Ads by Google X

رواية بين قلبى وعقلي الفصل الثامن 8 - نور عصام

الصفحة الرئيسية

رواية بين قلبى وعقلي الفصل الثامن 8 بقلم نور عصام

رواية بين قلبى وعقلي كاملة بقلم نور عصام

رواية بين قلبى وعقلي الفصل الثامن 8

ايمن.  قال ل خالته يبقي انتي اللي عاوزه كدا واتجه ناحية الباب وفتح لقي رنا ف وشه ابتسم بشر وقالها اهلا جيتي برجليكي 
علاء.   استني بس يا ايمن
ايمن.  بصوت عالي قال محدش يسكتني ولا حد يقرب مني 
سهير.  براحه يا ايمن مش كدا يا ابني
هدي.   بتعيط
ابراهيم.  قال تعالي يا ايمن نروح القسم تاني
رامي.    وقع ف الارض
الكل جري عليه
هدي.  مالك يا حبيبي 
رامي.  بقهر قال اختي بتموت اختي تعبانه قوي
ايمن.   بصله وبعدين راح علي رنا مسكها من شعرها وقالها انطقي بدل ما اموتك ف ايدي بقلمي نور عصام
نجوي.  جريت عليه وبتحاول تشد بنتها منه
ايمن.  ما عاد شايف قدامه زئها وقالها لو ما اتكلمتي هموتها
نجوي.  ابعد عن بنتي انت اتجننت انا مش هسكت وهوديك ف داهيه
ايمن.  بصلها وقالها انا بقا عاوزك توديني ف داهيه وضرب رنا علي وشها عدة ضربات متتاليه وقالها انطقي انتي وامك ريم فين انا عارف ان سامح مش هو المقصود وشدها من شعرها جامد وقالها اتكلمي احسنلك
رنا.  بتصرخ وتقول معرفش حاجه
الكل بيحاول يوقف ايمن بس هو مفيش فايده
ايمن.  قالها طيب يعني مفيش فايده فيكي وشدها من شعرها وراح ناحية الباب ونازل بيها وقالها انا هعرف اخليكي تتكلمي ازاي انتي وامك
نجوي.  بتجري وراه 
ايمن.  قالها لازم اخليكي تتوجعي زي ام هدي ما روحها هتطلع علي بنتها واحرق قلبك زي قلبي ما هو محروق وادمرك زي رامي مادمرتيه واعذبك زي عمي ابراهيم اللي واقف متكتف ومش عارف يعمل ايه ولا يروح فين واقضي عليكي نهائي زي مابتعملي ف ولادي 
نجوي.  شافت الغل ورد الفعل من ايمن وبنتها ف ايده صرخت
ايمن.  وربي ما هتنازل عن اللي قولته لو ما اتكلمتي وبيجر رنا عالسلم
عند ريم وسامح
ريم.  بتصرخ من الوجع والميه ذادت منها
سامح.   ببعيط وبينادي وبعدين قلع التيشرت الدخلي بتاعه وقالها خدي دا اتصرفي بيه مش عارف اعمل ايه وبعدين راح علي الشباك
ريم.  بدموع وحرقة قلب قالت هتعمل ايه متسبنيش 
سامح.  رجعلها وطبطب عليها وقالها مستحيل اسيبك متخافيش انا بس هشوف الشباك بيودي فين واحنا ف اي دور
ريم.   يارب خليك معانا وماسكه ف دراعه
سامح.   مال علي ايدها اللي مسكاه وقالها يا قلبي متخافيش بس اشوف قبل حد يدخل علينا
ريم.   طيب خدني معاك
سامح.   الله يخليكي ياريم اجمدي شويه وخليكي قويه دول خطوتين بنفس الاوضه وبكل حب اخوي قالها متخافيش يا حبيبتي
ريم.    قالت ااااه وبصت لسما وقالت يارب
سامح.   سحب نفسه منها وراح عند الشباك وفتحه براحه علشان الصوت واتفاحئ انه ف الدور الارضي وهما بأرض زراعيه جري علي ريم وقالها تعالي احنا هنمشي بس متعمليش صوت وحاولي تتحملي لان الشباك عالي شويه بقلمي نور عصام
ريم.  قالت بصوت مبحوح خلاص مش قادره انا بموت
سامح.  علشان خاطري ساعديني علشان الحقك انتي فعلا تعبانه
ريم.   بقلة حيله سكتت
سامح.  قالها تعالي انا هشيلك واحطك عالشباك وانزل من جنبك وبعدين اشيلك تاني وانزلك بس اتحملي 
ريم.  اومئت بعيونها
سامح.    شالها فعلا وقعدها ف جنب من الشباك ونط من الجنب الأخر وبعدين رفع ايده لها ونزلها وللاسف وقعو مع بعض
ريم.  اتأوهت
سامح.  قالها معلش الشباك عالي شويه غصب عني
ريم.   ابتدت تتعب زياده ويبان عليها
سامح.   مسكها من ايدها وقومها
ريم.  قالت مش قادره يا سامح مش عرفه امشي خطوه واحده 
سامح.   بدموع قال يارب انت الكريم ومال عليها وشالها وبيحاول يسرع علشان يخرج من الارض الزراعيه 
ريم.  مالت علي صدره
سامح.  بيحاول يتماسك وبيقاوم باقصي ما عنده من قوه لان ف النهايه هو لسه شاب صغير وضعيف وليس لديه القوة والقدره علي اللي هو فيه رواية بين قلبي وعقلي بقلمي نور عصام وبعدين بصلها وقالها ريم ريم اوعي تنامي خليكي فايقه وكلميني 
ريم.  مش بترد من التعب والارهاق
سامح.  بصلها علي صدره وقالها ياروحي رودي عليا انا هموت 
ريم.   مسكت ف خصره زياده وبتحاول تقوله انها صاحيه
سامح.  قالها الحمد لله اتحملي ياريم الله يخليكي
عند ايمن والعائله
ايمن. نزل ب رنا وهو بيجرها علي السلم ومحدش عارف يوقفه
علاء.   بيحاول ياخدها منه ويقوله سيبها علشان نقددر نعرف 
ايمن.   بحرقه قلب قاله مش هسيبها غير لما تتكلم هي وامها وكانو وصلو لأخر الدرج رماها علي الارض وقالها هتنطقي ولا اكمل
رنا.  بتعيط وتقول معرش حاجه معرف مراتك فين
ايمن.  مال عليها ومسكها من شعرها وضربها بايده التانيه علي وشها وقالها انطقي احسنلك معتش عندي صبر ليكم وبجد هندمكم
نجوي.  راحت عليه وقالت ابعد عن بنتي يا حيوان
ايمن.  مسك شعر رنا اكتر وقالها خلاص انا كدا جبت اخري معكم خالص وشدها وراه وطالع بيها برا وقالها انا هخليكي تتحصري علي الحيله بتاعتك وانفذ اللي قولتلك عليه لازم تجربي بنفسك اللي احنا فيه وبص ل علاء وقاله افتح العربيه وربي لدفنها حيه وفعلا اتوجه للعربيه
نجوي.  صرخت وقالت سيبها وروح شوف مراتك
ايمن.  بصلها وقالها فين هي
نجوي.   قالت ف الطريق الزراعي اللي بيودي علي ..... ووصفتله الطريق والبيت بقلمي نور عصام
ايمن.  رمي بنتها ف الارض وقالها مين معها
نجوي.  اتنين
ايمن.  اتنين بس 
نجوي.  ايوا
ايمن.  ماشي وبصلها تاني وقالها لسه حسابنا منتهاش وراح علي العربيه هو اخوه وابو ريم ورامي
سهير.  بصت لأختها وقالت لا انتي اختي ولا اعرفك بعد اليوم 
هدي.  راحت تجري علي ايمن وقالت هاجي معاكم
ايمن.  حط ايده علي كتفها وقالها اتطمني يا ماما مش هرجع إلا بيها
ابراهيم. قالها خليكي يا هدي 
ولاء.  بقهر راحت عليها وهي بتعيط وقالتلها تعالي معايا واخدتها هي وسهير وطلعو البيت وطبعا الكل ف حاله ما تتوصف 
ايمن.  بيجري علي اقصي سرعه 
عند سامح وريم
سامح.  ريم اتحملي خلاص قربنا نطلع للطريق اهو 
ريم.    قالت نزلني يا ايمن انا بموت خلاص 
سامح.  صرخ وقالها متقوليش كدا بس اتحملي دقائق وبص حوليه وقال ياربي احنا فين بس اي بلد دي
ريم.   طيب نزلني هنا وروح اطلع عالطريق وشوف حد يساعدنا
سامح.  مش هسيبك لحظه واحده هنطلع مع بعض باذن الله وهتكوني كويسه متقلقيش بقلمي نور عصام
ريم.  قالت سامح انت تعبت وانا عرفه
سامح.  بصلها وابتسم وقالها مين قال كدا دا انتي عصفوره بين ايدي
ريم.   ابتسمت بضعف وقالت با ابني نزلني احنا تلاته 
سامح.   قالها ان شالله تكونو عشره وبصلها وقالها اتطمني وطبعا كلامو معها بيحاول ينسيها تعبها شويه
ريم.  بتعب قالت لسه كتير
سامح. لا يا حبيبتي الطريق ظهر اهو وبس ثواني ونطلع
رامي.  قال ل ايمن اهدي شويه يا ابيه
ايمن.  بصله وقاله انت مرتاح 
رامي. قاله شويه
ايمن. اتنهد بس قلبه وجعه وقاله الحمد لله وتابع طريقه
سامح.  طلع عالطريق ومستني اي عربيه او اي حد يعدي عليهم
ريم.  نزلتي بقا هنا 
سامح.  لا طبعا 
ريم.   بدموع قالت ليه بس خلاص احنا عالطريق وانت تعبت
سامح.  ريم مش هنزلك انتي مش شايفه لبسك ونفسك عامله ازاي
ريم.  معلش هنعمل ايه
سامح.  لو نزلتك هدومك هتتبهدل من التراب وبعدين انتي مالك هو انتي اللي شايله ولا انا وبص لقي عربيه جايه حاول يشاور لها
صاحب العربيه وقف قدامهم وبص لهم ومشي
سامح.  ياربي
ريم.  الله يسامحه ليه ما وقف
سامح.  قالها اكيد خاف وخصوصا وانا شايلك وانا بالمنظر دا 
ربم.  بصتله وقالت يا نهار اسود هو انت ماشي طول الطريق كدا
سامح.  هو انتي لسه واخده بالك اني عريان من فوق 
ريم.   طيب نزلني وخد قميصك
سامح.  خلهولك مش عاوزه
ريم.  صرخت وقالت ااااه ااااه
سامح.  بصلها ودموعه نزلت وقالها ف عربيه جايه اهي اتحملي وبس وصلت لهم سامح وقف ادامها
الراجل.  خير ف ايه
سامح.   ودموعه ف عيونه قاله اختي بتولد وتعبانه قوي وانا ملحقتش البس هدومي كنت نايم ولما صرخت جريت بيها
الراجل. اشفق علي حالهم وقالهم اتفضلو اوصلكم المشفي 
سامح.   نزل ريم وفتحلها الباب ودخلها ودخل جنبها وبعدين اخدها ف حضنه وقالها انتي كويسه
ريم.    تعبت اكتر ومالت عليه بقلمي نور عصام
سامح.  قال هي المشفي بعيده
الرجل.    يعني شويه كدا وبصلها وقالها اتحملي يا بنتي شويه
سامح.  لو سمحت ممكن تسرع لانها تعبت اكتر 
ريم.  صرخت
سامح.   بص لقي ميه بتنزل منها زياده حضنها زياده وحط ايده التانيه علي جبينه وقال. يارب خليك معانا وبصلها والحزن مالي قلبه عليها 
ايمن.  وصل المكان دخلو كلهم وخطبو الباب 
.......   فيه ايه التاني قاله مش عارف راحو يفتحو
ايمن وعلاء وابراهيم.  خبطو الباب مع بعض وفتح واتفاجئو بالراجل قدامهم بصوله ودخلو علطول بقلمي نور عصام 
ايمن.  اتهجم عليه مره واحده وقاله فين مراتي وابني 
.....   جه من وراهم ورفع السلاح علي ابراهيم
ايمن.  قاله اوعي تكون فاكر اننا هنخاف وضربه الراجل اللي معاه بالبوكس وقاله بصوت عالي هما فين
......   جوا ف الاوضه
ايمن.  زئه وجري هو والكل علي جوا فتحو الاوضه ملقوش حد
ايمن والكل رجعو لقوهم هربو
ايمن.  قال مش هسيبهم وطلع يجري وراهم 
علاء.   بيجري بسرعه وقال انهم قربو يوصلو وكل دا ف طريق زراعي
.....   قال للي معاه اطلق عليهم الرصاص خليهم يرجعو 
.....   التفت وضرب عليهم نار 
علاء.   وقع ف الارض 
ايمن وابراهيم ورامي جريو عليه
علاء.  اخد نفس وقال انا بخير الطلقه جت ف رجلي حاول تحصلهم يا يا ايمن علشان نقدر نوصل للعيال بقلمي نور عصام
ايمن.  صرخ بصوت عالي علشان اخوه وعلشان ريم وسامح
علاء.  خليك وراهم انا كويس 
في العربيه عند 
سامح.  لسه كتير 
الرجل.  لا خلاص عشر دقائق
سامح.  ريم ريم اتحملي شويه خلاص قربنا نوصل 
الرجل.  قال انا عندي سؤال ممكن
سامح.  اتفضل حضرتك 
الرجل.  قاله انا معنديش شك انها اختك من خوفك ودموعك ولهفتك عليها بس معتقدش انك كنت نايم زي ما قولت انت شكلك كنت ف خناقه من اللي انا شايفه ف وشك دا وأثر الضرب اللي علي جسمك متنساش انك عريان وصدرك باين
سامح.  اتنهد وبعدين قال هي اختي وكنا رايحين الدرس ......
الرجل.  بحزن قاله معلش يا ابني ولاد حرام الله لا يوفقهم
سامح.  طيب ممكن لو سمحت تديني فون لو معاك
الرجل.  اتفضل اهو
سامح.  اخده واتصل علي عمه
ايمن.  رقم غريب وقال مش وقته
رامي.   رد يا ابيه جايز ريم وسامح
ايمن.  فتح وقال الو
سامح.  عمو انا سامح 
ايمن بلهفه حبيبي انتو فين 
سامح. احنا رايحين المشفي ريم تعبانه قوي 
ايمن. مستشفي ايه
سامح. لحظه خد عمو اللي معانا علشان انا مش عارف احنا فين 
الرجل.   احنا رايحين مشفي ..... وخلاص قربنا نوصل 
ايمن.    بدموع قال انا بشكرك جدا وبعدين اخد سامح وقاله ريم كويسه
سامح.   عيط وبعدين قاله نايمه علي دراعي وتعبانه 
ايمن.   صرخ وقاله طيب خليها تكلمني
سامح.  مش هتقدر لانها بتولد وحالتها صعبه
ايمن.  خلي بالك منها واحنا مسافه الطريق ونكون عندك
سامح.  خلاص احنا ف الشارع اللي فيه المشفي اهو 
ايمن.  بنهيار قاله طيب يا حبيبي وقفل بقلمي نور عصام
ابراهيم.   بقهر قاله كويسين
ايمن. ريم تعبانه وبتولد 
علاء.  طيب يلا نروحلهم
ايمن وابراهيم.  شالو علاء وركبو العربيه 
رامي.  قاعد بيعيط 
في المشفي 
سامح.   نزل وشال ريم ودخل بيها 
الرجل اللي معاه قال حاله ولاده وتعبانه قوي وبعدين مشي
الدكتور.  شافها وبعد الكشف قال دي لازم كيسريه ف اقصي سرعه لانها خلاص بتموت وانتو اتأخرتو عليها بس عاوز اقرار منك علشان الميه حولين الأجنه نشفت كلها والولاد ف حاله سيئه وكمان الام الرحم 
سامح.  قاطعه بصوت عالي من العياط وقال اعمل الازم انا اخوها 
الدكتور.   طيب الممرضه هتجيبلك الاقرار امضي عليه وبصله وقاله ياريت تلبس حاجه وياريت تروح لدكتور يشوفك علشان الكدمات اللي ق جسمك دي بقلمي نور عصام 
سامح.  بعدين بس اتطمن علي اختي ومشي الدكتور
الممرضه.  جابت الاقرار ومضي عليه وقالت حاول تلبس حاجه
سامح.   قعد عالكرسي وقالها شويه واهلي جاين
وبعد بعض الوقت وصلو
ايمن.  بيجري بسرعه شاف سامح بس نده علي اي حد ينقذ اخوه 
سامح.  سمع صوت عمه التفت وراح عليه وشاف ابوه وقال ايه اللي حصل مالك يا بابا
الدكتور جه واخد علاء للعمليات علشان يطلعو الرصاصه
ابراهيم ورامي وايمن.  مع بعض فين ريم
سامح.  بتولد
ايمن.  بدموع قال طيب هي عامله ايه دلوقتي
سامح.  ادعليلها يا عمي
ايمن.  اخده ف حضنه وطبطب عليه وقاله معلش حبيبي وبصله وقاله انت ليه مش لابس فين هدومك
سامح.   قاله اديتها ل ريم علشان كانت تعبانه وحكي اللي حصل 
ابراهيم.  قاله تعالي يا ابني اوديك للدكتور يشوفك انت شكلك تعبان وقال لرامي يروح البيت يجيب لبس ل سامح ويقولهم ان ريم بتولد
رامي.  حاضر يا بابا وبصص ل سامح وقاله ان شاء الله هتكون بخير حاول ترتاح شويه
ايمن وابراهيم اخدو سامح للدكتور 
وبعد بعض الوقت الممرضه طلعت ومعها الاطفال 
ايمن.  راح بلهفه عليها وقالها ريم عامله ايه 
الممرضه.  بخير الحمد لله وشويه وتخرج 
ايمن.  بص لولاده وابتسم بحزن واخد واحد وابو ريم التاني باسوهم وأذنو ف ودنهم وراحو عند سامح هدي والكل وصلو 
هدي.  بدموع قالت ريم فين وعامله ايه 
ايمن.  شويه وهتخرج يا ماما 
ولاء.  حضنت ابنها وقالت حمدلله علي سلامتكم يا قلبي وطبطبت عليه وعيونها كلها دموع 
سامح.   خلاص يا ماما انا بخير
ولاء.  ربنا يخليك ليا يا حبيبي وبعدين قالت امته علاء يخرج
ايمن.  قالها هروح اشوف 
ولاء. انا جايه معاك 
سهير.   قعدت تعيط علي اللي وصلوله 
ابراهيم.  قدر الله وماشاء فعل هو مقدر حالتها والاحراج اللي هي فيه بسبب اختها بقلمي نور عصام
سهير.  الحمد لله 
سلمي.  راحت علي اخوها وقالت سلامتك حبيبي 
هدي.  بصت ل سامح وقالت ربنا يحفظك يا ابني وطبطبت عليه
ايمن وولاء.  عند العمليات وبعد شويه خرجت ريم
ايمن.  شافها وراح عليها ومال علي خدها وباسها وبعدين اخدوها وراحو الاوضه الخاصه بيها
ولاء.  قالت حمدلله علي سلامتها وبعدين قالت روح معها 
ايمن.  قالها هي نايمه وبس علاء يخرج ونتطمن عليه هو كما بنروح 
ولاء.  عيطت 
ايمن.  قالها اهدي يا ولاء وبعدين قال وربي لاوريها بس اتطمن عليهم وافوق بس من اللي انا فيه بقلمي نور عصام وخرج علاء وايمن قال انهم يكونو بغرفه واحده وفعلا حصل
بعد شويه
ريم.  فاقت بس كانت تعبانه
ايمن.  مسكها من ايدها وباسها وقالها حمدلله علي سلامتك ياروحي 
ريم. ولادي فين حصلهم ايه
ايمن. بخير يا قلبي ربنا يخليهم لينا ويخليكي لهم حبيبتي 
هدي والكل باركو بسلامتهم وبالاولاد 
سامح.  قال انا هسمي الولد ابو عيون زرقه دا علي اسمي علشان شبهي
رامي. بمرح قاله دا علي اساس ان التاني عيونه سودا ماهو بردو عيونه زرقه بقلمي نور عصام
سامح. بهزار قال انا بعد اللي شوفته معاهم العيال دي تتكتب بأسمي
ايمن والكل هههههه هههههه
ريم.   بصتله وقالت ربنا ميحرمني منك ابدا يا سامح
سامح.   ببتسامه ويخليكي حبيبتي
ريم. قالت انا هسمي والد فيهم سامح والتاني انت بردو اللي هتختارو
علاء.  قالها يا سلام وانا فين 
سامح.   قال لا لا محدش تعب ف العيال دي قدي 
ابراهيم.  قال انت كدا بقا عاوز عمك يرجع ف كلامه
ايمن.   ضحك وبعدين راح علي سامح وحضنه وقاله مش خساره فيك وزي ما ريم قالت انت بردو اللي هتسمي الولد التاني احنا كنا مختارين آدم واحمد بس علشان خاطرك هنسمي سامح 
سامح.   والولد التاتي هسميه رامي 
الكل اتفاحئ بس فرحو
رامي.  قال لا لا خليه آدم او سامح
ايمن.  والله منا مرجع ل سامح كلمه 
وحلت الفرحه عليهم من جديد ولكن ف قلوب تحترق من القهر والحزن من اللي حصل من اقرب الناس
وبعد يومين خرج الكل من المشفي وبعد ما ريم وعلاء استردو صحتهم عملو سبوع كبير للاولاد 
وبعد اسبوع 
ايمن.   قال ......
تفتكرو ايمن قال ايه .. يتبع الفصل التاسع اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent