رواية قصتي مع مصاص دماء الحلقة الخامسة عشر 15 بقلم شادو
قصتي مع مصاص دماء الفصل الخامس عشر 15
سمعت يارا صوت اختهارزان بتصرخ بصوت عاالي
مقدرتش يارا تستحمل ..
عصت اوامر اياد وخرجت من الاوضه
جريت يارا ع بره .. ف اتجاه الصووت
وبعد ما وصلت .. لقت بااب .. بس كله دم
سيطرت يارا ع خوفها .. وفتحت البااب
واول ما دخلت .. كان المكان
ضلمه ..
مكنتش شايفه حااجه ..
دخلت يارا وبدات تنادي ع رزان
يارا : رزااان .. رزاااااان انتي فيين
سمعاااااااااااااني ...
وقبل ما تكمل يارا كلمتها
اتقفل الباااب .. فاجئه ..
حطت يارا اديها ع قلبها .. وهيه مش عارفه تتحرك
وفجئه .. حست بحاجه بتلمسها
يارا : آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآه .. آآآآآآآآآآآآآه الحقوووووووووووووووني
لقت وقتها يارا حد مسك كتفها وشدها عليه ...
وفاجئه ..
وقبل ما تصرخ يارا
سمعت صوت اياد ..
اياد : هششششش ..
حط اياد اديه ع بوء يارا
وقتها .. بصت يارا قدامها ..
لقت عيوون حمرا مشعه ..
باينه ف الضالمه .. واصوااات .. اصواات عااليه
مرعبه ..
شد اياد يارا عليه ورجع خطوتين ل ورا ..
وقبل ما يخرج من المكان ..
حس ب حاجه مسكته من كتفه ..
وقتها رمي اياد يارا بره
وقعت يارا ع الارض ..
وهيه مش قادره تاخد نفسها
والخوف سيطر عليها ..
ع جسمها ؟...$$
قامت يارا ورجعت خطوتين ل ورا
اتصدمت يارا وقتها ..
وخصوصا لما اياد مخرجش من الاوضه
قالت يارا وجسمها بيترعش ..
يارا : اا ايااااااااد .. اا اياااااااااااااد
رد عليه ..اياااااااااااد
وقتها خرج اياد وهوا ماسك كتفه
جريت يارا ع اياد ..
يارا : انت كوووويس .. رد عليه
بص اياد ل يارا وعنيه حمراا .. وجسمه بيترعش
وفاجئه .. وقع ع اديها
يارا : آآآآآآآآآآآآآآآه .. اياااااااااااد
حاولت يارا تبعد اياد عن المكان .. وترجع ل اوضتها
وقتها .. جسم اسود واقف ع الباااب
عنيه جمرااا .. وليه انيااب ومخاالب طوويله ..
مقدرتش يارا تاخد نفسها
الخوف سيطر ع جسمها ..
وقتها سمعت صوت الحرااس ..
الحراس : برنس اياااااااااااااد ..
جريو الحراس بسرعه وقفلو البااب ..
وشالو برنس اياد ووده غرفته
وقتها فضلت يارا واقفه مش عارفه تروح فين
سمعت صوت ديانا جي من وراها
ديانا : انسه يارا ارجوكي تعالي معايا
يارا : ع فيين ..
ديانا .. هوديكي غرفتك
راحت يارا مع ديانا
واول ما دخلت الاوضه
ديانا : تامريني بحاجه
يارا : اا انا .. انا عايزه اسال سؤال
ديانا : اتفضلي
يارا : ايه المكان الي دخلت فيه ده
ديانا : ده مكان ملعون .. فيه وحوش اسمها اكلين الموت
مابيفرقوش بين بشري ومصاص دماء .. بيموتو اي حاجه تدخل جوه
يارا : بس انا سمعت صوت اختي جوه
ديانا : هما بيجذبو الناس عن طريق تقليد اصوات
اقرب الناس ليهم ..
كانهم بيصرخو .. بينادولهم ..
يارا : يعني انا كنت هموت ..
دديانا .. لو كانو جرحوكي كنتي موتي موت بطيء
مخالبهم مسمومه ..
اي اصابه .. بتحسي ان الدنيا بتلف بيكي
وبعدين بيغم عليكي .. ويبدا السم بالمفعول ..
يارا : اهاا ..$$
سكتت يارا للحظات .. وافتكرت ان اياد اتجرح وهوا بيخرجها
يارا : أأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأه.. ايااد اتجرح .. اتجرح وهوا بيخرجني
ديانا : .. 😮 اييييه .. ..
انا لازم امشي..
يارا : انا جايه معاكي
ديانا : ارجوكي يا انسه خليكي ف الغرفه ..
لو حد شافك زي جاسر او مازن ..
هتبقي مشكله .. وخصوصا انهم مابيتحكموش بنفسهم لو شافو بشريه
يارا : طيب وانتي ..
ديانا : انا اتعودت خلاص ..
جريت ديانا وقتها ع غرفه برنس اياد عشان تشوف وضعه حرج ولا لا
..
وقتها فضلت يارا ف الاوضه .
التوتر والقلق سيطرو عليها ..
قالت يارا ل نفسها
طيب وان قلقانه عليه لييه ..
حتي لو ماات او حصلو حاجه انا ماالي
ايه الي بيحصلي ده ..
وقتها .. افتكرت كلمات اياد ..
اياد : كل الي عملته انك حرمتيني منك ..بعد ما هربتي ..
فضلت يراا سرحانه ل حظات
وفاجئه قالت ..
انا لازم اروح اطمن عليه
خرجت يارا من الاوضه بهدووء ..
يارا : الحمد لله .. مافيش حراس
جريت يارا بسرعه قبل ما حد يشوفها
فضلت تبص شمال ويمين ..
يارا : هيه اوضته فيين .. فييين
كل دي اووض وشكل بعضها
وقتها سمعت يارا صوت خطوات جيه من بعيد
جريت يارا بسرعه ... قبل ما حد يلمحها
وقتها شافت جاسر خارج من غرفه ..
ومشدد الحراسه ع الغرفه ..
يارا : اكيد دي غرفه اياد
وبعد ما جاسر مشي ..
فضلت يارا واقفه .. مستنيه الحراس يتحركو ..
يارا : شكلهم مش هيمشو خاالص .. اعمل اييه
وقتها سمعت يارا صوت الحراس .. بيقولو
ياارا مش ف غرفتها ..
وقتها اتحركو الحراس الي واقفين قدام الغرفه .. عشان يدورو عليها
جريت وقتها يارا ودخلت ع الاوضه ..
وقفلت الباب وراها
بصت يارا وقتها ..
لقت اياد نايم ع السرير
وكتفه مجروح ..
قربت يارا وقتها نحيته
فضلت واقفه جمبه ..
مش قادره تتحرك .. ولا قادره انها متبصش عليه
فضلت يارا واقفه ..
سرحانه ..
وقتها سمعت يارا صوت انين ايااد
الالم صيرط ع جسمه ..
قربت يارا ع اياد ..
يارا : ايااد .. ااياااد فوووق ..
بصت وقتها ع كتفه .. لقته بيزرق ..
وعرووقه بتنشف .. كانها بتموت
اتصدمت يارا .. ومككنتش عارفه تعمل ايه
يارا : آآآآآآآآآآآآه اياااااااااااد .. ايااااااااااد قوووم
وقتها السم بداء يسيطر ع جسمه كله
ويشل حركته ..
وقتها جسمه مكنش فيه اي طااقه .. حته انه يصيطر ع السم
يارا : اياااااااااااااد قوووم ..
فتح عنييك ..
للحظه ... حست يارا ان قلبها هوا الي بيموت ..
مقدرتش تسيطر ع نفسها ..
قربت يارا عليه .. ومن غير تفكير
جرحت اديها ..
وحطتا ع بوؤه ..$$
نزل الدم بوء اياد
يارا : اشربه .. اشربه عشان خطري ..
وبعد لحظات ..
مسك اياد ايد يارا ..
مقدرش يسطير ع نفسه ..
حس وقتها بطااقه .. طااقه غريبه سيطرت ع جسمه كله
ابتسمت يارا
وقالت : الحمد لله انك .. انك بقيت كويس
وقتها حست يارا بدوخه ..
وكان روحها بتروح منها ..
شرب اياد اكتر من اللازم .. لدرجه ان جسمها بعد دقايق كان ممكن يموت
وقتها .. اغم ع يارا ..
وقعت ع كتف اياد ..
وقتها دخلت ديانا اوضت اياد ..
اتصدمت اول ما لقت يارا مغم عليها
شالت ديانا يارا قبل ما يشوفها حد
ديانا : ايه الي عملته ف نفسك ده يا انسه ..
راحت ديانا بسرعه ع اوضت يارا وحطتها ع سريرها ..
وهيه خارجه .. لقت جاسر واقف ع الباب
جاسر : هيه ف اوضتها دلوقتي ..
ديانا : اه وناميه .. وياريت محدش يزعجها
جاسر : هيه كانت فين ..؟
ديانا : ككك كانت .. كانت بتدور ع اختها
جاسر : طيب شددو المراقبه عليها
وقبل نا يمشي جاسر .. قالت ديانا
ديانا : هوا برنس اياد كويس ولا حالته صعبه
جاسر : هيفووق بعد اسبوع ع الاقل ..
..
وبعد ما مشي جاسر ..
قالت ديانا ل نفسها ..
الحمد لله .. محسش ب حاجه ..
تاني يووم ..
فاق اياد ع صووت واحده .. مكنش عارف هيه ميين
كلمات كانت بتتردد ف عقله ..
الحمد لله .. انك بقيت كويس
حط اياد اديه ع بوئه .. لقي دم ..
اياد : مين هيه .. مين الي ادتني دمها
معتقدش ان في حد ممكن يتنازل ب دمه ليه ..
للدرجه دي كانت خايفه عليه ...!!
وقتها وصل خبر ل جاسر ان اياد فااق
اتصدم جااسرر . وجري بسرعه ع غرفه اياد
وبعد ما دخل ..
كان اياد واقف جمب الشباك ..
جاسر : حمد لله ع السلامه يا سيدي
وقتها اياد كان سرحاان .. بيفكر ... ممكن تكون مين الي عملت كده
اياد : اكيد اليس ..
جاسر : اليس .. مالها اليس يا سيدي
اياد : لا ولا حاجه ..
جاسر : انا مكنتش مصدق نفسي .. حضرتك قمت بسرعه ..
اياد : اها .. ولا انا كنت مصدق
جاسر : كل ده عشان حضرتك دخلت ونقذتها .. كنت خلتها تجرب الالم ..
اياد : ولو حصل لها حاجه .. او ماتت
انت ناسي انها الوريثه ..
جاسر : بس مش لدرجه انك تعرض حياتك للخطر عشانها
اياد : حتي لو خاطرت ب حياتي .. بس المهم انها تبقي كويسه
جاسر : ممم .. سيدي .. هوا ممكن يعني .. ممكن تعجب بيها
اياد :ههههههه .. انا اعجب بيها ..
مستحيل ..
عمر مشاعري ما هتتحرك اتجاها ابدا ..
جاسر : اصلا مين الي هيهتم بيها ..
هيه متعرفش يعني ايه الاهتمام بالنفس ..
اياد : مش حكايت مظاهر ..
حكايت ان حته شخصيتها مش جذابه ..
وكمان معتقدش اني ف يوم هنجذب للوريثه الشرعيه
مهما حصل ..
بس الخطه محتاجه كده ..
جاسر : عندك حق يا سيدي ..
هيه ف اوضتها نايمه من امبارح ..
اياد : زي ما توقعت ..
ع العموم سبها براحتها ..
ابعت حراس ل اليس ..
وانقلوها من غرفتها ل غرفه احسن
وعين لها 2 من الحراس بيقو تحت امرها
جاسر : اومرك سييدي ..
قال اياد ل نفسه ..
متوقعتش ان ف يوم تحبني للدرجه دي ..
جاسر :اه سيدي . بالنسبه ل رزان .. ودراكو
اعمل فيهم اييه
اياد : رزان امسح الايام الي شافتنا فيها من ذاكرتها
ورجعها للبيت ..
اما دراكو .. ف خليه ف الحبس زي ماهوا ..
لحد ما اقرر هعمل فيه اييه
جاسر : امرك سييدي ..
..
وقعد شويه ..
نفذ جاسر اوامر اياد ..
وبعت 2 من الحراس يخدمو اليس ..
وبقت المفضله رسميا عند الامير .. وطلباتها مجابه ..
مصدقتش اليس الي حصل
وجريت بسرعه ع غرفه الامير ..
وقتها .. فاقت يارا اخيرا ..
ديانا : اخيرا صحيتي يا انسه
يارا : ااا ه ص صصحيت
ديانا : طيب انتي رايحه فيين . جسمك لسه مرهق
يارا : مش .. مش مهم .. انا عايزه اطمن ع اياد
ديانا : لاا ارجووكي .. انتي مش عارفه تتحركي ..
يارا : مش مهم .. انا عايزه اطمن عليه
قامت يارا من ع السرير وهيه داايخه .. مش قادره تقف ..
مسكتها ديانا بسرعه ..
ديانا : ارجوكي يا انسه .. وكمان انا سمعت انه فااق وبقي كويس
يارا : مش هرتاح الا لم اشووفه
خرجت يارا من الغرفه وقتها ..وديانا سنداها
ديانا : لو حد شافنها هننتعاقب يا انسه .. ارجوكي
بس صممت يارا انها تشوف اياد
وقتها سمعت صووته من بعيد ..
قربت يارا وهيه فرحاانه .. ومبسووطه ..
وقبل ما تنادي عليه ..
لقته واقف مع اليس ..
وفاجئه ..
يارا : 😮 .....