رواية نصيب البارت الخامس 5 والأخير بقلم ملاك خالد
رواية نصيب البارت الأخير
أحمد: ايوا خالد
فلاش باك
خالد: خير ي ريم قلقتيني ف اي؟
ريم: أنا هكون صريحه معاك ومش هلف وادور
خالد: انا سامعك ي ريم
ريم: انا مش موافقه ع ارتباطي بيك.....
شوف ي خالد انا عارفه انك شخص كويس وانت أثبتلي دا فعلا واتغيرت كتير للأحسن طبعاا بسسسس
خالدبإنكسار: بس اي ي ريم خليكي واضحه اكتر
ريم مبتردش.....
خالد: بترفضي حبي لي ي ريم!!!؟
بعد كل ال عملته عشانك ، بعد ما وهبتلك قلبي ❤ ومشاعري وحبي يكوني هو دا جزائي
بس دي غلطة قلبي انه حبك وسلملك امره وانتي أصلاً متستاهليش
ريم: خالد أرجوك كفايه....
خالد بعصبيه: انتي عارفه انتي عملتي اي؟؟
انتي حطمتي قلبي انتي كدا هترجعيني زي ماكنت انسان فوضوي، قاسي مبيهتمش بحد
ريم: مش انت لوحدك ال اتكسر قلبك ي خالد
خالد: تقصدي اي؟
ريم: سبب رفضي ليك اني بحب واحد بس للأسف مبيحبنيش شوفت النصيب
خالد بسخريه: نصيب
ريم: طبعاا... نصيبك انك تحب واحده قلبها مع غيرك وانا نصيبي أحب واحد مبيحبنيش
خالد الغضب مالي وشه
ريم: انا مش سليمه ي خالد انا زيك بالظبط قلبي اتكسر
بس تعرف مش دي المشكله.. المشكله الحقيقيه اني مش هعرف احب غيره وانا مش هينفع اظلمك ي خالد لأنه صدقني مش هقدر أعطيك السعاده ال تستحقهاا
خالد: بس بقي كفايه انا رأيي متغيرش فيكي وندمان فعلا اني حبيتك وراح قايم وبعدين التفتلها
خالد: طب ممكن اعرف مين دا
ريم: مفيش داعي
خالد: اذا سمحتي
حبت تريحه وقامت قايله احمد
خالد الشر كان طالع من عينيه وقام مشي بسرعه وبعدين هبد الباب جامد اوي لدرجه خوفت ريم
الباب بيخبط
احمد: مين
خالد مردش
قام احمدفتح الباب مالك ي خالد
مردش ودخل ع الصالون ع طول
احمد استغرب: ف اي ي خالد مالك قلقتني
خالد: انا كنت عند ريم دلوقتي
احمد: هاا وبعدين
خالد: رفضتني ي احمد رفضت حبي ليها
احمد: انت متأكد
خالد: بتقول انها بتحب واحد تاني ولا يمكن تحب غيره بس للأسف مبيحبهاش، عارف مين دا ي احمد
احمد ارتبك
خالد: انت ي احمد
احمد: انت بتقول
خالد: انت بتحبها ي احمد ومتحاولش تنكر دا عينك فضحاك
يعم السكوت عليهم الاتنين....
خالد: بجد انت واحد غبي تضحي بحبيبتك وقلبك عشان صاحبك تفتكر يعني صاحبك هيبقي مبسوط بكدا بس تعرف هي احسن منك شجاعه صارحتني وفضلت انها تجرحني ع انها تخدعني مش زيك جبان
احمد ساكت مبيتكلمش
خالد: انا عارف انك حبيتها قبلي وحبيتها بجد جايز بس انا انبهرت بيها بس مش مهم مين بيحبها المهم هي بتحب مين
احمد: خالد انااا....
خالد: متقولش حاجه وبالمناسبه انا روحت النهارده لعمها حبيت أروحله انا الاول وف الحقيقه عمهاا اتغير اوي وندمان وبسبب ال عمله جاله شلل خلاه يتقاعد وكل همه انه يشوفها قبل ما يموت وتسامحه
احمد: انا مش مصدق ال بسمعه
خالد: دا قدر ونصيب
احمد: اول مره اشوفك بتتكلم ع القدر والنصيب!!
خالد: دي حقيقه موجوده ي احمد لي ننكرها وكله نصيب انا ماشي حافظ ع جوهرتك ي غبي
نرجع بقي
ريم واحمد نازلين لقوا خالد تحت مستنيهم
خالد: اي الجمال دا ع الصبح كدا
ريم مش مستوعبه ال بيحصل
خالد قرب منها ومسك ايدها: انا اه محصلتش عليكي بس مخسرتكيش علمتيني حاجات كتير علمتيني ازاي بيكون الحب ال بجد الحب الحقيقي وورتيني نقاؤه وطهره وتعذيبه
ودا يخليني دلوقتي اتعاطف مع امي ويخليني أسامحها كمان
واعرفي ان الشخص ال هتكوني من نصيبه هيكون اسعد انسان ف الدنيا كان نفسي يكون انا هههه بس كله نصيب 👌😉
وقام بايسها من راسها وركب عربيته ومشي
ريم عيونها دمعوا
احمد: يلا اركبي وهما ف الطريق قالها ال حصل لعمها ريم بكت بحرقه وحست انها السبب
بس احمد هون عليها
وصلوا وجرت ع عمها ال طاير من الفرحه بعد ما شافها
_ سامحيني ي ريم ي بنتي وبيبكي
ريم: متقولش كدا ي عمي انا مسامحاك انتوا أهلي وال مليش غيركوا
_ كنت خايف اقابل ابوكي ويسألني عنك ومعرفش اقوله اي
ريم: ربنا يطول ف عمرك وبسبب ال حصل انا اتعرفت ع احسن رجلين ف العالم
_ ايوا الظابط خالد كان هنا امبارح وفهمني كل حاجه
مسامحاني ي ريم
ريم: طبعاا ي عمي
احمد كان بيراقب اللحظات العاطفيه دي وفجأه
احمد: تسمحلي ي عمي أطلب ايد ريم من حضرتك
ريم مندهشه او بالأصح طايره من الفرحه
_ دا شئ يسعدني ي حبيبي بعد ال عملته معاها
بس الرأي الاخير طبعا لريم
احمد بسهوكه كدا: وي تري ريم رأيها اي
ريم وشها جاب ألوان وبعدين اتدخل عمها وقالها:
اي رأيك ي ريم تفرجي الأستاذ احمد علي أرضك
ريم أخدته ومشيت والمنظر بجد جنان وبعدين همس ف ودنها
بحبك 💜
ريم: ايه
احمد: مش هقول تاني
ريم: أرجوك انا نفسي اسمعها تاني
احمد: يعني سمعتيها
ريم: ايوا
احمد: طب كنت بقول اي
ريم: بحبك 💜
احمد: وانا كمان بحبك❤
.... فاكرين لما سألت سؤال ف البارت التالت وقولت
ي تري مين ال أحق بيها...
ال هي تختاره ولا ال حبها بجد
وأهو ال هي اختارته هو ال حبها بجد 💓
تمت رواية جديدة اضغط هنا