رواية عشقت حوريتي البارت الثالث 3 بقلم بسملة هاني
رواية عشقت حوريتي الفصل الثالث 3
في صباح اليوم التالي حور بِتكبر وهي لسه صحيه من النوم ابقي وريني يا آدم باشا ولم تكتمل جملتها تليفون حور رن
حور: الو
مراد: صباح الخير يا انسه حور
حور بتكبر: صباح الخير يا استاذ مراد في حاجة
مراد: كانت عاوز اعتذر علي الي حصل امبارح بس هو استاذ آدم كان متنرفز شويه
حور: وانا اعتقد اني الشغل مالوش دعوه بالحياه الشخصية ولا انو متنرفز
مراد: عندك حق بس حصل خير احنا عاوزين نكمل الصفقه على خير
حور بتكبر: ماشي تقدر انت وأستاذ آدم تشرفونا في الشركه وده شرطي عشان نكمل الصفقه
مراد بعصبية : لا يا فندم انا الي هعمل الصفقه ده مش آدم باشا
حور: وانت يا فندم تقدر تكمل الصفقه ده مع انسه ليلي لاني مش انا الي هعمل الصفقه دي
مراد: تمم ممكن رقم الانسه ليلي
حور: اتفضل ****
مراد بعد ما خلص مع حور
مراد: ده لو آدم سمعك وانتي بتقولي ده شرطي كان عمل منك بطاطس محمره 😂
حور: ينهار قمر ايوه كده يابت يا حور عرفتي تاخدي حقك من آدم الاسيوطي
**
آدم: عملت اي
مراد بخوف: هروح بكره اخلص الصفقه
آدم بعدم فهم: تروح.....تروح فين
مراد بتوتر: شركه السيوفي
آدم: نعممم انت الي هتروح يا مراد و من امته واحنا بنروح لي اي شركه
مراد: معلش يا آدم انا قولت بلاش تيجي عشان متتعصبش
آدم: وحياة امك لا خليها تيجي وانا مش هتعصب
مراد: بصراحه كده ده شرط انسه حور عشان نكمل الصفقه
آدم: شرط مين يا خويا دي مين الي تدي شرط لشركه الاسيوطي طب و رحمه أبوياا يا حور انا هعرفك
مراد: استهدي بالله كده يا آدم البت مش قدك
آدم بغضب: انا هعرفها أنها مش قدي ازي
***
يارا: صباح الخير يا باشا
اسراء: صباح الخير يا هانم يلا عشان المحاضره هتبدا
يارا: مستعجله علي اي يا كلب البحر ده حتي هنشوف ابو طويله. مش حد مهم يعني
في المحاضرة
كريم : انسه حور و انسه اسراء يوروني نفسهم
اسراء: نعم يا دكتور
كريم بتكبر: اطلعوا برا
يارا بسخريه: ليه يا دكتور هو احنا عملنا حاجه ولا مزاج حضرتك
كريم: هو مزاج حضرتي يلا برا
وهنا قامت يارا و اسراء
كريم: لا خليكي انتي يا انسه اسراء انتي مش لسانك طويل
يارا في سرها: انا لساني طويل يا ابوه طويله انت
كريم: انا ابو طويله يا يارااااااا
يارا بخوف: انا قولة كده ابدا هو حضرتك وقعت علي ودنك وانت صغير
كريم بغضب و بصوت عالي: استني عند مكتب عميد الكليه
يارا: ماشي وطلعت لسانها زي الاطفال
وهنا الطلاب كلهم ضحكوا علي شكل يارا
***
حور بفرح: صباح الخير يا لولو
ليلي: فرحانه علي اي يختي مش كفيه الصفقه الي باظت امبارح
حور بجديه: مفيش حاجه باظت
ليلي بستغرب: ازي
حور حكتلها كل الي حصل
ليلي: يعني هنروح الشركه دي تاني
حور بتكبر: لا هما الي هيجوا لغاية عندنا
ليلي: ازي
حور: انتي غبيه يا بت مش لسه حكيالك
ليلي: يعني انتي وأستاذ آدم تردوا كبريائكوا وانا ادبس في مراد ده
حور: معلش بقا يا قمري
ليلي: ايوه كلي بعقلي حلوه
**
مراد بغزل: صباح الخير يا انسه ليلي
ليلي: صباح الخير يا استاذ مراد
وهنا مراد سرح في جمال ليلي وهي كانت ترتدي فستان من الوان الوردي وطرحه سوده وكانت غايه في الجمال والأنوثة
مراد: لا يا قمر
ليلي: افندم
مراد : مفيش يلا عشان نخلص الصفقه
ليلي بقرف: يلا
وبعد وقت مش طويل
مراد: كده كل حاجه خلصت؟
ليلي: ايوه
مراد: طب ممكن نتغدا برا
ليلي: نعممممم وبعدين اخرج مع حضرتك ليه
مراد: تاني مرا صوتك مايعلاش فاهمه و هنا بدأ يقرب مراد من ليلي وليلي تبعد لحد ما ليلي لزقت في الحيطه
مراد: اي مش كان لسانك طويل هناك أي بقتي زي الكتكوت المبلول ليه
ليلي: ابعد يا مراد بعد اذنك
وهنا قرب مراد من شفايف ليلي
وهنا ليلي ضربة مراد بالقلم وسمع بيه الشركه كلها
وهنا جريت ليلي برا المكتب
مراد كان وقف بصدمه من الي حصل أول مره في حياة مراد حد يعمل كده و بالذات أنها وحده ست
مراد بغضب شديد: ولله لرابيكي علي القلم ده يا ليليي
***
في مكتب عميد الكليه محمد
محمد: في اي يا دكتور كريم
كريم: يا استاذ ده طالبه عندي وانا عاوز اعملها استدعاء ولي أمر
محمد: اي الي حصل
كريم: لسانها طويل يا دكتور
يارا: ولله ما هرد عليك يا ابو طويل
كريم: اتلمي يا بت
محمد: بس بس و انتي يا انسه يارا اتصلي بي ولي امرك عشان يجي
يارا: حاضر يا دكتور
يارا: الو يا ماما
دينا: اي يا يارا في حاجة
يارا: اصل عميد الكلية بيشوف عروسه فا عارف انك مزه وعاوز يشوفك
دينا: بت اخلصي في اي
يارا بخوف: تعالي علي الكليه دلوقتي عشان عندي استدعاء ولي امر
دينا: اييييي ولله شكلك وحشك ابو ورده يا يارا
وأغلقت دينا التلفون
يارا: الاه وانا مالي طيب ده ابو طويله هو الي عاوز ابو ورده مش انا
وهنا دينا وصلت الكليه ودخلت للعميد
دينا: صباح الخير يا فندم انا ماما ليلي
وهنا العميد قال كل حاجه لي دينا
دينا بغضب: لا انت عندك حق يا دكتور كريم انا اسفه وتابعت دينا اعتذري لي دكتور كريم يا يارا
وهنا وقف كريم بكبرياء
يارا: اعتذر لمين لي ابو طويله لا مستحيل
دينا: بت اتلمي و اعتذري وانا هربيكي في البيت
يارا : انا اسفه
كريم بسخرية: اعتذارك مقبول
خرجت دينا و يارا من مكتب العميد
دينا: ولله لا هربيكي يا يارا
يارا: اهدي يا حجه صحتك
**
حور: الو
يارا: اي يا حور
حور: قولي لي ماما اني فريده جايه بكره
يارا: اخيرا هنشوف حد من عائله بابا
حور بدموع: الله يرحمه
يارا بدموع: الله يرحمه
استوووووووووب
فريده بنت عم حور و يارا وهي بشتغل دكتوره قلب وشطره في شغلها جدا وهي شبه حور تملك بشره بيضه وعيون عسلي وجسم غايه في الانوثه
**
في الليل و الكل يستعد للنوم أما مراد كان قعد بيفكر ازي هينتقم من ليلي
مراد بغضب: عرفت انا هعمل اي وحياة امي يا ليلي
وهنا تلفون مراد رن
مراد: الو
آدم : عملت اي انهارده
مراد: كل حاجه تمم و الشحنه هتبقي موجود بكره
آدم: ماشي باي
**
تاني يوم في شركه الاسيوطي
مراد بصدمه: انا عرفت شويه حاجات يا آدم ولازم اقولك عليها
آدم: خير
مراد: انا عرفت ان عمار صدر كل الحديد لي شركه السيوفي قبل ما نطلب منه الحديد بيوم وكمان احنا بي نصدر الحديد لي شركات السيوفي
آدم: نعم وانت ازي متعرفش الحاجات ده قبل كده
مراد بندم: انا ولله..
آدم: مخصوم منك تالت ايام واتفضل علي شغلك
مراد: ح...حاضر
آدم: جيتي في ملعبي يا حور
**
حور: نورتي يا فريده
فريده: بنورك يا حور
يارا: تعال في حضن اخوك يا فواز
فريده: هههههههه لسه هبله زي ما انتي
وهنا تلفون حور رن
حور: الو
آدم: ازيك يا انسه حور
يتبع الفصل الرابع اضغط هنا