Ads by Google X

رواية احببت تلك الجبانة الفصل التاسع والأخير

الصفحة الرئيسية

رواية احببت تلك الجبانة البارت التاسع والأخير بقلم أمنية عكر

رواية احببت تلك الجبانة كاملة

رواية احببت تلك الجبانة الفصل التاسع والأخير

اسر : أمنية : انت مش عالة على حد.. انا.. انا بحبك.. لا بعشقك.. انت كل حياتي.. مقدرش اعيش من غيرك.. يومي وحش من غير أمنية ... انا مش هقدر اسيب ايدك .... مش هقدر اعيش يوم واحد في بعدك ... انت امي وبنتي ومراتي وحبيبتي ... انا بحبك اوي ... أمنية .... أمنية .... امنييييييييييية
" كانت ساكتة تماما ... مفيش كلام .... خوفت تكون بعدت عني .... بس انا قولتلها لا ... قولتلها اني همسك اديها ...."
اسر بخوف : أمنية يا حبيبتي ... قومي علشان خاطري ... طب قومي علشان بابا اسر ... انا مستحيل اخليكي تبعدي عني .... مش هعرف اعيش من غيرك ...  والله مش هعرف اعيش من غيرك .... انا بحبك....  قومي يلا .... قومي وانت مش هدخلك بيت الرعب تاني .... أمنية ... قومي
" فضلت حضنها جامد ...  خايف الزمن يغدر بيا وياخدها مني ... دي كانت أول مرة اعيط في حياتي ... اتصلت بمعاذ ...."
اسر بدموع : معاذ .... الحقني
معاذ : مالك يا اسر ... صوت ماله ... انت معيط
اسر : الحقني يا معاذ أمنية هتروح مني ... 
معاذ : طب اهدي وقولي في ايه ... وانت فين 
اسر : احنا في المقابر ... اخدت أمنية علشان تزور عمتو وفضلت تعيط وفجأة سكتت وعمال افوق فيها مش بتفوق ... اعمل ايه 
معاذ : طب خدها على البيت وانا جاي حالا 
اسر : متتاخرش عليا يا معاذ ارجوك .... 
معاذ : مسافة السكة ...

في البيت ..... 
اسماء: اسر في ايه أمنية مالها ....
اسر : معاذ فين
معاذ : انا هنا....
اسر : شوفها يا معاذ بسرعة .... اسماء اياكي بابا أو ماما يعرفوا بحاجة ... 
اسماء : حاضر ....
بعد فترة ........
اسر : ايه يا معاذ .....
معاذ : متقلقش هى أغمى عليها بسبب العياط ... انهيار عصبي بس بسيط الحمد لله .... انا اديتها مهدئ وهتصحى الصبح باذن الله ...بس ممكن تتكلم كتير وهى نايمة ... دا اثر المهدئ .... انا همشي بقى سلام .... حاول ترتاح يا صاحبي ...
اسر : باذن الله ...
معاذ : يلا يا اسماء ...
اسماء: خلي بالك من ميمو يا اسر ... 
اسر : حاضر يا حبيبتي ... اطمني 

برة البيت 
اسماء بدموع : معاذ هى ميمو كويسة
معاذ : أيوة يا حبيبتي والله كويسة 
اسماء : بس هى هتقوم امتى 
معاذ : هتقوم بكرة زي مقولت ... وهتكون كويسة 
اسماء : يارب .... بس انت عرفت ازاي وانت دكتور اطفال
معاذ : هههههههه ... انا اسمي دكتور قبل اطفال ... يعني حاجة بسيطة زي دي اعرفها يا ذكية ...
اسماء : اوبس ... معلش بقى يا دكتور ... اصل الهندسة مش كدا خالص ....
معاذ : طب يلا قدامي يا بشمهندسة ... 
اسماء : شكرا ...

في غرفة اسر .....
اسر : كدا يا أمنية تقلقيني عليكي ... انا كنت هموت لو حصلك حاجة ... تعملي كدا في بابا اسر ... انا مخاصمك على فكرة ... لما تصحي هخاصمك خالص ...
أمنية وهى نايمة : ماما .... ماما ... انت وحشتيني ... خديني عندك ... انا مليش حد هنا ...
اسر : لا يا أمنية ليكي ... ليكي بابا اسر ... ليكي قلبي وروحي وعمري ....
أمنية : ماما ... ماما احضنيني ...طبطبي على قلبي ... احضنيني جامد ...
اسر : انا احضنك ياقلب اسر ... حضن اسر وكل اسر ملكك ... 
أمنية : انا بحب اسر يا ماما .... بحب اسر اوي ... بس هو مش بيحبني ... طب هيحبني ازاي ... هو في حد ممكن يحبني ....
اسر وشدد من حضنه لها : بتحبيني ... دا احلى خبر سمعته في حياتي ... اسر بيعشقك ... اسر بيهواكي ... اسر بيحب كل حاجة في أمنية ... بحبك ... والله العظيم بحبك ...

تاني يوم 
" صحيت من النوم وحاسة بوجع شديد في دماغي وحاسة بتقل على راسي ... لما فتحت عنيا لقيت اسر نايم جنبي وحاضني جامد زي مكون ههرب منه ... كنت عاشقه قربه مني ... حلمت حلم جميل اوي كان اسر بيقول أنه بيحبني وقالي كلام كتير حلو ... ياريته كان حقيقة ... بس للاسف كل دا حلم جميل .... "
اسر : اممممم صباح الخير 
أمنية : صباح النور ... 
اسر بهيام : انت لون عيونك حلوة اوي 
أمنية : زي لون عيونك ... اااااااه 
اسر بخوف : مالك ايه وجعك...
أمنية بوجع : دماغي ... هو ايه اللي حصل ... 
اسر : انا زعلان منك ...
أمنية : ليه ... انا عملت ايه
اسر : كدا اخدك عند عمتو يغمى عليكي وتخوفيني 
أمنية : انت خوفت عليا ...
اسر : روحي كانت بتتخطف مني ... 
أمنية بخجل : شكرا ... 
اسر : انا بتكلم بجد ... انت متعرفيش انا خوفت عليكي ازاي ... وكنت ناوي اخصمك ... كدا ... تعملي كدا في بابا 
أمنية : بابا ... صح بابا ... انا اسفة 
" في الوقت دا اتمنيت يقولي جوزك حبيبك مش بابا ... هو مش بيحبني ... كل دا شفقة مش اكتر ...."
أمنية : عن اذنك هحضر الفطار 
اسر : استني انت تعبانة .... انت دماغك بتوجعك .... 
أمنية بجدية : الوجع اللي شوفته في حياتي مش يجي حاجة جنب وجع دماغي يا اسر ... عن اذنك 
" كانت حزينة تمام ... ومن يومها وهى مش بتتكلم معايا ... عايزها تتكلم تزعق تعاند ... طب تخاف وتيجي جري في حضني ... وحشني حضنها وحشني قولتها بابا اسر ... انا مش حابب الهدوء دا .... كارهه ... بس بحبها هى ..."

بقلم أمنية عكر

يوم خطوبة معاذ واسماء ...
في شقة اسر
اسر : أمنية ... أمنية 
أمنية : نعم ...  
اسر : مع اني زعلان منك علشان مش بقيتي تفتحيلي الباب زي قبل كدا ... 
أمنية : لازم تتعود على كدا 
اسر : اييييه ... 
أمنية : لا ولا حاجة ... 
اسر : انا جبتلك الفستان دا علشان الفرح
أمنية : شكرا ...
اسر : فيكي ايه يا امنية ... انت مكنتيش كدا .... مالك ... ورجعتي تنامي في الغرفة بتاعتك وانا بقيت اخاف من الضلمة ... ينفع كدا .... 
أمنية : انا اسفة ...
اسر : بس لو اعرف مالك ... 
أمنية : انا كويسة ... وكل حاجة هتبقى كويسة ...  
اسر : انا مش فاهم حاجة ... حقيقي مش فاهم ... 

بليل ...... 
اسر : يلا يا أمنية كدا هنتاخر 
أمنية : انا جيت ...
" كانت اميرة في الفستان اللي جبته لها ... كان اسود ولبست عليه خمار نبيتي ... كانت ملكه ... ملكتي انا ... حبيبتي ... بس ازاي هتنزل وهي جميلة كدا ... مستحيل ... انا اللي غلطان اني جبتلها الفستان دا ... اووووف "
أمنية : مالك يا اسر 
اسر : انت هتنزلي كدا 
أمنية : ازاي مش فاهمة 
اسر بغيرة : طول الفرح تقفي جني تمام ... ايامي تبعدي عني ...
أمنية : بس انا مش بقيت بخاف ...
اسر : أمنية دة اخر كلام عندي ولا نفضل هنا 
أمنية بصدمة : وتسيب اسماء 
اسر بهيام : واسيب الدنيا كلها ... 
أمنية بخجل : طب يلا ... 
اسر : لما تمسكي ايدي الاول ... 
أمنية : ليه 
اسر : في بنت تسيب ايد باباها
أمنية بحزن: لا يا بابا ... يلا 
اسر : يلا ....
اسر لنفسه : لازم اقولها اني بحبها ...  لازم ...

في القاعة ....
اسماء : ايه الجمال دا يا ميمو 
أمنية : هو في فجمالك يا سيمو .... مبروك ياروحي
اسماء : الله يبارك فيكي يا حبيبتي ... 
أمنية : الف مبروك يا ميزو 
اسر لنفسه : يا جذمة
معاذ : ربنا يبارك فيكي يا ميمو 
اسر : طيب يا ميزو اقعد جنب عروستك لتقعد في حته تانية ....
معاذ بهمس : متقولتها انك بتحبها ... ريم قلبك وقلبها بقى يا اخي ...
اسر : وانت مالك ...
معاذ : لو فضلتوا كدا يبقى تنفصلوا احسن ... ممكن تلاقي حد تاني يحبها اكتر 
اسر بغيرة : مفيش حد يحبها اكتر من حبي ليها ... ولو حد فكر بس يبيلها يبقى اخر يوم في عمره ... 
معاذ : حلو .... روح قولها بقى بحبك يا أمنية ..  
اسر : هقولها ... هى راحت فين ... انا قولتلها متسبش ايدي .... بقت عنديه اوي
معاذ : هههههه ... البس 
اسر : يا شيخ اتلهي .... انا رايح اشوفها 
اسماء : كنتم بتتكلموا في ايه 
معاذ : انت حلوة اوي كدا ليه 
اسماء بخجل : شكرا يا ميزو 
معاذ : قلبه يا نااااااااس ... فين الماذون .. 
اسماء : ههههههههه
معاذ : يا بنتي بطلي تضحكي .... يخربيتك ... 

أمنية : بابا ... 
مصطفي : ازيك يا حبيبتي عاملة ايه
أمنية : الحمد لله
كريمة : ازيك يا أمنية 
أمنية : الحمد لله 
مصطفي : هروح اشوف خالد
أمنية : اتفضل ... ازيك يا ماما كريمة 
كريمة : كويسة
أمنية : هو انا ممكن اسالك سؤال ... 
كريمة : اسالي.
أمنية : انت كنت بتكرهيني ليه ... انا كبرت ولقيتك انت امي ... ليه محستيش بيا في يوم ... ليه مش حاولتي تكوني ام ... ليه تكوني مرات اب ... ليه ... انت عارفة انا كان ممكن اعملك اي حاجة ... اكنس واطبخ واعمل كل حاجة بس بالحب مش بالكره أو بالجبن ... انت لو كان عندك بنت كنت عاملتيها كدا ؟! طب وانت بنت مش عاملني اي بنت في الشارع حلو ... مش رأفتي بحال اي حد ... طب انا مش صعبت عليكي في يوم ... طب قلبك دا مش فيه طيبة .... دا ربنا رب قلوب ... طب مش جربتي في يوم تحاسبي نفسك قبل مربنا يحاسبك ... الله يسامحك على كل اللي عملتيه فيا ... طب انت عارفة انا كنت ناوية اهينك انهاردة ... بس حتى دي مش قدرت اعملها ... انا عمري مهكون زيك يا ماما كريمة ...  عمري
كريمة : انا....
أمنية : انا مش عايزة اسمع منك حاجة ... بس ارجوكي كفايا ... حاولي تصلحي من نفسك ... حاولي ...
" سمعت كل كلمه قالتها لكريمة ... حبتها اكتر واكتر ... كل كلمة بتقولها بتخليني احبها اكتر ... لقتها سابت كريمة وراحت لباباها ... كانها قررت تقفل كل الصفح القديمة "
أمنية : بابا ممكن اتكلم معاك شوية 
مصطفي : طبعا يا حبيبتي ... 
أمنية : بس تعالى برة 
مصطفي : مالك يا حبيبتي ...
أمنية : بابا هو انت مش كنت بتحب ماما 
مصطفى : ليه بتقولي كدا ....
أمنية : علشان لما هى ماتت انت اتجوزت ...
مصطفى : بصي يا حبيبتي ... انا كنت بحب صفية جدا ... وكانت اسعد حاجة في حياتي لما انت جيتي ... بس صفية ماتت بدري ... وكنت لازم اجبلك ام ترعاكي وتكون شريكتي في الحياة ... علشان كدا اتجوزت ... انا بحبك يا أمنية وبحب صفية الله يرحمها 
أمنية : ربنا يديمك ليا يا بابا ... 
مصطفى : طب يلا ندخل ...
أمنية : ادخل حضرتك وانا هاجي وراك ... 
مصطفى : ماشي يا حبيبتي ... 
أمنية لنفسها : انت جبتلي مرات اب يا بابا مش ام ...
اسر :بحلم بيك أنا بحلم بيك
وبأشواقي مستنيك
بحلم بيك أنا بحلم بيك
وبأشواقي مستنيك
وإن ماسألتش فيا
يبقى كفايه عليا
وإن ماسألتش فيا
يبقى كفايه عليا
عشت ليالي هنيه أحلم بيك
أنا بحلم بيك 
أمنية : صوت جميل اوي 
اسر : صوتي بس 
أمنية : كل حاجة فيك جميلة يا اسر 
اسر : عايز اقولك حاجة ... 
أمنية : اتفضل ....
سوزي : اسر مش معقول ... وحشتني اوي 
اسر بصدمة : سوزي 
سوزي : أيوة يا اسر انا رجعت ... عمو خالد عزم بابا ... انا رجعت يا اسر ... انت لسه بتحبني صح ...
أمنية : عن اذنكم 
اسر : أمنية ..... أمنية 
سوزي : في ايه يا اسر 
اسر : عايزة ايه يا سوزي 
سوزي : عيزاك يا اسر 
اسر : معدش ينفع خلاص .... انا مش بحبك ... انا بحب أمنية مراتي ... عن اذنك 
سوزي : اسر ... يا اسر 
" فضلت بعيدة عني طول الوقت ... ولما روحنا البيت دخلت غرفتها على طول .... كنت عايز اقولها اني بحبها .."

بليل 
أمنية بهدوء : اسر انا جاية اتكلم معاك ... انت عارف لما سألتي ليه مش هبقى ام ... علشان انت مش بتحبني ... احنا عمرنا مهنكون زوج وزوجة زي اي اتنين ... لانك مش بتحبني ...  انت طلعت بتحب البنت اللي كانت واقفة معانا انهاردة .... اتجوزوا يا اسر وعيشوا مع بعض ... انا مش هحضر فرحك ... بس انت عارف ... انت نومك تقيل اوي ... لو قلبت مراتك في مرة هقولها كدا ... هقولها ان نومك تقيل خالص ... سلام يا اسر ... انا حبيتك ...  وهفضل احبك ... سلام 
اسر : انت رايحة فين 
أمنية بصدمة : ايه !!
اسر : بقولك رايحة فين .... انت مكانك هنا ... مكانك في قلب اسر .... 
أمنية : انت بتقول ايه ...
اسر : بقول مبحبش غيرك ... الشاب اللي كان على البحر وافق يتجوز لما اتكلم معاكي من غير ميعرفك .... انا الشاب دا ... 
أمنية : انت سمعتي 
اسر : وفي كل مرة كنت بتحكي فيها كنت بسمعك ... واليوم اللي مكنتيش بتحكي فيه كنت بزعل .... 
أمنية : انت فكراك مش سامعني 
اسر : كل حاجة تخص أمنية انا اسمعها في اي وقت ... 
ليه عايزة تمشي وتسبيني ....
أمنية : علشان سعادتك
اسر : سعادتي في وجودك يا حبيبتي 
أمنية : حبيبتك ... 
اسر : امي واختي وبنتي ومراتي وحبيبتي .... انا بحبك 
أمنية : ......
اسر : طب انت بتعيطي ليه دلوقتي 
أمنية : علشان بحبك ...
اسر : ههههه ... وانا بموت فيكي يا حورية قلبي ....
أمنية : انت كنت بتحب البنت اللي كنت واقف معاها دي 
اسر : سوزي 
أمنية بغيرة : زفته
اسر بمكر : ههههههههه .... على الاكيد هتحضري فرحنا
أمنية بغيرة : احضر جنازتها ... 
اسر : وانا ايه 
أمنية : هحطك في قلبي واحبسك
اسر : وانا موافق يكون سجني هو قلبك .... 
أمنية : طب عن اذنك 
اسر : رايحة فين 
أمنية : على غرفتي
اسر : دا على جثتي 
أمنية : هههههههه ... امال انام فين 
اسر : في حضني ... 
أمنية بخجل : لا غرفتي احسن ..... 
اسر : تعالي بس .... في أسرار كتير اوي عايز احكيلك عليها ... 

بعد خمس سنين ....
سيدرا : ماما ...
أمنية : قلبها يا نور عيون الماما 
سيدرا : سيدرا بتحب الماما كتير خالص
أمنية : وانا بعشق بنوتي ... 
اسر : وانا بعشقكم .... 
سيدرا : ماما ... ادم ابن طنط اسماء كسر الكاس بتاع تيته فاطمة وانا فضلت اعيط واقول انا اسفة
أمنية : سيدو يا حبيبتي ... بابا اسر كان دائما يقول لامنية بنته لو مش عملتي حاجة غلط مش تقولي انا اسفة تمام ... لازم تكوني قوية وتواجهي كل المشاكل من صغرك 
سيدرا : ماشي يا مامتي ... انا هروح العب 
أمنية : ماشي يا حبيبتي ...
اسر : بحبك يا جبانة 
أمنية بعند : انا مش جبانة 
اسر : بحبك يا بنوتي 
أمنية : بعشقك يا بابا اسر ....
#تمت بحمد الله .. روايتي الجديدة اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent