رواية احببت ظبوطة الفصل الخامس 5 والفصل السادس 6 عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل pdf
رواية احببت ظبوطة الفصل الخامس
محمد طلع يبص لقي ليل خرجة بكوبيتين شاي
ليل: أحلي كوبايتين شاي لاحلي جدو في الكون
الجد: تسلمي ي بنتي
ليل وهي بتشرب: مش متخيل يا جدو كنت مفتقدة كوباية الشاي بالنعناع وسط الزرع كدة قد ايه
الجد: بالهنا ي بنتي صحيتي جوزك وصبحتي عليه
ليل في سرها: هنار اسوح دنا نسياه من امبارح وهو اكيد قرب ينفجر
الجد: ي بنتي صحيتي جوزك
ليل: هاا طبعا ي جدو طبعا صحيته عن اذنك بقي هروح اشوفه تاني
محمد دخل ورزع البلكونة: طبعا نسياني والله جدها بيفهم عنها كتلة غباء كدة بمجرد يوم تنسيني ماشي ي ليل أنا هربيكي
محمد دخل ياخد شور
ليل: ايه دا راح فين امم بياخد شاور
محمد خرج لقي ليل قعدة عالسرير
ليل: صباح الخير
محمد بضيق: اهلا
ليل: مالك
محمد: مليش
ليل: ياختي كميلة انتي زعلانة ي بيضة
محمد: بطلي هبل واخرجي بعد اذنك عايز اغير
ليل: طب وماله غير منا مراتك
محمد: والله طب تمام ولسة هيقلع التيشرت لقاها جريت وقفلت الباب ضحك عليها وبعدين رجع اضايق تاني
محمد:صباح الخير
الجد: صباح النور ي بني اتفضل اقعد علي ما مراتك تيجي
محمد: شكرا ربنا يخليك
الجد: عاملة ايه ليل معاك يا بني
محمد: الحمدلله كويسين
الجد: معلش ي بني استحملها دي يتيمة عارف أنها هبلة ومجنونة بس والله قلبها ابيض
محمد: ليل في عيني ي جدي
ليل جت وكانت سمعة الحوار بس مبينتش
الجد: تسلمي ي بنتي ضوق ي محمد مراتك احسن وحدة تعمل عصير منجا
محمد: اكيد ي جدي وبص لي ليل باستهزاء🙄😏
الجد: عرفة مين جاي ي ليل
ليل: مين جدو
الجد: خالك عاصم جاي كمان شهرين
ليل بفرحة: لا والله بجد طب كله جاي ولا هو بس
الجد : لا جاي هو ومعتز بس عشان الباقي مش فاضي
ليل: الله ميزو ابن الاه وحشني اوي هو وخالو
محمد: عن اذنك ي جدي هطلع اشوف شغلي فوق
ليل حست انو زعل اوي: لالا استني عن ازنك ي جدو هاخد محمد ونتمشي شوية في الارض
محمد بزعل: لا معلش عندي شغل بعدين
ليل: عشان خاطري
محمد مقدرش يقاوم: طب يلا
ليل: باي ي جدو
ليل شدة ايد محمد مسكتها
محمد بزعل: سيبي ايدي لو سمحت
ليل: نءه (لاه) انتشا جوزي ومش هسشيبك
محمد كاتم ضحكته: لو سمحت سبيني
ليل: ممكن تهدي اعضاءك شوية بص أتأمل الزرع الجميل دا بطل تبقي بومة
محمد ساكت مش بيتكلم
ليل: بااس كفاية تعالي نقعد هنا انا ديما بقعد في الحتة دي
محمد بعند: لا أنا هقعد هنا
ليل: بطل عند وتعالي عشان عيزاك في موضوع مهم
محمد: اممم اديني اترزعت خير
ليل: صلي على النبي
محمد : عليه الصلاة والسلام
ليل:زيد النبي صلى
محمد: عليه افضل الصلاه والسلام
ليل: مبدءيا كدة أنا اسفة علي كل حاجة من امبارح صدقني أنا من ساعت ما اتولدة وأنا قعدة في حضن جدو فجأة كدة اتجوز وابعد عنه عشان كدة أنا معاه بس والله ما نسياك بس حقيقي جدو دا كل حياتي
محمد بتفهم: امم ماشي خلاص بس أنا لسة زعلان
ليل: طب اصالحك ازاي
محمد بخبث: تنامي معاية انهرده
ليل: هوووف ماشي انهرده بس
محمد بغيرة : ومين ميزو دا إنشاء الله هو انتي مش كنتي بتقولي وحيدة وملكيش غير جدك
ليل بخبث: ميزو حبيب قلبي بص بموت فيه تعرف كنا بنحب بعض اوي زمان بص ميزو دا العشق
محمد وعنيه بطلع نار: ليل أنا ممكن ارتكب جريمة وادفنك وسط الزرع حالا
ليل بضحك: هدي اعضاءك يباشا ميزو دا عنده خمس سنين
محمد بغيظ: والله ماشي ي لييل ماشي بردو مين دول
ليل: يا بني خالو عاصم دا حبيبي بشوفه كل فين وفين مش بيجي غير يمكن مرتين في السنة
محمد: اممم طب وعلي كدة عيلة بباكي الله يرحمه متعرفيش عنهم حاجة
ليل: لا ومش عيزة اعرف أنا مكتفية بجدو ربنا يخليه وخالو عاصم
محمد: طب يلا نروح
روحو وقضو بقيت اليوم عادي
بالليل
ليل: هو انت هتنام فين
محمد: عالسرير
ليل: طب ما تخليك جدع كدة زي في الرويات وتقول هنام عالكنبة وانتي تنامي عالسرير
محمد بخبث: لا ي حلوة دا في الرويات أنا بحب انام عالسرير بس
متنامي انتي علي الكنبه
ليل: منا كمان بحب أنام عالسرير
محمد بخبث: يبقي ننام سوا
ليل: هوووف
محمد: هفهفي مع نفسك أنا داخل الحمام وهاجي انام
محمد دخل وليل قعدة تفكر هتعمل ايه
ليل: بس لقيتها
محمد: ايه إللي عملتيه في السرير دا
ليل: بص يا مان السرير دا مقسوم بالنص بالظبط
فا مبدءيا كدة كل واحد ينام في نصه وميدخلش في نص التاني
محمد: هبلة وربي هبلة
ليل: نام يلا. ولا ولا انت كدة دخلت في نصي
محمد: بت عايز انام مش عايز صداع
نامو وطول الليل محمد بيقرب من ليل وهي تزقه
جه الصبح
محمد صحي لقي ليل في حضنة عمل نفسه نايم عشان حب اللحظة دي اوي
ليل صحيت لقيت نفسها كدة وشها بقي طمطماية
ليل: احمم محمد ابعد
محمد : همم سبيني نايم وحضنا اكتر
ليل: اوعي بقي عيب كدة
محمد: امم عيب ايه بس هاتي بوسة
ليل بزعيق: اوعي بقي إيه قلت الادب دي وقامت وقفت عالسرير
محمد: قلة ادب ي تخلف أنا جوزك
ليل لسة هتمشي رجليها اتنت ووقعت علي محمد😍😂
فضلو بصين لبعض وليل سرحت في عينه الزيتوني
ومحمد حاضنها وفرحان
ليل افتركت: اااه رجلي اوعي بقي
خلص اليوم ونزلو فطرو مع جدهم
عدي الاسبوع بسرعة علي ليل اللي مكنتش عيزة تسيب جدها
وعدي علي محمد كأنه سنة لان ليل مكنتش بتبقي معاه علي طول
ليل بعياط: جدو هتوحشني اوي خلي بالك من نفسك عشان خاطري
الجد: خلاص بقي ي قلبي امشي يلا مع جوزك
ليل: ماشي ي جدو بس زي ما قلتلك هتيجي تقعد معاية شوية وأنا بنفسي هاجي اخدك
مشيو وطول الطريق ليل عمالة تعيط
وصلو وليل نزلت من العربية
محمد: مش كفاية عياط بقي بقالك سبع سعات بتعيطي
ليل مردتش وطلعت وكملو باقي اليوم عادي وليل ساكتة وحزينة
الساعة تلاتة بليل محمد خارج لقي ليل قعدة نفس قعدتها
محمد: تعرفي اتعودة عليكي والله كل يوم نفس المعاد مبقتش اتخض
ليل بصتله وسكتت
محمد: بس عرفة أنا دلوقت عرفت أنتي ليه بتعملي كدة
ليل بردو مردتش
محمد: هعتبرك قلتي ليه
عشان تقريبا أنتي متعودة تنامي في حضن جدك لكن دلوقت مفيش جدو
ليل: طب فالح اوي اسكت بقي ولا روح صلي
محمد: تمام يلا اتوضي بعد ما صلة ليل خرجت تاني
محمد: صحيح حضن جدك مش موجود بس ممكن تجربي حضني هيعجبك اوي علي فكرة. هه ولا صحيح انتي جربتيه الصبح تعالي جربيه تاني
ليل بكسوف: محمد روح نام وسبني في حالي
لسة مخلصتش لقيت محمد شالها علي اديه الاتنين وهي عمالة تصوت
ليل: اوعي بقي مش هنام معاك أنا
محمد: طب بصي إحنا نعمل زي امبارح ونقسم السرير
قسمو السرير ومحمد عمال يقرب من ليل
صحيو لقو نفسهم علي نفس الوضعية
ليل اتسحبت بهدوء وخرجت تعمل الفطار
خلصت وراحت تصحي محمد
ليل من برا: محمااااااا
محمد: ايه ايه طرشتيني أنا صاحي
ليل: ايه دا رايح فين عالصبح كدة
محمد: رايح شغلي حضرتك بقالي اسبوعين قاعد فالبيت
ليل: هوووف يعني هقعد لوحدي
محمد: عارف انك بتموتي فيا ومش هتقدري تقعدي من غيري بس معلش استحملي سوية وهرجع
ليل: نينيني علي فكرة عادي بس أنا مش بحب اقعد لوحدي
خلصو اكل
ليل بتلم الطباق
محمد: أنا ماشي وهوب رزعها بوسة وهي واقفة طلع يجري وقفل الباب
ليل بصدمة: هو اللي عمله دا حقيقي ولا بجد الولا جوزي دا بقي قليل الادب اوي وأنا لازم اربيه ليل ضحكت وكملت لم الاطباق
الباب رن
ليل وهي بتفتح: خير ي أستاذ نسييت ايه
ليل باستغراب: زياد أنت جاي ليه
زياد بنظرة مطمنش: ابدا جاي لمحمد اصله واحشني اوي اوي ونفسه ابوسه
ليل بقلك وخوف: بس محمد مش هنا ممكن تستناه تحت هو لسة رايح الشغل
زياد: طب وماله ما استناه جو
ولسة هيزق الباب ويدخل
محمد بزعيق: استني عندك ي زياد
الفصل السادس
محمد بغضب شديد: زيااااذ انت بتعمل ايه عندك
زياد بخوف وتوتر: هاا انت مش مشيت
محمد: مشيت بس لحسن حظي جيت الحق مراتي من واحد زبالة زيك ووجه كلامه لي ليل ليل ادخلي جو
ليل بخوف: ح حاضر
زياد بعد ما ليل دخلت: كويس انك جيت يا ابن عمي أنا كنت جييلك ولما قالت انك مش هنا كنت هنزل بس هي فتحتلي وقالت ادخل استناه
محمد بغضب مسكه من لياقت قميصه: اسمع يلا أنا طول عمري عارف أن من جواك وسخ وبتحب تعمل كل حاجة غلط وحرام ونصحتك كتير ولما سافرت افتكرتك عقلة وبقيت محترم
لكن ورحمة ابويا ي زياد مراتي خط احمر وبعدين أنا شيفك وانت بتزق الباب وعايز تدخل حتي لو ما شفتكش أنا واثقة في اخلاق مراتي اطلع برا ومن هنا ورايح ملكش ابن عم
ليل كانت سامعة وفرحانة اوي من كلام محمد
زياد اشتد غضب ونزل
زياد بيكلم بصوت واطي: ماشي ي محمد ورحمة ابوك وابويا لوريك انت صحيح طول عمرك بتاخد كل حاجة مني حتي ساعت التقديم في كلية الشرطة انت اتقبلت وأنا لا بس المرادي لا ي ابن عمي ليل ليا حتي لو مكنتش ليا هخليك تخسرها مشي وهو مضايق جدا
ليل خرجت بخوف: احم محمد انت كويس
محمد بغضب: ليل خشي اوضتك لو سمحت
ليل: محمد انت لازم تسمع أنا والله
محمد قاطعها: خلاص أنا سمعته وشفته
وبعدين أنت ازاي تفتحي الباب من غير طرحة
ليل: والله افتكرتك انت عشان كدة فتحت بسرعة
محمد بزعيق: ولو ي هانم تحطي حاجة علي شعرك
وبعدين منتي علي طول لبسة الاسدال
ليل: محمد اهدي انا معملتش حاجة غلط لكل دا
محمد بزعيق: بس بقي اسكتي انا مش طايق نفسي دا مش بعيد كمان تكوني فعلا قولتيله ادخل
ليل بدهشة وزعل من كلامه: هي وصلت لكدة ي محمد ماشي
ليل دخلت بسرعة علي الاوضة وفضلت تعيط هي في الوقت دا كان نفسها في حضن من جدها هو اللي بيقويها بس فين
محمد خد مفاتيح عربيته ونزل ساق بغضب وفضل يلف لغاية ما قعد عالبحر وجاتله ست عجوزة
الست: مالك ي بني شايل الهم ليه
محمد: لا ابدا ي امي مفيش
الست: احكيلي يبني وفضفضلي أنا زي والدتك
محمد بحزن: أنا زعلتها اوي
الست: مين ي بني
محمد بحزن: مراتي قلتلها كلام جرحها اوي ومش هتساحني بسهولة
الست: صلح بينك وبين مراتك يبني قبل ما العمر يفوت صدقني لو فات الاوان هتندم ندم عمرك
الست مشيت ومحمد قرر يصالح ليل
راح سوبر ماركت وجبلها تقريبا من كل حاجة موجودة نوع كان ماسك شنط كتير
محمد وصل البيت بس ملاقاش ليل عرف انها لسة في الاوضة
لسا هيخبط سمعها بتكلم مامته
ليل: ي طنط صدقيني مفيش حاجة
الام بشك: ي بنتي قولي والله الواد محمد مزعلك صح
ليل بكذب: والله ابدا بس انا جدو وحشني عشان كدة زعلانة
الام: ماشي ي بنتي ربنا يسعدكم سلام
ليل: سلام ي حببتي
محمد سمع حوار ليل وعرف قد ايه هي جميلة وبنت ناس
محمد خبط وبعدين فتح براحة
محمد: ليل أنا آسف..
ليل: متتاسفش عشان مش هقبل واتفضل برا الاكل علي السفرة
محمد: ليل والله اسف انا حقيقي كنت هولع وانا شيفة واقف وكنت غيران جدا ارجوكي سمحيني
ليل: محمد اتفضل برا عايزة انام
محمد: طب والنسبة للحجات دي مين هيخدها
ليل: هه تصدق فكرة حلوة بس انا مش طفلة ي حضرة الظابط عشان تضحك عليا بشكولاته
ليل:محمد اطلع برا ومتحاولش وسبني دلوقت
محمد خرج واضايق اكتر عشان عارف أنها المرادي مش هتتصالح بسهولة فضل يفكر يصالحها ازاي
محمد: الله عليا والل عبقري ونزل جري علي العربية
ليل صحيت قعدة شوية وافتكرت اللي حصل امبارح واضيقت وقامت تغسل وشها بس ملقتوش فعرفت انو نزل
الباب رن وليل كانت هتفتح بس افكرت كلام محمد وجابت طرحة
ليل بتفتح: عااا جدووووو
وخضته بالحضن وفضلت تعيط
ليل: بس انت جيت ازاي ي جدو
محمد من ورا جدها: اناااااا
ليل بصتله وابتسمت بس مبينتش فرحت اوي من جواها قد ايه هو مهتم بيها ومش بيحب يزعلها بس قلبت تاني
ليل: تعالي ي حبيبي ارتاح شوية
الجد: خلاص بقي ي ابني روح شغلك
محمد: لا ودا يحصل بردو أنا هقعد مع حضرتك
ليل بضيق: لا شكرا ي محمد روح علي شغلك عشان منعطلقش كدة كدة انا هاخد جدو وننزل نقعد عالبحر
محمد بصلها بغيظ وقام وليل وجدها نزلو يتمشو
الجد: براحة علي جوزك ي ليل
ليل: تقصد ايه ي جدو هو حكالك ايه
الجد: جوزك حكالي كل حاجة ومعترف انو غلطان ونفسه تسمحيه وأنا احترمته اكتر لما لقيته جايلي في نص الليل يجبني عشان يصالحك.مهما كان دا راجل قدري موقفه ليل ابتسمت وسكتت
ليل: تعالي بقي نكمل لف
الجد: يا بنتي حرام عليكي انا تعبت أنتي شباب لكن انا عجزة خلاص
ليل: فشر مين دا اللي عجز دنت اللي يشوفك يقول اخويا الصغنن
فضلو قعدين لغاية ما زهقو وطلعو لقو محمد جه
الجد: معلش يا ابني اخدة منك مراتك بس هي والله اللي مسكاني
يلا خشي ي ليل مع جوزك نامي
ليل بطفولة: يا جدو عيزة انام معاك
الجد: يوم تاني ي ليلي يلا خشي مع جوزك
ليل مشبت بتأفف ومحمد فرحان انه خلاص هتبقي معاه
دخلو وقفلو الباب
ليل: مبدءيا كدة مش عيزة كلام اتفضل نام علي سريرك وانا هترزع علي الكنبة لغايت ما الليلة دي تعدي
محمد نام عالسرير بس هو كان صاحي بيبصلها
وليل عاملة فتحة التليفون بس هي كانت بتفكر في محمد وقد ايه هو بيحب يعمل حاجات تبسطها
ليل في سرها: هل فعلا بيحبني
عقلها ايه الهبل دا هيحبك ليه اذا كان هو قيلك انو اتجوزك عشان امه
علي الجانب الاخر
زياد بشر: فهمتي كدة كل اللي هنعمله
نادية: ي زياد بيه أنا خيفة ابن عمك ظابط ولو عرف باللي هنعمله دا مش بعيد يقتلنا
زياد: بت اخرسي أنت هتعملي إللي اتفقنا عليه بالحرف وهتخدي حقك لازم اضمر حياتهم لازم اخلي ليلي تكره محمد
نادية: طب وأحنا هنبدء امتي
زياد: أما اتصل بيكي
وعدة الايام وجدها قاعدة معاهم في يوم ليل بتحضر الفطار
ليل وقفة لقيت محمد مسكها ولفها ليه
محمد: ممكن كفاية زعل بقي
ليل: محمد لو سمحت سبني
محمد: تؤ تؤ مش هسيبك غير لما تقولي سامتحك
ليل: ماشي خلاص ابعد
محمد مسكها من منخيرها: خلاص بقي حتي شوفي أنا عملت إيه عشان اصلحك خلاص بجد المرادي سماح عشان خطري
ليل: ماشي ي محمد بس صدقني دي اخر فرصة ليك لو اتكررت تاني هتخسرني للابد
محمد حضنها جامد اوي وهي اتكسفت وبعدة عنه
وتعدي الايام
ليل: مع السلامة ي جدو هجيلك قريب ي حبيبي خلي بالك من نفسك
محمد راح يوصل جده وليل قعدة تعيط
محمد جه وفتح الباب لقي ليل قعدة مكنها بتعيط
محمد بضحك: ي حببتي أنتي خزان احزان كدة ليه متهدي شوية أنتي مش بتضحكي قد ما بتعيطي
ليل: اوعي كدة أنا هروح اوضتي اعيط براحتي
محمد: لا ونبي خلاص تعالي نامي معاية
ليل: لا
محمد: تعالي بس المرادي مش هنحط فاصل وهنام في حضن بعض
ليل اتكسفت راحت خدة شاور وخرجت كانت لبسة بيجامة عنابي كت وبرمودا
محمد: الله واكبر ايه دا قمر يناس وهوب سحبها في حضنه ونامو
زياد: فهمتي من بكرة تبدءي إللي اتفقنا عليه
نادية بخوف: حاضر ي بيه
ليل صحيت لقيت نفسيها في حضن محمد
اتكسفت اوي وحاولت تبعد
محمد بنوم: بطلي هرك ونامي
ليل: اوعي بقي عيزة اقوم
محمد: لا مش هتقومي خليكي كدة
بعدة فترة قامو
وليل حضرت الفطار ومحمد بيلبس
فطرو ومحمد وهو ماشي
محمد: انا ماشي عوزة حاجة
ليل: شكرا
محمد: قرب منها وهوب في رزعها بوسة كمان وقلها ( بحبك)
ليل اتكسفت وجريت عشان تضربه بس هو نزل جري
ليل: لا سنية سنية هو قال بحبك يتبع الفصل السابع اضغط هنا