رواية احببت صعيدي الفصل الثاني عشر 12 بقلم نونه جمال
احببت صعيدي الفصل الثاني عشر 12
يمر الأسبوع سريعا ويأتي يوم الخميس يوم كتب الكتاب وتلبيس الشبكه
وكانت چني في غرفتها كانت جميله ترتدي فستان بلون الاحمر جميل للغايه وكان بكم طويل شفاف ولكنه جميل كانت انيقه وجميله و تضع ميكب يظهر جمالها وتفرد شعرها علي ظهرها
وتنزل اللي الاسفل لينظر ليها الكل بدهاش انه حقا جميله الحاج ابراهيم ايه يانتي الجمال دا انتي هنمشي معانا كدا
جني ايوه ياجدي ايه وحش ولا اوفر
ابراهيم ايه توفر ياعني ايه
چني بضحكه خفيفه ياجدي شكلي مش حلو يعني .ابراهيم لا يابنتي شكلك حلو دا اللي مضبقني
امينه ايه ياحاج خليها تعمل اللي هي عايزه قمر يابنتي
وتنزل كل من ملك وفريده ورامي وخلفهم ادهم ومعها هانم الكل ينظر إليها باستغراب
ويذهب اللي منزل الحاج محمد وشتعل ضرب النار عند مجياء عائلة الحاج ابراهيم
الحاج محمد اهلا اهلا وكان يقف خلفه كل من زين وخالد و همام
زين يرفع رأسه ليره تلك الحوريه چني انها جميله جميله حقا لا يريد أحد ينظر إليها ولا يريد أحد أن يتأمل بهذا الجمال أنه يريد أن يضعها بين اضلعه لا يراه أحد أنها تخصه هو فقط وكانت تضحك اللي أن تقابلت عينهم سوي تنظر إليه هي وايضا نظر إلي زين
ملك ايه يابنتي فوقي كدا
چني ايه بتقولي ايه
ملك يلا نخش جوه
وتجه اللي داخل . وكانت جني تنظر عليه بين الحين والآخر
زين ياجدي كتب الكتاب الاول صوح
تذهب جني وملك اللي الحاج ابراهيم
جدو عايزين نشوف العروسه
ابراهيم بجولك ايه ياحاج محمد البنات عايزين يطلعه للعروسه
محمد خد يازين البنات وطلعهم اللي اختك
لنظر إليهم زين تعالو اتفضلي معايا
تذهب خلفه ملك وچني ويذهبه اللي الغرفه
زين اتفضله هي دي الغرفه
چني تنظر إليه شكرا يا زين
وتخبط علي الباب للدخول نفتح حور
اهلا اهلا تعاله خشه وبعد السلام وتحيه
چني مبروك ياعروسه ياقمر انتي
وتنتهي دهب ميكب الخفيف الذي كان يظهر جمالها أنها حقا جميله وكانت ترتدي فستان بلون الذهبي. وزينها أكثر حجابها الجميل. الرقيق
وفي الاسفل كل في انتظار العروسه
وكأنه يكتبه كتب ثم ذهب الشيخ ومعها زين ليسأل العروسه علي الموافقه وايضا لتمضي وبالفعل أصبحت دهب زوجت ادهم علي كتاب الله
و تعلي الزغاريط في المنزل والكل يبارك ويهني ادهم ادهم ينظر اللي هانم التي كانت لا تبالي
وبينه وبين نفسه ادهم لدرجه دي أنا مش فارق معاكي بس ماشي ياهانم اهي بقت مراتي زيها زيك بظبط
يفوق من شروده لتاتي ليه هانم مبروك يا ادهم مبروك ينظر نظره استهان وتأتي ليه الحاجه امينه مبروك ياولد الف مبروك
الحاج محمد زين يازين ياولدي
زين ايوه ياجدي
روح هات اختك ياولدي
وكأنت في غرفة البنات الكل يهني دهب علي عقد قرانها. واللي أن تأتي خبطه من علي الباب لتذهب چني للفتح هي الأقرب اللباب
زين ينظر إليها نظره طويله ثم يقول فين دهب عشان تنزل معايا.
تأتي إليه دهب وباخذها وينزل بها وكل البنات تنزل خلفهم
چني تنظر إليه
ملك ايه يابنتي مالك مركزه معا كدا
چني مش عارفه حسه راجل كدا
ملك راجل ما هو ايه راجل
تضربها ضربه خيفيه چني انتي اصلا متخلفه بس بس
واخذ ذهب لتجلس بجوار ادهم. وكل يبارك وتأتي إليها هانم مبروك يا درتي
وتنظر اللي ادهم وتسلم عليها وتضع قبله علي خدها وتقول في اذنها اوعي تكوني فاكره اني هسبهوله ها. انتي مجرد واحده تحمل وخلاص وتضحك ضحكه خفيفه وتذهب
تنظر دهب إليها وتنظر الي ادهم الذي كان سارح في جمالها
أما زين كان يفكر في چني تلك الحوريه التي تخطف قلبه
وهي ليست تنظر إليه
وتمر السهره في سعاده وفرح
في منزل الحاج ابراهيم
هانم في غرفتها هي و ادهم
ايه يا ادهم عجبتك ثم انا زعلانه منك علي فكره
ادهم بخنقه خير ليه مش كل حاجه بكيفك
هانم تصتنع الزعل وانت فاكر بمزاجي يعني ما عشان الخلفه يا ادهم ثم انا زعلانه منك ايه الشبكه اللي انت جيبها ليها دي
ادهم مالها شبكتها
هانم طيب انا عايزه زيها ويمكن اكتر
ادهم ليه ماانتي عند الدهب يامه ودا حجها
هانم من دلوك يتجول حجها ماشي ياادهم ماشي وتصطنع البكاء
ادهم خلاص ياهانم بقي
هانم لا ياروح هانم. سمعني لا لتجيب ليا زي ما جبالها لمتقعدش معايا في الأوضه
لنظر إليها ادهم بغيظ وحزن ماشي ياهانم ويترك الغرفه ويخرج لذهب اللي اسطبل الخيل وجلس وفي عقله دهب ذات الجميله الرقيقه وفكر مكلمها في التليفون دي خلاص بقت مراتي
ورن عليها الهاتف وكانت دهب تستعد للنوم اللي أن نظرت للهاتف وكانت ضربات قلبها تعالي وترد دهب الووو ازيك يا ...
ادهم ايه اسمي ادهم مش عارفه ولا ايه يا...
دهب تصمت
ادهم ايه الو الو الو انتي معايا
دهب ايوه معاك يا ادهم
ادهم أن شاء الله دايما معايا ومنورها دنيتي
دهب بجد يا ادهم
ادهم اكيد انتي بقيتي خلاص مرتي
وهذا الكلام خله تفرح دهب وتحس با الامان معا ونسبهم بقي يتكلمه سوي كل جي يتبع الفصل الثالث عشر اضغط هنا