Ads by Google X

رواية العروس البديل الفصل الرابع والأخير

الصفحة الرئيسية

رواية العروس البديل الفصل الرابع والفصل الخامس والأخير عبر دليل الروايات

رواية العروس البديل كاملة

رواية العروس البديل البارت الرابع

ف تاني يوم راحت مي دروسها  ورجعت كانت اعده بتزاكر  وفنونها رن كان المتصل إيمان👩
ايمان=الو ازيك ي حبيبتى 
مي=الحمد لله كله تمام 
ايمان=معرفتش اشكرك انبارح غصب عنى كان حوار كبير
مي=ولا يهمك بس ممكن سوال😐
ايمان=اتفضلى ي حبيبتى 
مي=هو اي اللى خلى العروسه تلغي الخطوبه💍
إيمان=لا دا موضوع كبير بليل اتصل بيكى ونرغي 
مي=تمام ي حب🤙
ايمان =باى
وع الساعه ١٠ مساء اليوم اتصلت إيمان بي مي
ايمان=اذيك يا حبيبتى 
مي=الحمد لله عامله اى 
ايمان=انا كويسه والله ها بتعملى ايه كدا
مي=مفيش كنت بذاكر 
ايمان =ربنا يوفقك ي حب
مي=ي رب ها هتحكيلى 😍
ايمان=تمام يلا(بصي ي ستى محمد اخوايا اتعرف ع بنت ع فيسبوك وحبو بعض وقرر يتقدملها وروحنا شوفنا العروسه وطلعت قمرايه🌚واتفقنا ع كل حاجه ولغايه اول انبارح كنا تمام ويوم الخطوبه الصبح  محمد بعت احمد ليها بالفلوس للكوافير وكمان علشان يوصلها لكن اتفجئنا ان البنت ولا راحت الكوافير ولا حاجه بعد ما أحمد وصلها  خدت الفلوس واختفت وطلع الموضوع كله فيك والناس للى قابلنهم لما روحنا تخطبها كانو فيك وكل حاجه وهم واتنصب علينا وكنا لازم ننقذ الموقف ونلاقي عروسه علشان منتفضهش 
مي بتنهيده=ياااااا يعنى محمد دا اكيد زعلان اوى 
ايمان=تصدقي ان محمد فرحان وحتا لسه مفتحش سيره الموضوع ددا خالص 
مي=اكيد من جوه زعلان واهلك كمان
ايمان =اكيد بس محمد لا معتقدش 
مي=اشمعنا 
ايمان =معرفش اهي هي دى القصه ي ستي وعطلتك يلا روحي زاكرى 
مي =سلام 
وقفلت مي مع ايمان وهي بتضرب كف ع كف هو ف كدا ي رب احفظنا انا واخواتي البنات من كل سوء.وفتحت الفون بتاعها لتتصفح مواقع التواصل الاجتماعي. فتفقدت الرسايل المرسله ع الفيس بوك فوجدت ايميل باسم  (الاسطوره) طبعا مردتش وحتا بصت عليها زى اي رساله بعد شويه اتبعت رساله من نفس الايميل (انامحمد ي مي)أدركت مي ان محمد هو الراسل لذلك ردت عليه 
مي=اي ده هو انت سورى اصلا مبرودش ع حد معرفوش 
محمد=حصل خير انتي عامله ايه 
مي=انا الحمد لله كويسه وانت
محمد=انا كويس بخير 
حبت مي تعرف اذا كان كلام إيمان عن اخواها صح ولا غلط 
مي=مقولتليش هى العروسه محضرتش ليه انبارح 
محمد =عروسه اي بس دا كان حلم تقريبا او سراب 
مي=يعنى ايه
محمد=العروسه طلعت نصابه نصبت عليا وخلعت🤣
مي=طب ومالك منشكح كدا ليه
محمد=والله مش عارف حاسس ان كسبت حاجه بس مش عارف اي هي؟؟؟
مي=انت كسبت ان السنجله جنتله 
محمد=بس انتي خطبيتى 
مي=🤣خطيبه مين ي عم انت انا كنت بمثل 
وعدت الايام ومي ومحمد   صحاب وبيكلمو دايما وفي يوم🤙
محمد=مي انا عاوز اشوفك 
مي=نام وهتحلم بيا
محمد=مش بهزر انا هجيلك القاهره
مي=لا ليه شيح دا ليه؟؟
محمد=معرفش بس عاوز اشوفك😍
مي=وانا مطلوب منى ايه
محمد=ولا حاجة  مطلوب منك تقبلنى بكره ف مدينه نصر 
مي=😳

العروس البديل البارت الخامس والأخير

مي=وانا مطلوب منى ايه 
محمد=ولا حاجه مطلوب منك تقبلنى بكره ف مدينه نصر 
مي=اي ي عم بعيده عليا
محمد=خلاص هجيلك ونروح سوا
مي=ونروح فين واصلا مين اللى هيروح 
محمد=احنا ي مي
مي=مش هاجي ولا هقبلك 
محمد=خلاص هجيلك بيتك نفسه
مي=تعال تنور انت واحد من العيله 
محمد=هاجى  بس عاوز اشوفك لوحدنا 
مي=ليه
محمد=_علشان خطرى
مي=طيب ف كافيه قريب من البيت تجي فيه 
محمد=تمام بكره هبقا ادامك
مي=مجنون والله
وتاتي يوم جه _محمد من مدينه العاشر لقاهره وخاصه عند بيت مي ف الكلفيه اللى هي بعتتله الابلكيشن بتاعه وصل محمد وااصل ع مي 
محمد=الو انتي فين انا وصلت 
وبعد ١٠ دقايق دخل القمر المنتظر الكافيه وقف محمد مبهور بشيكتها وجمالها 
مي=ازيك
محمد=فل الحمد الله اعدى
مي=إسمها اتفضلى
محمد=ما علينا وحشتينى 
مي سمعت الكلمه واتعجبت لتنه اول مره يقولها وهو لاحظ تغير وشها 
محمد=تشربي اي 
مي =كابتشينو
ونده ع الويتر وطلب وبعدين فضلو ساكتين شويه 
محمد=مي
مي=اي 
محمد=تتجوزني💍
مي تنحت ومردتش
محمد=تتجوزنى ي مي💍
مي=انا ماشيه 
وقامت جريت من المكان دفع محمد بسرعه وراح وراها ومسكها من ايديها 
محمد=مي انا بحبك 
مي بصه ف الارض ومبتكلمش 
محمد=تتجوزنى ي مي
محمد لاحظ ان الناس بتبص عليه فساب مي تمشي عدا كتير بعدها ومي ومحمد مش بيكلمو محمد حب مي واتعلق بخفتها ودليلها وبعد فتره يجي خبر خطوبه محمد لي اماني زطبعا مي معزومه وتروح مي وهي من جواها وجع مش قادره هو بجد محمد هيتجوز بس انا اتعودت عليه اي دا دموع ليه؟؟هو بجد انا حبيته وتدخل عليها جدتها في اوضتها 
جدت مي=بتحبي
مي بصدمه =هو مين
جدت مي=محمد
مي=معرفش ي تيتا انا مش عارفه بس انا بتقطع لفكره خطوبته 
جدت مي=قومي استخيرى ربنا هيدلك 
تاني يوم ف الخطوبه مي قاعده ف نفس المكان بتاع اول مره جات فيها ويجي محمد من وراها
محمد=طب انتي جايه المره دى بردو بالاجبار 
مي بلهفه وهي بتقرب عليه=هششششششش انا جايه اعد ع الكرسي اللى جانبك وبئرادتى
_محمد من الصدمه دموعه نزلت وقال بصوت عالى  بحبك
مي من الكسوف بصه ف الارضه ومبتكلمش
والد مي=خطيطنا نجحت ي رجاله
مي بصدمه=خططه اي
محمد=انك تتاكدى انك لتحبينى وكل دا تمثليه بس الحقيقه ان دى خطوبتى انا و انتي وكل حاجه جاهزه بي اسمك ي اميرتي ...من الفرح مي عيطت ودخلو كلهم البيت وبدأ الفرح الحقيقي
تمت. رواية جديدة اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent