Ads by Google X

رواية بنات منصور الفصل الثالث عشر 13

الصفحة الرئيسية

رواية بنات منصور البارت الثالث عشر 13 بقلم رنا احمد

رواية بنات منصور الفصل الثالث عشر 13

في امريكا ...
ميرفت بعصبيه: كده برضه ي اسد تعمل فيا كده..
اسد بعشق:اعمل ايه سمحيني كنت عايز احميكي باي شكل كان لازم اعمل كده..
ميرفت بعصبيه :تقوم توافق علي ده كله ي اسد اني اجي امريكا واسيب بلدي بالشكل ده.
اسد بعشق:اولا سليم كان واخد باله منك وكان بيطمني عليكي علطول ثانيا كنت متاكد اننا هنخلص من كل ده وارجعك ل حضني من تاني وحشتيني ي قلبي وحشتيني اوي ..
ميرفت بابتسامه عشق:وانت اكتر ي قلب ميرفت يااه ي اسد مش مصدقه ان كل حاجه خلصت ورجعنا لبعض من غير خوف ولا قلق..
اسد بابتسامه وعشق:انا كنت مستحيل اسيبك ابدا دانتي روحي الي ضيعتها زمان بغبائ لكن دلوقتي خلاص هتفضلي معايا طول عمري بس ي تري هتختاري مين فيهم اسد الدميري ولا اسد مهران .
ميرفت بعشق:الاتنين عندي واحد الاتنين حب عمري وخلاص مش هقدر علي بعدك تاني ي اسد.
سما بفرحه :طنط ميرفت وحشتي سما اوي .
ميرفت بحب:روح قلب طنط ميرفت من جوه وحشتيني اوي يروحي.
اسد بعشق: خلاص يروحي اتجمعنا ومش هنبعد عن بعض تاني ابدا 

عند داليا وسليم ..
سليم بعشق:وحشتيني اوي ي دودي. 
داليا بعشق:وانت اكتريروح داليا فرحانه انك اكيد دلوقتي مرتاح ي سليم.. 
سليم بالم:صدقيني ي داليا كان نفسي اخلص علي بايدي هيفضل سايبلي ذكره مؤلمه كل مبفتكر لما حاول يقتل ابوايا وخاد اخويا الصغير وبعتني انا وامي في بلد غريبه منعرفش فيها حد.. 
داليا بحنان :حبيبي خلاص الحمد لله ربنا هينتقملك منه والحمد لله ربنا جمعكم كلكم من تاني انسي علشان خاطري ..
سليم بحب :عندك حق ي روحي كفايه انك معايا وجنبي ..
داليا بدلع وخجل: على فكره مش انا لوحدي الي معاك في ضيف تاني بقي معانا.. 
سليم بفرحه:اوعي تقولي اني الي بفكر فيه صح. 
داليا بسعاده:ايوه ي روحي حامل. 
سليم بصراخ وفرحه :بجد حامل هبقي اب ي يبابا هبقي اب ي اسد. 
داليا بضحك:ههههههه بس فضحتنا. 
شاكر بفرحه :مبروك ي ولاد. 
داليا بابتسامه:الله يبارك فيك ي عمي.. 
اسد بفرحه :مبروك ي سليم مبروك ي اخويا. 
سليم بفرحه:الله يبارك فيك عقبالك ي اسد .
اسد بغمزه ل ميرفت:قريب اوي انشاء الله .
ميرفت بابتسامه خجل:انشاء الله حبيبي .
شاكر:خلاص كل واحد معاه حبيبته انا كمان عايزه ارجع لحبيتي. 
سليم بغمزه:ايوه وحشتك اميره صح.. 
شاكر باشتياق ل زوجته :وحشتني اوي ي تري هتعمل ايه لما تعرف اني عايش بعد كل السنين دي.. 
سليم بغمزه:علي فكره هي عارفه كل حاجه وكانت معايا في الخطه كلها..
اسد بصدمه:معقول. 
شاكر بحده:بقي كده ي غبي هو ده الي قولتلك عليه. 
سليم بابتسامه:بصراحه ي بابا مقدرتش كانت لازم تعرف دي اتعذبت سنين من غيرنا كان لازم تفرح.. 
اسد باشتياق لولدته:نفسي انا كمان اشوافها واترمي في حضنها الي اتحرمت منه السنين دي كلها.. 
شاكر:طب يلا بسرعه علشان نرجع مصر لازم نبقي مع ربيع من الاول..

في مستشفي الدكتور مراد الدميري ..
في مكتب كارمن
كارمن بفرحه: دكتور مراد جاي بنفسه مكتبي مش مصدقه.. 
مراد بمكر:طبعا هو احنا عندنا كام كارمن ده انتي الغاليه ي كارمن. 
كارمن بسعاده:وانت غالي عندي اوي ي دكتور عمر مهتلاقي حد يحبك قدي.. 
مراد بخبث:طبعا انا عارف علشان كده بفكر امشي رشا بصراحه لاقيتها مش بروفيشنال في الشغل .
كارمن بفرحه :بجد بصراحه انا كمان شايفه كده دي بنت بيئه ده غير كده انها بتتادي الاطفال ادويه غلط.. 
مراد بمكر:وانتي عرفتي ده كله ازي.. 
كارمن بارتباك:ها دي سعاد الممرضه هي الي قالتلي.. 
مراد بخبث:تصدقي ان سعاد برضه قالتلي حاجه تانيه اسمعي كده.
ليقوم مراد بتشغيل التسجيل لتصعق كارمن مما تسمع وهووتسجيل بصوت كارمن وهي تتفق مع سعاد علي توريط رشا في قضيه اهمال المرضا..
كارمن بخوف:دكتور مراد انا انا.. 
مراد بغضب : انتي وحده واطيه وزباله ومينفعش انك تبقي دكتوره اصلا ايه ي شيخه الغل والكره الي جواكي ده كله ايه ي شيخه.. 
كارمن بدموع وانيهار:علشان بحبك ايوه عملت كل ده علشان بحبك كنت مستعد اعمل اي حاجه علشان تبقي ليا الذنب الوحيد الي عملته في حياتي هو اني حبيتك ي مراد.. 
مراد بغضب: الي زيك مستحيل تحب ولا تعرف حاجه عن الحب اصلا انا بلغت البوليس لان واحده زيك مكانها المفروض يبقي السجن ي دكتوره ....

في شقه منصور :.......
منصور بحنان :عامله ايه ي صباح...
صباح بوجع :الحمد للله ي بابا.. 
شجن بالم:انتي غلطتي ي صباح.. 
صباح بغضب:حتي انتي كمان ي شجن فيه ايه. 
شجن بوجع : ايوه انا انتي عارفه كويس احمد بيحبك ازي مكنش المفروض تخبي عليه حاجه ابدا.... 
منصور باقتناع:اختك معاها حق ي صباح..
صباح بغضب:لا طبعا مش صح كلكم جايين عليا شايفين اني غلطت لما اشتغالت من وراه وهوومش غلطان لما طلقني زي الكلبه ورماني في اكتر وقت كنت محتاجاله فيه نسي اني مراته وام ابنه في لحظه ودلوقتي انا الي غلطانه.. 
شجن بالم :الي تلاقي جوزها بيحبها الحب ده كله ومتحافظش عليه تبقي تستاهل الي يحصل فيها.. 
منصور بشك:مش عارف الي غيرك كده ي شجن يبنتي حاسس بجاحه حصلتلك وانتي مخباياه عليا... 
شجن بارتباك: لا ابدا ي بابا انا بس قعدت مع نفسي شويه وفكرت ومتنساش اني حامل يعني خلاص لازم اتغير... 
منصور بارتياح : ربنا يكرمكم ي بناتي ي يارب.. 
ليقاطعهم دخول ميرفت بسعاده غامره ل رجوعها الي بيتها وبلدها. 
ميرفت بسعاده:وحشتني ي منصور انت وبناتك.. 
جميعهم بصدمه: ميرفت ..

في فيلا سليم المنشاوي..
اميره بحب وسعاده:انا اكيد بحلم مش قادره اصدق انكم معايا.. 
شاكر بعشق دائم لسنوات: وحشتيني ي اميره وحشتيني..
اميره بدموع :صدقني ي شاكر كنت دايما حاسه انك معايا كنت دايما حاسه انك هترجعلي.. 
اسد بغمزه:جري ايه ي اميره وانا مكنتش عيزاني ولا ايه.. 
اميره بحب :اسد ده انت حته من روحي وقلبي حته من عمري ربنا ينتقم من الي حرمني منكم ودمر حياتنا..
سليم بحنان :خلاص بقي ي اميره انسي بقي الحمد لله اننا اتجمعنا وخلاص بقينا مع بعض..
شاكر بحب:خلاص ي اميره انسي كل الي فات لازم نفرح بحياتنا وولادنا..
اميره بسعاده:عندك حق ي شاكر ...

في مستشفي مراد الدميري ...
مراد بحنان :ايه ي روحي صعبانه عليكي.. 
رشا بتاثر:هتصدقني لو قولتلك ايوه ي مراد..
مراد بعشق:طبعا هصدق لانك ارق بنوته في الدنيا امال قدرتي توقعيني في حبك كده ازي.. 
رشا بضحك:ههههه ي سلام طب مانت وقعتني في حبك من اول لحظه شوفتك فيها... 
مراد بعشق:بحبك اوي ي رشا.. 
رشا بعشق:وانا بموت فيك ي روح رشا .

في الورشه التي يعمل بها محمود واحمد :....
احمد بحده: انت برضه هتقولي انا الي غلطان ي محمود... 
محمود بغضب :ايوه غلطان انت عارف ان صباح بتحبك طول عمرها مكنش ينفع تتطلقها وتتدبحها بالطريقه دي علشان غلطه.. 
احمد بحده:دي مش اي غلطه ي محمود دي كذبت عليا خلتني افقد الثقه فيها انت لو شجن كانت عملت كده كنت هتسامحها.. 
محمود بالم نفسه :اسكت ي احمد انت متعرفش حاجه ده دبحتني بسكينه تلمه وبرضه مسامحها.. 
احمد باستغراب:مالك ي محمود سرحت في ايه.. 
محمود بوجع :ابدا ي أحمد بس انت لازم تصالح صباح ي اخي حتي علشان الي فبطنها.. 
احمد بقلق:بس ازي بس دي مقفله دماغها علي الاخر.. 
محمود بحماس:استنا انا هساعدك ....

في شقه منصور ....
منصور بصدمه : مش مصدق معقول ربيع الدميري خلاص انتهى. 
رشا بزعل:علي قد مانا فرحانه فيه علي قد مانا زعلانه علي مراد. 
منصور :ربنا يتولاه ي بنتي بس معقول اسد مش ابن ربيع الدميري.
ميرفت :وايه الاستغراب ي بابا ده اسد مفيش اي حاجه منه تقول انه ابن ربيع ربنا ينتقم منه خطفه زمان وحاول يقتل ابوه ودمر حياتهم بس عمي شاكر محبش اي حاجه تتنشر من هناك مراعاه ل مراد... 
منصور بتنهيده:ربنا يقدم الي فيه الخير ي بنتي الظالم نهايته معروفه ...

في قسم المعادي ...
ربيع بغضب:ممكن افهم ايه المعامله الزباله دي انا ربيع الدميري ..
وكيل النيابه بغضب :ربيع الدميري قتال القتله وتاجر المخدرات تفتكر حضردتك عايزه معامله احسن من كده ولا ايه اترمي مكانك ي روح امك ده لسه التقيل جاي ..
مريم بحده :اقعد ي اخويا اقعد طول عمر غبائك مودينا في داهيه احنا خلاص انتهينا ...
شاكر بتشفي : عندك حق ي مدام مريم انتوا راحتوا في داهيه فعلا. 
ربيع بغضب وكره :هموت اعرف ده كله حصل ازي وازي انت عايش وازي قدرت انت وولادك تعملوا عليا الخطه دي.. 
شاكر بغرور:زي مكنت دايما عملك قلق زمان بس علي العموم انا هطلع معاك جدع لآخر وهقولك ده كله حصل ازي اسمع ي سيدي
يتبع الفصل الرابع عشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent