رواية عشقت حوريتي البارت الخامس 5 بقلم بسملة هاني
رواية عشقت حوريتي الفصل الخامس 5
آدم ومراد وعمر بيتكلموا مع بعض في مكتب آدم
مراد:فاكر يا عمر البنت الي عكستك في الشارع بصراحه يلا انت تتعاكس دا انا لو بنت كانت زماني اتجوزتك هههههه
عمر: عارف مش بحب اتكلم علي نفسي كترررر ههههههههه
آدم: انا هتجوز
مراد: نعم
آدم: كتب كتابي يوم الخميس الجاي
عمر: نعم
مراد: و احنا ازي نعرف زي اي حد يا آدم انت جاي تقولنا قبلها بيومين
آدم: في اي يا جدعان وانا من امته بقولك علي حاجه انا هعملها
عمر: ومين سعيدة الحظ
آدم بتكبر: حور
مراد: طب يا عم الف مب.... اي ميين
آدم: في اي يا مراد حور
مراد بصدمه: حور الي احنا نعرفها
آدم ببرود: اه
مراد: ازي
عمر: انا مش فاهم حاجه
مراد: دا وحده آدم مبتقهااش
آدم: مرادددد اتلم وانت بتتكلم عشان ده هتبقي حرام آدم الاسيوطي
عمر: أخيرا يا صاحبي هتتجوز الف مبروك يا حبيبي
آدم: طب انا ماشي بقا عاوزين حاجه
مراد بصدمه: لا سلام
**
ليلي: نعم يا حور تتجوزي ازي وأمته
حور: اي الغريب اني اتجوز يا ليلي
ليلي: الغريب اني اقرب واحده ليكي وتجي تقوليلي كتب الكتاب يوم الخميس
حور بكذب: مفيش الموضوع اني احنا اتعرفنا عادي وفجاه حبنا بعض وعاوزين نتجوز اي الغريب في كده
ليلي: انتي مخبيه عني حاجه يا حور
حور بدموع: لا مفيش حاجه يا لولو
وهنا ليلي عارف اني في حاجه غريب بس حولت تهون علي صاحبتها
ليلي: طب مين تعيس الحظ
حور: آدم
ليلي: طب يا ستي الف....... مين يا حور مييين
حور: آدم الاسيوطي
ليلي: لا ازي انا مش فاهمه
حور بعصبية: اي يا ليلي اي الغريب في كده و عقبالك
ليلي: بعد الشر ما انتي عارفه الي حصل
حور: حولي تنسي يا ليلي
ليلي بدموع: أن شاء الله
استوووووووووب
هو اي الي حصل مع ليلي زمن كانت ليلي مخطوبة لي اكتر شخص حبتو في حياتها بس للاسف الشخص ده من اسوء الأشخاص في حياتها لانو خذلها و اغتصبها بس ابوها لحقها قبل فوات الاوان و ابوها ده السبب في موت مامتها من كتر الضرب و الاهانه وهنا ليلي كرهت صنف الرجاله كلهم
حور بتوعد: ماشي يا آدم
يارا: ايوه طبعا بتفكري في سي آدم
حور: عاوزه اي يا يارا
يارا: بقولك انتي ازي جبتي الواد ده قوليلي دا انا اختك بردو
حور بعصبية: قومي يا بت من هنا
يارا: ماشي يا ستي وكمان انتي جبتي الواد علي بوظه ده مش عاوز فتره خطوبه هههههههه
يارا: عااااااااااااااااا ابو ورده لا يا حور
وهنا خرجت يارا من عند حور وحور كانت في قمه غضبها
**
يارا: امين
اسراء: لا انا خايف
يارا: مني لله عشان انا اعرف واحده زيك خايف من اي يا كلب البحر
اسراء: خلاص راجل يلا ماشي يلا
يارا: اشطااات يلا
بعض محاضره دكتور كريم
اسراء بتخبط علي الباب
اسراء: دكتور ممكن ثواني
كريم: اه طبعا اتفضلي
وخرج اسراء وكريم من المدرج
وهنا حطت يارا حبوب في الشاي بتاع كريم
اسراء: وانا مش عارفه اعمل اي
كريم: لا دا حاجه بسيط هقولها المحاضره الجاي حاضر
وهنا خرجت يارا من المدرج
يارا: يلا يا اسراء
اسراء: ها عملتي اي
يارا بسخرية: بالشفاء يا كيمو هههههههه
***
آدم: مساء الخير يا دينا هانم
دينا: مساء الخير يا آدم باشا
آدم: مساء الخير يا ......
يارا: يارا يا فهد
وهنا ابتسم آدم بتكبر
آدم: اهلا بيكي وتابع آدم طبعا يا دينا هانم انتي عارفه انا هنا ليه
دينا: ايوه يا آدم باشا بس انا مش موفقه علي موضوع كتب الكتاب علي طول
آدم: يا دينا هانم اولا انا مش قاعد في مصر كتررررر وكمان انا وحور نعرف بعض كويس ومش محتاجين فتره خطوبه وتابع وهو ينظر لي حور بخبث وكمان يا دينا هانم انا مش هقدر استني اكتر من كده انتي متعرفيش انا بحب حور قد اي مش صح يا حبيبتي
حور بغضب وحزن: ايوه طبعا
دينا: اسفه مش موفقه
وهنا آدم فقد أعصابه : خلاص برحتك خالي بنتك تتفضح
دينا بصدمه: نعم
آدم: انا متجوز بنتك من شهرين وهي حامل وعشان انا ابن ناس اتقدمتلها
وهنا شد آدم حور وتابع انا ممكن اخذها وامشي ومحدش هيقولي بتعمل اي او حتي يرفع عنيه فيا
وهنا دينا أغمي عليها. حور ويارا بعيط: ماماااااااا
وهنا طلب آدم الإسعاف
***
الدكتور: متقلقوش يا جماعه هي هتفوق بكره أن شاء الله
يارا بدموع: يعني هي كويسه
الدكتور: اه الحمد لله
آدم: تعالي يا حور
وهنا كانت حور مش قادره تتكلم من الصدمه
حور بعيط: نعم عاوز اي انا مشوفتش واحد حقيررررر زيك كده انا حامل منك انت
آدم بغضب: انا مش هرد عليكي دلوقتي بس هرد عليكي بعد كتب الكتاب كمان ساعتين تكوني عندي في القصر و هنكتب الكتاب أو تقولي علي عمار الله يرحمه وهنا مشي آدم وحور انهارت من البكاء
يارا: هو الكلام ده صح يا حور انا عارفه انك عمرك ما تعملي كده و يارا خدت حور في حضنها
***
فريد: يخربيتك يا منه ههههههههههه
منه: هههههههه عشان حد يفكر يعاكسني تاني
مصطفى: ازيك يا سوسو
منه: ازيك يا مصطفى
مصطفى: طب مش هتعرفنا
منه: ده فريده البيست فريند. وده مصطفى خطشيبي
فريد: اهلا يا دكتور مصطفى
مصطفي: اهلا يا انسه فريده
وجاء صوت من الخلف
جاسر: ولله ياريت يا فريد هانم تكوني مبسوطه معنا في المستشفى وتابع جاسر : اتفضلي يا انسه فريد علي العمليات في حاله خطير
فريد بخوف: حاضر يا دكتور جاسر
**
حور وهي في العربيه طلعت تليفونها وكتبت لي يارا
انا آسفه يا يارا بس انا لازم اتجوز آدم انا اسفه وأن شاء الله ماما تكون كويسه و متزعليش مني وقولي لي ماما متزعلش مني.
واول لما يارا شافت الرسالة علي الواتس حور قفلت النت
وهنا انهارت يارا من البكاء وبعد فتره طويله فتحت حور التليفون. ولله لندمك يا آدم
حور: الو
آدم: ايوه
حور: اجيلك فين
آدم : علي *******
وأغلق آدم مع حور
آدم: الو يا مراد كمان خمس دقايق وتكون عندي انت وعمر عشان هكتب الكتاب
وقفل قبل سماع الرد الآخر
***
عمر: بقولك انت ليه مستغرب من جوزة آدم
مراد: اصل احنا عملنا صفقه مع البنت ده قبل كده و حصل مشاكل و آدم مكنش بيحب البت دا وانا خايف علي البنت من آدم آدم دا جبروت وممكن يعمل حاجه في البت
عمر بتردد: لا يعم خير ان شاء الله
**
كريم كان بيشوف حاجات في كاميرات المراقبة الي في الكليه عشان في حاجه وقعت من كريم كريم وهو بيرجع كاميرات المراقبة لاحظ اني يارا حطت حاجه في الشاي وهنا افتكر مكان الورق الي كان عاوزه
كريم: وحياة امي هربيكي يا يارا
***
المازون: بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
مراد: مبروك يا صحبي
آدم: الله يبارك فيك
عمر: اخيرا يا عم اتجوزت مبروك يا صحبي
آدم: الله يبارك فيك يا حبيبي
مراد و عمر : مبروك يا مدام حور
حور بحزن: الله يبارك فيكو
مراد وعمر : احنا هنمشي بقا يلا باي
آدم: باي
في غرفه آدم
آدم: دا الاوضه بتاعتي
حور بغضب: انا عاوزه اعرف انت اتجوزتني ليه وعملت كل دا ليه مع عمار
آدم: بصي انا اتجوزتك عشان فكرتي بس تتشراطي علي آدم الاسيوطي أما مصير عمار فا بكره هيكون في الفيلا بتعته وكمان سنه لما تتعلمي الادب هنطلق واتفضلي ادخلي غيري هدومك
وهنا حور اتجهت نحو خزنة الهدوم وهنا انصدمت حور كانت توجد ملابس تفضح اكتر ما تستر
حور بغضب: هو حضرتك كل البنات الي بتجي هنا بتلبس كده وبعدين انا محجبه ازي هلبس القرف ده
آدم بغضب: البسي اي حاجه وبعدين انا جوزك مش عيب تلبسي كده قدمي
حور: انسااا يا آدم دا جواز علي الورق وبس
آدم: بمزاجي يعني دا علي الورق بمزاجي يعني لو عاوز اعمل حاجه هعملها فاهمه
حور دخلت غرفة الملابس ولبست بنطلون جينز وبلوزه لغايت الوسط وكانت غايه في الجمال والأنوثة
حور: هنام فين
آدم: عاوزه تنامي جنبي برحتك معاأني مش هكون مرتاح ولا عاوزه تنامي علي الكنبه برحتك
وهنا نامت حور علي الكنبه
***
دينا: حور فين
يارا وتحول اخفاء العياط
يارا: في حد يفوق مز كده
دينا بغضب: حور فييين
يارا بخوف: حور اتجوزت آدم
دينا بصدمه: نعممممم ازي وأمته
يارا ببكاء : امبارح يا ماما
دينا بدموع: ليه كده يا بنتي
يارا: اهدي يا ماما ابوس ايدك
دينا: ولا اهدي ولا زفت لييه يا حور لييه
***
مراد: الو يا انسه ليلي
ليلي: نعم
مراد: معلش في ورق ناقص من الصفقه الي فاتت وعاوز يتمضي عليه ممكن بكره اجي الشركه ونخلص كل حاجه
ليلي: تمم باي
مراد: باي وأغلق الهاتف وتابع بصوت شيطاني بكره تعرفي تتعمل مع جوزك ازي يا ليلي
***
فريده: حضرتك عاوزني يا دكتور جاسر
جاسر: اعتقد اني المستشفى مكان للتعرف والكلام وكمان افهمي انك في مستشفى الآدم يعني اكبر مستشفيات في مصر
فريده: انا عارفه انا شغله فين كويس وبعدين انا بقالي اسبوع في المستشفى يعني انا مش هقعد صنم ومش هتكلم وبعدين اوضه العمليات محصلش منها أنظار عشان اعرف اني في عمليه
جاسر : حصل خطاء انهارده في اوضه العمليات عشان كده محصلش أنظار
فريده: واعتقده ده د......
جاسر: طب اتفضلي علي شغلك
فريد خرجت وهي متعصبه جداا
**
عمر: اي يابت الحلوه دي
ندا وهي بتعدال البلوزه: انا طول عمري قمر يا بابا
عمر بضحك: يا شيخه يخربيت توضعك
ندا: أقل ما عندي هههههههه
عمر: طب يلا يختي
ندا: يلا يا علوشي هههههههه
**
مراد : صباح الخير يا انسه ليلي
يتبع الفصل السادس اضغط هنا