رواية شوكولاته البارت الخامس 5 بقلم يارا محمد
رواية شوكولاته الفصل الخامس 5
أياد ويمان بنظرات متبادله : ها !!....لا يادكتور ده بنهزار بس
الدكتور : تمام الاستاذه ترتيل بقت كويسه تقدر تروح دلوقتي
أياد : تمام يادكتور سلام عليكم
الدكتور : وعليكم السلام
الدكتور لنفسه '' انا هوريكم هتكون نهاية مين فينا الاول ''
اياد : ترتيل يلا يا حبيبتي
'' في البيت ''
أياد : ماما نايمه دلوقتي هنعمل مفاجأة بكره
يمان : تمام يصحبي اروح واجلكم بكره
ترتيل : وانا هطلع انام
أياد : تصبحي علي الجنه
يمان وهو عند الباب : وانا فيه ياجميل
أياد بصوت عالي : يما.....
ترتيل بضحك : خلاص خلاص
' تاني يوم '
يمان الساعه 6 بيرن علي أياد
أياد بنوم : أيه يا يمان
يمان : اصحي ياعم انا قدم البيت
أياد : دلوقتيييي
يمان : أيوا مش قولت هنعمل مفاجأة ل خالتي
أياد : مفاجأة مش هنبيع لبن
' وقفل السكه '
أياد : يلا ادخل من غير صوت
يمان بصوت عالي وخوف : نحله نحله
أياد : خايف من النحله ؟!
يمان : ايوا تقرصني ياعم الله
ترتيل : أيه الصوت العالي اللي علي الصبح ده
يمان : مفيش أياد كان خايف من النحله بس
اياد : انا بردو ياجباننن
يمان : أستر عليا الهي تنستر
والدته : ايوا مواقفكم قدم الباب بدري كده يا ولاد
ترتيل : أستاذ يمان خايف من النحله
والدته : طيب يلا تعالي ا ترتي........ترت ترتيل انت ي انتي بتكلمي
ترتيل بدموع : ايوا يا ماما بتكلم
يمان : اقد ابكي
أياد : ياربي انا مصبرني عليك بس
يمان : حبيبي يا جدع
'' الأم وترتيل في عالم تاني وعيط وجو نكد مالنش دعوه ''
أياد : طيب يلا ياشاطر .. عن اذنك يا ماما
'ماما مازالت في عالم تاني مالنش دعوه بردو '
بعد لم وصل الكافيه :..
أياد : هنا هتعرف نفكر صح
يمان وهو ملحظ حاجه : أياد مش دى نور
أياد :ايوا هي ..استني
أياد ل نور : انسه نور انسه نور
نور : افندم
أياد : احم كنت عايز اتكلم مع حضرتك
نور: تتكلم معي بصفتك مين يعمو
أياد يحدث نفسه : حسبي الله ونعم الوكيل في بيقولك انت صغيره
نور : بتقول حاجه يا كبير
أياد : لا ولا حاجه انا اقدر اتكلم
نور : طيب عايز اي مش فاضي
يمان ل أياد : أياد هي بتنسي ولا في أي انا بدات اخاف
أياد : اخرس يا يمان
نور : اي هخطفني نقسم الفلوس بالنص
اياد : فلوس اي ؟
نور : اقولك بابا عندها بيت ف البلد اخطفني فيه
أياد بعدم فيهم : بيت اي يابنتي!
نور : هتالي شيبسي ومصاصه وانا مش هقول لحد
أياد بصدمه من كلامه : شيبسي ومصاصه !!!!!
يمان : يعني انت سبت كل حاجه واتصدمت من شيبسي ومصاصه ؟!
اياد : دكتوره نور انا عايز اسال حضرتك علي حاجه ملهاش علاقه بالشيبسي والمصاصه
نور : اتفضل
أياد بهدوء : هو احمد ده بجد خطيبك !!
نور بعصبية : انت مين اصلا عشان تسالني عن حياتي انت مالك اصلااا؟!
أياد بصدمه من رده : اسفه يا انسه بس انا محتاج اعرف
نور : عن اذنك يابا
أياد : ابا!!
يمان : ما شاء الله دكتوره في قصفه الجبه
أياد : طبعا امال
يمان : مش انت دي هي
أياد : قلبي الصغير لا يحتمل الصدمه
يمان : أعيش واصدمك ياصحبي
أياد : ربنا ياخدك يا يمان
يمان : يار... ها بعد الشر ياعم انا لسه صغير
أياد : طيب يا اخوي ... يلا نراجع البيت
'' استني يايمان مش ده موبايل نور ''
يمان : نور مين !؟
أياد : الدكتوره
يمان : هي اسمه نور الله الله
يمان : ركز كده معي
' استني بيرن '
نور : السلام عليكم
أياد : وعليكم السلا....
نور بزعيق : انت لسه هترد السلام ياحرمي
أياد بصدمه : افندم ؟!
نور : وكمان بتقولي افندم ده انت حرامي ريزل
اياد بعصبية : حرامي مين حضرتك...
نور بصوت اعلي : انت بتزعقلي ... هو عشان انا بنت هتزعقلي بقا
أياد : طيب استني افهمي
نور : اسكت خلاص ده انا هبلغ البوليس وهوديك في داهيه
اياد : داهيه اني بوليس اي هو ده موبايل
نور : هو ممكن قديم شويه أو كتير بس انت مالك
أياد : انا لقتها واقع من حضرتك
نور : اها كمل وكنت مستناكي اتصالي وتعالي خدي وجو ده مانا عارفكم
أياد : انتي اكيد مجنونه
نور : وكمان بتشتم لا ده انت نهارك ابيض
أياد : هتعملي اي يعني
نور : ولا حاجه هقبلك اخد منك الفون
' وقفلت السكه '
اياد بضحك : لا بجد دي مجنونه
يمان : اي ياعم الضحكه القمر دي
أياد : روح يا يمان روح بالله هو انا نقاصك
يمان : طيب ومشورنا
اياد : بكره الأيام طويله
يمان : ماشي متاخريش
أياد : ماشي سلام
الموبايل رن تاني :..
أياد : الو
نور : الو ياحرمي
أياد : استغفرلله عايزه اي
نور : هعوز منك اي عايزه موبايلي
أياد : تعالي خدي
نور : مش قولتلك انت زيهم انتم كلكم خاينين خاينين
أياد : ياستي شكرا تعالي خدي الزفت بتعاك بقا
' قفلت السكه تاني '
بعد دقائق
أياد بنفز صبر : هو احنا مش هنخلص يا استاذه ؟!
نور : ها ... انت بتزعقلي بتزعلقي لي انت خطيبي عشان تزعقلي !!
اياد : ده هيكون اعمي ولله
نور : هو مين
أياد : خطيبك
نور : اها ... نع...
أياد : اهدي اهدي هيكون قمر وبيحبك ويموت من غيرك تعالي بقا عايز ارجع
نور : طيب العنوان
أياد : المكان اللي كنتي في الصبح
نور : وكمان بتراقبني عشان تعرف تسرقني طيب كنت تسرقني ف الشارع
أياد : ايوا انا حرمي عندي كرامه
نور : طيب ياحرام سلام
أياد بضحك : ياربي دي دخلت طب ازاي بس!!
' بعد ساعه '
نور : ألو
أياد : اي ياستاذه انتي فين كل ده تأخير
نور : الله مش بلبس وكم....
أياد : خلاص بالله انا متنيل في تربيزه تالته
نور : طيب سلام
' بعد خمس دقائق '
نور : يا أستاذ مشوفتش حرامي
أياد : نعم؟!
نور : احم أستاذ أياد بقول لحضرتك مشوفتش واحد حرامي!
أياد : هو الوحيد الحرمي ده شكه عامل ازاي ؟!
نور : شكلك كده
أياد : افندم ؟؟
نور : احم قصدي يعني راجل
أياد : رجل مكتوب علي قفه حرامي مثلا
نور : انت بتهزار يا عم انت
أياد : امال اسيبك تهزاري لوحدك نور بصوت عالي : بس انت بتكلم جد مشوفتش حرامي
أياد : طيب اهدي موبايلك اهو
نور بوش احمر : مو مو مو بايلللللي !!!!!!!
أياد : ايوا موبايلك
' نور جريت من غير ما تاخد الموبايل '
أياد وهو بيحاول يلحقها : يا مجنونه استني خدي الموبايل .. نورى!