Ads by Google X

رواية بين قلبى وعقلي الفصل الثالث 3 - نور عصام

الصفحة الرئيسية

رواية بين قلبى وعقلي الفصل الثالث 3 بقلم نور عصام

رواية بين قلبى وعقلي كاملة بقلم نور عصام

رواية بين قلبى وعقلي الفصل الثالث

ايمن   بص لأمه وقالها ايه رأيك يا ماما
سهير    بصتله وابتسمت وبعدين قالت انت عاوزها
ايمن   ايوا يا ماما هتجنن عليها 
سهير   وانا موافقه
علاء   بس يا ماما البنت لسه صغيره
سهير   معلش هو عاوزها شكله كأنه بيحبها بقالو سنين
علاء   يا ماما البنات كتير موجوده وتتمني
ايمن   بس انا عاوز دي
علاء   طيب نستني عليها سنتين ولا حاجه علي رأي ابوها
سهير   لأ مش هنستي لو ابوها وافق احنا كمان موافقين
ايمن   باس ايدها وقالها ربنا يخليكي ليا يا ماما
علاء   ضحك وقال يا بني عيله هتتعامل معها ازاي بس
ايمن   ابتسم وقاله اتطمن انا هعرف اتعامل معها
علاء    امممم مااااشي  وحضنه وقاله علي خيرة الله
ايمن    طيب يلا قومو نروحلهم
علاء   لا دا انت اتجننت رسمي
ايمن   ليه بس
علاء   هو انت يا بني مش لسه جاي من عندهم
ايمن   ايوا
علاء    حط ايده علي كتفه وقال ياريت نهدي كدا ونسيب الناس تفكر شويه ويتكلمو مع بنتهم ويحاولو يقنعوها
ايمن   استغرب
علاء   ايوا لان كل تفكيرها حاليا عاوزه شوكلاته وشيبسي وتدخل تذاكر معتقدش بتفكر ف حاجه تانيه غير كدا
ايمن    بس
علاء    اهدي وباذن الله بكرا نروحلهم
ايمن   لسه هستني بكرا
سهير    هههههههه
علاء   متتقل ياض فيه ايه
ايمن    قمر وجننتني من اول مره ولا خفة دمها
سهير    حلوه
ايمن.  قوي يا ماما
علاء.   دا احنا واقعين بقا
ايمن وامه.   هههههه هههههه
سهبر.   طيب يا ايمن انت لاحظت البنت موافقه ولا ايه
ايمن.  ابتسم وقال والله يا ماما وشها احمر من الكسوف وكنت حاسس ان روحها هتطلع وطلعت تجريي علي اوضتها
سهير.   ابتسمت وقالت ان شاء الله خير بقلمي نور عصام
ايمن.  طيب انا هدخل انام شويه
سهير.   طيب يا قلبي
ايمن.    دخل اوضته وبعد تفكير شويه اتصل علي ريم
ريم.  لقت رقم غريب قالت ل رامي رد
رامي.  الو
ايمن.  ابتسم وقال ازيك يا رامي انا ايمن بس متقولش ل ربم انا عاوز اكلمها اقفل وانا هتصل تاني
رامي.     ضحك وقفل
ريم.    مين يا رامي
رامي.    مش عارف جايز بالغلط 
ريم.    ناس فاضيه
رامي.   حبيبتي انا هروح اذاكر الماده اللي همتحنها بكرا
ريم.   ربنا معاك يا حبيبي 
رامي.    قالها ممكن تفكري شويه بالموضوع اللي بابا قالك عليه بما ان معندكيش امتحان بكرا
ريم.    اتكسفت
رامي.  علي فكره انا موافق شكله ابن ناس ومحترم دا غير بقا ان موز
ريم.    ههههههه
رامي.   حط ايده علي كتفها وقال فكري كويس ومشي
ريم.   ف نفسها قالت هو فعلا شكله حلو وعلي رأي الواد رامي موز بس وقاطع تفكيرها رنين فونها شافته لقت رقم غريب ماردت
ايمن.  اتصل تاني 
ريم.  كنسلت
ايمن.  اتصل مره تانيه
ريم.  دا مين الرخم وبعدين فتحت وما اتكلمت
ايمن.  فرح انها فتحت وبعدين قالها ازيك يا قمر
ريم.  ارتعشت وقفلت وبعدين قالت هي ناقصه معاكسات 
ايمن.  اتصل تاتي
ريم.    فتحت وقالت ياريت تخلي عندم احترام لنفسك الاول وبعدين احترم غيرك. بين قلبي وعقلي بقلمي نور عصام 
ايمن.  قالها طيب ممكن نتكلم شويه
ريم.  لأ وقفلت
ايمن.  ابتسم وقال اه يا مجنونه واتصل تاني
ريم.   قفلت فونها خالص
ايمن.  بعتلها رسايل علي  الواتس
رامي. بعد شويه راح عند ريم وقالها ميمو انتي قافله فونك
ريم.  ايوا واحد رخم كل شويه يتصل قفلت
رامي.  ضحك وبعدين قالها طيب افتحي وشوفي ندي بعتتلك اسم المخلص اللي كنتي عوزاه 
ريم.  حاضر وفتخت فونها وكلمت ندي
ايمن.  لقاها فتحت بعتلها رسايل تاني
ريم.   شافتها وقالت رقم مش متسجل عندي
ايمن. بعتلها رساله تانيه وقالها افتحي الرسايل وردي عليا يا اما هجيلك البيت دلوقتي والله اعملها
ريم.  ابتسمت وشكت انو ايمن
ايمن.  ها عرفتيني ولا لسه يا قمري
ريم.   فتحت الرسايل وعملتله اضافه وما رديت
ايمن.  عرف انها شافت الرسايل واتصل عليها فون
ريم.  فتحت 
ايمن.  قال مساء الورد يا نور عيني
ريم.  مش بترد
ايمن.    قالها حبيبتي ردي عليا عاوز اتكلم معاكي وانا استأذنت من باباكي واخدت منه الرقم
ريم.   اتنهدت واتطمنت بس محرجه
ايمن.  افهم من التنهيده دي انك خلاص اتطمنتي وممكن نتكلم شويه 
ريم.   اهلا ايمن
ايمن.  حس بفرحه كبيره وبعدين قالها اهلا ياروح ايمن 
ريم.   اتكسفت وبعدين قالت لو اتكلمت كدا تاني هقفل
ايمن.   هههههههه
ريم.  اعجبت بضحكته اللي تسحر واتخيلته قدامها
ايمن.   واهون عليكي تقفلي ف وشي وانا هتجنن عليكي من اول مره شوفتك فيها وبعدين قالها اقسم بالله حاسس اني بحبك بقالي سنين ولو ما اتجوزتك هموت بقلمي نور عصام
ريم.   اييييي دااا
ايمن.   حاسس بيها وقالها حبيبتي انا عارف ان اول مره تتحطي ف موقف زي دا وعارف كمان انك أكيد بتتعاكسي لانك حلوه بس طبعا كلامي معاكي شئ تاني ودا اللي مخليكي متوتره
ريم.  اتنهدت 
ايمن.  طيب ممكن تهدي وتسمعيني
ريم.  اتفضل
ايمن.  حبيبتي انا بحبك وبموت فيكي وعاوز اتجوزك ف اسرع وقت واتمني يكون انهارده قبل بكرا ايه رأيك
ريم.    اتخضت وقفلت 
ايمن.  ههههه اه يا مجنونه وبعدين قال ف نفسه حاسس بيكي بس ليه تقفلي يارب صبرني علي ما اتجوزها
ريم.   وشها احمر اخدت نفس بصوت عالي وقالت يخرب بيتك هتموتني وانت ولا انت هنا  
ايمن.   اتصل عليها تاني 
ريم.   بعد تردد فتحت 
ايمن.  قلبي ينفع كدا 
ريم.    بصوتها الرقيق قالت ايمن
ايمن.  قلبه وروحه 
ريم.   هقفل والله
ايمن.  هههههه طيب خلاص وبعدين قالها طيب اعمل ايه بس اذا كنتي فعلا قلبي وروحي ومن غيرك اموت
ريم.    علي فكره انا عندي مذكره علشان امتحاناتي كمان يومين
ايمن.  قالها اممم يعني عوزاني اقفل
ريم. بتسرع قالت لا بس
ايمن. فرح بتسرعها دا وبعدين قالها طيب قولي رأيك وانا علشان بحبك وخايف عليكي هقفل واسيبك تذاكري
ريم.  رأيي ف ايه 
ايمن.  رأيك فيا موافقه نتجوز
ريم.   قلبها بيدق بسرعه وبعدين قالت مش عرفه
ايمن. ابتسم وقال يعني موافقه صح
ريم.   ازاي بس 
ايمن.   ازاي تقولي انك موافقه عليا اكون شريك حياتك وحبيبك 
ريم.   ما ردت
ايمن.  وانتي كمان حبيبتي وبأذن الله هتكوني شريكة حياتي وروحي  وكل دنيتي وعمري كله بقلمي نور عصام وبعدين قالها ها موافقه
ريم.    بترتعش ومش عرفه ترد
ايمن.  قالها وافقي ياريم علشان خاطري
ريم.   ايمن
ايمن.  كل ما اسمع اسمي منك اقسم بالله ابقي عاوز اجي اخدك ف حضني صدقيني مش قادر مش قادر ابعد عنك هموت بجد
ريم.  حست بصدق كلامه من نبرة صوته 
ايمن.   وافقي بقا يا قلبي
ريم.   انا موافقه يا ايمن وقفلت الفون
ايمن.    يا الللله بعدين قال الحمد لله واتصل عليها تاني
ريم.   فتحت الواتس وبعتت رساله وقالت عاوزه اذاكر
ايمن. شاف الرساله وقالها طيب بس دقيقه علشان خاطري
ريم.   بعتت اوك
ايمن.  اتصل عليها وقالها حبيبتي انا بجد بموت فيكي وحاسس من فرحتي اني طاير بالسما
ريم.  ربنا يفرح قلبك دايما
ايمن.  وانتي معايا ياروح قلبي
ريم.  طيب امشي بقا
ايمن.  مش قادر اقولك روحي عاوز اتكلم معاكي علطول
ريم.   عندي امتحان
ايمن.   طيب قوليها مره تانيه علشان خاطري
ريم.   بتوتر قالت موافقه يا ايمن اتجوزك
ايمن.   بحبك 
ريم.  دقات قلبها ذادت اكتر من اللازم
ايمن. قالها بكرا بأذن الله هاجي انا ماما واخويا علشان نطلب القمر رسمي واهم من دا كله اني اشوفك قدامي 
ريم.  ان شاء الله
ايمن.   امته تخلصي دروسك
ريم.   الساعه خامسه
ايمن.  بهزار قالها اجي اخدك من الدرس
ريم.  بتسرع لا لا اوعي
ايمن.  هههههههه
ريم.  قالت رامي هيكون معايا وكمان ندي
ايمن.  حب يهزر معها قالها حلوه
ريم.  قالت نعم
ايمن.   ههههههه ههههههه
ريم.   بتضحك طيب خلاص هقفل
ايمن.    لا لا خلاص والله كنت بهزر معاكي هو انا من وقت شوفتك وانا شايف حد تاني دا انتي خلتيني هموت من حبي ليكي 
ريم.  بعفويه قالت يعني انا حلوه
ايمن.  فرح بكلامها معاه وقالت زي القمر يا قلبي 
ريم.   بغرور قالت عرفه يا ابني اني حلوه هو انا مستنيه حد يقولي
ايمن.  هههههه يسلملي المغرور حبيبي 
ريم.   ههههه ابدا دا مش غرور دي ثقه يا قلبي 
ايمن.  قولتي ايه 
ريم.  مش واخده بالها قالت ايه بقولك دي ثقه
ايمن.  ايوا بقا الكلمه اللي بعدها بقلمي نور عصام
ريم.  افتكرت كلاكها واتكسف لانها قالتها بتلقائيه
ايمن.  قالها روحي ذاكري يا ريم لاني خلاص مش قادر وبحد نفسي اجليك دلوقتي واخدك وانزل علي اقرب مأذون 
ريم.  اتكسف وبعدين قالت تصبح علي خير 
ايمن.  وانتي من اهله ياروحي وبعدين قالها هتنامي
ريم. لا هذاكر شويه واكلم ندي علشان الملخصات اللي بعتتها
ايمن.  طيب يا حبيبتي بس متتأخريش نامي بدي 
ريك.  حاضر 
ايمن.  تصبحي علي الف خير يا عمري كله
ريم. وانت من اهله وقفلت واتنهدت ورمت نفسها عالسرير
وتاني يوم 
رامي راح الامتخان بعد دعوات امه وابوه واخته 
ريم.  راحت الدرس 
ايمن. ف شغله بيفكر ب ريم طول الوقت
وبعد انتهاء اليوم من امتحان وارهقاق نفسي حل المساء علي الجميع
ايمن.  يلا يا ماما هنتأخر
علاء.  اتقل كدا يا ايمون متبقاش خفيف
ايمن.   يا عم فكك مني بقا
علاء.  بمرح قال هتجنن واشوف اللي قلبت حالك وشقلبت كيانك بالشكل دا وحط ايده علي كتفه وقال عارف لو مطلعتش حلوه هعمل فيك ايه علي اللي انته عامله ف نفسك وفينا دا 
ايمن.  ههههه وبعدين قاله اتطمن زي القمر 
سهير.  طيب يلا نروح للقمر انا جاهزه
ايمن.    اخيرا يا ماما دا انا هتجنن
سهير.  ربنا يسعد قلبك يا حبيبي 
ولاء.   طلعت وقالت ينفع اجي معاكو انا جاهزه
ايمن.   قالها طبعا يا قمر 
علاء.  بهزار قاله علي فكره دي مراتي 
ايمن.  ههههههه ومشيو
وبعد بعض الوقت وصلو 
ابراهيم.  فتح الباب ورحب بيهم جدا هو وهدي 
ايمن وعلاء وولدتهم و ولاء اعجبو بمقابلتهم الحلوه ليهم
رامي.  دخل وقال السلام عليكم وسلم عليهم 
ايمن. قالهم دا رامي اخو ريم وتوأمها 
سهير.    طبطبت عليه وقالت ما شاء الله ربنا يحفظه 
هدي. قدمت واجب الضيافه ورحبت تاني بيهم
وبعد شويه من الكلام مع بعض 
ابراهيم.  قال انا حابب اتكلم معكم بكل صراحه 
علاء.  اتفضل حضرتك 
ابراهيم.  طبعا انتو عرفين ان ريم لسه ف تانيه ثانوي يعني كل تفكيرها تاكل وتشرب وتلبس وتهزر وتتفسح وتذاكر علشان دراستها
سهير.  بصتله وفهمت كلامه وقالت متقلقش يا ابو رامي انا فاهمه كلامك واتطمن بنتك ف عنيا وان شاء الله هتكون بنتي ومش بس بنتي دا حفيدتي كمان لانها من عمر سامح ابن علاء وانا عرفه كويس انت تقصد ايه بكلامك وبقولك مره تانيه متقلقش 
ابراهيم.  متزعليش مني انا صريح ودا جواز 
سهير وعلاء.   مع بعض قالو ربنا ميجيب زعل 
ابراهيم.   انا بصراحه معنديش اعتراض علي ايمن بس كنت اتمني نستني سنتين بقلمي نور عصام
سهير.  بصت ل ايمن وقالت سنتين كتير دا ايمن هيتجنن
علاء.   اتطمن يا ابو رامي ريم زي بنتي وكلنا هنقف جنبها لحد ما تكمل تعليمها باذن الله وصدقني مش هتحس انها غريبه معانا 
ايمن.  وافق يا عمي بقا انا خلاص هتجنن
ابراهيم.   ضحك وقال انا موافق يا ايمن 
ولاء.   لووووولي
الكل كان مبسوط وفرحان 
ايمن.   بفرحه قال انا من بكرا هنزل اشتري الشبكه ل ريم وبعد امتحان نصف السنه نعمل الفرح
هدي.  يا ابني اهدي لما تخلص السنه دي 
ايمن.   بالله عليكي يا حماتي توافقي انا مش هقدر استني
سهير.  خلاص يا ام رامي خلينا نفرح
علاء.  قولت ايه يا ابو رامي
ابراهيم.   علي خيرة الله
سهير.  طبطبت علي ابنها وقالت الف مبروك يا حبيبي 
علاء.  طيب بما ان الامتحان بعد كام يوم يبقي نعمل حفلة خطوبه كبيره بعد ما العروسه تخلص علطول وبعدين
ايمن.  قال لا لا احنا بكرا نعمل الخطوبه وبعد الامتخان نعمل الفرح 
هدي.  يا ابني مش هنلحق وكمان علشان ريم تذاكر كويس
ايمن.   علشان خاطري وافقو بقا علي اللي انا عاوزه
ابراهيم.  عاوز ايه يا ايمن
ايمن.  عاوز ننزل بكرا نشتري الشبكه ونعزم كل الاقارب وبعد بكرا نعمل الخطوبه علشان بعد الامتحان نعمل الفرح وتكمل باقي الترم عندي وصدقني انا هساعدها ف كل حاجه وهذاكر معها وكل اللي هي
ابراهيم.  قاطعه وقال علي بركة الله وبعدين قال والله يا ايمن انا ما عارف ازاي موافقك علي كل حاجه كدا ازاي برغم اني كنت رافض نهائي الطلام ف الموضوع دا دلوقتي 
ايمن.  قام وقعد جنبه وباسه من راسه وقاله ربنا يخليك لينا ياعمي
علاء.  بهزار قال علي فكره ابو رامي قدي بالعمر وريم ورامي من سن سامي ابني يعني من هنا وجاي تقولي ياعمي 
الكل.   هههههه هههههههه 
ايمن.  عيوني يا كبير ربنا ميحرمني منك ابدا
ابراهيم.  قال ل هدي نادي ريم علشان نقرا الفاتحه وتسلم علي الجماعه
هدي.  دخلت عند ريم وقالت يلا ياقلب ماما 
ريم.  بكسوف قالت يلا ايه يا ماما
هدي.  تعالي علشان تسلمي علي العريس وولدته واخوه ومراته
ريم.  بتوتر قالت كل دول 
هدي.  حضنتها وقالت متخفيش اهدي كدا وتعالي معايا
ريم.   حسه ان روحي هتطلع يا ماما مش قادره
هدي.  طبطبت عليها وقالتلها كلهم هادين وطيبين متقلقيش وطلعو
ريم.  دخلت وكانت تلبس فستان ازرق ضيق من فوف ونازل واسع بعض الشئ ومع لو عيونها الازرق وبياض بشرتها كانت تجنن
ايمن.  اول ما شافها ابتلع ريقه وقلبه دق دقات سريعه
هدي.  قالتلها سلمي يا ريم علي ماما سهير
ريم.  وشها هينفجر من زيادة حرارته وراحت عليها
سهر.    ابتسمت لها وبعدين اخدتها بالحضن وباستها وقالت ما شاء الله ربنا يحفظك ويخليكي يا حبيبة ماما وبعدين بصت ل ايمن وقالت بقا كدا يا ايمن تقول انها حلوه وبس دي زي القمر 
ولاء.  فعلا زي القمر وراحت عليها وقالت انا اختك ولاء
ريم.  حضنتها وهدي قالت ودا ابيه ابراهيم اخو ايمن وجوز اختك ولاء
ريم.  بكسوف راحت عليه وقالت اهلا بحضرتك يا ابيه
رامي.  كان قاعد قام وقف وقالها تعالي
ابراهيم.    قالها تعالي هنا ياريم بقلمي نور عصام 
ريم.  راحت جنب ابوها وايمن وكان هتموت من الاحراج والكسوف
ولاء.  بمرح قالت يعني سلمتي علينا كلنا إلا ايمن ينفع كدا
ريم.  وشها احمر ومش قادره تنطق
هدي.  قالت اسكتي يا ولاء البت مش قدك وخصوصا دلوقتي
سهير.  ضحكت وبعدين قالت سيبك منها ياريم انا بعدين هحكيلك هي كانت عامله ازاي يوم خطوبتها 
ريم.   ابتسمت 
ايمن.  قال يلا بقا نقرا الفاتحه وفعلا تم والكل بارك 
ابراهيم.   حضن بنته وقالها مبروك يا حبيبة بابا
ايمن.  بصلها وقالها مبروك يا قلبي 
ريم.  اكتفت ببتسامه وخلاص
هدي.  قالت تعالي يا ولاء معايا المطبخ
علاء.  لا لا كفايه كدا انا لازم نمشي بقا ونسيب العروسه تذاكر شويه علشان اليومين الجاين مش هتعرف
ابراهيم.  والله ما هيحصل احنا لازم نتعشي مع بعض وبعد اصرار منه ومن هدي وافقو 
ابراهيم.  قال ل رامي خد اختك وايمن وروحو البلكونه شويه عقبال ما الاكل يجهز رواية بين قلبي وعقلي بقلمي نور عصام
رامي.  حاضر يا بابا وفعلا دخلو 
ريم.  اول ما دخلت البلكونه اخدت نفس بصوت عالي 
ايمن.  بهزار قالها لدرجه دي طابقين علي نفسك 
ربم.  بعفويه قالت ابدا والله بس يعني
ايمن.  قالها اهدي يا قلبي انا بهزر معاكي وبص ف عيونها وقالها علي فكره انا حاسس بيكي بس فرحان وطاير من الفرحه بوجودك جنبي ربنا يخليكي ليا وميحرمني منك ابدا ياعمري كله
رامي.  قاله علي فكره انا قاعد معاكم ياريت متنساش
ايمن.  بهزار قاله ايه دا انت هنا من امته
ريم.  ضحكت
ايمن.  ايمن حبيبي ممكن كوباية ميه 
رامي.   للاسف الميه مقطوعه
ايمن.  ههههههه
رامي.  ضحك وبعدين قاله احمد ربنا ان موافق وساكت لخطحد دلوقتي
ايمن.  ليه بس كدا
رامي.   عيونه اتملت دموع وقال كفاية انك هتاخد روحي مني
ايمن.   حضنه وقاله حبيبي ربنا يخليكم لبعض انا عمري ما هاخدها منك بس دي سنة الحياه وبعدين اي وقت حابب تشوفها تعالي او انا بنفسي هجبهالك لحد هنا بقلمي نور عصام
ريم.  حضنته وقالت قلبي ربنا يخليك ليا 
ايمن.  علشان يخفف الجو قال بهزار علي فكره مينفعش كدا 
رامي.  بصله واستغرب
ايمن. بمرح قال ايوا البوس والاحضان بعد كدا بحساب وبإذن مني
رامي.  مال علي اخته وقاله طيب اهو وحضنها بشده
ايمن.  قالها يرضيكي كدا 
ريم.  ببتسامه قالت ايوا 
ايمن.  قالها بقا كدا وبعدين قال عموما كلها عشر ايام وتبقي بتاعتي انا 
رامي. قالهم طيب انا هروح اجيب فوني واجي
ريم. مسكت ايده وبصتله
رامي.  بصلها بطمئنان وبعدين قالها دقيقه وجاي ومشي
ايمن.   بصلها وقالها بقا كدا خايفه مني
ريم.  وشها احمر ومش عرفه تتكلم
ايمن.  مال عليها وبهمس قالها اخر واحد ف الدنيا كلها تخافي منه هو انا انا مستحيل أذيكي انا بحبك وبخاف عليكي حتي من نفسي
ريم.  مش عرفه تتنفس من قربه منها 
ايمن. بعد عنها وقالها اهدي يا روحي 
ريم. بصتله
ايمن. قالها ممكن اسألك سؤال
ريم.  اتفضل
ايمن.  قالها انتي مرتاحه وموافقه من قلبك عليا وعلي اللي حصل من شويه جوا بقلمي نور عصام وبصلها وقالها جوابي بكل صراحه
ريم.   بصت ف الارض وقالت بابا اتكلم معايا وانا وافقت ومادام وافقت يبقي مقتنعه ومرتاحه 
ايمن.  فرح بكلامها وبدون وعي مال عليها وباسها من خدها 
ريم.  انتفضت وقامت وقفت 
ايمن.  قالها اسف بس من فرحتي بكلامك وضحك وقالها ممطن بقا تبصيلي وتهدي شويه وبلاش كل الخوف والتوتر دا 
ريم.    دقات قلبها سريعه 
ايمن. بص لقلبها اللي ما وقفت دقاته لحظه وبعدين قالها هتهدي ولا اعمل حاجه تانيه انتي حره
ريم.   قبل ترد
رامي.  دخل وقال بابا عاوزكم وفعلا خرجو 
واتجمع الكل عالسفره وبعد بعض الوقت استأذنو وخرج الكل 
ايمن.  سلم علي ريم وبهمس قالها بحبك وبعدين قال متناميش هكلمك لما اوصل وابتسم ونزل 
ريم. قفلت الباب ودخلت
هدي وابراهيم.   ها يارورو مرتاحه للجماعه 
ريم.  اتكسفت وبعدين قالت شكلهم طيبين
رامي.   بخبث قالها فعلا كلهم طيبين إلا واحد بس
ريم.  فهمته وقالت تصدق انك رخم ياض
ابراهيم وهدي.   هههههه ههههههههه 
ابراهيم.  قاله خف عليها شويه 
رامي.  من عنيا ياحج 
وبعد بعض الوقت ايمن وعائلته وصلو بيتهم واتفاجؤ 
ياتري ايه اللي حصل 
وهل الفرحه هتكمل ولا لأ.. يتبع الفصل الرابع اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent