رواية عشق الفارس البارت الثاني 2 بقلم نور عصام
رواية عشق الفارس الفصل الثاني
عشق بردو ما ردت علي فارس ولا حتي اتحركت من مكانها
فارس قالها بقا كدا اوك ومسك ايدها ونزلها من علي العربيه
عشق بأيدها التانيه صفعته صفعه قويه علي وشه
فارس انصدم وفتح عيونه ومش مصدق اللي عملته
عشق سحبت ايدها منه وقالت انت غلط وكان لازم تتعاقب واياك مره تتانيه تتجرأ وتكلمني مش تلمسني فاهم
فارس ضغط علي اسنانه وقالها انتي اللي ابتديتي
عشق العب بعيد يا شاطر
فارس كل ما تتكلم صوتها يشعل قلبه نار وفرحه بنفس الوقت
عشق طلعت تاني علي العربيه وقعدت
فارس مال عليها وقالها قريب قوي هتندمي علي تصرفك دا بس وانتي ف حضني وبعدين قالها انزلي احسن ما صاحب العربيه يجي وينزلك بطريقته وابتسم ومشي
عشق ابتسمت وقالت مجنون
بسنت ايه يا بنتي اللي عملتيه دا
عشق عملت ايه
بسنت انا شوفت كل حاجه كنت جايه عليكي ومعايا كمال وشوفنا اللي حصل وكمال قالي استني لان الموضوع شكله كبير
عشق اه يا واطي افرض كنت محتاحه مساعدتك
كمال مساعدة مين يا اما انتي مش شايفه نفسك عملتي ايه ف الراجل
عشق بردو كان لازم تيجو
كمال صدقيني انا كنت هدخل لو كان غلط معاكي مستحيل كنت اسيبه يزعلك بس انتي قومتي بالواجب مكنش في داعي نحرج بعض وخصوصا بعد تصرفك
عشق ماشي يا خويا
كمال صديق مقرب ل عشق وبسنت وببكون ابن خالة بسنت وكتير محترم وعلي خلق
وبعد انتهاء المحاضرات
بسنت قالت انها هتروح عند خالتها مع كمال علشان مامتها هناك
عشق تمام وبعدين ركبت عربتها ولسه هتطلع لقت
فارس ركب جنبها
عشق بصتله وقالت ايه عاوز قلم تاني
فارس قالها اطلعي احسنلك وقرب عليها
عشق دورت العربيه وخرحت برا الجامعه
فارس ممكن اعرف انتي مين وعربية مين دي
عشق بعد تفكير ثواني قالت دي عربيه صاحب الشركه اللي بابا شغال فيها بس كان فيها عطل
فارس وايه اللي جابها هنا وانتي ازاي تركبيها
عشق بابا كان واخدها يصلحها بس قال يوصلني بيها الاول وبعد ما وصلني ما اشتغلت بعت واحد صلحها وبعدين قالي هاتيها
فارس وانتي بتعرفي تسوقي كويس
عشق اكيد بابا علمني
فارس ممكن اعرف اسمك ايه
عشق ملكش دعوه
فارس ابتسم وقالها ازاي مليش دعوه
عشق هو كدا ويلا انزل بدل ما اعملها معاك
فارس وايه اللي مانعك متعملي براحتك
عشق فهمته وقالت قولتلك من قبل العب بعيد يا شاطر
فارس ههههه بصراحه انا مستغرب
عشق ايه اللي مستغربه
فارس شكلك طريقة لبسك
عشق مالهم ان شاء الله
فارس مش لايقين علي كلامك خالص
عشق يعني ايه
فارس حاسس في حاجه غلط مش عارف ايه هي
عشق انته مالك عشان تعرف الله وقبل فارس يرد عليها فونها رن
فارس شاف اسم خالد وبعدين سألها قبل ترد وقالها مين بيكلمك
عشق لاحظت انو شاف اسم خالد قالت دا اخويا ممكن بقا ارد
فارس اتفضلي
عشق فتحت الفون وقالت قلبي عامل ايه
خالد حبيبتي ممكن تيجي الشركه علشان محتاج توقيعك ضروري
عشق يا حبيبي منا قولتلك ميت مره اعملك توكيل علشان تخلص كل شغلك براحتك بدون ما تستني اجي
خالد بردو لأ يا قلبي انا عاوز اشوفك بالشركه عندك مانع
عشق من عيوني انا عالطريق وقفلت
فارس طبعا كان بيسمع كلامها بس مش فاهم وبعدين قالها خير في حاجه ولا ايه
عشق ايه التطفل دا
فارس ضحك وقالها معلش انتي اللي اتكلمتي قدامي
عشق عموما علشان بس اخلص منك هقولك دا اخويا وكان عاوز
فارس انا سمعت توكيل حاجه زي كدا
عشق ايوا اصل كنت مقدمه علي وظيفه ف شركه هو شغال فيها وعاوزني علشان اروح امضي العقد لانهم قبلوني قولتله من قبل اعملك توكيل انك تتصرف باي حاجه تخصني
فارس قالها ازاي هتشتغلي وانتي بتدرسي الكليه صعبه
عشق اوووف بقا يا عم فكك مني
فارس قولتلك من قبل ف حاجه غلط انا مش فاهمها
عشق هههههه
فارس ضحكتك تجنن
عشق احرجت وبعدين قالت ها هتنزل فين
فارس اكتوبر
عشق يا خبر ابيض دا بعيد عن طريقي بس مش مشكله اوصلك وامري لله اهو عقاب ليا علي تصرفي معك من قبل
فارس لا لا روحي المكان اللي رايحه وانا هاجي معاكي وبعدين اركب من هناك تاكسي يوصلني
عشق ملوش لزوم
فارس لا هاجي
عشق علي راحتك بس خلي بالك انا ما نسيت كلامك ليا وهعاقبك عليه بس مش دلوقتي
فارس ابتسم وفهم هي تقصد ايه افتكر لما قالها هتندمي علي تصرفك دا بس وانتي ف حضني عشق الفارس نور عصام وبعدين قالها هنشوف يا قمر مين فينا اللي هيعاقب التاني
عشق قالت هنشوف
فارس قالها ماقولتليش اسمك ايه
عشق ملكش دعوه
فارس مفيش فايده فيكي يعني
عشق ايوا ولو سمحت متكلمنيش تاني
فارس اممم ماشي طيب والمحاضرات هتدخليها
عشق قولتلك مليش نفس لمحاضراتك
فارس هههههههه
عشق اعجبت بيه وبوسامته وضحكته اللي تجنن
فارس ها روحتي فين
عشق ابدا
فارس طيب الله يخليكي خلي بالك من الطريق انا لسه صغير وغمز بعينه وقالها وعاوز اتجوز واتهني بحبيبتي
عشق وشها احمر واتوترت وما ردت
فارس ابتسم علي خجلها
وبعد بعض الوقت وصلت للشركه
فارس شاف اسم الشركه وقالها شركه حسين ادهم
عشق ايه هو انته تعرفه
فارس لا لا ابدا بس بسمع عنه كتير وعارف انه من اكبر رجال الاعمال وسمعته سبقاه هو فعلا راجل محترم
عشق كانت مبسوطه بكلامه وبعدين قالت طيب انا هنزل دلوقتي علشان ما اتأخر مش عاوزه الوظيفه تطير مني
فارس تطير يا بنتي اتكلمي علي الاقل بطريقة لبسك وشكلك ولا انك دكتوره حتي ايه دا
عشق علي فكره البس مش معناه اني اكون غنيه اعتقد دلوقتي الكل بيلبس لانو المظهر الاجتماعي مهم للكل
فارس اكيد بس بردو مش مرتاحلك
عشق ههههه براحتك ونزلت
فارس نزل وبص عليها
عشق الكل بيرحب بيها بطريقة غير عادبه
فارس استغرب وقال مش معقول كل اللي انا شايفه دا من اول ما دخلت الشركه اومال لو ما كانت لسه هتتعين جديد بس بصراحه هي تجنن اي حد وقطع تفكيره رنتة فونه فتح وقال اكيد هاجي والله انت وحشني يا صاحبي ونفسي اشوفك
عشق وصلت واخوها كان ف استقبالها
خالد سلم عليها وقال اهلا بالاميره عشق
عشق حبيبي انت
وبعد انتهاء الشغل راحت عند باباها هي وخالد
حسين قلب بابي خلصتي
عشق باسته وقالت يا بابي ليه كل دا انا عاوزه اعمل توكيل ل خالد يخلص كل حاجه بدون ما يرجعلي
حسين وتحرمينا من الوش الجميل دا بالشركه
عشق يا بابي
خالد خلاص يا عشق انا مش موافق انا عاوز كدا
حسين حبيبتي انتي واخوكي نور عيوني وانا قولت لاخوكي من قبل بس هو رفض
عشق ليه ياقلبي
خالد عاوز اشوف اميرت حسين ادهم شريكتي دايما ومنوراني
عشق حضنته وقالت ربنا ميحرمني منك ابدا
حسين جاهزين للحفله اليوم
هالد يا بابا مكنش فيه داعي انا محتاجك جنبي دايما بالشركه وبالبيت وبكل مكان مقدرش استغني عنك
حسين خالد انا تعبت وعاوز ارتاح شويه وبعدين انا هكون موجود وهتابعك دايما
عشق خلاص يا خالد خلي بابي علي راحته
خالد قال ل عشق تعزم بسنت علي الحفله
عشق قالتله انا قولتلها بس هي احرجت
خالد ليه كدا
عشق معلش خليها علي راحتها كلها يومين ونخطبها رسمي وكدا احسن ولا ايه
خالد تمام ياقلبي
وحل المساء علي الجميع
خالد واقف مع اصدقائه واذا بصوت من خلفه يقول وحشني يا غالي
خالد مش معقول فارس المحمدي حمدلله عالسلامه
فارس قاله الله يسلمك وحضنو بعض فارس بيكون الصديق المقرب ل خالد وكمان والده شريك باحدي شركات حسين ادهم بس كان بيدرس برا وعمره ما شاف عشق
خالد وفارس قعدو يتكلمو ويسترجعو ايام الشقاوه مع بعض
وبعد شوبه نزلت الاميره عشق الكل تنح او ما شافها جمال ورقه وانوثه
حسين اخد ايد عشق وعرفها علي احد واصدقائه وابنه كان معه شاب كتير حلو ومثقف
عشق اهلا بحضرتك يا اونكل
ماجد اهلا بيكي يا قمر منوره الحفله
عشق ميرسي
ماجد بص لابنه علشان يتكلم
وليد فهم ابوه وقالها آنسه عشق ممكن ترقصي معايا
عشق بصت لابوها
حسين اومأ لها بالموافقه
عشق مالت علي ابوها وبمرح قالت اوعي يكون اللي ف دماغي صح احسن اقتله دلوقتي انت عرفني
حسين ابتسم وقالها متخفيش هو اكيد هيتجنن عليكي لكن كل شئ بموافقتك وانتي عرفه بابي مستحيل يغصبك علي حاجه
عشق باسته وراحت ترقص مع وليد
فارس مش مصدق انو شافها وبيفكر ياتري مين دي وايه اللي جابها هنا وازي وكانت واقفه تتكلم مع حسين ابو خالد
خالد ايه يا بني مالك بتفكر ف ايه
فارس بتوتر قال مين البنت دي
خالد فين دي
فارس ملكه جمال الحفله وشاور عليها
خالد لسه هيرد لقي ابوه شاور له قاله لحظه وجاي وراح لعند ابوه واتكلمو شويه بالشغل مع الشركاء وبعدين
حسين قال للجميع انو هيتقاعد ويسلم كل ادارة الشركات ل خالد
الكل باركو وهنو خالد وهما عرفين انو مهندس شاطر ابن ابوه صح
خالد اخد عشق ورقص معها
فارس هيتجنن بيقول ف نفسه ياتري هي ولا مش هي بس مش معقول الشبه دا كله وبعدين قال بس انا شوفتها وهي رايحه بيتها ياتري ايه الحكايه ومين دي عشق الفارس نور عصام
احد اصدقاء خالد بمجال رجال الاعمال جه وقاله ممكن ارقص مع الاميره عشق
خالد قاله لو وافقت معنديش مانع
عشق احرجت وقالت مفيش مشكله ورقصت معاه ولكن كانت تبعد عنه وما تقرب منه قدر الامكان
فارس خلاص عقله هيتجنن بس كان ملاحظ بعدها عنه وهي بترقص وعامله حدود بينهم وانبسط من تصرفها
بعد شويه عشق راحت وقعدت
فارس قرب عليها وبيفكر يكلمها
عشق قالت ل خالد انها هتخرج الجنيه شويه
خالد ليه ياروحي
عشق حبيبي انت عارف اني بتخنق من الجو دا وكمان انت شايف كل اصدقاء حسين بيه ادهم بيرسمو علينا لاولادهم
خالد هههههه وايه يعني كلهم موزز
عشق هههه طيب عن اذنك بقا اعمل مكالمه ل بسنت
خالد ليه كدا ياقلبي ميبقاش قلبك اسود
عشق انا كدا بقا وقلبي اسود وهروح اقولها علشان تتربي
خالد بمرح قالها والله متربي وبحبها وبموت فيها
عشق ايوا كدا اتعدل وضحكو
عشق راحت الجنينه وقعدت
فارس راح وراها وقالها ممكن اعرف انتي هنا بتعملي ايه
عشق اتخضت وقالت يا لهوي وبصت وراها
فارس ايه شوفتي عفريت
عشق منك لله يا شيخ خضتني وبعدين قالت اترزع اقعد
فارس اترزع في آنسه جميله ودكتورة تقول اترزع
عشق انت هتترزع ولا تمشي
فارس اهو اترزعت وبعدين قالها مش بقولك كلامك مش لايق علي لبسك خالص
عشق ممكن افهم انت ايه اللي جابك هنا
فارس انا اللي عاوز افهم انتي مين وايه اللي جابك هنا
عشق يادي النيله انت مالك بيا
فارس يا بنتي هتموتيني عاوز افهم والله من الصبح وانا هتجنن
عشق ما تموت ولا تغور ف داهيه انا مالي
فارس واهون عليكي ياقمر
عشق ايوا ياخويا تهون
فارس ههههه مش مصدقك
عشق تحب تشوف
فارس هتعملي ايه يعني
عشق مبلاش با ابني انت لسه ماعرفنيش
فارس وعلي ايه الطيب احسن كفايه اللي عملتيه الصبح
عشق ايوا كدا لم الدور
فارس بس خلي بالك انا مش هعديها
عشق اللي عندك اعمله
فارس بخبث قالها عندي كتير قوي وبكرا تشوفي
عشق اتوترت وبعدين قالت ولا تقدر تعمل حاجه
فارس هنشوف ياقمر
عشق سكتت وما اتكلمت
فارس ها هتقولي انتي مين ولا وايه علاقتك ب خالد وابوه
عشق حبت تغيظه قالت علاقتي بيهم قويه جدا تقدر تقول كدا حب عشق تملك كل شئ ممكن تتخيله
فازس الدم غلي ف عروقه وبعصبيه قالها انتي اتجننتي ايه اللي انتي بتقوليه دا انا مش مصدق
عشق بهدوء قالت وانت مالك
فارس اولا خالد وعمو حسين مستحيل يكونو كدا انا اعرفهم كويس
عشق الدنيا اتغيرت يا دكتور
فارس بزهق يعني ايه
عشق يعني زي مال قولتلك وشوفت بعينك كمان
فارس شوفت ايه انتي باين عليكي اتجننتي عالاخر
عشق اتجننت ليه علشان بقولك الحقيقه
فارس حقيقه ايه مستحيل
عشق هو انت مش شوفتني وانا مع عمك حسين وكمان مع خالد وكنت مبسوطه وهما كمان
فارس اخرصي ايه اللي انتي بتقوليه دا
عشق قالت خلاص براحتك بقا انا قولتلك الحقيقه وانت مش مصدق
فارس اقسم بالله لو ما اتعدلتي واتكلمتي كويس ما هتعرفي انا هعمل فيكي ايه
عشق هتعمل ايه يعني وبعدين انت مالك بيا الله شاغل نفسك بيا ليه ممكن افهم عشق الفارس نور عصام
فارس طبعا مالي ونص كمان ولازم تفهميني كل حاجه دلوقتي
عشق فهمته وعرفت انه غيران
فارس ساكته ليه
عشق قامت وقفت وقالت ممكن امشي
فارس مسكها من ايدها وقالها مش هتمشي غير لما افهم كل حاجه
عشق بصت لإيده اللي ماسكه ايدها ورفعت حاجبها
فارس افتكر اللي حصل ف الجامعه ونزل ايده عنها وقالها كان ممكن اغلط فيكي واقولك كلام بناءا عن كلامك اللي بتحاولي تدخليه ف دماغي بس انا عندي شك ولازم افهم الاول
عشق قالت مش من حقك تعرف حاجه عني انا مش عاوزه اقولها وقامت وقفت
فارس قام وقف ادامها وقرب عليها وباسها من شفايفها
عشق بتحاول تبعده عنها
فارس اتحكم فيها اكتر مسك ايدها الاتنين بايد واحده منه ورا ضهرها والتانيه حطها علي خصرها وقربها منه اكتر وشفايفه مازالت تقتحم شفايفها وبعد لحظات حس انها محتاجه للهوا تركها حتي تتنفس
عشق اخدت نفسها وبعدبن حطت ايدها علي شفايفها ودموعها نزلت
فارس ما قدر يتحمل دموعها قرب تاني عليها وقالها انا اسف بس انتي اللي اتطرتيني لكدا ما حسيتي بيا ولا بالنار اللي جوايا وعماله تتكلمي ولا همك
عشق بصتله وما اتكلمت وبعدين جريت من ادامه
فارس حاول يسيطر علي نفسه وبعدين راح وراها لقاها وقفت مع باباها استغرب وقوفها معه وقال لازم تكون بتقربه او حاجه واتنهد وقال يارب
خالد ايه يا ابني اختفيت فين
فارس موجود اهو وبعدين قاله خالد مين البنت اللي واقفه مع عمو حسين دي
خالد بتسال عنها ليه
فارس انا ملاحظ انها لفته نظر كل الموجودين دا غير انها موزه تجنن
خالد اتلم يلا احسنلك
فارس هههههه اوعي تكون الموزه بتاعتك
خالد ابتسم وقاله دي نور عيني وروح قلبي
فارس ف نفسه قال ياربي مش عارف ارتاح خالص
خالد ايه با بني سرحان ف ايه
فارس بيحاول يتحكم ف اعصابه قال ممكن اعرف هي مين
خالد معقول تكون مش عرفها
فارس بزهق قاله هو انا لو اعرف كنت سالتك
خالد حس ان فارس معجب بيها هو عارف اخلاقه كويس حب يلعب باعصابه اكتر قاله مستحيل تكون مش عارف مين القمر دي
فارس اتنهد وسكت لانه لو اتكلم هيبهدل الدنيا من غيظه
خالد بمرح قاله طبعا عارف وليد
فارس عارف زفت ايه علاقته بالموضوع
خالد قاله دا يبقي
فارس اوعي تقولها احسن اقتلك واقتله
خالد هههههه وبعدين قاله اهدي ياعم شويه اومال لو مش دكتور
فارس دكتور ايه بقا دا انا هتجنن قولي بقا
خالد حط ايده علي كتفه وقال دي الاميره عشق حسين ادهم
فارس فتح عيونه وقال اختك
خالد ايوا
فارس اتنهد وقال الحمد لله
خالد ايه يلا مالك
فارس ممكن تخليني اكلمها ولو دقيقه
خالد لو هي وافقت
فارس قال يبقي مش هتوافق
خالد ليه بتقول كدا علي فكره عشق ف كليه طب ومعاك بنفس الجامعه عشق الفارس نور عصام
فارس في نفسه بيقول اسمها يجنن وشكلها بهبل وهي هتموتني عن قريب من عمايلها فيا من اول ما شوفتها وبعدين شاف وليد رايح عليها الغيره اتكلمت قال ل خالد تعالي نروح عند وليد
خالد فهمه وابتسم وقال اوك وراحو
وليد القمر قاعد لوحده ليه
عشق قالت عمرك شوفت قمر قاعد معاه حد علطول لوحده
فارس وخالد وصلو عندهم وسمعو ردها
خالد حب ينقذ الموقف عارف اخته لما حد ما بعحبها قال ايه ياروحي محتاجه حاجه
عشق شافت فارس مع خالد بصتله وسكتت
خالد قالها اعرفك حبيبتي دا
عشق دكتور فارس المحمدي معيد عندي بالجامعه
خالد انتو تعرفو بعض
فارس شوفت الدكتوره بالجامعه بس ما كنت اعرف مين بتكون
عشق بارف قالت اهلا وسهلا وبعدين قالت عن ادنكو بابا بيناديني
خالد حس ان في حاحه بص ل فارس
فارس زعلان من تصرفها بس هو عارف انها معها حق وقف شويه معهم وبعدين قال هسلم علي عمو حسين وبعدين امشي
خالد لسه بدري يا بني
فارس معلش كل اليوم كنت بالجامعه وانت عارف بقا
خالد راح معاه عند ابوه
حسين اهلا فارس عامل ايه
فارس الحمد لله ياعمي انتي اللي عامل ايه وصحتك عامله ايه دلوقتي
حسين بخير يابني الحمد لله وبعدين قاله بابا هيجي امته من السفر
فارس بعد يومين باذن الله
حسين يالسلامه ان شاء الله
فارس بيتكلم وعيونه علي عشق
خالد وابوه لاحظو انه معجب بيها بصو لبعض وابتسمو
عشق بابي ممكن اطلع لاني تعبت كتير وعندي صداع
حسين ليه ياروح بابي استني شويه والحفله هتخلص
عشق قالت طيب هطلع اخد حاجه للصداع وانزل تاني
حسين قال هو مش حضرتك دكتور بردو ولا ايه يا فارس
فارس ما هي الانسه دكتوره بردو يا عمي
حسين طيب بما انكم دكاتره هنسيبكم مع بعض شويه وابتسم وقال المهم نتيجه الدوا تطلع كويسه والماده الفعاله فيها قويه مش ضعيفه
فارس فهم عليه وبصله وابتسم
خالد بصوت هامس قاله اي خدمه بس لو زعلت هطلع عينك
فارس متقلقش دي ف عيوني وقلبي كمان
عشق راحت وقعدت وما عطته وش
فارس قالها عشق ايه الاسم اللي يجنن دا بجد لوحده يخليني احبك واموت فيكي كمان من اول نظره
عشق بصتله بغيظ وسكتت وما همها كلامه
فارس ممكن اعرف ليه ما قولتلي من الاول انتي مين وايه لزمته الحوار اللي عملتيه دا
عشق ممكن افهم انت عاوز مني ايه
فارس يعني لسه مش عرفه
عشق معلش اصلي غبيه شويه
فارس ما بعتقد يا دكتوره
عشق اتنهدت وما ردت
فارس ليه التنهيده دي وعموما يا ستي انا هقولك انا عاوز منك ايه
عشق ياريت بس بسرعه علشان انا تعبانه وعاوزه انام
فارس سلامتك يا قمري
عشق بصتله وما اتكلمت
فارس تتجوزيني
عشق قالت .. يتبع الفصل الثالث اضغط هنا