رواية احببتها في مهمتي الفصل التاسع عشر 19 بقلم اسماء محمد.. ملحوظة قبل البدا عند البحث عن الرواية اكتب في جوجل "رواية احببتها في مهمتي دليل الروايات" لكي يظهر لك جميع فصول الرواية.
رواية أحببتها في مهمتي البارت التاسع عشر 19
فارس بعد اما سمعهم خرج من غير ما حد يشوفه وراح الي غرفته وأمسك بهاتفه السري الذي يتواصل بيه في مصر
فارس كتب رقم ومستني الرد
فارس قال كلمه السر :: تحياتي طالب شوكليت بليز
احمد :: فارس وحشنا اي الاخبار عندك
فارس بحزم :: اسمع لازم تجهز كل حاجه عن جون علشان حامد بيدور ورايا لانه شاكك فيا
احمد بحزم :: تمام كله هيكون جاهز خلال ساعات
فارس :: وشوف مين بيتر ده هو الي خلاه يشك فيا
احمد باستغراب :: بيتر انت متاكد
فارس :: ايوه
احمد :: ازاي ده تبعنا لأن منظمتنا متفقه مع منظمه الحكومه الامريكيه علشان المنظمة الإسرائيلية بتاعت حامد وبعتوا لينا بيتر وهو بيتابعك هنا وبيجب اخبارك بردو علشان لو حصل حاجه
فارس :: ازاي في حاجه غلط وبعدين قعد يفكر وفجاءه قال بتوتر هي ريماس ولارا عاملين اي
احمد بحزم :: فارس انت نسيت اتفاقنا بعد موت لارا ولا اي
فارس رجع بذاكرته بعد موت لارا بيومين
فلاااااااااااش باااااااااااااااااااااك
فارس قاعد علي مكتبه وادهم واحمد دخلوا عليه وحمزه ونادر كانوا عنده اصلا
ادهم بغضب :: الكلب يوم دفن لارا سافر امريكا وطبعا المنظمه بتاعته الي هناك هتحميه ومحدش يقدر في السفاره الامريكيه ولا حتي الرئيس
حمزه بغضب :: ابن ال****استغل أننا مشغولين في دفن لارا وهرب في نفس اليوم
نادر :: طب والعمل اي هنسيبه كده
احمد :: احنا ممكن نتفق مع السفاره الامريكيه تسلمنا حامد ومازن مقابل الي هما عايزينه
ادهم بص لفارس لاقه ساكت
ادهم :: فارس ساكت لي
فارس :: لام باختصار ولا حل من الي انتو قلتوه ده ينفع نهائي
نادر :: طب اي هنعمل اي
فارس بخبث :: أي رايكوا لما ابقي جون هههههههههههه اسم لايق عليا صح
احمد وادهم :: وضح قصدك اي
فارس :: يعني نستني سنه سنتين وتكون حياتنا عادي جدا وفي يوم هطلع مهمه بليل عادي واموت فيها ....فارس صفر وعمل بايده حركه طياره وكمل واكون هناك في امريكا وسط حامد نفسه وخبر موتي يوصل للعالم كله
ادهم :: وانت فكرك يعني حامد هيدخل عليه الحكايه دي
فارس بثقه :: هيدخل عليه لما الخبر يوصل التلفزيون نفسه وطبعا ممنوع اي مخلوق يعرف الي هعمله ده واكيد حامد هيكون حاطط حد يشوف رد فعلكوا لما اموت وخصوصا رد فعل ريماس
حمزه بتفكير :: وانت ناوي تعمل كده امتي
فارس :: لما اخلف من ريماس علشان حياتي تبان طبيعيه
بعد مرور سنتين يوم مهمه فارس
فارس دخل عند العصابه جوه والرجاله اول اما شافته :: ها هنفذ يا فندم
فارس :: يلا جهزتوا القنبله
شخص ما :: اه يا فندم بس ازاي نضرب حضرتك يا صقر بيه
فارس بغضب وضربه بوكس:: كده يا روح امك
الشخص بغيظ هو وأصحابه ابتدوا يضربوا فارس وادهم دخل وابتدي يضرب معاه
فارس :: ادهم القنبله هتتفجر في دقايق أخرج انت
ادهم :: لا مش هسيبك يا فارس
ادهم :: ياغبي افهم بقا انا لو مت عادي افضل من أن الكتيبه كلها تموت
ادهم :: فارس هتخرج صح
فارس :: قول يا رب
ادهم خرج وفارس قبل اما القنبله تتفجر بخمس دقائق كان خرج هو وفريقه من الباب الخلفي وسافر امريكا باسم جون وشكل جون ودخل وسط حامد وعرف مكان المنظمه
باااااااااااااااك
احمد :: اي ساكت لي
ادهم :: عارف يعني اي ريماس بعد موتي تفضل في المصحه النفسية سنتين وانا ماشوفش بنتي الي بقا عندها خمس سنين
احمد :: خلاص هانت فاضل كام يوم وفجاءه واحمد بيتكلم مع فارس فارس لقي حد شد منه الفون وبصوا لبعض دقايق
بيتر :: Sir, why are you afraid? Do not worry. I am Peter who followed the American government and I came to tell you about something dangerous, which is that Hamed will go to the organization today, and everything changed at the last moment.
(سيدي لماذا انت خائف هكذا لا تقلق فا انا بيتر تبع الحكومة الأمريكية وجئت كي اخبرك بشي خطير وهو ان حامد سوف يذهب الي المنظمه اليوم وكل شي تغير في اخر لحظه )
فارس ::Well, Peter, but why did Hamid change everything and he came like this?
(حسنا بيتر ولكن لماذا حامد غير كل شي فجاءه هكذا )
بيتر ::I do not know, sir, but I came to tell you so that you would inform the Egyptian government, and I will inform the American government.
(لا اعرف سيدي ولكن انا جئت لكي اخبرك بحيث تخبر الحكومه المصريه وانا سوف اخبر الحكومه الامريكيه )
فارس :: Well, Peter, thank you
(حسنا بيتر شكرا لك)
بيتر هز رأسه بمعني نعم وخرج
بيتر خرج وفارس اتصل بادهم
فارس ::ادهم كل حاجه اتغيرت كل الترتيبات هتكون النهارده اتصرف وجهز الهليكوبتر وانا هروح المنظمه
ادهم بسرعه وأمر :: تمام يا فندم
بعد مرور الكثير من الوقت تجهز فارس
حامد ابتدي يدخل المنظمة ويقول كلمه السر هو ومازن
فارس ماشي وراهم وابتدي يزرع قنابل في كل مكان في المنظمه وبيتر معه لحد اما الحكومة الأمريكية تبعت القوات والحكومه المصريه تبعت الهليكوبتر الي هاينقلوا فارس بيها علي مصر لان لو فضل الحكومه الامريكيه هاتخده رهان ومش بعيد تقتله
في مصر
تم تجهيز الهليكوبتر والطاقم كله جهز وكانوا ادهم واحمد وعمر ومعاهم نرمين ودي زميلتهم في الشغل ركبوا الطائره ولسه هيطلعوا بيها فجاءه جت ريماس والكل اتصدم من وجودها وكانت لابسه اسود وجونتي اسود ورافعه شعرها ديل حصان
ريماس بضحك وثقه :: يلا هنتاخر علي فارس
الكل في صدمه :: نععععععععم يا اختي
ريماس :: هههههههههههه هو فارس مش قال لحد فيكوا خالص هههههههههههه بصوا مش وقتوا هحكيلوا في الطياره يلا بس
وفعلا ركبت معاهم واتحركوا
في امريكا وخصوصا في المنظمه
فارس معاه تسجيل وبيسجل كل كلمه بتتقال في المنظمه
حامد بيكلم مازن :: عرفت معلومات عن جون
مازن :: لسه انت عارف ان كل حاجه اتغيرت وملحقتش اعرف حاجه
حامد بغضب:: طيب وفجاءه سمعوا صوت ضرب نار وفارس كان بيقتل اي حد قدامه لحد اما جه عند مازن وحامد
حامد بغضب :: who are you
(انت مين)
فارس :: هههههههههههه انت نسيتني ولا اي يا حامد وخلع النظاره والكاب
مازن وحامد بصدمه :: ف فففف فارس انت ععع عايش
فارس :: هههههههههههه تخيل بقا يا برو هههههههههههه ورمي مسدسه علي الأرض وكمل انا دلوقتي قتلت كله وبص في الساعة وكمل فاضل نص ساعه والمكان ده كله يبقي بوووووووووووووووووووم هههههههههههه
حامد وبيطلع مسدسه من غير اما فارس يا خد باله ولسه هيضرب نار سمعوا صوت واحده لدرجه ان اتصدم من وجودها
حامد بغضب:: ريماس
ريماس ماسكه المسدس :: هههههههههههه جرا اي يا حامد بيه وانت يا مازن يلي اعتبرتك اغلي من اخ طلعت اوسخ واحد عرفته
فارس بغضب :: انتي غبيه جيتي لي
ريماس بحب:: مقدرش اسيبك لوحدك يا نوحي هههههههههههه
حامد ومازن هيتحننوا
حامد :: ازاي ازاي اومال المصحه الي دخلتي فيها سنتين دي اي
ريماس :: هههههههههههه انت مش بتتفرج علي افلام ولا اي تمثيل يا حب
ريماس بترجع بذاكرتها خمس سنين
فلاااااااااااش باااااااااااااااااااااك
يوم مهمه فارس وموته المزيف
فارس قبل ريماس قبله مليئه بالحب وكأنها اخر قبله بنهم وبعد دقايق بعد عنها
ريماس بعياط:: فارس هترجع ليا
فارس :: قولي يا رب فارس وهو خارج مقدرش أنه يخبي عليها ورجع جري حضنها بشده
فارس :: ريماس احلفي علي المصحف كل الي هقوله ده مش يطلع بره
ريماس :: في اي يا فارس
فارس :: احلفي الاول وياريت محدش يعرف انك عارفه اي حاجه انا قلت ليكي علشان خايف لما ارجع مش تسمحيني
ريماس بخوف :: حاضر والمصحف محدش هيعرف اي حاجه بس في اي
فارس حكي ليها كل الي حصل
ريماس بغضب ::وانت كنت عايز تخبي عليا يا فارس انت عارف ان ممكن اموت فيها لو مش كنت قلت ليا
فارس :: ريماس مافيش وقت اوعي حد يا خد باله اوعي
ريماس بهزار علشان تخفف عنه :: ولا يهمك يا صاحبي وراك راجل
فارس :: هههههههههههه يا خوفي
باااااااااااااااك
حامد بغضب :: عني كل ده كنتي بتمثلي علينا واحنا زي الهبل
وفجاءه الرجاله كترت وابتدوا يضربوا بايدهم فارس وفارس بيقاوم وفي كام واحد كان بيضرب ريماس بس ريماس كانت بتدافع عن نفسها باحترافيه وفجاءه حامد مسكها من أيدها وكتفها ومازن بيساعده
ريماس بصريخ :: فارس فاااارس
فارس انتبه ليها وفي لحظه الإنتباه كان واحد من الرجالة اتغلب عليه ووقعه علي الأرض وريماس بتصرخ والرجاله ابتدت تضرب فارس
مازن وقع لارا علي الأرض وكلبش ايديها في العمود بكلبش الشرطه وحامد بيعتدي عليها وريماس بتصرخ والرجاله بتضرب فارس ومازن واقف بيضحك وبيتفرج
بره المنظمه
ادهم :: هما اتاخروا ليه
احمد بقلق :: مش عارف
ادهم :: انا داخل ودخل من غير اما يسمع اي كلمه
ريماس بتصرخ وبتستنجد بفارس وفارس مش قادر من كتر الضرب علي راي المثل الكتره تغلب القوه وفارس عينه كلها شر وعاجز عن مساعده حببته
ادهم دخل وابتدي يضرب نار علي الي بيضربوا فارس ومازن جاي يضرب ادهم بس ادهم كان اسرع منه وضربه رصاصه في دماغه وتف عليه
حامد مش فاضي ومشغول وريماس بتصرخ فارس ابتدي يجمع قواته وقام بالعافيه وابتدي يبعد حامد عن ريماس قبل ما يعمل معاها حاجه
وريماس هدومها اتقطعت
ادهم خلع الجاكت وحطه عليها وابتدي يدور علي المفتاح علشان يفك ريماس
فارس عمال يضرب في حامد ويضربه تحت الحزام وبيطلع غضبه وغيظه في ونسيوا موضوع القنبله
حامد مش قادر يقف وشبه مغمي عليه فارس تف عليه وبص في الساعه لقي فاضل خمس دقائق علي الانفجار
فارس بغضب:: هتموت هنا زي الكلب محروق موته تستحقها
وراح عند ريماس ومش عارفين يفكوها
فارس بغضب شديد وتوتر :: ازاي ازي وجاب حديده وبيضرب الكلبش بس مش راضي يفك
ادهم :: فارس فاضل 3دقايق والقنبله تتفجر
ريماس بعياط :: فارس امشي انت مينفعش احنا الاتنين نموت لازم حد يبقي عايش علشان لارا وبتعيط ارجوك يا فارس
ادهم :: فارس اخلص
فارس بعياط :: مستحيل اسيبك مستحيل
ادهم بيزعق من ناحية لأن فاضل دقيقتين وريماس بتعيط
ريماس :: فارس امشي يا فارس وخلي. بالك من بنتي
فارس بغضب:: باااااس أهدوا خليني افكر
ريماس بتعيط وادهم قلقان لأن فاضل دقيقه علي الانفجار
فارس جه في باله فكره
ريماس ::معاكي بنسه شعر
ريماس:: اه في شعري
فارس شدها من شعرها وابتدي يفتح بيها الكلبش وفتح فارس شد ريماس من ايديها وجري هو وادهم اول اما خرجوا المكان اتفجر
بعد دقايق من الانفجار
فارس بس لريماس وحضنها جامد ونسيوا هما فين اصلا لدرجه ان فارس ابتدي يقبلها
ادهم :: احم احم احم فارس مش وقت يا اخويا رومانسيه يلا قبل ما يتقبض علينا احنا في الاخر ضباط مصرية وركبوا الهليكوبتر
واخيررررررا وصلوا ارض الوطن بسلامه
اول اما وصلوا الكل ابتدي يسلم علي فارس وايه عماله تبوس فيه
ايه :: كل دي غيبه يا ابني
الكل باستغراب :: انتي كنتي عارفه
ايه بخوف :: في اي هو انتو فاكرين فارس هيخبي عني حاجه
الكل بص لفارس
فارس عامل نفسه من بنها وفجاءه الكل ضحك
هههههههههههه
وهما بيضحكوا جت بنوته قمر شقراء وبيضه وبتخبط في رجل فارس
فارس بص تحت
لارا بطفوله :: انت بابا
فارس نزل لمستواه وابتدي يدمع
فارس :: عيون وروح وقلب بابا ايوه انا وشالها وبيحضن فيها
فارس لقي طفل عنده 5سنين وبيغبط علي رجله بغضب
اياد :: انت ياض سيب مراتي
فارس باستغراب :: مراتك انت مين يلا
لارا بكسوف :: ده اياد جوزي يا بابا
الكل بصدمه :: نععععععععم وضحكوا هههههههههههه
فارس :: روح العب بعيد يا شاطر
لارا بغضب طفولي :: انت بتزعق لجوزي طب اوعي بقا ونزلت من بالعافيه وخدت اياد وخرجت بره وقالت أنا ههرب مع جوزي ومشيت هي واياد وماسكين ايد بعض
الكل بصوا ليهم بصدمه وبيضحكوا
هههههههههههههههههههههههههههه
/بقلم اسماء محمد
تمت بحمد الله .. روايتي الجديدة اضغط هنا