رواية احببت قمراً البارت الثالث عشر 13 بقلم الكاتبة مريم حسن
رواية احببت قمراً الفصل الثالث عشر 13
_طب واللي يفرقهم!
صفاء: انتي مين
سميره:تقريبا شوفتك عند قمر لما كانت تعبانه صح؟
سلمي بإبتسامة خبيثه: ايوه، انا سلمي بنت عمها
صفاء باستغراب: طب وعايزه تفرقيهم دنتي بنت عمها يعني
سلمي: مش لازم تعرفو السبب بس انا عايزه افرقهم
سميره: ايوه وعرفتي اننا هنا ازاي
سلمي: هقولكو
فلاش باك
وسلمي ومحمد خارجين من فله ادهم لكا كانو بيشوفو قمر
سلمي: لاحظت نظرات ادهم ل قمر ي بابي
محمد: ايوه ي سلمي
سلمي سمعت صوت حد بيتكلم عن قمر
سلمي: اخرج انت ي بابي وانا جايه وراك
محمد: طيب
سلمي فضلت تمشي لحد ما قربت من الصوت وبقت سامعه وشايفه بس همامش شايفنها
صفاء: تعالي نخطف قمر ونهدد ادهم انو يتجوز نورا بنتك من ارقام فيگ ونغير اصواتنا
سميره: لا لا تعالي نقتلها ونجوزه ل نورا
صفاء: لا ي سميره نقتل اي احنا مش هنقتل
سميره بخبث: خلاص ي صفاء سيبيه بقا يتجوز الخدامه
صفاء: مش هيحصل احنا لازم نبعدهم
سلمي فهمت انهم مش عايزين ادهم يتجوز قمر عشان يجوزوه بنت سميره دي وبقت بتراقب تحركاتهم
بااااك
سلمي: بس كدا
صفاء: واحنا نصدقك ازاي ده انتي بنت عمها
سلمي: بس مبحبهاش اساعدكم ولا امشي
سميره بسرعه: لا هتساعدينا
صفاء: بس ي سميره
سميره: مبسش، انتي اسمك اي
سلمي بخبث: سلمي
سميره: هنفرقهم ازاي
سلمي بإبتسامة خبيثه: هن**
سميره بخبث: اي الخطه دي ازاي مجتش علي بالنا
صفاء: فعلا هتفرقهم خااالص
"سلمي في نفسها: مفكرني بعمل كده عشان اسيبلكم ادهم لا مش هيحصل بعد ما يتفرقو انا هقرب من ادهم واخليه يحبني"
صفاء: هنفذ امتي
سلمي بخبث:بكرا
سميره: اتفقنا هاتي رقمگ بقا عشان نتواصل
سلمي: طبعا طبعا *******012
♡في الكافيه♡
اميره: قول بقا عايز تقول ايه
مراد: احم مش عارف اقولها ازاي
اميره: قلقتني
مراد: انا
اميره: ايوه
مراد: مش عارف
اميره: قول بقا ي مراد
مراد: طب انا... انا
اميره: انت اي
مراد: وعد مش هتمشي وتسيبيني
اميره بابتسامه جميله: وعد
مراد بتوتر: انا بحبگ
اميره بتلقائيه: اخيرا قولتها
مراد: ايهه
اميره: احم قصدي
مراد:لا قولي قصدك اي
اميره: مفيش
مراد بنظره مخيفه: اميررره
اميره بخوف: ق قصدي يعن يعني طب متبصليش كده
مراد بزعيق: اخلصيي
اميره بدموع: انت بتزعقلي ي مراد
مراد بسرعه: اميره مش قصدي والله انا اسف بس انا عايز افهم اي اخيرا دي
اميره: قصدي انك اخيرا قولتلي بحبك
مراد: مش فاهم
#الكاتبه_مريم_حسن
اميره: يعني انا كنت مستنياك من زمان تقولي بحبك علشان انا
مراد بابتسامه: انتي
اميره بكسوف: عشان انا بحبك من زمان
مراد مسك ايديها وقال: وانا بحبك من زمان بس كنت خايف اقولك
♡
عمر: ريماس انا زهقت
ريماس: من اي يعمر
عمر: مس هنعمل الخطوبه بقا
ريماس: استني ي عمر طيب شويه
الروايه لمريم حسن
عمر: انتي مش عايزاني ي ريماس
ريماس: والله لا انا بحبك بس نستني شويه
عمر: هستني عشانك
ريماس: طيب هقفل انا دلوقتي
عمر بتنهيده:طيب
♡
ريم: ايوا ي احمد نعم
احمد: قولي اسمي كده تاني
ريم بإستغراب: احمدد
احمد: هو انا اسمي حلو اوي كده
ريم بكسوف: انت متصل لي طيب
احمد: احم مش عارف
ريم: ازااي!
احمد: حبيت اسمع صوتك بس
ريم: طيب سلام... وقفلت فوشه وهيا فرحانه
♡في صباح يوم جديد♡
قمر:ادهم
ادهم: نعم
قمر: مش هتفطر
ادهم: لا ورايا شغل مهم
قمر: طيب ي ادهم
♡♡
صفاء: الو يا سلمي
سلمي: ايوا ي طنط
صفاء: هو خرج من البيت يلا نفذي
سلمي بخبث: من عيوني
♡♡
سلمي: اهاااااااااااا
ادهم: اي ده يالهوي انتي طلعتي قدام العربيه فجأه كده لي
"خرج من العربيه وهيا كانت ع الارض"
ادهم: يااااا طب وريني وشك طب انتي فقدي الوعي طب بصيلي "مسك وشها ولفها ليه"
ادهم بخضه: اي دااااااا انتي سلمي يا سلمي قومي "خدها ف العربيه وراح بيها ع المستشفي
*بعد ساعتين*
ادهم: هيا عامله اي يدكتور
الدكتور: هبا تمام الحمدلله
ادهم: ينفع اخشلها
الدكتور: اه تمام
دق دق
سلمي بتمثيل التعب: ادخل
ادهم: انتي كويسه
سلمي بتمثيل: اي ده انت بتعمل ايه هنا
ادهم: انا اللي خبطك بالعربيه
سلمي: والله
دق دق دق
سلمي وادهم: ادخل
الظابط: السلام عليكم انتي الانسه سلمي
سلمي: ايوا
الظابط: مين اللي خبطك المدعو ادهم'وبيشاور ع ادهم'
سلمي بسرعه وكذب: لا انا اللي وقعت قدام العربيه وهو اللي جابني المستشفى شكرا ليه بجد
الظابط: تمام شكرا يا استاذ ادهم اكتب يبني محضر ضد مجهول
ادهم:........
مشي الظابط وفضل ادهم واقف زي ما هو لحد
ادهم: مقدمتيش المحضر ليه
سلمي بتمثيل التعب : يعني انا عارفاك وكده وقمر بتشتغل عندك وبعدين انت كنت هتطلع اصلا
ادهم: طيب تمام عامله اي دلوقتي
سلمي: الحمدلله
#الكاتبه_مريم_حسن
ادهم: تمام تعالي اوصلك لبيتك
سلمي بسرعه: لا لا مش هروح بيتي
ادهم بإستغراب: اومال
سلمي: كتت راحه لصحبتي ممكن توصلني ليها
ادهم: بس انتي تعبانه المفروض تروحي بيتك ترتاحي
سلمي: لا انا برتاح عند صحبتي معلش وديني ليها
ادهم: طيب تعالي
*بعد ما وصلو عماره كبيره*
ادهم: اتفضلي
سلمي:شكرا.. نزلت من العربيه*عملت نفسها كانت هتقع *
ادهم: اي ده مش تحاسبي كنتي هتقعي
سلمي: سوري دايخه شويه بس
ادهم: طب طب تعالي اوصلك لفوق عشان متقعيش
سلمي بفرح: مش عايزه اتعبك
ادهم: لا ولا يهمك
ادهم: في الدور الكام
سلمي: الرابع
**
ادهم: اتفضلي
سلمي: طب اتفضل اشرب شاي او قهوه
ادهم: لا انا اتاخرت همشي انا
سلمي: معلش عشان خاطري ونبي
ادهم بضيق: طيب
دق دق
سلمي: عامله اي ي منه وحشاني
منه بخبث: انتي اكتر مين اللي معاكي ده ورابطه راسك ليه
سلمي: بعدين تعالي ي ادهم
'ثواني نتعرف ع منه، منهودي صحبت سلمي المقربه يعني بيست فريند وزيها تماما مش طيبه وهيا بنت جميله عندها 20 سنه شعرها قصير اسود لونها عسلي فاتح طويله'
منه: تشرب اي ي ادهم
ادهم بخنقه: هو مفيش حد هنا
منه: مامي جوا بس نايمه ثواني هصحيها واعملك حاجه تشربها
ادهم: طيب
في المطبخ
سلمي: بت ي منه هيا طنط جوا
منه: سافرت ل بابا النهارده ومش هتيجي الا بعد اسبوع بس انا قولت كده عشان ميمشيش
سلمي: بتفهمي زي صحبتك يلا حطي الحبايه دي في العصير
***
منه بدلع: اتفضل ي ادهم بيه
ادهم بضيق: مبحبش العصير انا قعدت شويه اهو عمشي انا بقا
سلمي: طب اشرب العصير وبعدين امشي
ادهم: طيب
*بعد ربع سااعه*
ادهم بدوخه: همشي انا بقا
سلمي:.....
ادهم بتوهان: اي ده انا مش شايف لي
سلمي: منه يلا اجهزي عشان اصور
منه بخبث: في دقيقه
*بعد ربع ساعه منه جت وكانت لبسه تيشرت مقطوع من الكتف وبنطلون مقطوع برضو"قال يعني اي ادهم اللي قطعهم 😂"*
سلمي: لعبكي شعرك ده وحطي روج عند بقكك
منه: اهو يلا تعالي قلعيه القميص
سلمي: اقعدي جمبه قربي منه اوي وخليه يحضنك وانتي متحضنهوش عشان اخد القطه كإنه هو اللي حاضنك
*بعد ساعتين*
سلمي: يلا يا منه خشي البسي اللي كنتي لابساه بسرعه واعدلي نفسك
وانا هلبسه قميصه بسرعهه قبل ما يفوق
*بعد ما منه خلصت وسلمي لبسته تاني حطوه ع الانتريه وعدلوه ومستنينو يفوق*
ادهم بدوخه وصدمه:
يتبع الفصل الرابع عشر اضغط هنا