Ads by Google X

رواية احببني بعد زواجنا الفصل الثاني 2

الصفحة الرئيسية

رواية أحببني بعد زواجنا البارت الثاني 2 بقلم رحمة أيمن

رواية احببني بعد زواجنا كاملة

رواية احببني بعد زواجنا الفصل الثاني 2

="يقوم بتشديد علي يدها " قلتلك عدي ليلتك و حذرتك ول لاء 
_ ثانيه انت شارب ! 
= وانتي مالك بيه اساسا اعمل الي انا عيزه 
_ لاء مش من حقك وكمان سيب ايدي بقي بتوجع 
= انا لاخر مره بحذرك ملكيش دعوه بيا نهائيا واي حاجه اعملها متدخليش فيها انتي فهمه "يقوم بحدفها علي الارض " 
_ "تخبط في المكتب وتنجرح يدها " 
="بخضه " انا بجد مخ....
_ امشي من وشي..، حالا يلااا
"يقوم بالمغادره "
"بدموع " انا تعبت يا جدو من اول يوم بعد ما مشيت  حسيت انو مليش حد انت الي كنت بتقويني علي الدنيا دي وانت جمبي انا كنت عيزا احس بالامان بعدك بس تقريبا ايامي الجيه هتكون رعب ...
اليوم التالي ....
= صباح الخير .. حضرتي الفطار 
الطباخه : خمس دقاي...
="بزعيق" انا مقلتش محدش يتاخر في تقديم حاجه اتاخر بسبب حضرتك 5 دقايق علي الشغل انتي الي هتكوني المسؤله
الطباخه : انا اس...
= بكرا يجي حد مكانك مسؤل سمعه احنا مبنلعبش هنا البيت ده في قواعد انتي فهمه 
_ اي اي انت بتزعق لطنط كده لي مش كفايه انها وقفه من الصبح تحضرلك تطفيح
= حد وجهلك زفت كلام 
_ الي بيطول علي حد كبير ده يبقي واحد مش متربي 
="يقوم بضم يده وتقريب لها " انتي شكلك اتجننتي باين شوفي بقي  اذا شوفتك بتعلي صوتك وبتكلمي باسلوب مش كويس معايه تاني متعرفيش اي الي هيجرالك سمعه
_"بخوف ورجوع للوراء" ....
="باحراج " احم ايدك كويسه 
_ دي حاجه متخصكش "تقوم بالمغادره " 

موظف : صباح الخير .. مستر اياد حضرتك انا طلبت اجازه لفرحي وحضرتك وفقت وانا...
= "بنرفذه" لاء ورنا شغل كتير 
موظف: بس انا اتفقت معاهم وحجزت القاعه ورتبت كل حاجه 
= مش شغلي اجلهم 
موظف : بس...
= "بعصبيه " قلنا اي مفيش زفت افراح الي عايز يتسله في ام الشركه دي يستقيل اجلو شويه محموق اوي علي الجواز 
موظف:..
= اي حد هنا عايز ياخد اجازه او يمشي بدري او يقصر في الشغل هيترفد انتو فهمين 
: اياد اياد اهدا في اي "يقوم بنظر للموظف للمغادره " 
= الموظفين بستهبلو يا عم امين
: اهدا كده وروق وتعالي نتكلم كلوو علي شغله يلا العرض خلص 
السكرتيره: صباح الخ....
="يقوم بالمغادره وتطنيشها " 
السكرتيره : بهمس ... مالو ده 
: "يقوم امين بالمشواره لها الهدوء " انا هتكلم معاه دلوقتي 
في المكتب .....
"يقوم بدق الجرس" 
العامل : ايوا يا فندم 
= جيب زفت قهوه 
العامل : حاضر يا فندم 
:مالك في اي 
= عايز اطلقها مبقتش قادر استحملها 
: ااه قول كده رحمه يعني
= بتتحداني وبتطاول عليه اذا مكنش عشان تاتا بس كنت طردتها من اول دقيقه 
: هههه اول مره اشوفك مدايق اوي كده وبسبب بنت 
= دي مش بنت دي كرسه 
: مكنش ينفع تطلع عصبيتك في الموظف خالد بردو ده عميل قديم وبقالو سنتين خطبها وجهز نفسه بصعوبه مكنش ينفع بردو 
= اعمل اي بقي جدت فيه ... اعتذر منه وقلو انو ياخد اجازه برحتو والويك اند علي حسابي كمان 
: ايوا بقي روق يسطا مش كده 
= انا مش عارف اتعامل مع الكائن الي في البيت ده ازاي 
: عجبتني البنت رحمه دي اوي ههه اي الي حصل 
= اصل انا زقتها فوقعت واديها اتعورت بسالها اخبار حضرتك اي يا هانم قالت ميخصنيش ومشيت 
: ثانيه وحده انت ضربتها 
= واكسر دماغها كمان 
 : انت بتستهبل يا اياد دي الاوصول بردو 
= بقلك اي ملكش دعوه بيا انا مش طايق نفسي وروح شوف شغلك يلا 
: يبني غير  اسلوبك الغبي ده مع الناس 
= اهو ده طبعي ومش هتغير والي مش عجبه يتفلق وغور بقي 
: سلام يا نكدو 
= برررره 
في المنزل ..
_ الوطيه الي مبتسالش علي اختها 
ايه : عمله اي 
_ مالك "تقوم بلمس كتفها " 
ايه : ااه حسبي يا رحمه 
_ مالك يا ايه الغبي ضربك تاني
ايه : انا مقلتلكيش متجوزيش كده يا رحمه بابا خلاني اجوزه غصب عني وقلتلك الي حصلي انا مش عيزا يحصل فيكي زي ما بيحصل فيا عشان خطري اطلقي او اهربي بلاش تغلطي نفس غلطتي 
_ طيب متطلقي يا ايه سكته لي مبتقليش لبابا لي 
ايه : جواز مصالح يا رحمه وعندي بنت مينفعش افرط فيها الي يخليني اصبر تلات سنين ميخلنيش اصبر اكتر 
_ بس لي تهيني نفسك معاه كده اطلبي الطلاق بابا لو عرف مش هيسكتلو 
ايه : هه انتي غلبانه يا رحمه باباكي عارف من اول يوم انو كده كلمتو مره واتنين وعشره واجبرني اكمل كل همو الفلوس وتطوير الشركه وعشان تكبر اكتر جوزك زي 
_ "تقوم بمعنقتها " انا اسفه اني مكنتش جمبك 
ايه : وحشاني يا قلبي 
دي بقي اختي ايه اكبر مني ب5 سنين بعد وافت ماما بقيت هيه المسؤله عني لما جدو طلبنا احنا لتنين بابا قال وحده بس هتعيش معاه وضحت بنفسها عشاني وجوزها هشام ابن صاحب شركه تصدير كبيره  وكان بعذبها وقرفها في حياتها ونصحتني بكل الطرق ابعد عن ده ولما معرفتش اهرب لان بابا مرقبني جربت انتحر ومنفعش بردو 
_ فين قلب خالتو 
ايه : راحت لستها يختي ولازم لما هشام يرجع يلقينا في البيت فهبقى اخدها وانا رجعه 
_ طيب ابقي جبيها المره الجايه 
ايه : اكيد يا قلبي دي بتسال عليكي علطول .. احكيلي صح حصل اي 
_ ماشي هحكيليك ...استني  يا داده اعملي hot shoklt لايه 
ترن ترن ترن 
ايه بخوف: انا لازم امشي مره تانيه بقي 
_ اهدي يا بنتي في اي 
ايه : انا اسفه يا رحمه همشي خدي بالك من نفسك وابقي كلميني 
_ طب... مشيت 
بكره الرجاله الغبيه اوعي تفكر انك لما تضربها بتكون راجل في نظرها دي اسمها عدم نخوه ورجوله الحمشنه حلوه بس في الغيره وفي المعمله الحسنه الرسول (صلي الله عليه وسلام ) كان بعامل زوجته بكل احترام وعمرو ما اطاول عليهم ولان الاسلام انعم علينا بحاجات كتير نهى الضرب والقسوه الا عند الضروره  ودفن البنات احياء وطاعه الزوج واحترامه وبنسبالي اي راجل بيعمل كده ميتستحقش انو يكون راجل اصلا ...
تاتا : عمله اي مع اياد 
_ حلوه 
تاتا : زعقلك او حاجه 
_ لاء متقلقيش ده بحبني جدا ومتفهمين 
تاتا :"ببتسامه" اممم طيب ربنا يحميكو 
_ شكرا يا تاتا 
تاتا : اومال مديقه كده لي 
_ ايه اختي زرتني انهرده وكان باين عليها التعب وقلقانه عليها 
تاتا : ابقي روحي زوريها الاسبوع الجي انتي واياد واطمني عليها 
_ بجد يا تاتا ! فرحتيني بجد 
تاتا : انا مقلتلكيش تيجي تقعدي معايا يعني اياد قلك تروحيلي 
_ لاء يا تاتا انا حبيتك جدا وكل يوم هجي اقعد معاكي من غير ما تقولي 
تاتا : عيزا فلوس ول حاجه 
_ ههه فلوس اي يا تاتا تسلميلي 
تاتا : "باعجاب" انا حبيتك واتاكدت انك الانسب 
_ عذرا يا تاتا مفهمتش 
تاتا : تلعبي معايه كوتشينا 
_ اومالل ده انا حريفه وهقطعك فيها "احيه اوعي تفهميني صح " 
تاتا : هههه تعالي هنشوف 

في المنزل 
= هيه فين  رحمه 
الطباخه : عند المدام الكبيره في الفيلا  التانيه 
= تمام شكرا ... اه متجبيش حد بكرا انا بحب طبخك جدا 
الطباخه : انا حفظاك يبني انا الي مربياك انت بتطلع كده فوق خالص وبتنزل علي مفيش لما تهدا 
= لاء انا غيرت راي خلاص ههه 
الطباخه : ها تحب تاكل اي علي العشى 

_ وبصره لولولي هق هق هق 
تاتا : علفكره انتي بتغشي 
_ بقالك مرتين  كمان من الكلمه دي وتقفليهم عشر مرات 
تاتا : انتي بتعيريني يا بت انتي 
_ لاء يا تاتا والله مقدرش 
= مساء الخير عمله اي يا تاتا 
تاتا : اهلا بحفيدي القمر... بقي في حد ينزل تاني يوم جواز يشتغل علطول ويومين ورا بعض 
= الشركه يا تاتا وانتي عرفه 
تاتا : لاء انا مينفعش معايه الكلام ده بكره انا هنزل اشوف الاوضاع وانت ارتاح بكره 
= بس يا تاتا ...
تاتا : مفيش بس انا قررت خلاص
= انا مش هقعد مع الزف...
_ احم ازيك يا حبيبي عملت اي انهرده 
= حبيبك ؟ 
_ مالك يبني تعالي بس نسيب تاتا ترتاح كفايه انعطلها الساعه 10 
= انت مالك انتي نمشي ول..
_"تقوم بمسك يده" يلا بلاش نتاخر عيزا حاجه يا تاتا 
تاتا : ههه لاء مش عيزا حاجه 
= والله انتي بتكلمي بجد يا تاتا انتي مش عرفا...
تاتا : ها يا اياد خلاص بقي روح مع مراتك يلا 
= مراتي !!
في المنزل .....في الغرفه
= اي الجنان ده بقي 
_ هتكشفنا قدام تاتا يا عم انت 
= يسلاام يعني هيه مش عرفه حفيدها الي قاعد معاها 29 سنه 
_ ها بجد يعني عرفه الي فيها 
= انتي يما غبيه 
 _ الله متشتمش مش عشان سكتالك يعني 
="يقوم بتقريب لها والابتسام " ول خايفه تشتمي 
_ "تقوم بتقريب له وتحديه " تحب تشوف 
"يظلون هكذا لفتره " 
الطباخه : احم الاكل جاهز يا فندم 
= "باحراج " احم تمام  نازل
الطباخه ببتسامه خفيفه : حاضر يا فندم 
_ شايف تهورك عمل اي لازم تعمل فيها شبح اوي 
= اطلعي بره 
_"بهمس " غبي 
"بعد العشاء " 
ولاني بعشق الموسيقي ولما اكون رايقه بعمل جو حلو فروحت مشغله اغاني هاديه وعمله زعروره لفوق في شعري ولبست بجامتي المفضله سوده عليها دبدوب احمر في التشرت وشراب احمر ومجي الاحمر وقعدت ادرس واشوف الازياء ..
_ شوفي ما بكفيني غيرك مهما تقولي مش ردلي شيئ سواكي حتي صوتي ناده بالي باقي منى جوه روحك .. خوفي لتسبيني وسط ضلمه وقت خوفك حضنك البيت الي خلاني بزورك غبت عني غبت فيكي زي موتي "بعشق محمد سعيد اجدعان " 
= اي يا يبنتي الاغاني والقرف ده مش عار.. "يقوم بتصفير بهدء ونظر لها بصدمه " 
_ مالك طالع بزعبيبك لي مش خير 
= ها 
يتبع الفصل الثالث اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent