رواية عشقت حوريتي البارت السادس 6 بقلم بسملة هاني
رواية عشقت حوريتي الفصل السادس 6
مراد: صباح الخير يا انسه ليلي
ليلي بقرف: اهلا فين الورق الي هيمضي عليه
مراد: طب اقعد و افهمك
ليلي: ها وبعدين
مراد: مفيش اصل في ورق نقص علي الامضاء بتاعت حضرتك
ليلي: طب هو فين وانا امضي
وهنا طلع مراد الورق وطلع بس حرف الورق يعني مكنش عاوز ليلي تشوف هي بتمضي علي اي وهنا ليلي أستغربت
بعد وقت مش طويل
ليلي: كده تمم
مراد ببتسامه: اه خلاص
ليلي: طب يلا اتفضل
مراد بخبث: تمم اوووي
مراد بفرحه بعد الخروج من مكتب ليلي: اخيرا يا ليلي بقتي حرام مراد الكيلاني
**
عمر:يلا باي يا ندا
ندا: باي يا لولو
عمر: لولو مجنونه ولله
اسراء: مش تفتح يا زفت انت
عمر: مين دا الي زفت يا بت
اسراء: هو في حد غيرك وبعدين بت أما تبتك
وهنا عمر مسك ايد اسراء وضغط عليها : اتلمي يا قطه عشان انتي مش قد زعل الجارحي
وهنا استغرب عمر من حركت اسراء وهي اني اسراء لفت ايد عمر وار ضهره
اسراء: وانت مش قد زعل اسراء كدواني وهنا سابت ايد عمر ودخلت الكليه 🙁 احب اقول لي اسراء اني بحب البنات الي شخصيتهم كده )
عمر: انا عمر الجارحي بت تعمل معي كده
**
فريده بصدمه: اي كل دا يا يارا انا اغيب اسبوع عن البيت يحصل ده كلا
يارا بعيط: انا مش عارفه اعمل اي و ماما مصممه اني اروح الكليه وانا مش عاوزه اسيبها
فريده: روحي وانا مع طنط متخفيش
يارا: اوعي تسبيها يا فريده
فريده: متخفيش يا بت
**
آدم بصوت عالي: حورررر
حور بنوم: اي يا عم قطعت الخلف
آدم بجديه: قومي حضري الفطر يلا
حور: ليه كانت الخدمه الي ماما جبتها
وهنا تحولت لون عيون آدم للون الاسود وبالذات أنها جابت سيرت مامته وهنا شد آدم حور من شعرها
حور: اهاااا اي يا آدم في اي
آدم بغضب شديد: اوعي لسانك يطول تاني يا حور وتابع آدم وبعدين انا مشيت كل الخدامين عشان انتي هنا خدامه وكل حرف اقوله يتنفذ فاهمه
حور بدموع: ف...فاهمه
وهنا ساب آدم حور وبصوت عالي
آدم: يلا اعملي الفطار يلا
**
يارا: ودا الي حصل
اسراء: معلش يا حبيبتي وربنا كبير اهدي كده وان شاء الله كل حاجه تكون تمم
يارا: أن شاء الله
اسراء: هروح اجيب حاجه نشربها
في الكافي
اسراء: لا الله الا الله هو انهارده اليوم عشان كله يخبط فيها
ندا: انا اسفه بس انا انهارده اول يوم ليه ومش عارفه حاجه هنا
اسراء بندم: وانا كمان اسفه علي قلت زوقي بس حصل معيا حاجه خليني متعصبه ينفع نكون صحاب
ندا: طبعا يا قمر
خلاص احنا صحاب يلا نجيب حاجه نشربها
ندا: يلا يا باشا
**
حور: الفطر جهز
وهنا نزل آدم وكان لبس بشكير وكانت عضلات جسمه برزه
حور بخجل: اتفضل الفطر
آدم: شطوره. مش هتفطري
حور بسخرية: لا
آدم: برحتك
وهنا طلعت حور الاوضه وبعد ربع ساعة خلص آدم الفطر
وطلع ولبس بدله لونها كحلي وجزمه سودا ودا برزه لون بشرته البيضه وعيون الي مثل الزرع وعضلات جسمه
حور: انا هروح الشغل كمان شويه
آدم ببرود: لا
حور بعصبية: نعممم امال انا هعمل اي يا سي آدم
آدم بغضب: قولتلك بلاش طولت لسانك يا حور والشغل دا بي مزاجي وانتي مش هتخرجي بره القصر غير بمزاجي غير كدا انتي خدمه هنا
حور: لا مش بمزاجك يا آدم
وهنا قرب آدم من حور وحور تبعد لغيت ما خبتط في الحيطه وهنا قرب من شفيفها
حور بخوف: ابعد يا آدم
آدم بسخرية: اي فين القطه الي بتخربش هناك قلبتي كتكوت مبلول ليه
حور: ابعد يا آدم ونبي
آدم: متخفيش انا مش عاوز اقرب اصلا انا بقرف
والكلمه دا دخلت في قلب حور وكسرت كرامتها وكبرياها وهي تقدر تكسر اي ست الكلمه ده
حور: مش بمزاجك يا آدم انت اصلا مش هتعرف تقرب مني
آدم: تحبي تشوفي
وهنا قرب آدم مش شفايف حور اوي وهنا حور غمضت عينها
آدم: عشان تعرفي اني اقدر و انو بمزاجي يا حور مش مزاجك
وهنا خرج آدم من الغرفه و ساب حور تبكي بشدة
حور: الو يا ليلي
ليلي بخوف: في اي يا حور
**
يارا: مين دي
اسراء: دي ندا و تابعت يارا ودا يارا البيست فريند
ندا: و بستي انا كمان يا ستي
يارا: هههههههه يشرفني يا قمر
و بعد وقت طويل بعد محاضره دكتور ابراهيم وعلي بابا الكليه
ندا: تعالو اركبوا معي انا واخويا
يارا: لو مز هنركب غير كده انا معي العربية بتاعتي انا واسراء
اسراء: عندك حق يا يارا
ندا: هههههههه لا متقلقوش دا انا أخته وبكرش عليه اصلا
( احب اقولك يا ندا اني احنا كلنا بنكرش عليه 😂😂)
يارا: لا يستي شكرا احنا معنا العربية
وهنا جيه كريم وشد ايد يارا وركبها العربيه بتعته وكانت عنيه كلها شر
يارا بخوف: في اي يا كريم
كريم مش بيرد علي يارا وساق العربية بطريقة جنونيه
واسراء مش عارفه تنطق من الصدمه
إسراء: انا قولتلك بلاش يا يارا
ندا: انا مش فاهمه حاجه
اسراء: بعدين انا مشيه
ندا: لا هتركبي معيا مش هينفع اسيبك لوحدك
اسراء: انا معي العربية يا ......
وهنا وصل عمر
عمر: يلا يا ندا
اسراء: هو انت
ندا: هو انتي
ندا: انت تعرف القمر دا
عمر بسخرية: قمر بالستر يختي
اسراء: شكلك عاوز تتربااا زي الصبح
عمر: بت اتلمي عشان ....
اسراء بسخرية: كانت عملتها الصبح يا قمر
وهنا مشيت اسراء
ندا: انا مش فاهمه حاجه
**
ليلي: طب انتي الي غلطانه يا حور ازي تعملي كده
حور: غصب عني ولله
ليلي: غصب عنك ازي
حور: مش هينفع اتكلم دلوقتي وبس خلاص انا ارتحت عشان اتكلم معاكي يلا باي
ليلي بستغرب: باي
وهنا قامت حور ولبست وخرجت بره القصر
محمد: الو يا فندم حرم حضرتك خرجت برا القصر
آدم بغضب: طب روح و شوفها هتروح فين وقولي
محمد: اومرك يا فندم
بعد ربع ساعة
محمد: مدام حور راحت لي*******
آدم بغضب: خلاص تمم وتابع آدم ولله لرابيكي يا حور
فريده: حور
حور: ازيك يا فريده
فريده : الحمد لله.... وهنا صوت دينا مين يا فريده
حور بدموع: ماما
وهنا جريت حور علي حضن مامتها زي كل مره بس المره دا قبل ما حور تحضن مامتها كان القلم نزل علي وش حور من امها وهنا وقعت حور علي الارض
دينا: عاوزه اي يا بنت السيوفي
وهنا استغربت حور من الاسم واول مره هي تقولها الاسم دا
حور: انا اسفه يا ماما....
دينا: القلم دا عشان عمري الي ضاع في تربتك ومن النهارده ولا انتي بنتي ولا اعرفك
حور بعياط شديد: ماما...
دينا: مش عاوزه اسمع صوتك بررره
وهنا خرجت حور وهي بتعيط بشده
**
ليلي: مين يا داده
داده: دا واحد عاوزك تحت
ليلي بستغرب: واحد وحطت الطرحه علي شعرها ونزلت
مراد: ازيك يا لولو
ليلي بصدمه: انت ازي تيجي في الوقت دا
مراد: هو عيب الواحد يجي يشوف مراته في وقت متأخر
ليلي بصدمه: مرات مين يلا انت
مراد: انتي حرم آدم الكيلاني
ليلي بسخرية: انت شكلك شراب حاجه يا مراد يلا من هنا
وهنا طلع مراد ورقة الجواز العرفي
ليلي: هههههههه مزوره يا حبيبي
مراد: لا يا حبيبتي دا امضتك صح
وهنا نظرت ليلي للورقه بصدمه هو فعلا خطها
وهنا ليلي فهمت كل حاجه
ليلي: انت حيوان و حقيررر .....
ولم تكمل جملتها الا....
**
يارا بخوف: في اي يا كريم
كريم بصوت عالي: مسمعش صوتك لحد ما نوصل وبعد ساعه
وصل كريم لي كافيه غايه في الجمال
وشد ايد يارا ودخلوا الكافيه
كريم بصوت عالي المكان دا يكون فاضي وكله برا كمان خمس دقايق وفعلا بعد خمس دقايق مكنش في حد في الكافيه. وهنا شد ايد ليلي و دخلوا المكتب
يتبع الفصل السابع اضغط هنا