رواية شوكولاته البارت السابع والأخير بقلم يارا محمد
رواية شوكولاته الفصل الأخير
.: انت ايه جيبك هنا !
أياد بعصبيه : عارف يا أحمد لو فكرت بس تقرب من نور هيحصلك ايه !
أحمد بخبث : ولا هتقدر تعمل حاجه هه
''' كان لسه هيسمك نور لكن أياد طبعا ضربه '''
' أياد شغل يضرب الناس عشان الست نور ام لسان '
نور لنفسها : '' هو قمر كده لي!! انا اول مره اخد بالي أن عيونه عسلي وكمان عنده دقن و وطوله مناسب ليا وبيلعب رياضه ومش متجوز ....وه يا نور انتي في أيه ولا ايه المفروض انك تعيطي مش تفكري في القمر ده!!! ''
أياد بخوف : نور يا نور انتي كويسه
نور ومازالت سرحانه : ها في حاجه ياحبيبي
اياد بستغرب : نعمم!!!!!!
نور :.اقصد بتنادي علي كده ليه هو انا طرشه مثلا
أياد بستغرب اكتر : نور ؟؟؟!!!!!
نور وافقت من سرحانها : ايه ده ايه ده مال وشك !!!
اياد : كنت بلعب ...
نور بتقليدها : بتلعب كورة ووقعت تعورت... قديم اوي !!
أياد بعصبيه : طيب امشي قدمي يلا
نور بعدم فهم : افهم في أيه و فين أحمد وايه حصل واحنا فين!!
أياد : كل دي اسئله انا لو في محكمه مش هتسأل كل الاسئله دي !!!
نور : محكمه ..!! اي صوت البوليس ده؟!!!!
اياد : أصل كان في واحد عايز يخطف حبيبتي
نور : اه...ايه!!!!!؟
أياد : يلا قدمي
نور : حاضر حاضر براحه بس
'' موبايل أياد بيرن ''
يمان : أياد تعال بسرعه علي البيت !!!
أياد : في ايه يابني
' يمان كان قفل '
أياد ل نور : انا مضطر اروح دلوقتي
نور ببعض الخوف : وانا هتسيبني مع البوليس لوحدي
أياد : لا مش لوحدك انا أمجد صاحبي ظابط ما تخافيش
نور بتمثيل : ها.اخاف اخاف من ايه!!
أياد : ماشي سلام
نور بصوت واطي : أياد
أياد بثبات : ها هو انا اسمي حلو كده لي !!!
نور : افندم؟؟؟؟؟؟؟!
أياد :أحم اقصد نعم
نور : انا خايفه ممكن تروحني
أياد بضحك : ما كان من الاول لازم تعملي فيها سوبرمان
نور : يلا بقا يانجم
أياد : !!!!!!!!!!!
'' في بيت نور ''
والد نور : والله يابني ما عارف اشكرك ازاي
أياد : لا شكر علي واجب ياعمي نور زي ترتيل بالظبط
نور لنفسها '' نينينيني ترتيل قال اختك انا هل انا اختك ''
نور : عن اذنكم
أياد : اتفضلي .... عمي ممكن رقم حضرتك !
والد نور : أكيد يابني اتفضل
أياد : شكرا ياعمي ..... سلام
والد نور : مع السلامه
'' في بيت أياد ''
يمان : ايه ياأياد كل ده تأخير ده انا حتي قايلك بسرعه!
أياد : معلش يايمان كنت بروح نور
يمان : اه..ايه كنت مع نور لي!!!!!!!!
أياد : هحكيلك بعدين .. كنت عايز ايه صح!
يمان : لاخلاص شكلك تعبان في يوم تاني
أياد : طيب انا هنام
يمان : وانا همشي سلام
' تاني يوم '
ترتيل : أياد يا أياد يا دودو
أياد : ايه ايه يا ترتيل
ترتيل : أصحي يلا
أياد : حاضر حاضر .. بس هو يمان فين
ترتيل : مش عارفه ماجاش النهارده!
أياد :انزلي انت وانا هاكلمه واجي
' أياد اتصل على يمان '
أياد : يمان الو
يمان بتعب : ايه يا أياد
أياد : اسمه ايه بردو ...وكمان انت فين!!
يمان : تعبان شويه بس
أياد : ماشي انا جايلك
يمان : لا خليك
أياد : ياعم انتيل
يمان : حاضر
' أياد نزل عشان يروح ل يمان '
أياد : ماما انا رايح افطر مع يمان
ترتيل : هو ماله يا أياد
أياد : تعبان شويه
والدته : طيب استني اجي معاك
أياد : لا خليكي ياماما هو كويس
والدته : ماشي سلم لي عليه
ترتيل : وانا كمان
أياد بضحك : ماشي ياختي
' في بيت أياد '
_ تك تك تك
يمان بمزح : مين علي الباب
أياد : البواب
يمان : انت رخم اصلا
أياد : اسيبك لوحدك يعني
يمان : ياعم اسكت
أياد بتمثيل : طيب انا امشي
يمان : لا لا ياأياد تعال عايزك
أياد : لا ياعم خلاص
يمان : هنجيب بيتزا وعلى حسابي
أياد : لو كده ماشي ياابو الصحاب
يمان بضحك : حبيبي المادي
أياد : كفي ياعم راغب وقولي في ايه
يمان : عايز اتجوز ترتيل بقا
أياد : بجد تفاجئت وايه الجديد ما انتم مخطوبين من ثلاث سنين
يمان : خايف تكون ترتيل مش بتحبني
أياد : ترتيل انت عبيط يايمان !!
يمان : مش ممكن تكون بتنساه بيا!
أياد : بتنسي أيه يابني !! هو احد قالك انه كانت بتحب احمد
يمان بغيظ : أحمد لم يقع تحت ايدي بس
أياد بضحك : ههه أحمد زمانه دلوقتي في السجن
يمان : اه....هاااااااااا أزاي ؟؟؟؟؟؟!
أياد : هحكيلك '' كنت عند نور وعرفت أن أحمد كان خطيبها علي رهان مع صحابه وفجاه موبايلها رن وكان الدكتور احمد وقال ان في حاله طارئه فرحت معها وقبل ما ندخل المستشفى امجد صاحبي اتصل بي فقلت لها ادخلي انت وانا هخلص واجيلك ولم كلمت امجد عرفت أن أحمد شغل دكتور وفي نفس المستشفي اللي نور شغاله فيها قفلت معه والحق تنور في اخر لحظه وطبعا كلمت أمجد وكان البوليس قبض عليه ''
يمان : يا ابن الايه ده انا محتاجه يعلمني
أياد : يمان انت هتستعبط
يمان : بهزار ياعم الله
أياد : ماشي امشي انا بقى
يمان : استني الفرح امتي
أياد :فرح مين؟!
يمان : لا أياد ركز معي كده انا عايزه اتجوز
أياد : تتجوز مين
يمان بصوت عالي : أيااااااد
أياد بضحك : خلاص خلاص اهدا ياعم خف وابق تعال نتفق
يمان : لا لسه هاستنى انا جاي معاك دلوقتي
أياد بضحك أكتر : يابني اهدا يابني
يمان : يلا ياعم اخلص
أياد : اتلم وبكره بليل تكون عندي الساعه 7 بالظبط
يمان : من 5 هاكون في مواصلات
أياد : مواصلات ايه يا يمان ؟!.. البيت جمبي البيت
يمان : اه صح نسيت
أياد بضحك علي شكل يمان : لا ده انت اتلحست خالص
يمان : يا رب تتلحس يا أياد
أياد : اسكت ياعم حرام ...سلام بقا
' في بيت أياد '
والدته : ايه يابني يا يمان عامل اي
ترتيل : أياد انت جيت يمان كويس ولا فيه حاجه ولا...
أياد بضحك : اهدي اهدي مش هو هناك وانتي هنا
والدته بضحك : سيبها يا اياد براحتها
أياد : حاضر ياقمر أنت
ترتيل : وانا ماليش من الحب جانب
أياد : أنت الحب كله .. أه كنت عايز اقولك أن يمان جاي بكره الساعه 7 عشان نتفق علي الفرح
ترتيل : فرح !!!!
أياد : ايوا يابنتي
ترتيل : هيهيهيهيههي
اياد بصوت عالي وضحك : تررررررتيل
' ترتيل بتجري وهي فرحانه '
أياد : العيال اتهبلوا خالص
والدته : سيبهم يفرحوا يا ابني
أياد : ربنا يفرحهم دائما يارب وميحرمنيش منهم ولا منك
والدته : اللهم امين ... وانت مش ناوي تفرحنيي بيك
أياد بابتسامه : قريب ياماما ترتيل بس تتجوز الاول
والدته : ماشي ياحبيبي ...خير أن شاء الله
أياد : أن شاء الله ياحبيبيتي .. تصبحي علي الجنه
والدته : وانتم فيها
'' في تاني يوم الساعه 7 اللي دقيقه ''
يمان بصوت عالي : ياأهل البيت ياأهل البيت
أياد : صوتك يوطي ها
يمان : مش هتسمعوا خالص بس وافق
أياد بضحك : طيب يلا أدخل وبطل رغي
يمان : حاضر من عيوني
'' ترتيل والدته ويمان واياد ''
يمان : أيه ياخالتي رأيك اي الفرح يوم الخميس
والدته : الرأي راي أياد يا ابني
يمان : أيه رأيك ياستاذ أياد
أياد : أنا موافق بس ترتيل أيه أريك ياحبيبتي
ترتيل بضحك : افكر الأول
يمان بصوت عالي : نعم ياختيييييي!!!
أياد : بتعالي صوتك علي أختي من دلوقتي !!!!!!
يمان : أنا آسف ياباشا بس دي بتقول افكر ؟!!!!
أياد : وفيه أيه ترتيل حبيبتي تفكر براحتها
يمان بيمثل الزعل : ماشي ياعم براحتها
ترتيل بضحك : خلاص انا موفقهه
يمان : ها ها قولي تاني كده بالله هيهيهيهيهي
أياد بضحك : مجانين مجانين
والدتهم : ألف مبروك ياولاد
يمان : الله يبارك فيكي يا خالتو ياقمر
والدته أياد بضحك : يابكش
أياد : ألف مبروك يا حبايبي ... يلا من هنا مشوفكش الا يوم الخميس
يمان بفرحه : ماشي ياعم شكرا بس بكره اخد القمر بتعاك
أياد : يمااااااااان
يمان وهو بيجري : هياكلني يا مامي
أياد بضحك : ده مجنون يابنت ... ترتيل يا ترتيل
ترتيل : ها بتقول حاجه
أياد بضحك : لا ده انتي في عالم تاني
ترتيل : أحم طيب انا عطله انام
والدته : من دلوقتي
ترتيل : أيوا ياماما عشان ألحق
والدته : تلحقي ايه؟
ترتيل : ها يلا يا ماما تصبحي علي خير وانت يا أياد
والدته بضحك : وانت من اهل الجنه يا حبيبتي
أياد : وانت من اهل الخير يا جنتي
ترتيل ابتسامه : انا بحبك اوي يا أياد
أياد : أنا اكتر ياقلب أياد
والدتهم : ربنا ما يحرمكم من بعض ابدا يا حبايبي
أياد وهو يقبل يديها : ولا منك ياقلبنا
'' ترتيل ذهبت الى غرفتها ومازالت تفكر في يمان '
_ يامان بيكون ابن خالتي وهو مش من القاهرة بس كان دائما بنروح نزورهم ومقعد معهم ونسهر ونغني ونلعب لحد الفجر ومن ساعة ما اهله توفوا هو اقعد لوحده و ساعاتها واحنا ما نروحش هناك لكن لم دخل هندسة لكن لازم يسافر عشان يكون مع اياد ما هم كلية واحده ماما اتحايلت عليه كتير يقعد معنا في نفس البيت لكن هو موافقش واشتري بيت في نفس الشارع وكل يوم يجي يفطر معانا ويمشي هو و أياد لسه فاكره يوم خطوبتنا لم جارني قالي فستانك جميل وكنت في أوله فنون ساعتها
flash back :
أسر : ترتيل
ترتيل : نعم يا أسر
أسر : فستانك جميل أو.....
يمان وهو ماسكه من قفاه : نعم ياجميل فستان مين اللي جميل سمعني كده!!!!
أسر : ولله ولله ما اقصد ...
يمان بعصبية : تقصد ولا متقصدش لو شفتك بتكلمها تاني يكون اخر يوم ليك
' وطبعا أسر جري '
يمان بعصبية وصوت عالي : يلا قدمي
ترتيل بزعيق : انت بتزعقلي ليه انا كنت اعرف اخد حقي بنفسي
يمان بعصبية : اه مانا واخد بالي
ترتيل بعصبية : يمان انت ازاي تكلمني كده !!!!
يمان بزعيق : بكلمك كده عشان بحبك بحبك ياترتيل فاهمه
' ترتيل طلعت تجري وهي فرحانه '
أياد : ترتيل كنت عايز اقولك على حاجه
ترتيل : أيه هي !!
أياد : يمان جي النهارده عشان يخطبك
ترتيل بفرحه : ها اي ازاي !
أياد بضحك : أهدي بس كده ... هي خطوبة لكن مفيش جواز غير بعد الكليه
ترتيل : أكيد أكيد
أياد : طيب يلا اطلعي اجهزي في فستان بيبي بلو فوق هيعجبك
ترتيل : الله الله بيبي بلو لوني المفضل
أياد هو بيحضنها : مانا عارف ياحبييتي
ترتيل : يلا الحق انا
' ترتيل لبست الفستان وكنت قمر طبعاً '
يمان : أحم اكيد طبعا انت عرفني ولا اعرف تاني
ترتيل : طبعاً يا ابو الصحاب
يمان : أبو الصحاب !!!!. دول بيقولوا البنات بتكون مسكوفه وكده!!!
ترتيل : يا عم تاني منين وعلينا
يمان بضحك : صح عندك حق
'' Indeed ''
والدته : ترتيل يا ترتيل
ترتيل : نعم ياماما
والدته : قومي يابنتي أياد عايزك
ترتيل : نعم ياأياد
أياد : تعالي ياترتيل فاكره نور
ترتيل : نور مين ده !؟
أياد : اسمه دي مش ده نور الدكتوره يابنتي؟!
ترتيل : اها القمر أم عيون واسعه دي
أياد ببتسامه : اها ياختي هي
ترتيل : ايه ده قمر بيضحك يا أخواتي
أياد : اسكتي بقا خليني أكمل
ترتيل : اتفضل
أياد : انا بحب نور يا ترتيل
ترتيل بصوت عالي وفرحه : اه وما......وه وه بتقول ايه بجد بجد يا أياد !!!!
أياد بستغرب وضحك : مالك ياترتيل ده لو قولتلها هي مش هتفرح كده
ترتيل : اسكت خالص .. ياماما يا ماما أياد بيحب ياماما
والدته بضحك : مانا عارفه قبلك
ترتيل بتمثل الزعل : بقا كده اعرف انا اخر حد ... خلاص مش هسعدك
أياد : تعالي بس عرفتي منين اني عايزك تسعدني !!
ترتيل : طريقتك هو انت اخوي من يوم او يومين مثلا اقولك كمان انت مش عارفه تبدأ ازاي ومنين وعايز تعرف هي كمان بتحبك ولا
أياد : ياولد ياشاطر انت
ترتيل : طبعا امال ده انا شاطر جوي
أياد : طيب ياختي هتعمل اي
ترتيل : سيبها عليا ياكبير
أياد : ياخوفي
ترتيل : لا ماتخافش... هات العنوان بس
أياد : ايه هتموتها
ترتيل : أياد اسكت خالص
أياد بحركه طفوليه. : حاضر
'اخدت ترتيل عنوان نور '
ترتيل : لو سمحت ده بيت دكتوره نور
الغفير : ايوا يافندم
ترتيل : طيب ممكن اقولها أستاذه ترتيل عايزكي
الغفير : حاضر ... اتفضلي
نور : اهلا وسهلا حضرتك أخت أستاذ أياد
ترتيل بضحك : أيوا بس هو مهندس مش مدرس
نور : أيه ده بجد اول مره اعرف
ترتيل : أيوا أياد خريج هندسه
نور لنفسها ' وكمان خريج هندسه ياربييي '
ترتيل : انسه نور !!
نور : أيوا مع حضرتك
ترتيل : طيب انا كنت جايه اعزمك على فرحي انا و يمان
نور بفرحه : أيه ده بجد ألف مبروك
ترتيل : الله يبارك فيك اتمنى تيجي
نور ببتسامه : أكيد ان شاء الله
ترتيل ببتسامه : طيب عن اذنك
نور : خليكي شويه
ترتيل : في مره تانيه أن شاء الله
نور ببتسامه : مع السلامة يحبيبتي
نور لنفسها ' هيهيهيهيهي هشوفه تاني '
أياد بيكلم ترتيل : ها عملتي ايه
ترتيل بفخر : متخفش كله في الامان
أياد : هو انا ما خايف غير منك
' يوم الفرح '
يمان : الله الله قمر ياخوات متجواز قمر انا
أياد : لسه بعد كتاب الكتب قول اللي انت عايزه
يمان بحركه طفوليه : حاضر هستنا
'' بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكما في خير ''
_ محضنهش يا جماعه انتو عايزين أياد يموته
يمان : اياد هو انا ممكن....
أياد : لا
يمان : طيب اسل.....
أياد : لا بردو
يمان بتمثيل : هعيط يرضيك أعيط
أياد : عي..... نور !!
' كنت نور وصلت ولبسه فستان افويت وطرحه بيبي بلو وكنت شكل الاميرات أو باختصار قمر شكلي كده .. مش عارفه التواضع عايز مني ايه ولله ''
يمان : ايوه روح للقمر بتاعك وسيبلي القمر بتاعي
أياد : حاضر
يمان بضحك : ده انت وقع خالص خالص
يمان ل ترتيل : تعرفي أني بحبك
ترتيل : أكيد امال هتجوزك ليه!
يمان : هو مش المفروض وانا كمان وكده
ترتيل بضحك : ده قديمه اوي
يمان : عندك حق ياقمري
' عند أياد ونور '
أياد : نور أيه القمر ده !
نور : نعم ؟!!!!
أياد : أحم اقصد فين باباك
نور : نعم لي
والد نور : انا اهو يابني
أياد : عايز أتجوز نور ياعمي
والد نور : دي حاجه تشرفني يابني بس رايها الاول
نور بحدة : انا مش موافقه
أياد وترتيل ويمان : نعم !!!!!!
نور بضحك : هه بهزار ياجماعه
'' ضحكوا جميعنا وأياد طلع خاتم ولبسه لها ''
أياد : ممكن اخد نور مشوار صغير يا عمي
والد نور : ماشي يابني ... بس متتاخريش!!
أياد ببتسامه : حاضر ياعمي
نور : علي فين !!!
أياد : تعالي بس
'' وصلوا المكان بعد مشي وصوت الست في الشارع هي بتقول و ياما عيون شغلوني شغلوني لكن ولا شغلوني الا عيونك انت ''
نور بستغرب : ها جايبنا هنا لي!!
أياد ببتسامه : أيس كريم
نور ببتسامه : شوكولاته 💙
تمت رواية جديدة اضغط هنا