رواية شوكولاته البارت السادس 6 بقلم يارا محمد
رواية شوكولاته الفصل السادس 6
نورييي!
كانت سياره هخبطها
أياد بخضه: نور يا نور انتي كويسه !!!
نور بخوف : انا عايزه اروح
اياد : طيب ممكن عنوان البيت وانا هاوصلك
نور : ها اتفضل ".."
' في بيت نور '
ولدها : شكرا يا أستاذ أياد علي تعبك معانا
أياد : علي اي يا عمي .. بس ممكن اسال حضرتك علي حاجه !
ولدها : اتفضل يابني
اياد : ممكن اعرف ايه علاقه احمد و نور !!؟
ولدها بتوتر : أحمد هو هو
نور بزعيق : ممكن اعرف حضرتك مالك !
اياد بهدوء : بجد هيفرق معي جدا
نور : ليه أن شاء الله
اياد : احمد كان بيضحك علي أختي
نور ولدها في صدمه : ايه !؟
أياد : شوفتي انا كمان كنت في نفس الصدمه لم عرفت أنه خطيبك
نور بدموع : ازاي ازاي واحنا كان هنتجواز !!!
أياد بصدمه : احمد صحبي من 3 سنين وعمري ما سمعت أنه خطب ؟!
نور بعيط ورعشه : انا وأحمد كنا في نفس الجامعة وانا كنت بحبه جداً و وفي يوم اعتراف لي بحبه ليا وقالي أنه هيدخل البيت من بابه وبيجهز نفس وكل الكلام ده وطلب مني اني أفضل جمبه عشان الامتحانات وانا قولت اني هسعدها عشان هو كان بيشتغل ايام الدرسه وبعد فتره كلامه اتغير وبقا بيتكلم بطريقه واحشه بس قولت عادي ممكن عشان ماجبش الدرجات اللي كان عايزه عدت الفتره وقال إنه عايز يخطبني طبعا كانت اسعد حد في الدنيا أو كنت فاكره كده وقالي مش هنعمل خطوبه قولت مش مهم انا اصلا مبحبش الاغاني والهيصهه وبعدين قال إنه هيسافر عشان يشتغل وباقي يقلل الاتصال وساعات يكلمني من رقم مامته يقل بيكلمني وبعدين قطع خالص وعرفت بعدين أنه عمل حادثه واضطر يعمل عمليه تجميل وانه وما كانش مسافر ولا حاولت اوصل ليه بكل الطرق وما عرفتش وبعد لا وبعدين وصلت للحد من صحابه وقال لي انه كان على رهان مع صاحبه ان يخطبني
... ومن ساعات مع عرفت هو بيهددني وبيطلب مني فلوس كل شويه بس انا معرفش شكله بعد العمليه عشان عمري ما شوفتها تاني
أياد بصدمه وشر : ده حسابه بقا تقيل اوي
'' نور ومازالت بحرقه تبكي علي قلبه ''
أياد بكره : احمدحرمني من كل حاجه كان صحابي اعز صحابي وكان دائما بيجي عند البيت ويقعد معنا كان ماما وبابا بيحبوه جدا في مره كنت أنا وترتيل خارجين وشفناه وقال إنه عايز يجي معنا فامعتردش وبعدين قال إنه محتاج موبايل يعمل مكالمة وانا كنت نسيت موبايلي فاترتيل كان معها الموبايل فا اتكلم منها ... وبعدين بقا يكلمها من رقم تاني يقولها أنه بيحبها و كانت دائما تقفل السكه بس كانت خايفه تقول لينا وفاضل كده كتير لحد ما في يوم سمعت ترتيل في قلتلها قولي له يقابلك ورحت انا الكافيه اللي اتفقوا عليه و لما شافني تصدم وبعدين طلع يجري وركب عربيته وهو ماشي بسرعه عمل حادثه وكان العربيه التاني عربيه بابا ومن ساعتها وترتيل في صدمه بس هي لسه متعرفش أن اللي كان بيكلمها أحمد صاحبي وكمان هي عارفه أن احمد مات في الحادثه ويوم ما جبتها المستشفى كانت بتقول انه شفته عشان كده اتصدمت
نور بصدمه وعيط : ازاي ازاي جاله قلبي يعمل كل ده ازاي
أياد : مش مهم الذي المهم انا مش هاسيب حقنا
نور : حقنا !؟
أياد : سبتي كل اللي احنا فيه مركزه في حقنا!!
نور في نفسه '' بس الله الله طلع سنجول يابت يا نور ''
أياد : نور انتي كويسه
نور : ايو....
'' موبايل نور بيرن ''
نور برعشة : رقم غريب
أياد : طيب افتحي السبيكر
نور : حاضر
نور : ألو
الدكتور : السلام عليكم
نور بستغرب : وعليكم السلام ؟!
أحمد : استاذه نور معي
نور : ايوا مين حاضرتك ؟
احمد : انا دكتور احمد اللي مع حضرتك في نفس المستشفى
نور بتعجب : ايوا حضرتك محتاج حاجه ؟!
احمد : احم كنت عايز اقول لحضرتك اننا محتاجين حضرتك في المستشفى ضروري في حاله طرقه
نور : حضرتك اللي بتتصل ليه
احمد : احم اصل قولتلهم هكلمها انا بسرعه
نور : تمام مسافة السكه
احمد : تمام يا دكتوره
'' اللعبه هتبدأ يا جميل هههه ''
نور : انا لازم انزل
أياد : هاجي معاكي
نور : لا هتجي تعمل اي وانت مي....
اياد : وانت مين وتعرفني منين وانت مالك والا ما لا نهاية
نور بزعيق : انت بتريق عليا ي...
أياد : ولله ابدا
نور : امال يا اسمك اي
أياد : اسمي أياد ويلا عشان المريض هيموتت
نور : اها اها يلااا
' في المستشفي '
نور : دكتور احمد
الدكتور : استاذه نور
نور : هي فين الحاله مفيش حاجه ؟!
احمد : ما هو مفيش حالة ياجميل
نور بصدمه : نعم !!!!
أياد : تحب تشوف مين الجميل !!
أحمد بزعيق وصدمه : اي ده انت جايبك هنا !
يتبع الفصل السابع والأخير اضغط هنا