Ads by Google X

رواية عاشق لتمردها الفصل الثالث عشر 13

الصفحة الرئيسية

رواية عاشق لتمردها البارت الثالث عشر 13 بقلم نرمين قادري

رواية عاشق لتمردها الفصل الثالث عشر 13

قالت الين وهي تغادر :.لو عاوز ماجي يشبع بيها كان الغضب يحرقها هو مقاليش أن ماجي حتكون موجوده بينا لا قال لما قالي اتجوزنا ولا متجوزناش ماجي موجوده ..  انا اللي تجاهلت 
حين وصلت إلي صالة سمعته يقول ،
اسمعي يا حبيبتي انا اتجوزتها ..
ابتعدت بسرعة مش عاوزة تسمع كلام يجرحها اكتر من كده لقد نادها حببتي وانا عمره ما ناداني بحببتي قبل كده .دفعت باب المطبخ تبحث عن هاله ،؟؟؟
هالة/ في حاجة مدام الين اساعدك في حاجة ثم لاحظت الألم علي وجهها والحقيبة في يديها  خير يا ست الين في اية !!!!
هزت الين راسها محاولة السيطرة على صوتها أشارت برأسها للخلف ولم تستطيع التكلم 
قالت هالة : ألانسة ماجي صح قلت لعامر لما شفتها اكيد جاية تعكنن عليهم علشان هي عاوزة تتجوز استاذ ادم ومعرفتش 
قالت الين بصوت مخنوق : تاخده تاخده  هو مش عاوزين اصلا و لا عازني في يوم من الايام .
مسحت دموعها بظهر أيدها ثم نظرت للخارج مش ده عامر جوزك . ممكن يوصلني الي أقرب محطة 
شهقت هالة وقالت :و استاذ ادم انتي عاوزة تسبيه وانتم في شهر العسل 
قالت الين : هو المفروض يقرر هو عاوز اية لو عاوزني حيجلي لو 
عاوزها يشبع بيها . لو سمحتي بقي خلي عامر يوصلني .
فيما هي منتظرة السيارة شافت هالة تهز راسها بحزن فقالت 
متوسلة:ارجوكي مدام الين ،، من فضلك بلاش 
قالت الين :خلاص يا هالة معدش ينفع بس لو سمحتي متقوليش لحد اني هربت حتي عيلتك وصعدت الي سيارة 
سألت هالة الين !!  حقول ايه الاستاذ ادم لو سءلني عنك 
قالت الين :قوليلو الزواج الناجح محتاج الاتنين يعملون في نفس الاتجاه و مش محتاج لثلاثه وادارت وجهها بأسي .                                                    
احسست الين بسعادة أنها لم تتخلي عن شقتها قبل الجواز . مر بيها اليوم ثقيل كان الصمت ونيسها كانت تترقب رنين التليفون 

وفي اليوم التالي عاد كل شيء وتقريبا لطبيعة ولكنها تعرف أن الأمور لن ترجع كما كانت من قبل الم يتغير اسمها مثلا وأصبحت تحمل لقب مدام ادم الشرقاوي بس هي لم تعد زوجة غير علي الورق بس 
ذهبت الي عملها ودخلت المكتب شاهدت أخاها فقالت :فارس عندك وقت   نتكلم شوية 
ابتسم لها وقال طبعا ثم رفع حاجبه وقال :  بس هو اية اللي حصل لشهر العسل مش المفروض انتي دلوقتي مع ادم ولا ايه عاوز افهم الين 
قالت الين :سبته يا فارس سبتة خالص مبيحبنيش وعمرة ما حبني في يوم ،،،،،،، ااااه قالتها الين وبداء دموعها في الانهيار 
فارس :انتي بتهزري صح في حد عاقل يعمل اللي عملتيه الين / كنت فاكرة أنه بيحبني بس طلع بيحب واحده تانية اللي اسمها ماجي مهران بنت صاحب بباه الكل كان متوقع أنه حيتجوزها هي 
فارس /انا سمعت الاسم ده قبل كده مش هي الممثلة المشهورة 
الين /معرفش بقي كانت ممثلة ولا كومبارس ميهمنيش  مش انت قلت عليا مجنونه علشان معطتش جوازي فرصة تأتي. 
فارس /واللهي يا الين انتي معديش صغيرة انتي بقيتي ناضجة بما في الكفاية وعارفه الصح من الغلط بس طول عمرك لما الدنيا بتسود معاكي بتهريي وتسيبي كل حاجة وراكي من غير حتي متتاكدي أو تحاولي تعرفي ايه اللي حصل واللي حصل حصل ليه ومستنيا الدنيا تتصلح لوحدها  وده غلط يا الين ومستحيل طبعا اذا كنت انا و ابوكي و امك كنا بنستحمل شغل العيال بتاعك ده فأكيد جوزك مش حيعدهالك بساهل وخصوصا انتي مش محجوزة اي حد انتي متجوزة واحد صاحب امبراطوريه كبيرة يعني مش عيل صغير حيلعب  معاكي استغماية أنتي تتخبي وهو يدور عليكي 
قالت الين / ده رد فعل طبيعي علشان ادافع عن نفسي . انت متلومتيش يا فارس مقدرتش استحمل وشكرا .

ربنت علي شعرها بحنان الأخ الأكبر وقال ،بس خالي بالك تصرفك ده مش حيعب ابوكي وامك ... قالت الين بس انا مش حقولهم وانت كمان متقلهمش خالي الموضوع سر بينا 
ذهبت لمكتبها وتوقعت طول النهار من سكرتيرة الاداره أن تتصل بيها حاملة رساله غاضبه لهابطلب توجها لمكتب المدير ولكن لم يحدث ،، لا وبدأت تتأكد أن كل حاجة انتهت خلاص 
عندما كانت تغادر من المكتب متوجها إلى شقتها انصدمت براجل جعلها تذعر وتشحب لأنها تصورت أنه ادم فلو ظلت علي هذا الحال ستجن أنها تتخيلوا في كل مكان 
الين ازيك عاملة اية ..كان الرجل الذي انصدمت فيه هو يوسف 
قالت الين :,تمام الحمد لله يوسف وانت ايه اخبارك 
قال يوسف /ايه الفتور الظاهر ده علي عروسة معداش عليها اربع ايام 
منعته تعبير وجهها علي تكرار السؤال وقالت وانت اخبارك اية يا يوسف .
كشر وهز راسة :زي ما انا مافيش جديد لسة بردو انا وهناء زي ما احنا عادي بداءت اتعود علي غيابها
الين بداءت تواسيه معلش يايوسف بكره كل حاجة حتتصلح.
قال يوسف:انا عارف انك متجوزة دلوقتي بس ده مينفعش انا نتقابل افضفص معاكي أشعر بلوحده يا الين 
هزت راسها بحزن :خلاص يبقي نتقابل يوم نشرب قهوة سوا  يلا بقي سلام دلوقتي 
يوسف انتي مروحة تعالي اوصلك لعربيتك في چراج  توجها معا لمكان السيارة وسءلها :انبسطي من شهر العسل الين 
قالت الين/ ايو انبسطت جدا 
قال اظن انك حتحتاجي وقت.  علشان تتعودي علي وضعك الجديد
قالت الين /فعلا لكن وقفت باقي كلمات في حلقها ففي موقف سيارات رجل يقفل باب سيارة سوداء كبيرة وعيناه ترسلان لها شعاع مركز عليها يكاد يسحقها
google-playkhamsatmostaqltradent