رواية ظلمني ابن عمي الحلقة الثالث والعشرون 23 بقلم نور
رواية ظلمني ابن عمي الفصل الثالث والعشرون 23
في المستشفي نزل الخبر زي الصاعقه علي ادهم وكنان
نرمين ارتحتي ياخلود انتي وهند اهي عمتوا اتشلت وقعدت تبكي بتمثيل
أدهم قرب علي خلود يعني إنتي السبب ياخلود لا وكماني هند معاكي
خلود بخوف جريت في حضن كنان وقعدت تبكي والله ماعملت حاجه ياكنان نرمين كدابه
نرمين انا كدابه ولا إنتي اللي واحده واطيه وعايزه تخلصي من مرات عمك وحماتك
خلود كداااابه والله العظيم كدابه
كنان لمي لسانك يا ن....
وبعديت قطع كلامهم الدكتور احنا عملنا الزم والباقي علي ربنا
-------عند فرحه
عدت الأيام وفرحه كل شويه حلتها تسوء عن اليوم اللي قبله
خديجه كل يوم تصلي وتدعي ربنا أن يشفيها وينتقم من اللي كان السبب
عدنان أمه
خديجه نعم ياجلب أمك
بعد شويه في شيخ جاي علشان فرحه انا كلفت ناس تجيب شيخ كبير من مصر يعرف في الحاجات دي وبيقولوا خبير كماني فيها
خديجه صوح ياولدي
عدنان ايوه صوح يامه
خديجه ربنا كبير ياولدي ويجعله سبب في شفها
عدنان يارب
بعد شويه الشيخ جه فعلا وفرحه اول ماشافت الشيخ قعدت تصرخ بصوت عالى
عدنان متخفيشي يافرحه انا جنبك
فرحه بصوت غشن بعدو عني
الشيخ جاب ميه وجاب ملح وحاجات كتير كانت معاه وقرب علي فرحه شويه شويه ويقرأ قرأن وفرحه تصرخ لحد مااغمي عليها
عدنان مراتي ياشيخ
الشيخ بعد شويه تفوق وتبقي بخير
عدنان يارب
الشيخ يارب
--------- بعد اسبوع
كريمه رجعت البيت بس علي كرسي هزيله ضعيفه لا حول لهاا ولا قوه وكأن دا عقاب من ربنا علي كل افعالها
هند سلامتك ياحماتي
كريمة بصت بدموع علي هند وبتتكلم بس في نفسها لانها فقدت النطق
اكيد فرحانه فيا ياهند انا عارفه
هند سيب الكرسي يادهم انا هتكفل بحماتي
نرمين ليه عايزه تكملي عليها وتموتيها بالمره
خلود ماتكدبيشي الكدبه وتصدقيها يانرمين
ادهم مش عايز اسمع صوت حد وزق الكرسي ودخل امو جوه البيت ادخلى يامه البيت نور بيكي
نرمين تعالي ياعمتوا الف سلامه عليكي ياالبي
ادهم اطلعي فوق ياهند انتي وخلود
خلود ليه ياادهم حصل ايه
ادهم ساكت ومش راضي يرد علي خلود او حتي يبص عليها
كنان مراتي معملتشي حاجه ياادهم ياخوي
ادهم انت بتبرأ مراتك ياكنان وهي غلطانه
كنان مراتي مش عملت حاجه ياادهم
ادهم واه من مته ياكنان وبعدين بص علي خلود وبصوت عالي قال
اطلعي فوق ياخلود مش عايز اشوف وشك هنا دلوك
خلود والله ماعملت حاجه يادهم صدقني نرمين كدابه
ادهم بقولك اطلعي فوق
كنان ادهم انت اخوي الكبير ومش عايز اكتر كلامك معاك مليكش صالح بمرتي
خلود لاه ياكنان مش عايزكم تتعركم بسببي انا طلعه زي ماانت عايز ياود عمي بس مش خوف منك ولا من صوتك العالي دي
لاه بس علشان صاحب الحق عينه قويه انا هطلع علشان انت اخو جوزي الكبير وكلام لزم احترموا
كنان انتي مش غلطانه يا خلود هو اللي صدق نرمين اللي جات عندين من يومين
نرمين انا مش بكدب وهما صح حاولوا يقتلوا عمتي
كنان بص علي نرمين وقال
من ساعت ما جيتي وانتي جبتي الخراب معاكي كانت حياتنا زينه ولما جيتي شندلتي حلنا واتقلب
نرمين راحت عند ادهم شايف بيقول ايه لمراتك انا علشان مليش ضهر كنان يعمل معايا كده وقعدت تعيط
كنان ايوه اتمسكني اتمسكني ياحربايه
ادهم لم لسانك ياكنان واياك اسمعك تقول كلمه عفشه لمراتي
هند بزهول مراتك من مته نرمين بقت مراتك ياادهم
ادهم من ساعة ماانتي وخلود حولتوا تموتوا امي
كنان محدش حاول يموت امك يادهم وانا شاهد
ادهم واه من مته ياكنان كلامك دي
كنان الراجل اللي يسكت علي حق مراته ميبقاش راجل ولا يستاهل انو يتجوز بنات الناس ويهيني وانا سند لمراتي وبت عمي لحد ما اموت وهي مش كدبت عليك ياود ابوي في حاجه
هند انت لزم تبص حوليك زين يادهم وقبل ما تحكم علي حد لزم تسمعوا وتسمع كلام الكل مش لحد واحد ياخساره ياراجلي والمفروض تكون سندي انت صدقت واحده جايه جديده في البيت وعايزه تخربوا
نرمين اخرسي ياكدابه انتي وهي عايزه تكدبي عيوني كمان والله ناس بجحه بصحيح
خلود اتحشمي يانرمين واتلمي والله ماحد بجح غيرك ياخطافت الراجله انتي
ادهم بصوت عالى خلاص مش عايز اسمع صوت حد فيكم واطلعوا فوق يلاه
هند بدموع حسبي الله ونعم الوكيل فيكي ياخرابت البيوت وبصت علي كريمه ربنا يسامحك ياحماتي انتي اللي دخلتي الحربايه دي بتنا وطلعت فوق هي وخلود
كريمه بتبكي علي حالها واللي وصلة ليه
-------عند فرحه
الشيخ قدر بإذن الله يعالج فرحه وراح السحر منها والجن اللي كان متسلط عليها خرج من جسمها
فرحه لأول مره بعد وقت طووويل تنطق اسم عدنان
فرحه عدنان
عدنان بفرحه عيون عدنان الحمدلله يارب وبعدين بص للشيخ انا مش عارف اشكرك كيف
الشيخ العفو ياولدي انا سبب بس مش اكتر
عدنان ربنا يبارك فيك
-------- عند كريمه
نرمين خلت الكل مشي وبتفكير شيطاني قالت
ادهم
نعم يانرمين
نرمين انت عارف البيت اللي بتبنيه ل هند
ادهم ايوه ماله
نرمين بمكر خلي كنان ومراته يروحوا يعيشوا في عمتوا الدكتور قال ممكن تتحسن بالعلاج وطول ماهي شايفه البنت اللي عملت فيها كده مش هتخف خالص فلزم خلود تطلع من البيت
كريمه امممم،بتحاول تقول حاجه وفي نفسها
(مش عايزه ولدي يسيب البيت)
نرمين بدموع وتمثيل اهو شايف حتي عمتوا موافقه علي كلامي ارجوك يادهم خرج وش النصايب دي من البيت لو قعدت ممكن تموت عمتوا من القهر
ادهم انا لذم اتكلم مع كنان بليل واخليه يسيب البيت هو ومراته علشان امي تخف
كريمه بتبص علي نرمين وقالت في سرها واه يانرمين مكنتش اعرفك انك عجبره كده عايز تكرهي الاخوات في بعض علشان يفضلك البيت وتعملي اللي انتي عايزه
ادهم انا طالع
نرمين رايح فين
ادهم مديق شويه ورايح الزرعه شويه
نرمين طيب ياحبيبي اوعي تتأخر
ادهم خرج من البيت وكل تفكيره ان هند وخلود هما السبب في اللي حصل لاموه
ــــــــــ في اوضه خلود
خلود شايف الحقد والغل اللى في قلب نرمين ياكنان مكنتش اعرف انها بت قلبه اسود وغلويه كده
ادهم دي اجننت رسمي
خلود بس انا عارفه هي بتعمل كده ليه
ادهم ليه
خلود علشان ادهم مش بيحبها ورفض انها تكون مراته
كنان كيف دا وعرفتي من فين انتي
خلود ايوه سمعتهم امبارح
كنان دي بت سو وقلبها اسود
--_----في المستشفي
ابراهيم انتي السبب في اللي فيه فرحه دا يازليخه
زليخه استغفر الله العظيم دي واحده اتجوزت واتصابت بالعين انا مالي يابراهيم
امال روحتي ليه لفرحه وعدنان بيقول كده ليه
زليخه انا مالي بس عزاره برضوا مرته عينه وهي لسه عروسه
ابرهيم لو كان ليكي يد في اللي حصل لفرحه قسم بالله هتشوفي الوش التاني يازليخه
زليخه انا هروح البيت النهارده انظف واشوف البيت واجي خليك جنب بتنا يابراهيم ربنا يشفيها وشيل اللي في راسك دي
ابراهيم ......
زليخه انا ماشيه
زليخه روحت البيت وقعدت تنضف فيه وتحضر الاكل ولبس وكده
بدع شويه الباب خبط
زليخه يابوي قولتلك يابراهيم خليك جنب البت وفتحت الباب
عدنان مفاجأه مش اكده يازليخه
زليخه بخوف بترد الباب عايزه ايه انا في البيت لحالي
عدنان انت في قد امي ومرات ابو مراتي يعني حماتي هعوز ايه منك جاي اطمن عليك افتحي وبيزق في الباب
زليخه روح روح ياعدنان مش عايزه حد يطمن علي
عدنان وانتي خايفه تفتحي ليه
زليخه هاا لاه مش خايفه ولا حاجه
عدنان طيب افتحي
زليخه في سرها افتحي يازليخه بدل ما يشك فيكي وفتحت
عدنان دخل وقعد علي كنبه كانت قريبه من الباب
زليخه تشرب ايه
عدنان اشرب شربات
زليخه واه ليه ناوي تتجوز تاني ياك
عدنان لاه مش هجوز تاني واجوز ليه ومراتي حبيبتي معايا
زليخه اه بس هي عينه ولسه مش خفت
عدنان ماانا جيت افرحك واقولك مراتي خفت خلاص والحمدلله رجعت زي الاول واحسن
زليخه لاه مش معقول
عدنان وقف مش معقول ليه انتي مش عايزها تخف ياك
زليخه لاه مش قصدي بس قالوا عليها تعبانه جوي
عدنان في سره كنت عارف انك انتي السبب ورجعتي ل اعمليلك الوسخه تاني بس انا وراكي لحد ما تقعي برجلكي
وبعدين قال بصوت عالي انا كنت جاي افرحك سلام عليكم عاد
زليخه سلام وقفلت الباب وقعدت رايحه جايه تكلم نفسها معقول يا سالم بعد الفلوس دي كله اللي ختها تطلع علي فشوش طيب انا هوريك ولبس لبسها الاسود وبعد شويه خرجت بصت شمال ويمن حلو مفيش حد ومشيت
عدنان كنت عارف انك اكيد هتروحي تطمني علي افعالك الوسخه
زليخه مشيت ومش حست ان عدنان ماشي ورها لحد ماوصلة عند سالم ودخلت جوه
سالم ست زليخه
زليخه مسكت سالم من جلبيتوا انت تضحك عليا انا يا سالم الكلب
سالم جاراه ايه ياست الستات
زليخه بلا ست ستات بلا زفت فرحه خفت
وهنا دخل فجأة عدنان وفي ايدو مسدس وضرب طلقه في الهوا خلا زليخه وسالم يترعبوا
عدنان كنت عارف ان ديل الكلب عمره ما ينعدل طلعتي انتي يازليخه السبب في مرض مرتي
زليخه بكره وحقد ايوه انا السبب
سالم لاه اوعي تتكلمي العهد هتبقي خنتي الهد ياست زليخه
عدنان ضرب رصاصه في رجل سالم اقعد انت ياكلب ياوسخ انت
سالم ااااه رجلي رجلي
عدنان انتي يعني
زليخه نسيت ان في عهد لو حد قال اللي حصل بنها وبين سالم والجن ممكن يموت
كمبت زليخه بكره انا وركم لحد ما فرحه تموت ايون انا سلط عليها جن يركبها ويقلب حالها ويحبها هو وتكرها انت وتكرهك كماني
عدنان واه وليه الكره دي كله دي يتيمه وطول عمرهاا عايشه تحت طوعك
زليخه كرهي لامها اتنقل ليها
عدنان هقول ايه حقد دا هو اللي هيموتك وخرج
فجأة الباب اتقفل بعد ما عدنان خرج
والنور اطفي
عدنان كان راجع يشوف ازاي الباب اتقفل فجأة وبعدين سمع اصوات غريبه وزليخه بتصرخ انا ماليش دعوه
سالم هي اللي قالت علي الهعد انا مليش صالح وفجأة الصوت اتقطع
الناس اتلمت وعدنان دخل جري يشوف ايه اللي حصل و.. يتبع الفصل الرابع والعشرون اضغط هنا