رواية توكلنا على الي ياكلنا الفصل التاسع عشر 19 بقلم يوستينا سامي عبر دليل الروايات
رواية توكلنا على الي ياكلنا البارت التاسع عشر 19
ندي يعني ايييه
فلاااش باااك
خالد هقتلك يا محمود هقتلك
وفاااجاه
يثرب لااا
قمر 😳
يثرب محموووود قووووم بالله عليك قوووم
حرااااااام عليك انت ايييييييييه مش بني آدم محمووود
ليييييييييييييه قوووووووم يا محموووود انا ماليش غيرك قوووووم 😭
وفاجااه دخل الضابط وقبض عليهم
ماعدااا خالد الي حاول يهاجم الضبااط واضطر جاسر أنه يضربه بالنااار
من قتل يقتل ❤️
وفعلا جريوااااا ع المستشفي بمحمووود
بااااك
طب يلا بينا بسرعة ع المستشفي
وفعلا الهام و ام يثرب وندي وام ندي وادم كانوا هناااك
قدام العمليااات
يثرب قاعدة ع الأرض وضامة رجليها ليها وبتضرح بس
محمود هيروح مني يا آدم الإنسان الوحيد الي حبيته هيروح مني يارب لو عايز تاخده خدني معااااه
آدم اهدي يا حبيبتي يا قلبي اهدي واخدها في حضنه
يثرب خالد خالد مضربووش بالنااار لااا ده ده
😭
آدم اهدي بس اهدي
ندي خلاص هيقوم بالسلامة إنشاءالله بس ادعيله بس
يثرب خالد ضرب اكتر من ٥ رصاصااات
ندي يالهووي
الهاام يارب يارب ابني يااااارب مش جوزي وابني في يوم وااااحد يارب 😭
وفعلا بعد اكتر من ٤ ساعااات خرج وقاال
إن للاسف محمود دخل في غيبوبة وياريت تدعوووله وان الإصابة مش خفيفة خالص وإن كلهم لازم يمشوا ويقعد معاه حد واحد بس
وفعلا بعد اصرااار كبير قعدت يثرب
وإلهام روحت هي وام يثرب في بيتها يقعدوا مع بعض
تفتكروا بعد ٥ رصاصات محمود هيقوووم منهااااا ازاااي
***
يثرب دخلت الاوضة الي فيها محمود وقدت جمبه
وحشتني ماتقووووم بقي كل ده نووووم
طب اللهي تحلم بكابووس
قووم بقي يا محمود ماتسبنيش لوحدي انا ماليش غيرك ولله
وفعلا فضلت جمب محمود تلعب في شعره شوية ودقنه شوية
وللاسف فضل محمود في الغيبوبة لمده اسبوعين
***
امااااا بقي
حامد فاتحبس بعد ماخسر كل فلوسه وتعب جدااا
قمر اكتر واحدة كانت مظلووووومة فيهم 😮😲
بس محدش ينكر انها كمان غلطت اووي كمان
بس الهام ماسبتهااش ووقفت جنبها ودخلتها مصحة نفسية
ماهي عاشت عمرها كله وحيدة مع اب واخ مايعرفوش عنها حاجة .
***
يثرب قاعدة جمب محمود في الاوضة بعد مرور ٣ اسابيع
يثرب مش هتقوووم بقي وحشتني اوي رخامتك عليااا
قوووووم بقي يا محمود طب بص اوعدك وعد انك لو قمت أنا مش هرخم عليك وهتجوزك علطووول يلا انشالله ماحد حووش
بس قووووووم بقي وحشني حضنك
ولسه هتبوسه من خده
وفجاه
شدها محمود وباسها هووووو 🤭😂
يثرب اممم محمود انت فقت امتي
وحضنته
محمود بضحك من وقت انشالله ماحد حووش
يثرب انت انت قليل ادب. ايه الي انت عملته ده
هاااه
محمود ايه هو انا قلتلك قربي وبوسيني ولا ايه .
يثرب تقووم ت..تبو..
محمود اوبااااا البطارية بتهنج يا يويو
يثرب عسسسسسسل
محمود ياواد يا طحينة انت
يثرب يلا يا رخم
محمود طب بقولك ايه بما أن انا همووت واتجوزك ماتيجي نقلب عسسل في الطينة
يثرب هههههههه انت بتحلم
محمود معايا انا الحلم هيبقي حقيقة و بالالوااان
يثرب انت مين قالك اصلا اني انا هوافق عليك ياض
محمود يااض هتوافقي غصب عنك يا يثرب ذاكرة
هاااه يا كداااابة وحياااة امك لاندمك ع الي عملته معايا
يثرب هو انا عملت ايه بس
مش احسن من الي انت عملته كنت شغال احضان وبوووس وانا فاقدة الذاكرة
محمود يا كداابة انت كنت فاقدة الذاكرة انت ما كنت مانعتيني ولا كان ع هوااكي
يثرب هههههههه هو انت كنت فاكرني مش فاقدة الذاكرة
وبعدين ايه ع هوااكي دي
محمود برااحة اومال ايه
طق طق .
الدكتور ايه ده انت فوقت حمدالله على السلامه
محمود لله يسلمك يا دكتور تعبت حضرتك معايا
الدكتور انت غلبااان الي تعبني بجد الأستاذة
محمود بص ليثرب الي وطت راسها بكسوووف قال يعني البت بتتكسف اوووي 😂
الدكتور الانسة كانت فاكره انك واخد ٦ رصاصات
يثرب باندفااع ولله خالد لله يرحمه ضربه ٦ رصاصات
الدكتور ايوه رصاصة في كتفه ورصاصة جمب القلب دي ربنا سترهاااا ورصاصة في درااعة
وربنا برضوووو سترهااا لكن ٦ دوول فظاااع
محمود خالد لله يرحمه. هو مات يا يثرب
الدكتور احم طب استأذن انااا بعد اذنكم
يثرب ممكن تهدي شوية
محمود خالد مات
يثرب لله يرحمه وخالك اتحبس و قمر دخلت مصحة
محمود مصحة بس قمر مش.
يثرب مش شرط الي يدخل مصحة يبقي مجنوون صدقني هي دخلت تهدي أعصابها
ممكن انت بقي تهدي شوية
محمود صعب عليا اوي يا يثرب
يثرب قربت وحضنته جااامد علشان تطمنه بوجودهاااا
وبعدين بقي معااك انت مصمم تضايق نفسك ليه كل واحد خد نصيبه خلاص بقي انا هكلمهم وهقولهم انك فووقت
وفعلا بعد أقل من نص ساعة
كانوا كلهم في الاوضة عند محمموود بيطمنه عليه وعلي صحته
آدم احم يا جمااااعة انا عندي عرض
يثرب يلا يا علااامة اتحفنا
آدم بس يا بت انت .
يثرب اهاا يا كلب البحر انت
ندي وبعدين معاكي بقي يا يثرب ماتسيبي الراجل يقول العرض
يثرب ماشي يا ندي كخة حااضر تحبي اقول مين الي كان عايز يعمل في آدم زي ما انا عملت في محمود
ندي لا لاخلاااص
آدم اهاا يا واطية اتفووووو
محمود مسكها من قفااهااا اعاااا يا جزمة ولله ماهسيبك لحد ما افهم ايه موضوع الذاكرة ده
يثرب بصراحة 😂🙄
استوووب