Ads by Google X

رواية بنات منصور الفصل الثاني 2

الصفحة الرئيسية

رواية بنات منصور البارت الثاني 2 بقلم رنا احمد

رواية بنات منصور الفصل الثاني

في شركه الدميري..
اسد بقلق: اؤمري حضردتك عايزه ايه من البنت.
ميرفت بابتسامه:ازيك ي اسد.
اسد بسعاده :ميرفت مش ممكن ايه الصدفه الجميله دي.
ميرفت :بجد جميله ي اسد. 
اسد بحب:اكيد طبعا انتي عارفه اني اشوافك دي اكتر حاجه بتسعدني.
لينظروا لبعضهم البعض بنظرات تحمل الكثير (حزن عتاب عشق واشتياق) ليقاطعهم ربيع الدميري بغضب. 
ربيع بغضب:ايه الي مواقفك كده ي اسد ومين البنت دي. 
منصور بخوف :دي دي بنتي ميرفت ي ربيع بيه كانت جيبالي الملف انتي لسه هنا بتعملي ايه ي ميرفت. 
ميرفت :ابدا ي بابا كنت واقفه مع اسد شويه ومع سما. 
ربيع بغضب:وانتي تعرفي اسد منين انشاء الله. 
اسد :بابا ميرفت كانت زميلتي في الجامعه بس بصراحه مكنتش اعرف انها بنت عمي منصور.
سما:بابي عايزه اروح الملاهي. 
داليا بغيظ: انا هروح معاكي ي سما انتي وبابي الملاهي. 
سما بضيق :لا بابي وميرفت بس الي هيجوا مع سما. 
ربيع بحده :سما طنط داليا هي الي هتروح معاكم. 
سما ببكاء :لا ي جدو انا عايزه طنط ميرفت. 
اسد بحب:خلاص ي نور عيني انتي بالذات مبحبش اشوف دموعك. 
ربيع بحده:البنت دي انت مدلاعها ب زياده ي اسد. 
اسد بغضب:بنتي وادلعها براحتي ي بابا واظن كفايه الي شفاته بنت في سنها ميرفت يريت تيجي معانا متهيالي انت مش هتمنع ي عمي منصور وانا هرجعها البيت علطول متقلقش علشان خاطر سما. 
منصور برعب: انا مقدرش ارفضلك طلب ي اسد بيه روحي ي ميرفت بس متاخريش. 
ميرفت :حاضر ي بابا. 
سما بفرحه: هيييه يلاطنط ميرفت. 
ميرفت بسعاده :يلا ي روحي.
ليذهبوا الي الملاهي. 
ربيع بحده:مكنتش اعرف ان عندك بنات حلوه كده ي منصور. 
منصور بخوف :ربنا يكرمك سعادتك دول اربع بنات ي بيه. 
داليا بخنقه وغيظ:ربنا يخلي ي استاذ منصور. 
منصوربقلق:ربنا يخليكي ي داليا هانم عن اذنكم اروح اكمل شغلي. 
داليا بغضب وغيره: عجبك الي حصل ده ي اونكل. 
منصور بتركيز:لا طبعا مش عجبني بس انتي عارفه عمك لما بيحط في دماغه حاجه بيعملها. 
داليا بضيق:انا مصدقت خلصت من الزفته نرمين تتطلعلي ست زفته دي. 
ربيع بخبث:ي بت انتي بتثقي في كلامي ولا لا. 
داليا :طبعا ي اونكل. 
ربيع : خلاص انا قولتهالك قبل كده وهقولهالك تاني وريث عيله الدميري هيبقي منك انتي وجوازك من اسد لازم هيحصل دلوقتي او بعدين. 
**
في بيت شجن..
محمود :ممكن بقي تهدي شويه. 
شجن بدموع:اهدي بقي بتمد ايدك عليا ي محمود هي دي اخرتها. 
محمود بحده:ي عني ي شجن الي انتي عملتيه مع امي ده ينفع.
شجن بدموع:لا افضل ساكته اندب حظي مش كفايه الي انا فيه كمان هستحمل الذل والإهانة. 
محمود بعشق:هو ايه يروحي الي انتي فيه انتي عارفه انا بحبك قد ايه وعملت المستحيل علشان اتجوزك. 
شجن بوجع :ويرتنا متجوزنا ي محمود ي ريتنا جوازنا قتل كل طموحي. 
محمود بتنهيده: شجن الفلوس مش كل حاجه انا عارف ان طول عمرك نفسك تتجوزي واحد غني بس انا بحاول علي قد ماقدر علشان مخليكيش محتاجه حاجه. 
شجن بتنهيده: ربنا يقدم الي فيه الخير ي محمود. 
محمود بحب:خلاص مش زعلانه. 
شجن بمكر:لا خلاص بس عايزه منك طلب. 
محمود بحب:اؤمري. 
شجن بخبث :عايزه لاب توب يسلني ويشغل وقتي. 
محمود بقلق:بس ده غالي اوي ي شجن وانا هجيب منين بس.
شجن بدلع مصتنع:ي حبيبي مش لدرجه دي حاول بس انا عيزاه. 
محمود بطيبه:حاضر ي حبيبتي هشتغل كام ورديه في الورشه وربنا يسهل. 
شجن بخبث:تسلملي ي حودا. 
**
في الملاهي..
ميرفت بابتسامه:جميله اوي سما اكيد طالعه لمامتها ربنا يخليهالك. 
اسد بمكر:وليه مامتها هو ابوها وحش. 
ميرفت بخجل:لا طبعا مقصدش بس هي ولدتها فين. 
اسد بخبث :ابدا تعبانه شويه. 
ميرفت :الف سلامه عليها مالها. 
اسد بخبث:ابدا اصلها حامل في البيبي الثاني فتعبانه. 
ميرفت بغيظ: اه ربنا يقومها بالسلامه. 
اسد بضحك:الله يسلمك قوليلي انتي اخبارك. 
ميرفت بحزن:تمام ماشيه اخواتي الكبار اتجوزو ولسه انا واختي رشا. 
اسد بتذكر:رشا علي ماتذكر انها كان نفسها تدخل طب مش كده. 
ميرفت بحزن :ده صحيح ودخلت فعلا بس للاسف مش قادرين لا نعملها عياده واننا نشغلها في مستشفي دي عايزه وسطه واحنا علي القد بس الحمد لله علي كل حال. 
اسد :هي دكتوره ايه. 
ميرفت :أطفال. 
اسد بابتسامه: خلاص اعتبري انها اتعينت في اكبر مستشفي. 
ميرفت بسعاده:بجد ي اسد. 
اسد بابتسامه:طبعا بجد في مستشفي اخويا مراد اعتبري الموضوع منهي. 
ميرفت بسعاده:ربنا يخليك ي اسد مش عارفه اشكرك ازي. 
سما بتذمر:هو انتوا هتقعدوا تتكلموا تعالوا اركبوا معايا يلا. 
اسد بضحك:ههههه حاضر ي حبيبتي يلا بينا. 
**
في مستشفي مراد الدميري.. تحديدا في مكتب مراد 
كارمن بحب:اخبارك ايه ي مراد. 
مراد بضيق: اسمي الدكتور مراد اظن احنا مش اصحاب علشان نشيل التكليف ي انسه كارمن. 
كارمن بحزن:مراد انا بحبك انت ليه مش قادر تحس بيا. 
مراد بحده:اظن اني قولتلك قبل كده اني مش بفكر في موضوع الجواز دلوقتي خالص ولما احب اتجوز هتجوز الي يشاور عليها قلبي مش جواز كده وخلاص. 
كارمن بدموع :ماشي ي مراد بس عمرك مهتلاقي حد يحبك قدي عن اذنك. 
مراد بضيق:استغفر الله العظيم يارب ايه البنات دي دي قريت تقولي اتجوزني عرفي. 
ليقاطعه دخول اسد وسما. 
اسد :ايه مالك مين الي خنقك كده. 
مراد بسعاده:سمسم عامله ايه يا قلبي. 
سما :سمسم مبسوطه اوي ي مراد. 
مراد بعتاب :يارب دايما ي قلب عمك ايه ي اسد ايه الي نزلك من البيت بليل كده ومعاك سما الجو تلج عليها . 
سما : ده احنا كنا في الملاهي ي مراد. 
مراد :ملاهي لحد دلوقتي. 
اسد بابتسامه :ايوه لحد دلوقتي وبعدين بقي نكملك الي حصل احنا كنا جنبك قولنا نشوفك ٠
مراد :لا استنوا انا جاي معاكم انا خلصت عمليات يلا بينا. 
**
في شقه منصور..
منصور بغضب:ايه الي اخرك كده ي ميرفت. 
ميرفت باسف:انا اسفه ي بابا صدقني مخدتش بالي من الوقت. 
رشا :خلاص ي بابا محصلش حاجه لكل ده. 
منصوربرعب:لا حصل حصل انا مش قد ربيع الدميري ولا قد الي ممكن يعمله فينا. 
ميرفت بدموع:ليه ي بابا بتقول كده بنتك متربيه كويس واسد كمان كان زميلي في الجامعه وبنادم محترم اوي. 
منصور بصراخ :انا عارف كل ده ومش محتاج تقوليه بس انا من حقي اخاف عليكم اوعي يبنتي تسببي في كسرتي اوعي. 
ميرفت بدموع : انت بتقول ايه ي بابا دانا اموت نفسي قبل ماعمل كده. 
رشا :خلاص ي بابا محصلش حاجه. 
منصور بخوف :ربنا يسترها عليكم ي بناتي ربنا يسترها عليكم ميرفت ي بنتي اوعي تبصي فوق ي بنتي اوعي احنا مش قدهم. 
ميرفت بدموع :حاضر ي بابا حاضر. 
**
في فيلا الدميري..
مريم بغضب :وانت ازاي تسمح بكده ي ربيع. 
ربيع بحده:قولتلك سما مسكت فيها مقدرتش اعمل حاجه وبعدين متقلقيش منصور عارف كويس انا ممكن اعمل ايه لوالبنت دي خيالها يروح لاكتر انها بالنسبه لعائلتنا مش ممكن تكون اكتر من خدامه. 
مريم بغيظ: الي زي دي ممكن تتطمع شاب غني وعائله غنيه وتتلون علي كل لون علشان تشد اسد خصوصا انك قولت انها كانت زميلته في الجامعه والله اعلم ايه الي ممكن يكون كان بنهم. 
ربيع بغضب:وانتي ازي تفكري اني ممكن اقبل بكده ده يبقي اخر يوم في عمرها لوبصه ل فوق ٠
مريم بخفوت :طب بس بينهم راجعوا. 
سما بفرحه :جدووووو٠
ربيع :حبيبه جدو اتبسطي. 
سما بسعاده :اوي اوي اوي ي جدو طنط ميرفت دي جميله اوي. 
مريم بغيظ:طنط ميرفت وطنط داليا م جميله برضه ي سما. 
اسد :كيرا كيرا. 
كيرا :تحت امرك ي اسد باشا. 
اسد:خودي سما علشان تتعشا وتنام. 
كيرا :حاضر ي يلا ي سما. 
مراد :عن اذنكم انا كمان هنام.
ربيع بحده:انت والبنت دي ي اسد كنتوا زميال في الجامعه وبس ولا فيه حاجه تانيه. 
اسد بغضب:لا ي بابا كنا بنحب بعض بس سعادتك كنت مصمم علي جوازي من نيرمين وانا كنت غبي وضياعتها مني بس نسيت انها رقيقه وحساسه سمحتني لمجرد انها شافت سما بنتي نست كل حاجه ببرائتها ووقلبها الأبيض الي عمره مكره حد. 
مريم بغضب: الله الله ايه الحكايه ي اسد شايفه كلامك عنها مش مريحني ايه الموضوع ي اسد. 
كان اسد ليرد ليقاطعهم دخول نيرمين.
ربيع :اهلا ي نرمين ي بنتي اتفضلي. 
نيرمين : انا عايزه بنتي و الفلوس الي بعت بيها بنتي واتنزلتلك عن حضانتها هرجعالك وانا عايزه بنتي. 
اسد بغضب:اديكي بنتي علشان تبيعيها علشان شمه انسي ي نيرمين ده مستحيل ادي بنتي لواحده مدمنه زيك. 
نيرمين بقوه :كفايه ي اسد انا قولتلك اني مكنتش في وعي لما اتنزلتلك علي البنت انا عايزه بنتي. 
اسد بغضب وكره :نجوم السماء اقربلك انك تخديها احنا مصدقنا خلصنا منك ومن فرفك واكتر حاجه ندمان عليها في حياتي اني اتجوزت واحده زيك انسينا ي نيرمين.
نيرمين بغضب:مستحيل انسي بنتي ي اسد وافتكر اني جيت طلبتها منك وانت رفضت واوعدك هدمرلك حياتك ي اسد سامع هدمرلك حياتك. 
**
في شقه منصور..
رشا بدهشه :بتقويلي مين اسد. 
ميرفت بسعاده:ايوه ي رشا اسد لما شوفته للنهارده اتخطفت حاسيه اني رجعت لايام الجامعه تاني. 
رشا بغمزه :ي سيدي ي سيدي ده الحب لسه مؤلع بقي. 
ميرفت بعشق :اوي اوي ي رشا عمري منسيته. 
رشا بحزن:بس ده متجوز ومخلف ي ميرفت.
ميرفت بحزن:وهو ده الي بيوجعني كل مافتكر كده بكره نفسي اني بفكر فيه واقول ان ده غلط. 
رشا :الحب مفيهوش صح وغلط. 
ميرفت بحزن :احنا قصه حبنا انتهت من زمان بابا عنده حق لازم ابعد ومبوصش فوق لازم.
google-playkhamsatmostaqltradent