رواية احببت ظبوطة الفصل الرابع عشر 14 والأخير عبر دليل الروايات
رواية احببت ظبوطة الفصل الأخير
محمد راح يشتري ايس كريم وفجأة اختفي
ليل بتبص وراها لقيت بنت صغيرة لبسة فستان ابيض ومسكه بوكيه ورد ابيض
ليل: اي ايه ي قمر أنتي عايزة حاجة
البنت: خدي الورد دا وتعالي معايا
وهب شدة ايد ليل وطلعت تجري
ليل وهي بتجري: يبنتي وخداني فين أنتي هتخطفيني ولا ايه
البنت: بس كملي لغاية جوة لوحدك
ليل اخدة منها الورد واول ما دخلت النور قطع بس ظهر نور واحد علي شخص والشخص دا كان مدي ليل ضهره ونور تاني علي ليل والنور كله مطفي وهي مش شيفة حاجة غير الشخص دا
ليل فضلت تقرب منه
وفجأة محمد لفلها وقعد علي رجله وقال: تتجوزيني
ليل: محمد قوم هو في ايه انت فاكرني
محمد: مفيش وقت موافقة تتجوزيني ها يلا ردي
ليل: موافقة
محمد لبسها الخاتم وهوب اول ما شلها النور كله فتح ليل بتبص لقية كل اصحابها من ايام سانوي وكلية وناس كتير مشفتهمش من فترة بس كان ناقص حاجة كبيرة كان ناقص جدها هو عندها بكل حاجة هي في اللحظة دي بس اتمنت انو يكون موجود عشان تحضنه وتفرحه بس للأسف كل دا ومحمد شايلها وبيلف بيها
ليل: بس بقي كفاية ممكن افهم في ايه
محمد: وحشتيني اوي
ليل: انت مفقدش الزاكرة وكنت فاكر وبتستهبل صح
محمد بضحكة: الصراحة اه أنا بموت فيكي وكنت عايز أعرف أنتي كمان بتحبيني ولا لأ
ليل: ماشي ي محمد وحياتك عندي لوريك بس نروح
ليل فضلت تهزق في محمد بس سكتت لان كل شوية حد يجي يباركلهم
ليل بهمس: علي فكرة عقابك لسة مخلصش أنا بس وقفته لما لقيتك تعبان
محمد بنفس الهمس: وماله عقبيني زي منتي عوزة ي قمر انت بس المهم إني بحبك وأنتي بتحبيني
عدي الوقت وكملو بقيت الفرح في يخت كبير جدا
واليوم خلص وروحو
في العربية
ليل: ايه دا دا مش طريق البيت
محمد: بيت ايه بقي مخلاص
ليل: ايه هنعيش في الشارع
محمد: لا ي ظريفة أنا قلت بما أننا اتجوزنا يعني حياة جديدة يعني بداية جديدة يعني بيت جديد
ليل بزعل: ايه دا ليه كدة البيت كان حلو وكان بيبص علي البحر
محمد: جبتلك واحد أحلي منه ي قمر عشان عيونك وكمان في بلكونة كلها نعناع
ليل اتكسفت وطول الطريق سكتين لغاية ما وصلو
محمد: استووب عندك
ليل: في ايه
ولسة مخلصتش لقيت محمد شلها
ليل: بطل جنان نزلني
وصلو البيت ومحمد نزل ليل
اول ما الباب اتقفل
ليل مسكت محمد من لياقة القميص: تعلالي بقي ي حلو بقي بتضحك عليا شهر كامل وأنا اقول الواد تعبان فاقد الزاكرة لازم ابقي معاه واسمحه وانت عمال تتسهوك عليا والدكتور عمال يقول مفيهوش حاجة وأنا مش مصدقة وكل دا وانت بتضحك عليا
محمد بضحك: في وحدة تمسك جوزها المسكة دي بصي يا ستي أنا اسف والله اسف علي كل حاجة حصلت مني سامحيني ارجوكي ليلي أنا مش بحبك لأ أنا بعشقك ي ليل وأنا آسف تاني علي اهانتي ليكي وكل حاجة حصلت مني زعلتك وأنا موافق تديني قلمين كمان مش قلم واحد بس ارجوكي سامحيني
ليل: وبعدين في قلبي المهزء دا
محمد: ها صافي ي لبن
ليل: امم حليب ي قشطة بس بقي عشان عايزة انام
محمد بصدمة: أنتي راحة فين
ليل: هنام في اوضتي هي أنهي اوضتي صحيح
محمد: هه دا كان زمان تعالي بقي
وهوب شالها ودخل الاوضة نسيبهم مع بعض بقي
الصبح
ليل صحيت لقيت محمد لسة نايم فضلت تلعب في شعره ودقنه
محمد: اااه يبنتي سيبي شعري ودقني كفاية بقالك ساعة مسكاهم
ليل: اممم ومدام انت صاحي مقمتش ليه حضرتك
محمد: اهو يستي اديني قومت واحضرتك لسة معملتيش الفطار ليه
ليل: لا دا كان زمان بقي صحيح استني عايزة أسألك علي حاجة مهمه
محمد: خير حاجة إيه
ليل: انت عملت الحادثة ازاي
محمد: هههه ياااه أنتي لسة فكرة
ابدا العربية مكنش فيها فرامل فلبست في شجرة
ليل: طب إزاي العربية مفيهاش فرامل
محمد: مش هتصدقي مين إللي عملها
ليل بتفكير: لا اوعي تقول ان الحيوان إللي اسمه زياد
محمد: هو الحيوان أنا مش عارف بيكرهني كدة ليه
ليل: طب وهتعمل في ايه
محمد: لا مخلاص اتحبس منا واحمد طول الشهر دا كنا وراه لغاية ماعرفنا مكانة ادناه علقة وبعد كدة اتحكم عليه ب 15 سنة سجن
بس خدتلك حقك وحقي منه
ليل: هه لا أنا حقي خدته منه من زمان
محمد: خدتيه ازاي
ليل: بعد إللي حصل بابسوع رحت اسكندرية وقابلت زياد و...... حكت ليل لمحمد كل اللي حصل
محمد بدهشه: دنتي طلعتي رءيسة عصابة على كدة
ليل بفخر: طبعا يبابا بس سكت رزعته قلمين
محمد: طب يلا نفطر عشان كمان عندنا طيارة
ليل: ايه طيارة ايه
محمد: عشان نقضي الهني مون ي قمري
محمد وليل سافرو باريس عملو هني مون وكانو مبسوطين جدا
ليل: انت ي اخ انت اصحي إحنا مش جيين ننام هنا ولا ي محمااااا
محمد: يخربيت صوت اهلك يحببتي إحنا لسة نازلين من طيارة 15 ساعة ارحمي أهلي بقي وسبيني انام
ليل: لاه إحنا هننزل حالا نتمشي يلا
محمد بنفاذ صبر: ماشي ي ليل ماشي يلا نتزفت ننزل
ليل: هدي اعضاءك ي مان مالك
في المطعم
محمد: صحيح
ليل وهي بتاكل: اممم
محمد: وأنا في الغيبوبة كنت سامع كلام كتير
ليل بتمثيل الهبل: امم كلام مين قال كلام
محمد: ااه قلبتي هبله دلوقت ها
ليل: كل كل الاكل جميل
جه الليل
محمد: تعالي بقي هوديكي مكان هايل
ليل بفرحة: الله تلج تعرف من وأنا صغيرة كنت أتمني اللعب في التلج
ليل ومحمد لبسو ودخلو وفضلو يتزخلقو ويلعبو
محمد ماسك ليل
ليل حضنة محمد وقالت: تعرف كنت بقلك ايه وانت في الغيبوبة كنت بقلك إني بحبك أوي وبموت فيك يمكن في الاول مكنتش بحبك بس دلوقت بقيت بعشقك اوي اوي وانت حضنك دا إللي محسسني بالدفي والامان خد بوسة وكمان حضن
محمد مصدقش كلام ليل وشلها ولف بيها في التلج وهب اتزحلق ووقع وليل وقعت عليه
الاتنين:ههههه
بعد مرور خمس سنوات
ليل بتجري: بت هاتي الشوكلاته يبت بدل ما انفخك
نور بطلع لسنها: لاه بابا جبها يبقي نكلها سوا صح يبابي
محمد: صح ي قلب بابي
ليل: وحيات امك أنتي وابوكي هاتي الشكلاتة بدل ادخها غصب
محمد: نوري قلبي دي شكلاتت ماما يبقي تديهلها
نور: لا يبابي عشان هي امبارح اخدة كيس الشبسي بتاعي
ليل: يبنت الكدابة تعليلي بقي ليل مسكة نور وفضلت تزغزغ فيها لغاية ما سابت الشكلاتة
ليل خدتها وطلعت تجري ونور راحت لمحمد
نور بغضب: تنزل حالا تجبلي خمش شكلاتات
محمد: يماما ايه الصوت والبصة دي دنا خفت حببتي أنا إللي بباكي
نور بزعيق: محمد يلا انزل
محمد: حاضر براحة طب حبيبة بابا مش هتيجي معاية
نور بتفكير: اممم ماشي بس نتمشي علي البحر وتجبلي بلالين
محمد: عيوني ليكي ي نور حياتي هاتي بوسه بقي
بليل
محمد: ايه القمر دا
ليل بزعل: اممم قمر لسة فاكرني ما كنت خليتك مع نور
محمد حضنها: ي هبلة دنتي حياتي كلها ودنيتي
ليل: بحبك
محمد: بعشقك
نور دخلت جري قعدة وسطيهم: عييييب
الاتنين: ي بنت ال...
النهاية
يتبع رواية جديدة اضغط هنا