Ads by Google X

رواية قصتي مع مصاص دماء الفصل الثالث 3

الصفحة الرئيسية

رواية قصتي مع مصاص دماء الحلقة الثالثة 3 بقلم شادو

رواية قصتي مع مصاص دماء

قصتي مع مصاص دماء الفصل الثالث 3

صرخت ياارا بعلو صوتها
يارا : آآآآآه رزاااااااان
لف الوحش نحيت يارا وقرب عليهاا ..!!
وقعت يارا ع الارض وحاولت تزحف لواا وهيه مرعووبه
وبتصرخ ....!!
وفجئه الدنيا بقت ضلمه ...!!
يارا : آآآآآآآآآآآآآآآآه الحقووووني
اتفتح البااب ودخلت ام وابو يارا بسرعه !!
الام : يااارا في ايه يا حببتي في اييه
ياارا : الوحش هيموتني آآآآآآآآه
ااد الاب نور الاوضه بسرعه !!
وحش ايه يا يارا !!انتي اكيد كنتي بتحلمي بكابووس
اعدت ام يارا ع السرير ووحضنت يااراا
فضلت يارا تترعش وهيه مش مصدقه الي شاافته
مش عاارفه ده كاان كابووس ولا حقيقه ..
هديت يارا لما حست بامان وهيه ف حضن امها ..
وبعد لحظاات غمضت عنيهاا .. ونامت ..
صحيت يارا تاني يووم ..ع صووت مامتهاا
الام : يااارا قوومي يالله عشان الجامعه
قامت يارا ودخلت الحماام ..
وبعد دقاائق خرجت وراحت ع ماتها وباستها ع خدها
يارا : صبااح الخير يا ماما
الام : صباح النوور يا حببتي
اييه ماالك كنتي بتصرخي بالليل كده لييه
افتكرت ياارا الكابووس الي شافته
يارا : كاابووس رعب اووي يا اماما ..!! :$
الام : الام ..!! كابووس .!! كابووس ايه الي يرعبك اووي كده
وقبل ما تكمل يارا كلامهاا لمحت حااجه ف الشقه غرييبه !!
حااجه جريت بسرعه ..
وفجه لقت اختها رزاان ورااهااا
ياارا : آآآآآآآآآآآآآآآآآآآه ...$
مش تكحي ولا تقوولي حااجه ..!! بتمشي بهدووء كده لييه
رزاان : بدل ما تقوولي صبااح الخير .. بتصرخي ع الصبح 😑
يارا : مانتي الي ب ..
وقبل ما تكمل يارا كلامهاا !!
بصت ف المراايا لقت حااجه واقفه ورااهاا !!
حاجه غريبه !! بس مش باينه
حااجه سوووده وخياالها كبيير !!
اتصدمت ياارا ومعرفتش تتحرك
وفجئه الخياال اختفي ..!!
بصت يارا وراها مالقتش حد
الام : يارا تعالي يالله عشان تفطري
هددت ياارا نفسها وقالت ..ده مجرد خياال مش اكتر ..
راحت ياارا وفطرت مع مامتها واختهاا
الام : احمد اخووكي هيرجع من بره قريب ع فكره
ابقي فضيله الاوضه يا رزان وانقلي حاجااتك مع ياارا
رزاان : يييييييييه هرجع اشاارك ياارا تاني ف الاوضه
وكمان هوا احمد مش نااوي يتجوز بقي ويرحمناا ..!!-_-
الام : ان شااء الله ف اجزته المره دي هدوور له ع عروسه منااسبه
رزان : طيب هوا هيرجع امته ..!!
الام : بعد اسبوعين ..🙂
يارا : طيب الحمد لله .. ده وحشني اوووي
خلصت يارا فطارها ودخلت لبست
وكالعاده اتاخرت رزاان ف لبسهااا ومكياجها
وبعد شوويه خرجت ياارا مع رزاان وراحو الجامعه
وبعد ما وصلو كالعااده اختفت رزان اول ما دخلت الجامعه
راحت يارا ع المدرج بتاعهاا .. والي فيه المحاضره الاولي
وكانت اول الواصلين للمدرج
فتحت كتااب عقبال ما يدخل الدكتوور واتصفحته ..
لحظت يارا ان الشله الي بتضايقها وصلت ..
اتجاهلت يارا وجودهم وفضلت باصه ع الكتاب ..
وبعد لحظاات بدا المدرج يتملي كله
سمعت يارا بنت بتسال ع البنت ع صحبتهاا
والي واضح انها مجتش النهرده ..
بصت يارا ع المدرج مالقتش البنت الي كانت اعده جمبها ف الحاضره الي فاتت
قالت يارا : ممكن تكون هيه البنت الي صحبتها بتسال عليها
سمعت يارا صوت جي من وراها بيقوول لها
ماجتيش يعني 🙂
بصت يارا وراها لقته الولد الي اداها الدعوه
يارا : سووري بس مابحدرش حفلاات
بص الولد بطريقه غريبه لياارا ..
قرب عليهاا فجئه كانه بيشم جسمها !!...$$
مقدرتش يارا تتحرك !! اتصدت من الي بيعمله
بعد الشااب عن ياارا وهوا مبتسم ابتساامه غريبه ..!! مرعبه
استغربت ياارا من الي حصل .. ومعرفتش تتصرف ولا تتكلم حتي
لفت يارا وشها وبصت ع الكتاااب وهيه محرجه ..!! مش عارفه ازااي يعمل كده
ازاي يقرب عليها بالمنظر ده ..!!!:$$
كانت اول مره ولد يقرب عليها كده
.....
سمعت يارا تعليق من الشله الي بتضايقهاا ..!!
مريم : هوا كان عايز منك اييه الشااب الي كان واقف معاكي 🙂
يارا : ابدا ولا حااجه
مريم : ماالك بتتجهليني لييه ^______^ انا بس بسالك
يارا : وانتي هيفرق معاكي ايه
قالت مريم : اها انا عارفه اني رخمت عليكي اول يووم
بس لو قلتيلي هوا عايز منك ايه اوعدك اني مش هرخم عليكي اسبوع كامل 🙂
بصت يارا ل مريم باستغراب ..!!
يارا : شكل الموضوع هيفرق معاكي كتير
مريم : اخلصي قوولي 😑
يارا : كان بيسالني مرحتش الحفله ليه !!
اتصدمت مريم لما سمعت كلمه حفله !!!! 😮
مريم : حفله اييييه ..!! هوا عزمك ع حفله
سمعت شله مريم كلمه حفله ..!!
وكلهم جم واعدوو جمب يارا ..!!
ساااره : انا سمعت كلمه حفله ..!!! هه حفله اييه الي بتتكملو عليها
يارا : اها حفله انا جاتلي دعوه لحفله .
ساره : مستحيييييييييييل من ,جاسر ..!!
يارا : هوا اسمه .,جاسر
ساره : اها اسمه يوسف بس هوا ادااكي دعوه لحفله
يارا : اها اداني دعوه 🙂
مريم : وهيه فين الدعوه دي
يارا : ف الكشكول بتاعي 🙂
فتحت يارا الكشكوول .. بس اتصدمت لما مالقتش الدعوه
يارا : كاانت هنااا 😮
ضحكت ساااره وقالت: ههههههههههههه في حد يحط دعوه زي دي ف كشكوول ..
اكيد اتخددت 😃 ويااحظه بقي الي لقاهاا
مريم : بس غريبه اشمعنه انتي يديكي دعوه زي دي
يارا : وهيه فيهاا اييه يعني
مريم : لا ابدا بس الدعوه دي تقريبا بيديهاا لاجمل بناات الدفعه
يعني انا شفته وهوا بيديها ل سمر ودي بنت معانا هناا بس زي القمر ..
ساره : واانا شفته وهوا بيدي الدعوه دي لبنتين بس مش معانا ف الدفعه .. معانا ف الجامعه 🙂
بس بردو كاانو حلوويين اوووي ..!!
بس غريبه ..!يدهالك انتي 😕
يارا : مش عارفه صدقيني انا لقيته قرب وادهاني
مريم : اكيد مخدش بااله انك مش حلوه 🙂
بصت يارا لمريم بصه حزينه ولفت وشها وهيه محرجه
حست مريم بانها اذت يارا بكلامها .. مع ان مابيفرقش معاهاا مشاعر النااس
بس بمجرد انها شاافت ياارا وهيه زعلانه حست احسااس وحش
مريم : اااصدي يعني انه مخدش بااله يعني ..انتي مش شيك اووي بس انتي حلوه 🙂 يمكن عشان كده اختارك
استغربت شلت مريم من اسلوبها المفاجئ والغريب..!!
اول مره تمدح بنت ب حيااتهاا !! 😮
وبعد لحظاات..
دخلت الدكتووره ..وبدات تشرح المحااضره
كانت وقتها يارا مهتمه بالمحاضره جداا وبشرح الدكتوووره
وفجئه .. حست يارا باحسااس غريب
رعشه اتملكت جسمها كله
حست كانها وحييده رغم ان المدرج كبيير وفيه ناااس كتييره اووووي
بصت يارا حوليهااا وهيه مش فااهمه ايه الي بيحصل ..!!
ليه التوتر والرعشه دي ..!!
لمحت يااراا حد بيبص عليهاا ...!!!
بصت يارا لقته جاسر بيبص عليهاا
هوا واصحاابه ..!! بصه غريبه ..
لفت يارا وشها بسرعه وهيه متوتره
قالت ف نفسهاا : هوا بيبص عليه كده ليييه ..!!
واول ما خلصت المحااضره ..
خدت يارا شنطنهاا وخرجت بسرعه من المدرج
كان باين عليها القلق والتوتر ..
وهيه خرجه اتخبطت ف واحد من اصحااب جاسر
جاسر: رايحه فين 🙂
يارا : اااناا ..!! اانا رايحه عند اختي
جاسر: انتي ليكي اخت ف الجاامعه !! وبجماالك كده ولا ااقل منك
استغربت يارا من كلام جاسر..!! وقالت ف نفسهاا
هوا بيتكلم عني اناا ..!! جمالي انااا 😮
جاسر: بس متوقعتش انك ماتجيش الحفله
لاا لاا لا كنت زعلاان منك 🙂
يارا : زعلاان !! ليه هيه حفله مهمه اووي كده
وهوا مهم حضووري عندك 🙂
جاسر: مش مهم عندي انا بس ^___^ مهم عندنا كلنا
يارا : كلكو !! كلكو ميين
جاسر: لما تيجي الحفله الجيه هتعرفي كلنا ميين ..
يارا : اصلا انا مش هاجي ولا الحفله الجيه ولا الي بعدها ولا اي حفله خاالص ...
جاسر: متوقعش انك مش هتيجي 🙂
ابتسم جاسر ابتساامه بارده ومشي هوا واصحاابه
سمعت يارا صووت ياسمين وراهاا ..
ياسمين : ايوه بئه ..!! مين الي كان وااقف معاكي ده
يارا : هه !! لاا ده زمليلي
ياسميين : زمييلك بس 😃 اصل بااين عليه انه مهتم بيكي
يارا : لاا لاا يابنتي 😃 .. وكماان مش ده شكل واحده حد يهتم بيها اصلا
ياسمين : تؤ تؤؤؤ مش عايزااكي تقوولي كده ع نفسك ..
انتي احلي بنت ف الدنياا كلهاا .. وخلي ثقتك ف نفسك كبيره
ابتسمت يارا بسبب كلام ياسمين ، وراحت معاها ع الكافيتريا ..
وبعد ما خلصو اكل .. راحو يتمشو شويه عقبال ما المحاضره تبدا ...
.....
اتصلت ام ياارا ع يارا ..
يارا : الو يا ماما
الام : ايوه يا حببتي انتي فيين
يارا انا بتمشي مع صحبتي ياسمين .. ليه خير في حاجه
الام : ايوه يا حببتي ، جددتك جيه عندنا بعد شويه
وانا مش هبقي ف البيت .. ف عيزااكي تييجي بدري
عشان لما تيته تيجي تلاقي حد ف البيت
يارا : اهاا .. طيب يا ماما انا هروح ع البيت بعد شويه
الام : ماشي يا حببتي .. يالاا سلاام
وخلي بالك من نفسك 🙂
وبعد ما قفلت يارا مع مامتهاا ..
يارا : انا همشي يا ياسمين ..
ياسمين : ليه في حاجه ..!!
يارا : اها تيته جيه ومافيش حد ف البيت ولازم ارووح قبلهاا
ياسمين : ماشي يا حببتي اشووفك بكره بقي
يارا : لا مش هينفع انا مش هاجي بكره عشان تيته جيه وانا مابحبش اسبها لوحدها ف اليومين الي بتيجي فيهم
ياسمين: خلاص يا حبيبي 🙂 بعد يومين اشووفك
يارا : مااشي 🙂 انا هروح انااا
خرجت يارا من الجامعه وركبت وراحت ع البيت
بس وصلت لقت جددتها وصلت قبلهاا
وكانت اعده ع السلم مستنيه حد يجي
جريت يارا ع جددتها ...
يارا : تيييته !! انا اسفه اتاخرت عليكي
الجده : لا يا حببتي عاادي انا لسه جيه من شوويه صغيريين
فتحت يارا الباب ودخلت جددتهاا
فصلت اعده معاها عقباال ما رزان جاات
رزان : ازيك يا تييته
بصت الجده ل رزاان بصه فيها غييظ
الجده : انتي يا بت انتي ماجتيش بدري لييه
رزان : اصلي معرفش انك جييتي والله
الجده : يعني وحته لو تعرفي .. انتي طوول عمرك كده معنندكيش زووق
رزان : مااشي يا تييه 🙂 ربنا يخلييكي
الجده : شووفي البت باارده ازاااي .. بقوول لك معندكيش زوووق
دخلت الام ع صووت رزان والجده ..
الام : في اييه يا رزاان .. ف ايه يا ماما
الجده : ابدااا مافيش حاجه
رزان : انا هدخل انام يا ماما
الام : ماشي يا حببتي روحي ناامي
وبعد ما دخلت رزان غرفتهاا
الام : مش عارفه يا ماما دايما بتتناقري مع رزاان لييه
وبتفضلي يارا عليها ع طووول
كويس ان رزاان اتعووددت ع اسلوبك كده
الجده : هوا في حد زي يارا وادبهاا 🙂 ربنا يخليهاالك
كملت ياارا اليووم مع جددتهااا ..
ولما الساعه جاات 12 بالليل استاذنت يارا عشان تدخل تناام
بس جددتها اقترحت عليها انها تحكي لها قصه
فرحت ياارا .. ومين ما بيحبش قصص الجدادت 😃 دي بتبقي احلي قصص
اعددت يارا جمب جدتهاا وبدات الجده تحكي حكاايا
كاانت حلوه ف بدايتهاا..
بس فجئه اتقلبت رعب ..!!
كانت الحكايه اسمها اشبااح الليل ..!!
حكت الجده عن شاااب .. كاان معرووف بوساامته وجاذبيته ..للبنااات
مكنش في واحده ماحبتهوووش
ايوه زي مروااان كده 😃 يخوااتي علييه .. وربنا وحشني ^__^
احم ميين جااب سيره مروااان .. خلينا هناا 😃
كملت الجده الحكااياا وهيه بتوصف الشااب اد ايه هوا وسيم
وازااي كانت عنده قدره كبيره ف سحر البنااات
والبنت الي كانت تحبه وتجازف وتعترف له .. مافيش يومين وتختفي ..
الكل اتساائل ع الاختفااء الملااحظ للبنااات
حاولو يعرفو السبب ايه ..
بس مافيش نتييجه !!
النااس بدات تقلق واهاالي البنااات اتجنوو ع اختفااء بناتتهم
بس الكل عارف ان السبب الرئيسي هوا الشااب ده
حااولو يعرفو منه ايي حاجه
بس معرفوووش .. لانه كان بيتميز بهدووئه الكبير
محدش يعرف حققته المرعبه ابدااا
ورا وجهه البريء وتصرفاته الهااديه
بشااعه ملهااش حد !!
كان اكبر سفاااح .. بسببه اتقتل بناات كتيرر جداا
كان بيسحر البنت بوسامته
يدخل غرفتها وهيه نايمه بالليل ..
وفجئه ..
يبدا ينهش ف لحمهااا .. ويقطع فييهااا
ومايبقااش فيهاا غير هيكلها العضميي ..
كان بيقطع صواابع كل بنت تقع ف حبه وحفظها عنده
كانو مسمينه الخاالد .. لان عدي فتره طوويله جداا وماماتش
كان منزووع من قلبه العاطفه والحب .. او انه يحس مشااعر اتجااه حد
كانت وقتهاا رزاان مااشيه ب هدووء .. ع طراطيف صوابعهاا
وفجئه مسكت يارا ..
يارا :آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآه يااامامااااااااااا
فضلت رزاان تضحك :هههههههههه انتي قلبك ضعييف اووي اماال بتسمعي قصص رعب لييه بس
يارا : 😑 مالكيش دعوه .. وادخلي ناامي
يارا : كملي يا تيته الحكاايه
كملت الجده الحكاايا : وقفناا فييين .. ااه افتكرت
عمره ما حس بمشااعر اتجااه حد
الا واحده بس .. واحده بس هيه الي سرقت قلبه ..
كانت الوحيده الي اهتمت بييه .. لنفسه مع انها كانت عارفه حققته
واد ايه هوا متوحش ..
بس هيه اتقبلت حققته وحبته بجد
وف مره حاولو الصياادين انهم يقتلووه ..
بس كل المحاولات فشلت .. معادا اخر محاوله
وكان سبب نجحها لما استغلوو حبه للبنت
عشان يقتلوووه ...!!
ف يووم قررو انهم يعملو له فخ
ويقتلووه ..
كان الفخ انهم يجبرو البنت ع لقاائه .. وف الوقت المنااسب يقتلووه
لما يدي البنت الامااان .. واكبد هدبها الاماان لانه بيحبهااا
وفعلا نفذو الخطه .. وقبضو علييه
كانت مجزره دم .. اتقتل فيهاا صياادييييييين كتييييير جداا
بس ف لحظه مقدرش يقااوم لما عرف ان البنت متورطه ف الي حصل
حس بانهيااار .. وانه سلم قلبه لانسانه خدعته
وقف جسمه عن المقااومه ..
استغل الصيااد عدم مقاومته وقتلووه
وبعدها بفتره .. ماتت البنت
وبعد وفاتهاا .. اكتشفو انها ساايبه مذكراتهاا
ومعاها وصيه ان احفادها واحفااد احفاادهاا يقروها
كان مكتووب فيهاا ..انها ساعددت الصيادين غصب عنها
وانها فعلا حبته جدااا بس لو ماكنتش ساعددت الصيادين
كانو هيقتلووها ويقتلو اهلها
معرفتش تعمل اييه .. كان ده هوا الحل الوحيد....
**
ارتااح العاالم كله من الوحش
والي بسببه اتقتل الكتييير
بس اكتشفوو بعدها ان جثته ما تحللتش .. وده معنااها انه مامتش ..
معناها انه هيصحااا .. بس ف زمن تاااني
هيصحا عشاان ينتقم من كل بنت جمييله ف العاالم
يمسكهاا ويعذبهاااا ويموتها بالبطييء
والكل لحد وقتناا ده مرعووب من فكره استيقااظه مره تاانيه
الجده : هااا عجبتكو الحكاايه
كاانت وقتهاا يارا ماسكه المخده وحطاها ع وشهاا
ومخطلطه مشاعرها بين الخووف والحزن ..
اما رزاان .. فكاانت ف ساابع نوومه
قامت يارا وبااست جددتهاا وقالت لها تصبحي ع خيير
الجده وانتي من اهله يا حببتي 🙂
دخلت يارا اوضتهاا وهيه مرعووبه من الي قالته جددتهاا
قالت يارا : ممكن يصحاا تااني ويقتل كل بنت جمييله ..:$
لاا اكيد ده قصه خرافيه من قصص تيته ..
مافيش حاجه زي كده
هددت يارا نور اوضتهااا
وطلعت ع السرير وناامت
..
وبعد لحظااات .. حست ياارا ان في حاجه بتتحرك ف الاوضه
حااجه غريبه ليها صووت مرعب مش مفهووم
مقدرتش ياارا تتحرك من مكاانهاا
الخووف سيطر ع جسمهااا
وخصووصا لما اقتكرت كلام جددتهاا ..!!
(بيدخل ع البناات بالليل وبيقطعهم ) ...$$
اتصدمت ياارا ومابقتش قلدره تتحرك
.. مش عارفه حتي تايد النوور
وفجئهه افتكرت الحلم المفزع الي كانت شافته ..!!
حاولت تجمع يارا شجاعتهاا
قامت من ع السرير وبدات تحكر نحيت الصووت
بهدووووووووووووء
كان الصووت جي من عند شباك غرفتها المفتووح
قربت يارا اكتر واكتر
وفجئه بدات الستاره بتاعت الشبااك تتحرك:..
google-playkhamsatmostaqltradent