فين يا سليم وايه اللي حصل
محمد بصوت عالي قال شوفي بنتك فين وايه اللي حصلها ولا عملت ايه
حمدي اهدي يا محمد مش كدا وبص لأبنه وقال انطق
فتحيه حصل ايه يا سليم
الكل دماغه فيها مليون حاجه وطبعا كلها ظلم للبنت مفيش فايده مش هنتغير ابدا ولا هنسمع قبل نحكم، المهم
نبيله بحزن قالت بنتي فين وبصلته وقالت انا مربياها كويس وعرفه اخلاقها ومستحيل بنتي تغلط ولا توطي راس ابوها
فتحيه اهدي يا نبيله ايه اللي بتقوليه دا شمس بنت اصول
محمد رد وقال ياريت ابنك يفهمنا وإلا قسما بالله بقتلها
حمدي بصوت عالي قال اتكلم يا سليم
نبيله دقات قلبها بقت سريعه
اختها مسكتها من ايدها وقالت اهدي يا نبيله علشان صحتك
سليم بص ل خالته وحالتها وعرف ان نتيجه غلطته هتكون غاليه قوي بقلمي نور عصام
نبيله بتعب قالت ريحني يا ابني ايه اللي حصل
سليم اللي حصل ........... وقص عليهم ما حدث من وقت الخطوبه لوقت الجواز واللي عمله تاني يوم
نبيله وقعت ف الارض
محمد واختها بيحاولو يهدوها
حمدي راح علي ابنه وضربه بالقلم علي وشه وقاله لا انت ابني ولا اعرفك
فتحيه بدموع بقا كدا يا سليم دي اخرة تربيتي فيك
محمد بصله بقهر وقال الجواز مش بالعافيه كنت جيت وقولتلي كنت قولت ل خالتك ولا حتي ابوك
نبيله بتاخد نفسها بالعافيه وبعد دقائق اغمي عليها
حمدي طلب الاسعاف وبعد شويه وصلت وراحو عالمشفي
الكل واقف وقلقان حتي سليم موجود
فتحيه دموعها علي خدها
محمد الحزن مالي قلبه وعقله ومش عارف يفكر
حمدي محرج من عمايل ابنه ومش بينطق
الدكتور خرج
محمد خير يا دكتور
الدكتور ازمه قلبيه وانا اسف
محمد بقهر ايه يا دكتور اتكلم علطول
الدكتور اعتقد انكم عرفين انها مريضة قلب واي ضغط نفسي او انفعال غلط عليها وللاسف جالها جلطه ودراعها مش بيتحرك بس باذن الله حالتها النفسيه تتحسن ومع العلاج هتكون بخير ان شاء الله
محمد بص ل سليم
سليم دموعه نزلت وبعدين مشي وراح يدور عليها راح كل مكان خطر بباله حتي ناهد بس طبعا قالت انها متعرفش حاجه وهو خرج من عندها ومفيش امل انو يلاقيها
شمس وصلت السعوديه وكان ف استقبالها فهد ورحب بيها جدا وبعدين اخدها وراح عالفندق
فهد اتفضلي ارتاحي وبكرا باذن الله هنتكلم ف الشغل
شمس متشكره جدا
سليم رجع المشفي وقال انه مش لقيها الكل زعلان منه ومش اي زعل بس للاسف الاجواء مش مساعداهم علشان يتكلمو بكل اللي جواهم بقلمي نور عصام
وبعد كام يوم
نبيله خرحت من المشفي والي حد ما حالتها مستقره
فتحيه راحت مع اختها البيت
محمد ببعاملها كويس هي ملهاش ذنب
فتحيه طبطبت علي اختها وقالت متقلقيش بس تهدي اكيد هترجع هي اكيد قلبها مقهور ومكسوره من جواها
نبيله بدموع ابنك السبب
فتحيه والله بيعيط ودموعه ما نشفت انا مش ببرر لأبني انا عرفه ان غلط وكفايه عليه الندم اللي عايش فيه
نبيله قلبي وجعني عالبت
فتحيه ان شاء الله ربنا حفظها هي تستاهل كل خير
نبيله دموعه ذادت واختها لا تقل عنها
محمد سأل عنها كل اللي يعرفوها بس بردو مفيش فايده
وبعد فتره
سليم رجع شغله وبيحاول ينسي بالشغل ولكن الجرح اللي سببه للكل هيقتله من التفكير فيه
حمدي قومي يا فتحيه طلعي اكل لابنك
فتحيه مش راضي وقافل علي نفسه
حمدي وأخرتها معاه يعني مش هو السبب ف اللي حصل دا خلاني مش عارف احط عيني ف عين اختك وجوزها
فتحيه والله ولا انا بس اعمل ايه اختي تعبانه ومحتجاني وهو ابني برغم زعلي منه الا اني مش قادره اقسي عليه
حمدي يارب عدلها من عندك
فتحيه انا بس هتجننن علي شمس
حمدي ومين سمعك يا فتحيه
في السعوديه
فهد ببتسامه قال الخير علي قدوم الواردين زي ما بتقولو بمصر عن جد المصنع شغله كويس جدا واتعاقدنا مع كذا مول لحتي نوزع البضاعه
شمس كل شئ حصل بفضل مجهودك استاذ فهد
فهد الفضل لله ثم لتصميماتك وادراتك معايا عنجد يا مدام شمس انتي فعلا تستاهلي تكوني صاحبة المصنع مش مديره
شمس اشكرك جدا اسناذ فهد علي ثفتك فيا
ناهد اتصلت ب شمس وقالتلها اللي حصل ف مصر وبلغتها بحالة امها وقالتلها انها حاليا حالتها مستقره
شمس بحزن قالت لها روحي وطمني ماما عليا بس متعرفهاش انا فين خليها تتطمن وقوليلها اني كلمتك
ناهد عين العقل يا شمس وقفلت وفعلا ناهد راحت وطمنت ام شمس عليها وقالتلها متقولش ل سليم ولا حد من اهله هي حابه تطمن عليكم وطمنكم عليها
نبيله بفرحه يعني بنتي كويسه
ناهد ايوا يا طنط هي كلمتي علي الفون الارضي وبخير بس خافت تكلمك احسن يكون سليم ولا حد من اهله هنا
محمد الحمد لله بس بالله عليكي يا بنتي لو كلمتك تاني خليها تكلمنا نسمع صوتها ونعرف هي فين واللي هي عوزاه احنا هنعمله احنا عرفين انها مجروحه بقلمي نور عصام
ناهد حاضر يا عمي بس بالله عليكم مش هوصيكم اوعي حد يعرف انها اتكلمت
نبيله متخافيش يا بنتي هو فعلا ندم بس اللي عمله مش سهل عليها ولا علينا
ناهد طيب يا طنط انا همشي دلوقتي عن اذنكم
محمد مع السلامه يا بنتي ورجع ل مراته وقالها الحمدلله اننا اتطمنا عليها لكن بردو عاوز اشوفها او حتي اسمع صوتها
نبيله اتنهدت وقالت ربنا يحفظك يا بنتي فين ما كنتي
محمد امين يارب والي حد ما ارتاحو شويه ولكن طبعا قلبهم وجعهم عليها ونفسهم ياخدوها ف حضنهم ويعوضوها لان مس بشهوله يسكتو كدا لكن ما باليد حيله
ومر اربع شهور علي شمس وهي بالسعوديه وحققت نجاح عالي جدا والكل حبها ومرتاح للشغل معها
شمس اتصلت
نبيله الو
شمس ماما حبيبتي ازيك
نبيله بدموع كدا يا شمس تعملي فيا توجعي قلبي عليكي
شمس عيطت وقالت ماما الله يخليكي انا كتير مقهوره
نبيله خلاص يا شمس متعيطيش المهم انتي بخير
شمس الحمد لله ومش ناقصني غيرك انتي وبابا
محمد قلب بابا وحشاني
شمس وانت كمان يا بابا بس غصب عني
محمد عارف يا بنتي بس لو تقوليلي انتي فين وصدقيني هعملك اللي انتي عوزاه
شمس علشان خاطري يا بابا متضغطش عليا انا كويسه وبشتغل ف شركة تصميميات كبيره بردو بس مش ف مصر
محمد يعني انتي مش ف مصر
شمس لا يا بابا انا قولتلك علشان ترتاح وتطمن
نبيله طيب مش هتيجي علشان نشوفك يا شمس
شمس للاسف يا ماما العقد اللي مضيته مع الشركه بعشر سنين لكن انا لو عرفت انزل قبل كدا اكيد هنزل
نبيله عشر سنين يا شمس
شمس معلش يا ماما اللي حصل بقا انتي عرفه وقتها كنت مقهوره وعاوزه ابعد باي طريقه
محمد سمع حد بيكلمها وبيقول مدام شمس محتاجين امضة حضرتك هنا وتشوفي التصميمات دي فقالها روحي يابنتي لشغلك وابقي طمنينا عنك بقلمي نور عصام
شمس حاضر يا بابا خلي بالك علي نفسك وعلي ماما
محمد ف رعايه الله يا بنتي وقفل وبص ل امها وقال انا مبسوط ان اللي كان بيكلمها بيقولها يا مدام معني كدا انها قالت للي معها انها متجوزه علشان محدش يبصلها
نبيله عقله من يومها ربنا يهديها ويصلح حالها
وما اسرع الايام ومر خمس سنين
شمس حبيبي تعالي هنا يلا هنتأخر
سليم حاضر يا ماما بس بجيب العابي
شمس ياروحي هنتأخر عالطياره
وبعد ساعات وصلو القاهره
شمس نورت مصر كلها يا استاذ فهد
فهد منوره باهلها يا مدام شمس
سليم ماما هو احنا هنرجع تاني
شمس هو انت عاوز ترجع تاني يا قلبي
سليم ايوا علشان صحابي
فهد ان شاء الله ياحبيبي راح نرجع تاني
وبعد بعض الوقت وصلو فندق ......
شمس اخدت ابنها وطلعو
فهد طيب راح ادخل ارتاح شويه وبعدين بنقابل مدام ناهد
شمس تمام ودخلت وبس نامت عالسرير واخدت ابنها ف حضنها استرجعت كل ذكراياتها دموعها نزلت
وبعد كام ساعه
شمس صحيت علي رنة فونها وكانت
ناهد ايه يا بنتي كل دا علي ما تردي
شمس معلش يا ناهد كنت نايمه
ناهد طيب انا تحت ف الفندق
شمس طيب دقائق وانزل وقفلت
سليم ماما رايحه فين
شمس نازله اقابل طنط ناهد تيجي معايا
سليم لا عاوز انام شويه كمان
شمس طيب يا سولي نام واوعي تخرج من الاوضه
سليم يا ماما مش بحب سولي دي وانتي عرفه
شمس هههههه اوك يا سولي
سليم يووو بقا يا ماما
شمس خلاص خلاص متزعلش وحضنته وقالت انت قلب ماما رواية احببته فتكبر بقلمي نور عصام وبعدين قالت طيب انا هغير وانزل ومش هتأخر
سليم اوك يا ماما
شمس نزلت وقابلت ناهد وسلمت عليها
ناهد حبيبتي وحشتيني
شمس انتي اكتر والله
فهد كيفك مدام ناهد
ناهد الحمد لله يا استاذ فهد نورت مصر كلها وبعدين قعدو يتكلمو ف الشغل فتره طويله وبعد ما خلصو
فهد قال إلي صدق هون وهو بيعرف اني بمصر واتفاقنا تنقابل راح اروح اشوفو بدكن شي
شمس وناهد شكرا ومشي
ناهد شموسه ايه مش ناويه تروحي تشوفي مامتك وباباكي
شمس ان شاء الله هروح بس مش دلوقتي
ناهد امته بس
شمس مش عاوزه اروح واشوف حد تاني هناك وبعدين قالتلها ممكن اطلب منك خدمه
ناهد عيوني
شمس تسلملي عيونك حبيبتي وبعدين قالت ممكن تجيبي ماما وبابا هنا لان بجد لو روحت شوفت اي حد هناك بالصدفه منهم مش عرفه هعمل ايه
ناهد حاضر هروح واجيبهم بس تعرفي انا سمعت ان سليم ندمان قوي علي اللي عمله معاكي
شمس وقت الندم اكيد قات وزي ما انتي عرفه عدي خمس سنين واكيد نسي واتجوز
ناهد لا لسه متجوز طنط قالتلي ان هو رافض يتجوز
شمس علي راحته ميهمنيش كفايه اللي عمله فيا
ناهد طيب وسليم الصغير
سمش دا ابني لوحدي ومستحيل اخليه يشوفه
ناهد طيب اهدي وانا همشي دلوقتي وكلمك واقولك امته نتقابل ومعايا طنط وعمي
شمس ماشي حبيبتي وبعدين طلعت عند ابنها اول ما دخلت قالت سولي حبيب ماما
سليم بزهئ قال يا ماما قولتلك كتير مش بحب الاسم دا
شمس ههههه وراحت عليه وباسته من خده وقالت يلا علشان ننزل ناكل
سليم حاضر ياماما
وبعد شويه نزلو
شمس حلو الاكل يا ياروحي
سليم جدا يا ماما
شمس بالف هنا حبيبي
سليم ممكن الميه ياماما
شمس اتفضل يا قلب ماما وهي بتناوله وقعت
سليم اوبا سوري يا ماما
شمس عادي حبيبي وبعدين انا اللي وقعتها قامت وقالت هروح الحمام بس انظف هدومي
سليم اوك يا ماما
شمس اوعي تقوم من هنا مهما حصل
سليم حاضر يا ماما
شمس مشيت وراحت الحمام
سليم قاعد والتفت حواليه وكان قاعد ثلاث رجال
احد الرجال بصله وابتسم
سليم ابتسم
احد الرجال قام وراح لعنده وقاله ازيك يابطل
سليم استغرب وبعدين قاله الحمد لله بقلمي نور عصام
الرجل قاله ممكن اقعد معك
سليم مش عارف
الرجل ابتسم وبعدين قاله انت هنا لوحدك
سليم لا مع ماما
الرجل طيب انا هقعد معك لوقت ماما تيجي
سليم اوك اتفضل
الرجل قاله اسمك ايه يا بطل
سليم قال سليم
الرجل ابتسم وقال بجد يا سولي
سليم اتنهد
الرجل مالك بس ليه التنهيده دي
سليم علشان انا مش بحب اسم سولي دا
الرجل هههههه وانا كمان
سليم استغرب
الرجل متستغربش اصل انا كمان اسمي سليم ومش بحب الاسم دا خالص
سليم الصغير يعني حضرتك اسمك سليم
سليم ايوا وبعدين قاله ليه مش بتحب اسم سولي
سليم الصغير بيعصبني انا راجل ازاي يبقي اسمي سولي
سليم هههههههه وسيد الرجاله كلهم يا بطل وبعدين قاله انت نازل هنا بالفندق
سليم الصغير ايوا وحضرتك
سليم انا عندي شغل هنا كام يوم
سليم الصغير حضرتك بتشتغل ايه
سليم مهندس ديكور 🙄
سليم الصغير وانا هنا مع ماما عندها شغل
سليم وفين بابا
سليم الصغير مسافر
سليم ممكن نبقي اصحاب
سليم الصغير اوك
سليم معك فون
سليم الصغير ايوا
سليم طيب هاته علشان اسيف رقمي عندك وانت كمان
سليم الصغير لا قول وانا اكتبه
سليم بستغراب قال ليه عادي يعني
سليم الصغير علشان انا حاطت صوره الموزه بتاعتي ومش عاوز حد يشوفها بقلمي نور عصام
سليم هههههههه انت عندك كام سنه
سليم الصغير خمسه
سليم وعندك موزه
سليم الصغير احلي موزه ف الدنيا كلها
سليم مين دي
سليم الصغير ماما حبيبتي
سليم بحب قاله ربنا يخليك ليها ويخلهالك حبيبي
سليم الصغير امين وبعدين قاله طيب ممكن اخد انا فونك واسيف رقمي عندك بقلمي نور عصام
سليم لا انا كمان حاطت صورة مراتي ومقدرش حد يشوفها خالص ولا حتي انته
سليم الصغير ههههه وضحك ضحكه بريئه هزت قلب سليم
سليم طيب قول رقمك وانا ارن عليك
سليم الصغير اوك وقاله
سليم قام وباسه ولعب ف شعره وقاله انا هروح بقا علشان زمايلي وكمان عندي شغل واكيد هكلمك تاني يا بطل
سليم اوك وبعد شويه وصلت
شمس حبيبي معلش اتأخرت عليك
سليم ولا يهمك يا ماما المهم انتي كويسه
شمس كويسه يا قلب ماما
سليم مع زملائه بيتكلمو ف الشغل
عمرو ايه ياعم هو انت علشان الولد عيونه لون عيونك روحت تبوسه
احمد بس تعرف يا سليم الواد دا شبهك شويه وخصوصا لون عيونه رواية احببته فتكبر بقلمي نور عصام
سليم ابتسم وقال هو فعلا لون عيونه زي ربنا يحفظه
شمس يلا بينا يا قلبي
سليم الصغير يلا يا ماما وقامو
عمرو ايه يا سليم مش ناوي تتجوز بقا
سليم لا يا عم انا كدا كويس والتفت الجهه التانيه شاف
شمس وابنها مع بعض بس قربو يخرحو من الباب
سليم فتح عيونه وقام
تفتكرو ايه اللي هيحصل
هل الغربه والأيام غيرت شمس
ام الحنين والإشتياق لهم رأي تاني.. يتبع الفصل الرابع اضغط هنا