Ads by Google X

رواية العريس يصل غداً الفصل السادس عشر 16

الصفحة الرئيسية

 رواية العريس يصل غداً الفصل السادس عشر 16 بقلم نهلة زغلول عبر دليل الروايات

رواية العريس يصل غداً كاملة

رواية العريس يصل غداً الفصل السادس عشر 16

بعد اسبوعين ....في خطبة فيروز وسيف دخل حامل باقة من الورود في يديه يبارك لها وهي تزف لغيره ......
سليم مبروك يافيروز 
فيروز بصدمة من وجوده ---الله يبارك فيك 
سليم مبروك ياسيف 
سيف كويس انك جيت يابن عمي 
سليم كان لازم اجي الخطوبة عقبال الفرح انا حستاذن عشان شغلي 
سيف خليك شوية 
سليم مش حينفع فريدة مستنياني 
 مسكت فيروز طرف الرداء الذي ترتديه__ اناحقوم اشم هوا شوية 
سيف اتفضلي يافيروز 
سليم عن اذنكم الف مبروك واتجه الي الخارج راي فيروز غارقة في دموعها خلع سترته ووضعها عليها حتبردي 
فيروز ملكش فيه واتجهت الي الداخل مسك يديها 
زين..... وحشتيني .....واسف .......وبحبك ......
اغمضت عينيها من كلماته دخلت في قلبها تشعر به وبعشقه لكنه من اختار البعد مبقاش ينفع يازين مبقاش ينفع انتهينا انت نهيت كل حاجة بايديك دمرتنا
سليم طيب اسمعيني مسكت وجهه بيديها
اشتمت رائحة عطره وضع يديه علي يديها رفعها قبلها بشفاهه 
(يِّقِتّلَنِيِّ أّلَأّشٍتّيِّأّقِ يِّأّحٌبِيِّبِيِّ)
مبقاش ينفع يازين بيه خلاص كل حاجة انتهت ضاعت زي ماحنا ضيعنا
سليم متقويش كده كلامك بيعذبني بيموتني
فيروز انت اللي اخترت
وضع سليم يديه علي بطنها ابني عامل ايه 
فيروز بقوة انا نزلت زين الصغير 
سليم بضعف حاول بلع ريقه انتي بتقولي ايه 
فيروز نزلت ابنك 
سليم قولتلك مش حرحمك لو عملتي كده 
فيروز كنت مستني من ايه انت بعتني انا وهو 
اقترب سليم من وجهها واضح انك متعرفنيش كويس مسك رقبتها ضغط عليها حقتلك ومحدش حيسال عنك ولا حيلاقي جثتك حتي 
فيروز بالم وضحكة عالية كنت عارفة انك حتموت علي الولد عشان كده نزلته 
سليم تحبي احرقلك قلبك انا انا مش زين المنشاوي انا سليم المصري وترك رقبتها وذهب 
فيروز بصدمة مسكت رقبتها سليم سليم مين
سيف بتعملي ايه برة يافيروز الحو ساقع جاكيت مين ده
فيروز زين 
سيف بغيظ زين زين وهز راسه ازال السترة من علي جسدها رماها ارضا التقطتها فيروز مرة اخري انا بردانة هز سيف راسه خلينا ندخل احسن الضيوف مستنين
فيروز تعبانة اوي عايزة امشي
سيف الحفلة لسة مبداتش يافيروز
فيروز الايام جاية كتير عن اذنك
سيف استني حوصلك
فيروز تعبانة ياسيف عايزة ابقي لوحدي واتجهت الي الخارج 
سيف اوووف غبية لسة بتحبيه انا وراكي لحد ماتنسيه
**
عند سليم وفريدة.....
فاكراني زين المنشاوي عمالة تنتقم مني خدت المناقصة وبلغت عن الشحنة صدرو البضاعة بس اقسم بالله ماحرحمها عشان نزلت ابني 
فريدة ارحم نفسك ياسليم انت بتحبها وحتتجنن عليها متنكرش ده باين في عينيك عينيك فضحاك
تنهد سليم ثم رجع بظهره للوراء بكرسيه بحبها يافريدة بحبها
**
بعد عدة ايام ...عند فيروز وابراهيم..... 
فيروز انت اتفقت معاه ليه ياجدو انت قاصد تغظني 
ابراهيم اتعاملي معاه علي انه شريك وبس
يافيروز اهو وصل انا حسيبكم مع بعض
فيروز اتفضل يازين بيه عرفت انك بقي ليك نصيب في شركة الدالي
جلس بغرور وكبرياء رفع نظره لها فين الورق
فيروز الورق اهو بس انت ايه اللي خليك تشاركنا
سليم مش شغلك شغل ابراهيم بيه 
فيروز تمام امضي
سليم لما اراجع بنود العقد الاول وبدا في قراءة البنود تحت نظرات فيروز. له سرحت فيه هامسة وحشتني اوي اجابها بشفاهه هامسا وانتي كمان 
قاطع شرودهم كلماته فيا حاجة غريبة مش عجباكي
فيروز حتقرا للصبح علي كده
زين هاتي القلم حمضي
فيروز القلم اهو جنبك مسكت القلم تعطيه اياه مسك يديها لمس بشرتها الخمرية الناعمة
بعدت فيروز يديها عنه امضي يازين بيه
بعد ان تم عقد الشراكة بين الشركتين الدالي والمنشاوي .....
فيروز مبروك يامدام فيروز بس بردو مش حسيبك في حالك 
فيروز اعمل اللي يريحك يازين بيه بس انا حدمرك قبل ماتدمرني 
سليم اللي عندك اعملي شايفة الدبلة دي عمرك ماحتخرح من ايديك ابدا مهما حصل عشان انا قبل ماكون هنا واشار علي رأسها انا هنا واشار علي قلبها نافسيني ودمري شغلي وخسريني علي قد ماتقدري اخرك حترجعيلي مكانك عندي في قلبي 
فيروز عمري ماحرجعلك وحشوفك بتنهار ادامي وحخسرك شركتك وبيتك وحسافر وحسيبك لوحدك
سليم لوسافرتي حمنعك من السفر واخرك بردو عرفوا حترجعيلي اخرك عندي 
فيروز انا عندي اموت ولا اني ارجعلك تاني 
سليم متأكدة متأكدة اوي اقترب منها عدة خطوات فارتجفت من قربه قبلها بقوة ضعفت امامه استسلمت له ولقبلاته وضعت يديها علي ظهره وكانه ملكا لها فصل قبلته كلماته وهو يلهث قولتلك اخرك عندي....وحشتك 
فيروز وهي تلهث اوي اوي
سليم هامسا معناها حبعد عنك زي ماانتي عايزة وفتح الباب واتجه للخارج 
فيروز حيوان
***
إبراهيم الدالي نقلت الشحنة يامحمد ولا انت عايز فلوس بس طول الوقت 
محمد المنشاوي يا إبراهيم بيه انت بتجاذف بفلوسك وبفيروز فيروز هي اللي مضت يعني طالعة من مكتب فيروز بس عايز اعرف مين بيتجسس علينا كل ده وغير كده العملية الأخيرة مين عرف بيها الشحنة كلها طلعت متبلغ عنها 
إبراهيم انا ميهمنيش فيروز ولا مالك ولا شاهي انا يهمني الباشا ميقلبش عليا لو قلب قلبتوه وحشة اوي 
محمد قصدك الهانم 
***
وقفت امام المراة مسكت المقص في يديها قامت بقص بعد الخصلات حتي انتهت من قص شعرها بالكامل 
في صباح اليوم التالي ذهبت الي الشركة اتجهت الي مكتبها جلست لما تكن علي مايرام تعلم انه سياتي في اي وقت 
طرق الباب دخل تفاجأ من مظهرها الجديد.... 
اقسمت له علي ان تتخلي علي اغلي ماتملك من جمال ان تقاوم حبه وبعده وهجره حاول استفزاز مابداخلها لكنها اثبتت له قوتها حتي فقدت مايخص اي شئ من الانوثة والجمال اصبحت امراة عنيدة قوية صلبة تشبه الرجال ربما هشة من الداخل لكنها تحاول ان تتحلي بالقوي والقتال ،الان ياعزيزي اصبحنا متعادلان انت هجرت وانا نفذت ....
حاول ان يلعب باعصابها حاول استفزازها 
سليم ساخرا بقيتي شبه الرجالة بظبط تصرف و شكل 
فيروز قولت انك عايزني ياسليم بيه ......
google-playkhamsatmostaqltradent