Ads by Google X

رواية ان كيدهن عظيم الفصل الحادي عشر 11

الصفحة الرئيسية

رواية ان كيدهن عظيم الفصل الحادي عشر 11 بقلم منار رمضان عبر دليل الروايات

رواية ان كيدهن عظيم كاملة

رواية ان كيدهن عظيم البارت الحادي عشر 11

مريم : انتى يابت يا حياة 
حياة : ايه انتى يا بت يا حياة دى احنا فى الشركة يا أبلة 
مريم : بقولك ايه سيبك من البوؤين بتوعك دول انا جعانة 
حياة : جعانة ما انا جايبة معايا بنت اختى كلها ربع ساعة ووقت البريك يجى 
مريم : لسسسه ربع ساعة
حياة : مريييم امشى من هنا يابت 
مريم : ماششششى يا حياة سلام 
مريم طلعت وهى بتدبدب برجلها غل الارض بعصبية 
محمد للسكرتيرة : عرفى استاذه حياة انى عاوزها 
السكرتيرة : تمام ثوانى وأبلغها 
السكرتيرة دخلت لحياة 
: البشمهندس محمد عايز حضرتك 
حياة باستغراب : عايز ايه ده طب دخليه 
سكرتيره : تمام 
محمد دخل لحياة بابتسامة : اذيك 
حياة بابتسامة : تمام الحمدلله اتفضل عايز ايه 
محمد : انا فى شركة بعتتلى فاكس من المانيا  وعرفت إن فى صفقة عربيات عالمية بى ام دبليو جديدة ومن رايى أننا ندخل فيها هتفرق معانا كتير وكمان بما اننا لسه مبتداين وان شاء الله لو كسبنا الصفقة دى هتبقى التوب وهنضرب أى شركة عالمية كبيرة والكل هيعملنا الف حساب بعد كده 
حياة اعجبت بطريقة كلامه وتصميمه وإصراره 
حياة : متاكد ان شركة فى انكانياتنا هتقدر تنافس شركات عالمية 
محمد : وليه لا فرصة زى كده متتكررش غير كل مليون سنه مرة 
حياة : تمام هشوف رئيس مجلس الإدارة واخليه يقعد معاك وتحاول تقنعه بكدا 
محمد بفرحة : تمام وياريت لو النهارده أكلمه 
حياة : تمام هكلمه حالا 
محمد : عن اذنك 
حياة : اتفضل يا بشمهندس 
محمد طلع برة وهو فرحان 
حسن : عملت ايه 
محمد : اقنعتها طبعا وهتكلم باباها النهارده 
حسن : مش عارف ايه الفرحة اللى ف عينيك دى وهتكلم باباها النهارده ولا اكنك رايح عشان تخطبها منه 
محمد بمكر : وليه لا 
حسن : محمد انت بجد عايز 
محمد : بقولك ايه لا عايز ولا مش عايز سيبنى ف حالى والمهم دلوقتى انا عايز اعرف هقدا معاه الكلام ازاى 
حسن : انا اقولك تقوله لو سمحت يا عمى انا طلب ايد بنتك اصدى ايد الشركة بتاعتك عشان أدخلها ف صفقة عربيات عالمية 
محمد : انت بتستظرف يا بن الظريفة 
حسن : انا امى ظرييفة   ( بصوت بوشكاش محفوظ 😂) 
بعد ساعة 
خالد بتوتر : بردوا مش فاهم وجهه نظرك أننا ندخل في حاجه خطيرة زى دى 
محمد : هى فعلا خطيرة وخطيرة جدا كمان بس فكر من الجانب الإيجابي منها وسيبك من الجانب السلبى يعنى أن شاء الله لو ربحنا الصفقة دى هتبقى أول شركة مصرية فى العالم واول شركة ف العالم تربح صفقة زى دى وكمان تعاقد مدى الحياة مع الشركة وحضرتك عارف ان عربيات البى ام دبليو دى ناجحة ازاى وانك تعمل تعاقد مع الشركة نفسها مدى الحياة يعنى حضرتك دخلت العالمية وكمان هنقدر ننافس أى شركة ف العالم وتبقى شركتك الصغيرة دى واللى بدأ من حوالى كام شهر تبقى من أكبر شركات العالم كله
خالد معجب بطموح محمد وإصراره وابتسم ابتسامه حزن لأن من طريقة كلامه واقناعه فكره بخليل اخوه 
خالد : بس دى فيها مخاطرة كبيرة 
محمد : مش هنخسر حاجه واهى مجرد تجربة وهنبقى استفدنا منها كتجربة ونشوف سلبياتها ايه ومش نكرره بعد كده وبردوا نشوف إيجابياتها ايه ونعرفه وكمان هتدينا كلنا كمهندسين وكل واحد ف الشركة ثقة ودعم أننا ننافس وندخل ف حاجه كبيرة زى كده 
خالد : مش عارف اقولك ايه
محمد : تقول موافق وان شاء الله مش هتندم خليك ورا محمد وانت عمرك ما هتندم ابدا 
خالد : هههههه فكرتنى بخليل اخويا الله يرحمه كان كل ما يعوز يعمل مصيبة واكون شريك معاه يقولى خليك ورا خلول وعمرك ما هتندم 
محمد كشر وملامحه اتغيرت 180 درجة 
محمد : يعنى حضرتك قولت ايه دلوقتي 
خالد : موافق يا بشمهندس وربنا يوفقنا جميعا
محمد بشبه ابتسامه : أن شاء الله 
خالد وافق على أنه يخاطر بصفقة زى دى وكمان مينكرش أن محمد اقنعه بالكلام وافق وكمان هو عارف لو كسب الصفقة دى هتفرق معاه اد ايه 
كل اللى فى الشركة بيشتغلوا بجد ليل نهار والكل بيشتغل بقلبه وكانوا بيسافروا كتير ومحمد وحياة قربوا من بعض جامد جدا وبقوا صحاب وبيتكلموا كل يوم ف الشغل وبرة الشغل وبيتعشوا مع بعض تحت علم خالد لأن العشا ف إطار العمل وبس ومحمد خلاص أدى لقلبه الاذن أنه يتفتح وحياة كمان اللى اعترفت لنفسها أنها بتحب محمد  وثقة خالد ف محمد ملهاش حد وأنه بيعتبره زى ابنه بالظبط وحبه جدا 
بعد 5 شهور 
خالد جمع كل المهندسين والعمال وكل شخص بيشتغل ف الشركة 
خالد : طبعا انتوا متعرفوش انا مجمعكم هنا ليه
حسن : خير يا فندم 
خالد : خير انا دلوقتي ادام كل الشركة وكل شخص هنا انا بحب اشكر البشمهندس محمد على إصراره أننا ندخل صفقة كبيرة زى دى ومخاطبة كبيرة جدا مع شركات عالمية كبيرة ومنافسين كبار جدا 
محمد لحسن : يبقى خسرناها وانا مرفود مرفود 
خالد : احب اعرفكم أننا ربحنا الصفقة وبيقنا أكبر شركة منافسة فى العالم وكمان بقا لينا اسم تقيل اوي فى السوق اكبر الشركات العالم تخاف من اسمنا ده شركة الخليل للاستيراد والتصدير 
الكل العمال اللى يصقف ويصفر وكلهم بقوا يهنئوا بعض خالد صرف مكافآت لكل الناس اللى فى الشركة وزد مرتابتهم الضعف 
محمد بفرحة : الف مبروك يا مستر خالد 
خالد حضنه جامد : مبروك دى تقولها ليك انت يا بشمهندس انت السبب فى ده انا فعلا فخور بيك جدا انا لو كان عندى ابن كنت هتمنى أنه يكون نسخة منك 
محمد : وده شرف ليا يا مستر خالد وبالمناسبة دى انا عاوز اطلب من حضرتك طلب 
خالد : هتطلبه هنا ادام الناس تعالى المكتب 
محمد : لا انا هطلبه هنا بعد اذنك 
خالد بضحك : اتفضل يا عم العندى 
محمد بص لحياة : انا بطلب ايد حياة من حضرتك 
حياة والكل 😲
google-playkhamsatmostaqltradent