رواية توكلنا على الي ياكلنا الفصل السابع عشر 17 بقلم يوستينا سامي عبر دليل الروايات
رواية توكلنا على الي ياكلنا البارت السابع عشر 17
محمود ماتلمي لسانك ده شوية بقي
يثرب هههههه اصل انت فعلا غبي علشان انا فعلا فقدت الذاكرة وفعلا مكنتش فاكرة اي حااااجة وكنت فاكرة انك جوزي اومال يعني ه.... ه...
محمود بابتسامة مشاكسة هتبوسيني وتحضنيني يا شيخة ولله ده انا لو جوزك مش هتعملي معايا كدة
يثرب ماتتلم يا حيوان انت لله
محمود بس ازاي رجعتلك الذاكرة اصلا
يثرب يعني ده وقته يا غبي انت
محمود طب يلا مافيش وقت لازم نخرج من هنا بسرعة
يثرب اعااااااا
ياترا ايه حصل تااااااني 😂
ندي يا عيني ايه يا حسن مش فاهمة حاجة
حسن ايه الي مش فاهمااه يا ندي انا مش هقعد في مصر
انا جالي عقد عمل برا فكنت عايز نتجوز ونسافر مع بعض
ندي بتوتر وامي بقااا انت عارف اني ماليش غيرها
حسن دي مش حاجة دول ٣ سنين ونبقي نيجي اجازات
او هي تيجي يعني
ندي لا طبعا أنا مستحيل اسيب ماما انت اتجننت ولا ايه يا حسن هي ملهاش غيري انا لو سبتها يبقي بدفينها بأيدي
حسن ضحك ضحكة استهزاء ولو آدم كنت قولتي كدة
ندي بحزن آدم
حسن اهااا يا ندي ادم الي عينيك مانزلتش من عليه
لو انت فاكرة اني شوخشيخة في ايديك لا انا رااجل اوي كماان وعمري ما هقبل انك تعمليني كعيل صغير بيضحك عليه مش علشان بحبك توجعيني
ندي انا يا حسن انااا لو انا كدة فعلا ليه قولتلك ع كل حاجة
هاااااه انطق
انا مكدبتش عليك وانا قولتك اني بيحاااول
حسن وعمرك ماهتنجحي في محاولاتك عارفة ليه
لانه مهما غلط فيكي او عاملك بقسوة انت بتحبيه
وهو بيحبك وانا مش هقدر يا ندي اكمل حياتي مع
واحدة قلبها مش معايا ولا حتي عقلهاا
حسن جاي يخرج من الاوضة
ندي حسن ارجوك استني متمشيش انا ممكن اكون الي هقوله يبين ليك اني أنانية
انا حاولت كتير اوووي اووووي اني ادخلك حياتي بصورة حبيب أو زوج وأب بس مقدرش انا فعلا مش قادرة اتخيل حيااااتي منغيرك انت بجد ونعمة الاخ والصديق والسند
بس ولله انا غصب عني بحبه اووي يا حسن
حسن مافيش حاجة أو حد يستاهل أننا نزعل بسببه وانت كنت صريحة معايا من الاول وتأكدي أن يوم ماتحتاجيني هتلاقيني يا ندي وانا هنساااكي واعيش حياتي
بعد اذنك يا ندي
فعلا خرج حسن وندي انهاااارت من العيااااط
امها دخلت
مالك يا حبيبتي
ندي بحبه اووي يا ماما مش قادرة انساه أو ابعد عنه حتي
امها. مش عارفة يا ندي اقولك ايه بس هو كمان بيحبك
ندي لااا هو ماتعبش زي ما انا تعبت يا ماما انا دائما الي ماسكة فيه أيوة انااااا هو دائما بيبعد وبيبيع
امها غصب عنه ما هو باع كله انت عارفة أن هو كان بيتعب ويشقي علشان يجيب فلوس ليهم غصب عنه يا بنتي
ندي 😭 انا تعبت اوووي
آدم طب لو قلتلك اني كنت يموووت في يوم مليون مرة
في بعدك هتصدقي لو قلتلك اني عمري مافكرت في غيرك ثانية واحدة ندي انت مش بس حبيبتي لا انت اختي وامي ومرااااتي الي طول عمري بحلم يجمعنا بيت واحد
حلم كل يوم بحلمه
انا عارف اني غلطت مافكرتش صح بس نيتي كانت خير صدقيني يا ندي
ندي خايفة اصدقك وفي الاخر اتصدم فيك يا آدم وانا مش قادرة
آدم طب جربي واوعدك انك مش هتندمي ندي انا مقدرش اعيش منغيرك
ندي رمت نفسها في حضنه
بحبك اووي يا آدم اووي
آدم واناةبموووووت فيكي يا قلب آدم
اهووووو عللا يتمر طبعا لو حلفتلكوا ان مش دي النهاية خالص ولله ماكنت هرجعهم لبعض بس علشان انتوا قمراااات ❤️
***
نرجع تاااني للمدعكة
محمود اتضرب عليه ناار
يثرب. محمود انت كويس في حاجة جات فيك
محمود حاااسبي يا يثرب اقفي ورايا
خالد نورت يا محمود باشا نورت اوووي
محمود قام وقاوم الرصاصة الي في كتفه
سيبها تمشي اعاااا هي ملهاش ذنب يا خالد
خالد يااااه هههههههه ومن امتي احنا بنمشي ع القاعدة دي
محمود خالد لو في عندك ذرة محبة أو عيش وملح ابووس ايديك تمشي من هنااااا. دي حاجة الوحيدة النضيفة
كل الي ماتوا مهما كانت قرابتهم لينا وحبنا ليهم هما يستهلواااا
خالد بوجع جااامد. ليه يا محمود ليه عملت كدة
محمود بيبص ناحية يثرب الي مش فاهمة اي حاجة خاالص
خالد ايه مكسووف منها ايه هي متعرفش أن ابوك تاجر سلاح
محمود لا متعرفش يا خالد اوعي بقي تقولهاااا
يثرب بجد يا محمود
خالد هههههههههه لا ومش بس كدة ده قتال قتلة بيقتل القتيل ويمشي في جنازته
محمود .........
يثرب انت فعلا كدة رد يا محمود انت فعلا قتلت
محمود يثرب مش وقته
خالد لا وقته المفروض انك تفهمها كل حاجة قبل ماتموووت
اهااا اصلك هتخرج من هنا عقبرك
حامد دخل ياااااه اخيرا شفتك يا محمود
محمود حامد انا قدامك اهووووو عايز تقتلني اقتلني لكن يثرب لااااا ساااامع
يثرب مسكت جاامد في محموود
قمر لا يا خاااالد سيبه بابا ارجوووك لاااا
خالد بعصبية قمر انت ايه جايبك هااااه. خايفة عليه ده الي قتل اخوووكي ايييه لسه بتحبيه اوووي كدة
محمود قمر ابعدي انت ارجووووكي احسن رصاصة تيجي فيكي
قمر لااااااا يا محمود مش هبعد لأن لو في حد يستاهل يمووت يبقي انااا
حامد يا بنتي بس بقي انا كنت عارف انك بتحبيه بس ده الي كان السبب أن البوليس يقبض ع اخوكي ويقتله
قمر لا يا بابا محمود معملش كدة انا اهاا اناا
توضييييح 😂😳
محمود كان عارف ان خالو بيتاجر في السلااح وورط ابووه أنه يشتغل معاااه بس أبوه كان رافض تمااما بس اتورط معاااه
وفي مرة اتفقوا ع صفقة كبيرة اووي بس المرة دي باظت كل حاجة الصفقة دي البوليس مسكها لكن معرفش يوصل لا لحامد ولا لابو محمود
بس الي حصل كان اوحش من كدة بمرااااحل
ياترااااا ايه حصل
وياترا قمر عملت ايييه اصلاااا
اظن كدة مبسووووووطين
😉
استوووب
يتبع الفصل 18 اضغط هنا