Ads by Google X

رواية محاكمة شيطان الحب الخامس 5

الصفحة الرئيسية

رواية محاكمة شيطان الحب الفصل الخامس 5 بقلم دنيا رشاد

رواية محاكمة شيطان الحب الحلقة الخامس 5

كنت اريد أن أعرف قدر حبي بقلبك ...لست اريد أن اكسرك ...💔
شريف ببكاء ...مكنش قصدي ازعلك يااروي مكنش قصدي ...
احمد بحزن ...ربنا هايقومها بالسلامة ان شاء الله خير ..
شريف ببكاء ... مكنش لازم اهزر معاها كده ...افتكرت اني ممكن اسيبها متعرفش انها قلبي الي بينبض علشان يخليني اعيش ..ااااه يااروي ااااه ...
احمد بحزن ...اهدي يشريف مش كده الدكتور طمنا وقال إنها هاتبقي كويسة ...!!!
شريف ...انا مش عارف ادخلها مش عارف ازاي هابص في عينيها ...!!! 
مسك احمد يد شريف وفتح باب غرفة اروي ودخل ..
احمد ببتسامة ..شريف زعلان اوي يااروي احنا كنا بنهزر معاكي ..!! انتي ازاي تصدقي حاجة ذي كده يااروي ...!!! انا بقا لقيت لشريف عروسة قمر غيرك يااختي هاتعنسي جمبي ...!!!
شريف بحزن ..عروسة ايه ياعم انا مش هاتجوز غير نور عيوني اروي حببتي ...!!! اجيب الماذون يااروي ...ولا ايه ..!!؟ اخلصي ..ردي يااروي اجيب الماذون ...
اروي بعيون كلها دموع ...اومئة براسها علامة على الموافقة ...
شريف بسعادة ...احمد هات الماذون بسرعة ...!!! بسرعة يااحمد قبل ماترجع في كلامها ...!!!
احمد بفرح ...خمس دقائق ويبقي موجود ...!!!
ذهب احمد وجاء بالماذون سريعا ...
شريف بسعادة وحب ولهفة ....اكتب بسرعة يامولانا يلا ...!!!
الماذون ببتسامة ...اهدي يابني ربنا يسعدكم ...
كتب الماذون كتب كتاب اروي وشريف وبارك لهما ورحل ...
احمد ...استاذن انا بقي عندي شغل ..!! خالي بالك منها ياشريف ..!!!
شريف ...انت بتوصيني علي قلبي ..دي في عيوني ...!!
ذهب احمد وترك شريف مع اروي ...
شريف بحب ...اروي حببتي خلاص بقيتي مراتي ...ومحدش هايقدر يبعدك عني خالص ...ردي عليا بقا ..!؟
نظرت له اروي بعيون كلها دموع والم من شريف ...فهم شريف انها تعاتبه علي مافعل بها ...
شريف بحزن ...والله العظيم يااروي كل الكلام الي قلتهولك كنت بهزر معاكي بدليل اني ممشتش وكنت واقف بره وكنت مستني لما اشوفك هاتعملي ايه ...؟! والله انا وأحمد اتفقنا علي كده وبعد كده كنت هاتجوزك ...انا مقدرش استغني عنك ...
علشان تصدقي انا مسجل فيديو انا وأحمد بنتفق فيه شوفي ...
اخرج شريف من جيبه تلفونه وشغل الفيديو ..
فلاش باك ...
شريف. ...احمد انا عايز اتجوز اروي انهاردة ..عايز تكتب الكتاب ...
احمد ...طيب ماتستني لحد ماتخرج من المستشفي ...
شريف باصرار ...لا انهاردة يااحمد ...!!! بس هانعمل مقلب في اروي. ..!؟
احمد ...موافق ...بس مقلب ايه بالظبط ...
باك ...
شريف بدموع ...والله مكنش قصدي يااروي سامحيني ...
قرب شريف من اروي التي تبكي ولاتستطيع الحديث واخدها بحضنه وهي راقضة علي سريرها ...بادلته اروي نفس الحضن ..كانت تتشبك به كأنه سيهرب منها ...كانت تتشبك به كأنه ابنها تخاف ان تفقده ..ليس حبيبها فقط فهو كل شيء لها ...
شريف ببتسامة كبيرة ..ايوه كده ياعمري امسكيني جامد كده محسساني اني ابنك ...
اروي ببتسامة حزن ...اومئة براسها علامة علي كلامه أنه ابنها ...
شريف بدموع ...مش هاتسمعيني صوتك بقا يااروي لسه زعلانه مني ..!!؟
اروي بدموع هي الأخري ...نفت براسها كلامه فهي أم تعد غاضبة او حزينة منه ...ولكنها لاتستطيع الكلام ..
شريف ...حاولي تتكلمي يااروي ...!؟
اروي تحاول أن تتحدث ولكنها لا تستطيع فبكت اروي كثيرا بسبب عجزها ...
شريف بنظرة حب ...خلاص ياحببتي متزعليش نفسك ..ووسعي بقا شوية كده علشان انام جمبك بقيلي اسبوعين يامفترية منمتش بسببك ...!!
اروي وهي تشاور علي الورقة والقلم ...
شريف ..عايزة ورقة وقلم 
اروي ...اومئت له براسها بمعني اه عايزة ورقة وقلم ...
اتي شريف لاروي بورقة وقلم وأعطاهم لها 
اخذت اروي الورقة والقلم وكتبت له ..
انا مش زعلانه منك خلاص ياشريف ..كان قلبي مكسور وحزين كنت بحسب انك فعلا سبتني وكسرت قلبي ..كنت بحسب انك مبقتش بتحبني ..او لقيت بنت غيري وحبيتها ...
اخذ شريف الورقة من اروي ..وقرا ماكتبت فيها ...
شريف ...لا ياحببتي يااارب اموت ولا ينكسر قلبك أو تزعلي ....ادخلي بقا شوية نعسان اوي دا انتي بخيلة بشكل ..
دخلت اروي ونام شريف بجانب اروي بعد اسبوعين نام شريف ونامت اروي وهي مرتاحة ولا تعلم لحتي الان انها متضررة في عمودها الفقري ....
**
وعلي سبيل الخيال جعلت قلبك بحرا حتي اغرق به.... 
 ⁦❤️⁩🌹
في امريكا ...
جاكلين ...انتي فين يامليكة بقيلك اسبوع في مصر ..
مليكة ...حصل حاجات كتيير ياجاكلين ...
جاكلين ...انتي فين دلوقتي ..؟! جحزتي ولا لسه..!!؟
مليكة ...اه حجزت وبكرة ان شاء الله هاجي ياجاكلين محتاجة اوي اني اشوف حور ..عندي حاجات كتيير عايزة احكيهالها ..بس هي مسالتش عليا ..ياتري هي كويسة ولا لاء ...
جاكلين ...متقلقيش حببتي حور قوية وهاتعرف تعدي من أزمتها وهاترجعلنا بخير ..
وبعدين صوتك تعبان مالك في ايه ..!؟
حكت مليكة لجاكلين ما حدث مع اروي ولكنها لم تحكي ماحدث مع زين فهي لاتعلم انها تحب زين وأنه خان ثقتها ...
جاكلين ...وهي بقت كويسة ..!!؟
مليكة ...اه كويسة ..هاكلمك تاني ...معايا فون تاني باي حببتي ...
قفلت مليكة مع جاكلين وفتحت علي الرقم الثاني ...
مليكة ...الوووو
المتصل ...؟؟؟؟؟؟
مليكة ...الوووو مين هو ليه محدش بيرد ؟!.
المتصل ...؟؟؟؟؟
احست مليكة ان هذا زين ويتصل بها من رقم اخر 
مليكة ...زين ..!! عايز ايه يازين !؟ انا متاكده ان ده انت ..!! بتتصل بيا ليه ..!؟ بتتاكد انك كسرتني ليه ...؟! ليه ضحكت عليا ...!؟ عموما انا مسافرة بكرة ومش هارجع مصر تاني مليش حد فيها .وانت عيش مع حبيبتك ...سلام يااستاذ زين ومتتصلش بيا تاني ..!!
قفلت مليكة تلفونها وجلست تبكي علي ماحدث ولماذا يتصل بها ويهتم بشأنها ...
علي الجهة الأخري ...
بعدما قفلت مليكة جلس يبكي لأول مرة بسبب فتاة كان لايعرف أنه يمكنه أن يأتي عليه وقت ويحب فتاة هاكذا مثلما يحب مليكة فهي الفتاة التي دخلت قلبه وسكنت به ...والان تعيش بداخله ....
احبك لاتستطيع أن اقولها لغيرك ...⁦❤️⁩
احبك ولا استطيع ان اعيش لغيرك...⁦❤️⁩
**
بقلمي / دنيا رشاد أمام ( دونآ)
مضيئة كالمصباح.... 
تتارجع علي اوتااار القلوب..... 
فهي تشع لمعان الماس... 
وتلمع كالياقوت.... 
فهي عالية في سحاب السماء ....
تتلئلئ علي اوتار القلوب .....
انتقل كل من ايات ورحمة وآية الي الفيلا ..
ايات ..رحمه رحمه انتي فين ...!!؟
رحمة بصوت عالي ...انا هنا ياايات بغير علشان اروح الجامعة ...!! تعاااالي صحي ايه مش راضية تصحي انا هاسبها وهامشي ...
صعدت ايات الي غرفة رحمة ...في ايه بقا علي الصبح ؟!..
رحمة...ياايات انتي دلعتي ايه كتيير الهانم مش راضية تصحي ...وانا اتاخرت علي الكلية اول يوم لينا في القاهرة ..انا ماشية وهي بقي تصحي براحتها ...سلام 
ايات ..مش هاتفطري ...!!
رحمة ...مفيش وقت ..!!عايزة الحق ...
ايات ...خدي عربيتي !!! المفتاح تحت في الصالون ...!!
رحمة ...تسلمي حببتي ...يالي سلام ...
ذهبت رحمة وأخذت عربية ايات لكي تذهب الي كليتها 
رحمة في نفسها ربنا يرحمك ياعمي كان طول عمرك عايزها نعيش مع بعض ربنا يسامحه عامر ....وهي تكلم نفسها ترتعب رحمة عندما تسمع تصادم سيارة من الخلف بسيارتها ....
رحمة بصوت عالي ..يالهوووي..؟! نهارك اسود يالي خبطت العربية ..دي مش بتاعتي يخربيتك ...ايات هاتموتني دي عربية عمي ...
نزلت رحمة من سيارتها وهي غاضبة للغاية ...
رحمة بغضب ...انت يازفت خبط العربية ليه ..؟! انت انمي ..لو اعمي روح للدكتور ...ياااربي منك ...قلبت مودي علي الصبح ...
مصطفي وهو يقفل تلفونه وينزل من سيارته. ...اسف ياانسة ...
رحمة وهي تجز علي أسنانها ...اسف اعمل بيها ايه ..اصرفها من انهي صيدلية يامحترم ...
مصطفي بصوت عالي ..مقلت اسف ..خلاص بقا هاصلحك العربية ...
رحمة ..روح منك لله ياشيخ مش عايزة تصلحلي حاجة غور من وشي ...
قالت كلماتها وذهبت 
مصطفي ..يابنت المجنونة ..!! دي بتدعي عليا في وشي وبتقولي غور ...بس بصراحة البت فرسة ...استغفر الله الشيطان لما بيحضر ...ياختيي اتاخرت علي الاجتماع ...
ركب مصطفي سيارته وذهب الي قسم الشرطة حتي يحضر اجتماعه ...
(مصطفي عرفناه قبل كده ...ده الي قبض علي عامر وحبسه )
ايات ...قومي بقا يااية اتاخرتي علي كليتك اول محاضرة راحت منك قومي بقا لاما والله الغي موضوع العربية الجديدة ...
قامت ايه من سريرها سريعا ...انتي بتقولي ايه دا انا صاحية من اول امبارح حتي شوفي عيوني مفتحة ازاي ..!!!
ايات بضحك ...هههه ربع ساعة وتكوني تحت علشان محاضرتك انا هاوصلك بنفسي ...
ايه ..فريرة ياجميل بس خالي حد يحضرلي فطار .
ايات ..اوكي اخلصي بقا بسرعة...
ذهبت ايات لكي تجعل احد يحضر لها فطار ...ودلفت ايه الي حمام غرفتها وأخذت شاور ...وارتدت بنطال اسود وبلوزة سوداء منقشة بالابيض وكوتشي ابيض وهاف بوت ابيض وتركت شعرها منفرد ...ونزلت الي الأسفل حيث ايات تنتظرها ...
ايات ببتسامة ...ذي القمر يالي افطري ...
فطرت ايه وايات مع بعضهما وأخذت كل واحدة منهما حقيبتها وذهبو ...
ايه ..فين عربيتك الي انتي بتستخدميها بتاع عمي ..!!؟ احنا هانركب بتاعتك ليه ..؟!
ايات ..لان رحمة خلتها اخدتها علشان متتبهدش في التكسيات ...
ايه ..تمام انا الي هاسوق هاتي المفتاح ...!!
اخذت أية المفتاح وركبت السيارة وانطلقوا الي كليتها وبعدها اخذت ايات السيارة وذهبت لكي تباشر عملها ..
في جامعة القاهرة ...كلية الصيدلة .
ايه ...حلوه اوي الكلية ..بس هلاقي فين رحمة دلوقتي لسه ساعة علي ماتخرج من المحاضرة الأولي ...هاستناه في الكافتيريا ولا لاء في مطعم به الكلية في الشارع هاروح اجيب قهوة ...
خرجت ايه من الكلية الي الخارج لتاتي بقهوة ولكن فجأة يأتي شخص بمتوسيكل ويخطف شنطتها ...ويذهب سريعا ...
ايه ..شنطتي شنطتي 😢 ...ليه كده كنتو قلتولي وانا اديتكم فلوس ..بس فيها الباسبور لازم أبلغ ...
ذهبت ايه سريعا الي قسم الشرطة ..
ايه ....عايزة الظابط لو سمحت ..
العسكري ..استني هنا في اجتماع وكمان خمس دقائق هايخلص ...
ايه ..شكرا ...
بعد نصف ساعة ..
مصطفي ..عايز الأوراق كلها تبقي علي مكتبي ياكريم ..تمام ...
العسكري ..ياباشا الانسه كانت عايزة حضرتك ...
ايه ..لو سمحت شنطتي اتسرقت وفيها كل اوراقي الباسبور والفيزا وكل حاجة ...
مصطفي ...انتي تاني ..!!!
ايه بتعجب ...انا تاني ...!! هو حضرتك تعرفني ...!!!
كريم ..في ايه ..؟!
مصطفي ..لا ولا حاجة ..
ايه ...ممكن حضرتك تجبلي شنطتي قبل مايعمل حاجة بالاوراق الي فيها ...
مصطفي ..مش قبل ماخد حقي الاول ..
ايه ...حق ايه ياكابتن انت شارب حاجة ..عايزة حد عاقل اتكلم معاه ..
كريم ...يابنتي ده الباشا .
ايه ...باشا علي نفسه مهوش علي بعضه أنا عايزة شنطتي مش ده قسم ولا انا غلطانه ..
مصطفي ..دي بتغلط فيا تاني ...كريم اتحفظ عليها لحد ما نعرف حكايتها ..
ايه والدموع تجمعت في عيونها ...يتحفظ علي مين انت اتجننت ...أنا عايزة اعمل تلفون .
مصطفي ..خليها تعمل تلفون .
اتصلت ايه بايات وايات اتصلت برحمة وادم ..فهي خافت علي ايه ان يكون شيء حدث لها ...
بعد نصف ساعة ...
اية ...ممكن ازازة ميه لو سمحت .
مصطفي ...مش عايزة قهوة بالمرة ..انتي قاعدة في كافتريا ياحلوه .
كريم ...حرام عليك يامصطفي ..هات يابني ازازة ميه معدنية للانسه .
مصطفي ..ياحنين ..هاتلها ميه لحد ما نشوف اخرتها ..!!
ايات ...ايه حببتي مالك ..؟! ايه الي جابك هنا .
ايه بدموع حضنت ايات ...انا شنطتي اتسرقت والاستاذ ده مش عارفة ماله ...وبكت كثيرا 😢
ايات ...اهدي ياحببتي ..
دخلت رحمة سريعا ....ايه ، ايات .في ايه ..؟!
مصطفي ...😲 ايه ده بنتين شبه بعض ولا انا متهيالي ...
رحمة موجهة كلامها الي مصطفي ..انت ازاي تخلي اختي هنا يازفت انت ...الصبح تخبط عربيتي ..ودلوقتي تحبس اختي انت مجنون ...
مصطفي وهو يخبط يده علي المكتب ويتجه الي إليها ...انتي يابت مجنونة مين ده الي زفت ياهبلة انتي دا انا ادفنك مكانك يابنت (،،،،،،، ).
ايه وهي تبكي بهستريا بحضن ايات ...أنا عايزة اخرج من هنا .
ايات ...انت انسان مش محترم ازاي تتكلم معانا كده ..!؟, انا هاوديك في داهية ..!!!
كريم ...اهدو ياجماعة ..مالك يامصطفي ...!؟ بتتصرف كده ليه ..!؟.
رحمة ...انت فعلا شخص مهزء وعديم اخلاق ..حيوان ..
مصطفي ....انا حيوان يا (,,,,,,,,)ورفع ده ليضرب رحمه ولكن ...
google-playkhamsatmostaqltradent