رواية قصتي مع مصاص دماء الحلقة الثالثة عشر 13 بقلم شادو
قصتي مع مصاص دماء الفصل الثالث عشر 13
يارا : انا فيين ..
دراكو : اهلن بيكي ف قصري
يارا : انا عايزه اروح .. عايزه اروح عند اهلي
دراكو : هششش ... انتي هنا ف بيتك
انا مش زي ايااد .. انا هنا هحميكي
يارا: بس انا ..
دراكو : مابسش .. اطلعي ارتاحي ..
وانا شويه وجي تاني
مسكت يارا دراكو من ايده ..
يارا : سايبني ورايح فين
دراكو : متخفيش .. هرجع تاني
لليان وري الانسه اوضتها فين .. ولو احتاجت حاجه خليكي جمبها
لليان : اومرك سيدي
خرج دراكو من القصر ..
وطلعت يارا مع لليان ..
يارا : ممكن اعررف انتي تبقي ايه هنا
لليان : انا مجرد خادمه ..
يارا : بس واضح انك بشريه .. مش زيهم
لليان : فعلا .. انا بشريه
يارا : غريبه ... وازااي اعده مع مصااص دماء ف قصرر واحد
لليان : سدي دراكو خطفني من قصر سيد اياد
صعبت عليه .. كان وقتها ف مهمه تمرد ضد القصر
وقتها انا كان محكوم عليه بالعذاب مدي الحياه
بسبب اني عصيت اوامر باكوندا ..
وقبل ما يطبقو عليه العذاب ... قدرات اهرب وقت من الهجوم
وقتها والتقيت ب سيد دراكو
مرداش يسبني اتعذب بقيت حياتي ف القصر
وخصوصا اني لو هربت لوحدي كانو هيلاقوني تاني
بسبب مازن .. كلب الحراسه بتاع اياد
وده اخطر وحش شوفته ف حياتي ..
يار : انيت هتقوليلي ..$$
لليان : وبعد ما جبني سيد دراكو هنا ..
قال لي ليكي الحريه .. ترجعي تاني لاهلك
او تفضلي هنا ع طوول
وقتها انا اخترت اني ارجع لاهلي
بس ..
ملحقتش حته اترمي ف حضنهم واقول لهم اد ايه انتو وحشتوني
يارا : ليييه ..!!
لليان : سبقني ليهم جاسر .. هوا وحراسه
متبقااش حد من نسل علتي .. الا انا
يارا .. >>>>$$
..
انا اسفه اني فكرتك ..
لليان : انا اتقبلت الوااقع بعد عذااب كتيير
وملقتش مكاان اامن من هنا
اامن من سيد دراكو ..
مفكرش ف يوم يهاجمني .. او ياذيني
بعدها ب سنه .. نام سيد دراكو ل فتره ..
اتعهد انه ميصحااش الا بسبب قوي معرتش هوا ايه
واول ما صحي .. هاجم قصر اياد
وجابك ل هنا ..
يارا : بس انا مش فاهمه .. دراكو مصااص دماء .. ليه بيهاجم شعبه
لليان : مش عارفه .. اتعلمت طول ما انا هنا .. اني مسالش كتير
ومحااولش اعرف حاجه عن ماضي سيد دراكو
بس مش انا لوحدي البشريه الي هنا
في كتير من البشر بيجو ويزورو سيد دراكو
وبيتقفل عليهم المكتب ..
تقريبا في علاقات مشتركه مابنهم ..
يارا : اها .. فهمت ..
لليان : دي غرفتك يا انسه .. ولو عايزه اي حاج ناديني
يارا : حاضر .. شكرا ^^
لليان :
وبعد ما خرجت لليان من الاوضه
ارتاحت يارا ف الاوضه .. وبعدها ب دقائق
دخلت وخدت حمام سخن ..
واول ما طلعت .. نامت شويه
وقتها ... كمل جاسر بحثه عن يارا
مش مصدق الي قاله اياد
جاسر : وريثه العرش ... مستحييل
وانا .. انا عملت معااها كده
انا عذبتها ... ينهاار اسوود ..
لو رجعت لها قوتها .. انا هكون اول واحد ميت ..$$
بس لازم .. لازم افكر ف حل
لازم احسسها اني اقوي منها .. وانها مستحيل تفكر تاذيني ..
لازم ..
الحارس : سيد جاسر ..
جاسر : نعم .. !!
الحارس : امرنا سيد اياد ان احنا نروح ع بيت الانسه يارا ..
ونراقبه كويس جدا ..
لان من المتوقع انها تروح ع هناك ..
نفذ كاسر اوامر اياد .. وحط حرااس يراقبو بيت يارا ..
___________________________
صحيت يارا ع كبوووس مفزع ..
وقتها .. اول ما فتحت عنيها
شافت .. البنت الي بتحلم بيها ع طوول
واقفه قدامها
فتحت يارا عنيها كويس .. وفضلت تبص اكتر عشان تتاكد
البنت : متستغربيش .. كان لازم اظهر لك ف اقرب وقت
يارا : انتي ميين .. وحقيقه ولا انا بتخيل
البنت : انا اكيلا ..
يارا : انا بحلم بيكي كتير اووي .. من زماان
اكيلا : عارفه .. عشان انتي من دمي
من نسلي ..
لازم يدورو عليكي .. لازم يلقوكي ..
يارا : مش فاهمه حاجه
اكييلا : اعرفي ان جواكي قوه محدش يتخيلها .. ولا حد يقدر يستوعبها
دمك دم ملكي ..
اعرفي كده .. واوعي تخاافي
سيطري ع خوفك
يارا : بس انا مقدرش اواجهم .. دوول مصاصي دمااء .. وحوووش
اكيلا : قدرك انك تواجهيهم ..
دي حيااتك ..
وقتها .. اكيلا بدات تختفي ..
يارا : انتي رايحه ففين .. وهتسبيني هناا
اكيلا : هتلاقيني جمبك ع طوول ... اوعي تخلي الخوف يسيطر عليكي
وبعد ثواني ...
اختفت اكيلا ..
قامت يارا من ع السرير واددت النوور ..
بس مالقتش حد ف الاوضه ..
خرجت يارا من اوضتها .. بعد ما سمعت صوت همسات غريبه
نزلت يارا ع السلم والفضول مصيطر عليها ..
صووت همساات بيزيد ويزيد اكتر ..
فتحت يارا البااب بهدووء ..
لقت دراكو ماسك بنت .. وبيشرب دمها
فضلت يارا وافقه مصدوومه
رجعت خطوتين لورا ..
جسمها بيترعش ..
مقدرتش تتحرك .. وفجئه
وخبطت ف التربيزا ووقعت الفازا ع الارض ..
وقتها .. لقت يارا دراكو واقف قدامها ..
واديه كلها دم .. وبوؤوو
يارا : آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآه .. ابعد عنيييي
جريت يارا من دراكوو وحاولت تخرج بره القصر ..
بس دراكو لحقها وقتم بؤهاا
دراكو : هشششش .. اسكتي ..
هدووووووء .. صوت صريخك مزعج ..
يارا : سبني .. ارجووك
قرب دراكو ع جسم يارا اكتر واكتر
وهس ف ودنها ..
دراكو : قانون انك تعيشي مع مصاص دمااء
اوعي .. تقابليه وهوا مع فرستو ..
هتبقي انتي الفريسه ...
اتجنبي ده
يارا : حح حااضر .. حااضر .. بس ارجووك سبني
ساب دراكو دراع ياارا
قدرت وقتها تجري بسرعه ع اوضتها
وقفلت البااب ..
اعدت يارا ورا البااب ونزلت دموعها ع خدها
يارا : انا ايه الي بيحصلي ده
ليه مش عايشه حيااتي زي كل الي ف سني ..
مصيري اني اعيش مع مصااص دمااء .. واني احارب مصااصي دماااء ووحوش
ليه ..
مرت الاياام .. ويارا بدات تتاقلم ع حياتها مع دراكو
عرفت الاوقات الي بيبقي فيها جعان .. والعطش مصيطر عليه
عرفت ازااي تعيش بهدوء ..
يارا : انا ممكن اسالك سؤال
دراكو : اتفضلي ..
يارا : انا ليه هنا .. وليه مش عايز توديني عند اهلي
دراكو : ده لمصلحتك ..
يارا : ليه مش عايز تقول لي الحقيقه ..
دراكو : هيه دي الحقيقه .. ده ف مصلحتك
يارا : طيب انا عايزه ارجع لاهلي
دراكو : مستحيل ..
يارا : يعني ايه مستحيل .. انا خاطفني ولا ايه
دراكو : مقدرش اخطفك .. بس بردو مستحيل
يارا : انت ملكش الحق انك تامرني .. انا عايزه ارووح
وقتها .. يارا سمعت صوت
متوقعتش انها تسمعه ف المكااان ده .. بالذاات
ياسمين : ده افضل لك يا يارا ..
لفت يارا وشها وهيه مصدوومه
يارا : ييي يياااسمين ..!!!
ياسمين : وحشتييني اوووي
جريت يارا ع ياسمين وحضنتها .. نزلت دموعها ع خدها
يارا : مش مصدقه اني شووفتك تاني
ياسمين : انا هفضل جمبك ع طوول .. بس انتي اهدي
وبعد شويه ..
ياارا : بتقووولي اييه .. انتي صياده مصااصي دماء
ياسمين : ااه .. انا صياده لمصاصي الدماء .. كانت مهمتي اني افصل ف الجامعه ع اسااس اني طالبه ..
لحد ما اعرف مين زعيهم ..
يارا : وفي منكو كتير ف الجامعه
ياسمين : ااه طبعا .. في كتيير ..
احنا مسيطرين ع الامور ف الجامعه الي حدا مااا
بس الفتره الي فاتت .. ذادو ب طريقه بدات تبقي ملحوظه .. وده غير ان عدد كبير من الطلاب بدئو يختفو .. حاولنا نعرف زعيمهم مين ..
بس مقدرنااش .. عشان كده استعانا ب دراكو ..
فضلنا مستنين الوقت الي يصحا فيه .. لحد ما يرجع ويبقي ف صفنا تاني
يارا : وعرفتو هوا ميين ف الجامعه
ياسمين : ف الجامعه لاا ..
بس ف العشيره قدرنا نعرف ..
يارا : اصدق ع ايااد صح ..
ياسمين : اياد مجرد فاارس .. ليهم مش اكتر
مجرد امير .. لاكن الي بيحركو اكبر من كده بكتييررر ..
بس لسه مظهرش لحد دلوقتي .. كل اي عرفينو انهم مستنين وريثه العرش ..
واول ما تظهر :.. هيبدا يظهر رئيسهم ..
يارا : وريثه العرش ..
ياسمين : بس انتي ايه اخباارك هناا مع دراكو
بصت يارا ل دراكو ولفت وشها
ياسمين : هوا حاول ياذيكي ..
دراكو : ... o o انا !!
يارا : لا ماذنيش ولا مره ..
دراكو : هه ^^
ياسمين : عارف لو كنت لمستها .. هعمل فيك اييه
دراكو : هددي حد ف سنك يا شطره ..
ياسمين : >< انا مش بهدد .. انا بنفذ
يارا : خللاااص خلاااص .. محصلش حااجه
بس السؤال .. انا هنا لييه
ياسمين : عشان .. عشان شكين انك تبقي وريثه العرش
يارا : ... o.o !! ايه
دراكو : ايوا .. انيت الوحيده الي قدرتي تستدعيني ..
وانتي الي صحتيني ..
ف احنا شكين انك ممكن تكوني الوريثه الشرعيه ..
يارا : وده يعني اييه ..
ياسمين : ده معنااه ان دمك ملكي .. يعني ابوكي كان حاكم ل مصاصي الدماء
وامك بشريه ...
فضلت يارا مصدوومه ومقدرتش تتحرك من مكانها
يارا : انا .. اناا بابايا مصااص دماء
وامي بشريه ..
ياسمين : ده المتوقع .. بس لسه متاكدناش لحد دلوقتي .
بس لحد ما نتاكد .. وجودك هيبقي هنا مع دراكو
وخصوصا ان مصاصي الدماء اكيد مراقبين بيتك دلوقتي
يارا : ااه فعلا ..
سكتت يارا للحظاات
يارا ..: واهلييي .. آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآه ..
____________________________
وقتها .. ام يارا وصل لها خبر اختفاء يارا والجده ..
الام : ازااااي ..!! اختفو .. فيين يااارا
لازم تجبوها باي طريقه .. ميهمنيش الي يحصل
اهم حاجه بنتي ترجع
وقتها .. رجعت رزان من الجامعه
رزان : مااما .. ايه الي بيحصل
الام : مافيش حااجه
رزان : انا سمعتك بتقولي اهم حاجه بنتي ترجع ..
هيه فين ياارا ..
لازم تقوليلي ع الحقيقه ..
الام : ادخلي اوضتك دلوقتي..
رزان : انا مش هدخل لحد ما اعرف .. فيين يارا ..
الام : اسمعي الكلام يا رزااان ..
وقتها .. اتضايقت رزان وخدت مفتاح الشقه وخرجت منها ..
لمح جاسر وقتها رزان وهيه خارجه بره الشقه
عرفو الصيادين ب خروج رزان .. وحاولو يوصلو لها قبل مصاصي الدمااء
وفجئه .. وقف واحد قدام رزان ..
انسه رزان: لازم تدخلي شقتك بسرعه
رزان : انت مييين .. وبتديني اوامر بتاع ايه
الشاب : لو سمحتي اسمعي الكلام
اتجاهلت رزان كلام الشااب ومشيت
وقتها .. مسكها من اديها وحاول بسرعه يجبرها انها تدخل البيت ..
صرخت يارا بسرعه وزقتوو وجريت
الشااب : لاا يا انسه .. تعااالي هنااااااا
حاولت رزان تهرب .. بس لقت مجموعه كبيره حوطتها ..
رزان : انتوو ميين .. وعايزيين مني اييه
الشاب : ارجوكي اسمعي الكلاام ..
رزان : مش هيحصل .. ابعدووو عنيييييييي ..
وقف وقتها متوسكل .. كان عليه مازن ..
مازن : رزان تعالي معايا بسرعه ..
جريت رزان ع ماازن .. لانه هوا الوحيد الي تعرفو من الجامعه
وركبت وراه المتوسكل .
قدر وقتها مازن يهرب من الصيادين ..
رزان : شكرا يا ماازن ..
مازن : العفووو ..
رزان : بس احنا رايحيين فيين ..
مازن : هتعرفي بعدين ..
وبعد ما وصل مازن القصر ..
حست رزاان برعب .. وخووف ..
رزان : انا فيين .. وايه المكان ده
مسك مازن ايد رزان بقوه
مازن : تعالي معايا وانتي تعرفي ..
واول ما دخلت رزان القصر ..
رزان : آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآه .. الحقوووني
جاسر : لو مقدرنااش نوصل لاختك .. هنخليها هيه الي توصل لنا ..
الي هتيجي برجليها ..
وقتها .. حست يارا ب رزاان ..
يارا : رزااااااااااااااان ..
دراكو ... خير .. في اييه
بصت يارا ل دراكو وجسمها بيترعش ..
يارا : اختي ف خطر ..
يتبع الفصل الرابع عشر اضغط هنا