رواية احبني مدير شركتي البارت السابع عشر 17 بقلم سميرة محمد
رواية احبني مدير شركتي الفصل السابع عشر 17
سعاد: قومي ياملك كل دا نايمه
ملك بنعاس: اممممم ....ياماما سيبيني انام بقى
اميرة: يابت فرحك النهاردة
ملك: اممم...انام بس نص ساعه كمان والله
سعاد: يابت اميرة صحبتك جاتلك
ملك (وضعت راسها تحت المخده): طب ماشي سيبيني انام شويه
أميرة: طنط هي مش هتصحى كدا
سعاد: طب هنعمل ايه دلوقتي
أميرة: اصبري انا عارفه اعمل ايه ( راحت أميرة وجابت ميه ووقفت) ملك مش هتصحي يعني
ملك: لا
أميرة: ماشي ياستي (هنا شدت المخده ودلقت الميه على وشها دون تردد)
ملك وقفت بتتطنط على السرير: اه..يح ..امااااايي عاااا..والله مانا سيباكي ياميرة(كانت سعاد واميرة غارقين من الضحك بسبب حركاتها ذي المجانين وجريت ملك ورا اميرة وفضلوا يضربوا في بعض بهزار وفرحه )
ملك وهي بتجري على الانتريه بتعب: اخخخ مش قادرة تعبت استوب يابنتي
أميرة جلست جنبيها: وانا والله اجري بقى خدي دش علشان نروح الفندق ونظبطك ياعروسه للفرح
ملك: ياقلبي مش قادرة اقوم
أميرة بخبث: اوووه كدا بقى اجيبلك علاء يشيلك ههههه
ملك: مستفزه امشي يلا والله اصبري بس هنتقم منك لما يجي دورك وتتجوزي
أميرة: ياروحي ولا تقدري ههههه(هنا كانوا العائلة سعيدة وفرحانين بالمناسبه دي وقضوا النهار كله ضحك لاكن في جهة اخرى كان فيه واحد بيخطط اذاي يخرب سعادتهم)
.....بفيلا فارس
شمس: كله تمام يافارس بيه انا عرفت كمان بيت مامتها طلعت ساكنه في شقه صحبتها
فارس: تمام كدا اول ماتنزل انتي عارفه تعملي ايه
شمس بتوتر: فاكره طبعا مش ناسيه
.....
دخلت ملك مع عائلتها وصحبتها الفندق
أميرة: واوو ايه دا يابنتي الفندق دا جميل جدا امال فين قاعه الفرح بتاعتك
ملك : هناك اهي
حسين:طب يلا انتي يام ملك خدي ملك واميرة وجهزوها
دخل علاء الفندق وشافهم ورحب بيهم: ملك خدي دا مفتاح الاوضه وهاتجيلك الكوافيرة للمكياج بتاعك
ملك : تمام
طلعت ملك ولبست الفستان بمساعدة مامتها وصحبتها
سعاد: حبيبتي ربنا يحميكي يارب ماشاء الله عليكي أميرة:طالعه ملاك ايه الجمال دا كله كان مستخبي فين بس ياربي
ملك بنظره طفوليه : ليه انا كنت وحشه ولا ايه
أميرة: انتي كنتي جميلة وبقيتي اجمل
ملك وهي بتاخد اميرة بالحضن جامد: بحب اوووي ربنا يخليكي ليا يارب (هنا رن هاتف أميرة)
أميرة: بابا انت فين .....طب كدا انت مع ماما اوكي انا نازله اهو
ملك: ايه هما وصلوا
أميرة: اه ياروحي وهسيبك دلوقتي علشان اقابلهم ماشي
سعاد: وانا هنزل معاها ياروحي علشان اظبط الي ناقص ايه واشوف الضيوف وشويه وهرجعلك تمام
ملك : اوكي تمام يكون احسن علشان همووووت واكل
اميرة: طفسه بتاكلي حتى في فرحك يابت اعتقي بقى والاكادة مش باين عليكي يامعصعه انتي
ملك: ياماما انا سيماتيك مش باكل وببقى ذي العجله ذيك كده هههه
اميرة: والله اضربك بس لما اقابل بابا وماما هطلع هديكي علقه هخاليكي متجبسه على الكوشه جنب عريسك
ملك والاكل ببوقها: هشش خاليني اكل برواقه يلا سكه السلامه
ماهي لحظات ودق باب الغرفه
ملك: بالتأكيد أميرة انا عارفه مش هتسيبني اكل (تحركت ملك بأتجاه الباب ماسكه بالمقبض وتقوم بفتحه) جيتي لحقتي ان...فارس انت ؟...اذاي عرفت انه انا هنا؟.
فارس بأبتسامه تظهر اسنانه البيضاء ودخل اوضتها: مش الاول تدخليني اتكلم معاكي
ملك : انا مطلبتش منك تدخل
فارس ببرود: بصي انا مش جاي علشان اتخانق معاكي انا جيت اقولك انك هتتجوزيني انا ياملك والنهاردة
ملك:نجوم السما اقربلك
فارس قام بعصبيه ومسكها من دراعها بقوه ومشي بيها بسرعه لخارج الاوضه :يبقى تعالي اوريكي عرض هيعجبك
ملك بتوجع : اخخخ...سيب ايدي بقولك بتوجعلي ايدي مش عاوزه اشوف حاجة ابعد عني(حاولت تبعد ايده عنها لاكن ايده ذي الفولاذ ولا بيتأثر بضرباتها المتتاليه عليها)
فارس : ضرباتك ذي ضربات القطه متحاوليش (هنا وقف بسور السلم وشدها من خصرها وقربها مشار لايده على باباها)
ملك: بابا ايه الي جابه
فارس: شايفاه كويس بصي الي وراه (لاحظت ملك حارسين وراه وواحد فيهم ماسك مسدس موجهه بضهر باباها ) شوفتي كويس و(اقترب منها هامس في اذنيها ) كمان في شقه مامتك فلوس انتي سرقتيها مني والبوليس هياخد مامتك وانتي في الحبس وباباكي هيموت والعرض الاخير احب اوريهولك(مسكها ولفها باتجاه اليسار لتواجه نظرها لعلاء الانيق ببدلة الزفاف ) العرض الاخير اممممم علاء بالشيك الي ماضيه والعقد الي كتباه هيوديكم من فرحكم للسجن (كل دا كانت ملك بتسمع وتشاهد بدموعها وشفايفها الضاغطه عليها من كلامه القاسي
ملك وجهت عيونها الدامعه لعيونه لعل قلبه القاسي يرحمها : وانت متقدرش تعمل كدا ارجوك انا عمري ماذيتك في حاجة حاول شخصيتك مش كدا انت كويس ارجوك سيبني اعيش حياتي
فارس متجاهل عيونها ناظرا للفراغ: متحاوليش تستعطفيني لاني مش هتراجع عن كلامي سمعتي وانت اذيتيني ووجعتني اوووي ياملك
ملك: لو عشان ضربتك بالقلم بعتذرلك وهفضل اعتذر
فارس وهو بيمسكها من كتفها غارز ضوافره بجلد جسمها ويحركها بقوة: لا انتي بتوجعيني كل يوم بحبك دا انا بحبك ياملك كل لحظه بتمر بحبك اكتر من اول ماشوفتك حاولت ابعد عنك لاكن مقدرتش حاولت اتجاهل الحب دا لاكن مقدرتش
ملك بتبعد ايديها عنه: وانا عمري ماهحبك امشي
فارس رجع خطوة لورا: ماشي بس قبل مامشي هعمل حاجة (قام وطلع الفون بتاعه واتصل بشمس وقام بفتح المكبر) شمس ادخلي وبلغي عن علاء وملك وعن مامه ملك انه فلوسي في شقتها )
شمس: حاضر يافندم
ملك بعياط شديد: ارجوك لا ....لا ابوس ايدك
فارس: قولتي ايه ياملك
ملك:.....
فارس :يلا ياشمس معنديش وقت ادخلي وبلغي
ملك شدت الفون منه: ارجوكي لا...متعمليش كدا انا موافقه موافقه عليك بس ارحمني حراام عليك
فارس بانتصار: خلاص ياشمس ارجعي ورجعي كل حاجة ذي ماكانت
شمس : حاضر يافارس بيه
فارس بدون وعي حضنها جامد كانه خلاص اتملكها ليه وبس: اخيرااا يلا بينا
ملك بعدته عنها بقوه: انت هتتجوزني بس عمري ماهسمحلك تلمس شعره مني
فارس بذكاء: بوعدك انه مش هلمس شعره منك (وانحني وجهه مقابل وجهها ماسح دموعها ) يلا اضحكي مش لازم الناس تشوفك كدا ولا ايه ياروحي
ملك: روحك تاخدك يابعيد ربنا ينتقم منك
فارس: هههههه لما تاخدني هخدك معايا متخافيش
يتبع الفصل 18 اضغط هنا