رواية توكلنا على الي ياكلنا الفصل الثالث عشر 13 بقلم يوستينا سامي عبر دليل الروايات
رواية توكلنا على الي ياكلنا البارت الثالث عشر 13
الهام بقولك يا قمر هو قالي كدة
عايز يموته عايز يموت ابن أخته
انا مش فاهمة هو ليه بيعمل كدة بجد
قمر اكيد بيهددك بس يا طنط اسمعيني بس واطمني
واوعي تنسي الي محمود عمله مكنش حاجة حلوووة
برضووو
الهام حتي انت يا قمر برضوا ظلمتيه اومال لو مكنتوش متربين مع بعض يا بنتي
قمر كنا يا طنط بس للاسف محمود هو الي نسي ده
باي يا طنط
الهام يا عيني يا بنتي ربنا يكرمك يا قمر ويعوضك عن كل حاجة
**
في المستشفي❤️😔
يثرب : في ايه يا آدم محمود هينام جمبي وانت بقي روح ريح في بيتك
محمود كاتم الضحكة غصب عنه
آدم: هاااه لا طبعا واصلا مينفعش ينام جمبك
يثرب :ليه مينفعش
آدم :علشان علشان .
خبط محمود في دراعه فكر يا حيوااان
محمود قرب ع يثرب وباس دماغها :
علشان حبيبتي تعبانة ولازم ترتاااح وتنام براحتهااا منغير ما حد يشاركها بالسرير عرفتي ليه يا عمري
آدم حس بحب محمود جدا ليثرب
يثرب :ما انا هتاخرلك يا محمود انا عايزة انام في حضنك بحس بامااان بجد محتجالك اوووي
محمود مقدرش يفضل بعيد عنها وقرب وفعلا حضنها جااامد
وادم مقدرش يتكلم كان حاسس نفسه غريب اووي عن أخته
محمود: ممكن بقي تهدي وتفهميني مالك انا جمبك وعمري ماهسيبك خايفة ليه ومن ايه أناا عمري ما اقدر ابعد عنك
يثرب خبت وشها في حضن محمود : بجد يا محمود
محمود ا:ها بجد يا قلب محمود
آدم :احم مش تسببها بقي تنام يا محمود بتريقة
محمود :اممم عندك حق وفعلا بعد عنها بس يثرب مسكت أيده طب لو مش هتنام جمبي قعد جنبي لحد ما انااام
آدم بيبصله أنه يوافق هي محتجاله فعلا
محمود فعلا قعد جمبها وهي نامت وهي ماسكة في أيده
لحد ما محمود اتاكد انها نامت فقام من جنبها وراح نام جمب آدم ع الكنبة
آدم محمود
محمود نعم
آدم يثرب بتحبك اووي يالا
محمود ههه علشان بس فاكراني جوزها لكن اول ماترجع لها الذاكرة هتكرهني تاني
آدم هههههه مش لو كانت كرهتك اولاني يا غبي
محمود بقولك عملت ايه مع ندي
آدم ولا حاجة هي حرة حياتها وهي حرة فيهااا
محمود بحدة بصوت عاااالي انت ايه يا اخي انت هتفضل سلبي ليه كدة مرة تصمم انك تسافر فتسافر من وراهم بدل ماتقنعهم لا سافرت من وراهم لما حاولت تكلمهم ولاقتهم مضايقين منك قولت ودي تيجي روحت مكلمتهومش تاني خالص انت ايه يا بني غبي ولا ايه الي بيعوز حاجة بجد بيسعي ليها مش بيسيبها كدة انت ايه يبني معندكش انتماء لالبيتك ولا لأختك ولا لحبيبتك
آدم بعصبية تفوق لمحمود
وانت بقي ايه الملاك الطيب الي ماسبش أمه وسافر يدير شركاته الي هرب وساب أمه لا ياض راجل اووووي
قبل ماتيجي تكلمني روح حل مشاكلك مع خالك مش جاي تتشطر عليا انا أو جيب حق ابوك من الي قتلوووه
هيييه قلبتهم ع بعض بيردحوا لبعض اهوووو 😂
اديلو مترحمهوووش
محمود قرب عليه وخبطه في الحيطة
آدم براااا مش عايز اشوفك تاااني وابعد عني ساامع
محمود شريط حياته مع آدم بيجري قدامه
وادم كمان كان حاسس أن قلبه بيتخلع اووي
بس للاسف محمود اختار وقت صعب اوي ع آدم
وجيه يعاتبوا فيه
ودي اهم حاجة في تقديم النصيحة انك تكون
عارف يتقدمها امتي وازاي وللاسف محمود التعبير
خانه تفتكروا ايه هيحصل بينهم
آدم سمعتني قلت ايه
محمود ويثرب ذنبها ايه
آدم مالكش دعوة لا بيا ولا باختي اطلع براااا
فعلا محمود مقدرش يستني بص ناحية يثرب واخد الجاكيت وخرج برااا الاوضة بس حاسس أنه خارج وسايب حتة من قلبه مع يثرب
**
في بيت ندي
ندي ههههههههه بجد يا حسن
حسن اه ولله يا ندي كنت شقي لدرجة اني بتزنب كل حصة وبيشيلوني الشنطة وانا بقي أبويا كان مجتهد فكان بيوديني بكل الكتب خارجية ومدرسة وكل حاجة يعيني مكنش يعرف اني بطرد من قبل ما المدرس يدخل الفصل
ندي ههههههههه ده انت مشكلة ولله
دي طفولة مشردة ولله هههههه
حسن اومال انت فاكرة ايه كنت بحفر في الحوش علشان الاقي اثار و الماظ وابعيهم مش علشان ابقي غني
ندي اومال
حسن علشان ارشيف وزير التعليم يقفل المدارس
ندي يا عيني ده انت كنت طفل غبي اوووي هههههههه
حسن ولله لو في كلمة أدق هيبقي اناااا 😂🤪
ندي طب ايه غيرك كدة
حسن خالي خدني من أبويا وعشت معااه ربااااني بجد عرفت يعني ايه تربية عرفت أن أبويا مكنش بيربيني ده كان بيلاعبني كوتشينة وياخد فلوسي ولله 😂
ندي ياعيني ده انت تعبااااااان اووي ولله
حسن بجدية ندي عايز اتكلم معاكي بصراحة بصي بس وعد أننا هنسمع بعض
ندي اتفضل يا حسن قوووول
حسن بصي يا ندي انا عارف انك مش بتحبيني ووان في حد في حياتك صح وتقريبا الحد ده يبقي آدم مش كدة
ندي بص يا حسن انا عارفة أن ممكن اكون ظلمتك اني مقلتش ليك علي الي حصل معايا زماان بس ولله هوو رجع اليوم الي انت صارحتني فيه
حسن وانا مش زعلان منك يا ندي دي حياااتك انت وده جواز مش لعبة يعني لاز....
ندي ومين قالك اني رفضاك
حسن بس انت بتحبيه لووهتقدري تمنعي عينيك انها تبصله أو لسانك ينطق اسمه مش هتقدري تمنعي. قلبك يدق باسمه
ندي بس يا حسن انا اخذت قراري
ياترااااا ايه قرار ندي
محمود روح البيت لقي كلمته نايمة دخل اوضته وطلع بوكس ملياان صور ليه و لادم وليثرب وفضل يتأمل فيهم لحد ما تعب وناااام
في المستشفي عند يثرب
تاني يوم الصبح
يثرب فين محمود يا آدم
آدم مش الي يصحي يقول صباااح الخير الاول
يثرب طيب صباح الخير فينه بقي
آدم لا مش وقته الأهم انك تأكلي
يثرب لا وانا مش طفلةةيا استاذ انت انا عايزة جوزي وانت ليه بتعاملني كدة انا عايزة جووزي
آدم بصراحة ...
تفتكروا هيقولها حاااااااجة
يتبع الفصل 14 اضغط هنا