رواية جحيم بين الفهد والاسد البارت الثامن 8 بقلم نور عصام
رواية جحيم بين الفهد والاسد الفصل الثامن 8
اسد. بعصبيه قال ممكن افهم ايه دا
هيثم. فتح عيونه وقال مش عارف بس أكيد ف حاجه غلط
اسد. ازاي يحصل غلط وانت فين من دا كله
هيثم. هتصل عالشركه برا واعرف ازاي الشحنه لسه ما وصلت لدلوقتي برغم ان دا ميعادها
اسد. الشحنه وصلت يا بيه وانت نايم بس راحت لشركه تانيه واتوزعت لمستشفيات غير اللي احنا بنتعامل معها ودي كانت شحنه اجهزة طبيه ودا نوع نشاط شركه اسد استيراد اجهزه طبيه
هيثم. ازاي دول كلموني وقالولي انها خلاص خرجت من عندهم
اسد. فعلا خرجت بس لحد تاني يا بيه وانت نايم علي ودانك
هيثم. طيب انا هشوف مين عمل كدا
اسد. معك 24 ساعه لو ما وصلت للي عمل كدا اعتبر نفسك مرفود من الشركه وياويلك من اللي هعمله فيك
هيقم. بزعل حاضر
اسد. انت عارف حجم الخساره اللي خسرناها قد ايه
هيثم. عارف بقلمي نور عصام
اسد. غور من وشي
هيثم. مشي
اسد. اتصل بالشركه الامريكيه واكدو ان الشحنه وصلت بميعادها اسد بنرفزه قال ما وصلت لشركتي
لورا. قالت ان هما كل شئ سليم من عندهم اكيد الغلط من مصر
اسد. بعصبيه قالها هنشوف
لورا. ابتسمت وبصت جنبها وقالت اوك وقفلت الفون
فهد. ابتسم وحضنها وبعد شويه مشي
زهره. ايه يا فهد كل دا شغل معدناش بنشوفك يا بني ف البيت خالص
فهد. معلش يا ماما ما انتي عرفه لازم اتعب شويه علشان المشفي
عليه. مش كدا يا بني لازم ترتاح
زهره. بصتله وقالت مالك يا فهد
فهد. اتوتر وقال مفيش يا ماما ارهاق من الشغل مش اكتر
زهره. رفعت حاجبها وقالت ماشي يا فهد بقلمي نور عصام
عند اسد
هيثم. قال ف شحنه وصلت ف نفس ميعاد الشحنه بتاعتنا بس باسم دكتور وصاحب مشفي
اسد. يعني ايه
هيثم. دا دكتور محترم جدا وملوش ف شغل السرقه ولا الحاجات دي
اسد. انا عاوز عنوانه
هيثم. عطاه عنوان المشفي
اسد. بعصبيه خرج وبعد شويه راح المشفي وسأل عليه ودخل لعنده وعرف عن نفسه
كمال. اهلا بحضرتك اسد بيه اي خدمه اقدر اقوم بيها
اسد. بصله
كمال. طبعا حضرتك شخصيه معروفه ووجودك هنا مشرفني اكيد
اسد. بصله وقال شحنة الاجهزه الطبيه اللي وصلت امبارح مين بعتها ومين الشركه اللي بتتعامل معها
كمال. دي اسرار شغل يا اسد باشا وحضرتك عارف
اسد. بيحاول يمسك نفسه قال الشحنه دي من شركة ..... والمفروض انها بتاعتي ازاي وصلت ليك
كمال. والله انا معرفش حضرتك بتتكلم عن ايه انا الشحنه دي متفق عنها مع الشركه الخارجيه ودا اصلا شغلي وشئ طبيعي يجيني شحنات كتير من دي لانها ف صميم عملي
اسد. بصله وقام وقال هنتقابل تاني
وبعد شهرين
فهد. قال كمال عاوز رقم وايميل سكرتيرة اسد بيه
كمال. صعب شويه
فهد. كماال صورتها ورقمها وايمياها يكونو عندي بكرا بالكتير
كمال. ممكن اعرف فكرتك عني ايه يا د فهد
فهد. دنجوان ولا ايه يا كمال
كمال. ههههه لا ما انا توبت علي ايدك
فهد. توبت عليا انا بردو وضحك وبعدين قال كمال انجز
كمال. اوك
وبعد كام يوم
اسد. كان مستني شحنه تانيه من شركه اخري
فهد. اخدها منه وطبعا بمساعدة السكرتيره
اسد. كان هيتجنن ومش قادر يوصل للي بيعمل كدا معاه وللاسف مش عارف بردو يسترد بقلمي نور عصام فلوسه لان الشحنه بتوصل فعلا
فهد. ولسه يا اسد باشا
زهره. فهد تعالي عوزاك
فهد. خلص فونه وراح لعند امه
زهره. قعد وبعدين بصتله
فعد. خير يا ماما ليه النظره دي
زهره. بتعمل ايه يا فهد من ورايا ومتكذبش عليا انا امك وعرفاك اكتر من نفسك ولو هتكذب قوم من قدامي علشان لو عرفت بعد كدا انك مخبي عليا حاجه وضحكت عليا اعتقد عارف ردي كويس
فهد. اتنهد وقال طيب ممكن نتكلم بعدين لان دلوقتي معنديش استعداد اتكلم وزي ما قولتي يا ماما انا مش عاوز اكذب عليكي
زهره. يعني ف حاجه
فهد. بعدين يا ماما
زهره. اتنمني ميكنش اسد هو اللي شاغلك يا فهد
فهد. بصلها واستغرب كلامها
زهره. بصتله وفهمته وقالت انا امك وعرفاك كويس
فهد. سكت ومارد نور عصام
زهره. بلاش يا فهد وافتكر انو ابوك مهما حصل
فهد. وهو ليه مفكرش ف كدا
زهره. غصب عنه
فهد. انتي اللي بتقولي كدا
زهره. انا مش عاوزه غيرك من الدنيا وميهمنيش حاجه تانيه ومش عاوزه انتقم منه فاهم يا فهد
فهد. لا مش فاهم وقام وسابها
زهره. اااه ياني يارب استرها ومايكون اللي ف دماغي صح
فهد. كل ما اسد يتفق علي ثفقه من الخارج يخدها منه واسد هيتجنن ومش قادر يوصل للي بيعمل كدا وشك ف كل اللي حواليه
بعد شهر
فهد. قال الشحنه هتوصل ف ميعادها بس انا عاوزها توصل لشركة اسد باشا بس تولع كلها قبل تدخل المخازن عاوزها تولع قدام شركته بس بدون اي أذيه لاي حد ممنوع حد يتأذي فاهم
كمال فاهم
وتاني يوم الشحنه وصلت والعربيات قدام الشركه
احد الرجال افتعل خناقه نزل كل السواقين من العربيات يشوفو ايه وخصوصا ان الخناقه جنب العربيات اللي فيها الاجهزه وف لحظه كانت الشحنه كلها والعه والنار دمرت كل الاجهزه
اسد وهيثم واقفين ف حاله لا يرسي لها
اسد. اقسم بالله ما هسيبك وهقتلك
هيثم. مين يا خالو
اسد. بعصبيه اللي ساب الشحنه توصل لحد عندي وعمل كدا هو عاوز يوصلني رساله وانا فهمت
هيثم. لازم ننتقم منه
اسد. بصله وقاله خلص كل شئ وادخل وبعد شويه وصلت المطافي
فهد. شاف الصور ابتسم وقفل الفون
كمال. اتصل عليه
فهد. نعم
كمال. ايه نعم دي
فهد. اخلص يا كمال مش نافصك
كمال. مش هتصدق مين جاي يتدرب عندنا ف المشفي
فهد. مين يا خويا بقلمي نور عصام
كمال. بيسان المحمدي
فهد. ابتسم وقال عارف
كمال. استغرب وقاله مين قالك
فهد. هي
كمال. انت تعرفها
فهد. انا اللي بعتها وبعدين قاله خلي بالك منها اوعي حد يقربلها
كمال. مش فاهم اوعي تكون اختك
فهد. لا مش اختي وزي ما قولتلك اوعي حد يقرب منها
كمال. طيب انت ايه طبيعة العلاقه بينكم
فهد. ملكش فيه
كمال. يا بااي محدش يعرف يا خد منك حاجه ابدا
فهد. سلام واتصل بسكرتيرة اسد
رغده. اهلا حبيبي وحشتني فينك من يومين مش بتكلمني
فهد. هبعتلك شوية ورق وعاوز امضة اسد بيه عليهم كلهم
رغده. عيوني وبعدين قالت ايه هو انا موحشتكش ولا ايه
فهد. اكيد يا قلبي دا انا هتجنن عليكي
رغده. بجد يا فهد
فهد. يعني انتي مش عرفه
رغده. هتجنن واشوفك قدامي
فهد. قريب قوي يا حبيبتي بس انتي خلصي المطلوب
رغده. حاضر يا عمري
فهد. جبتلك هديه تجنن
رغده. ايه هي
فهد. بعتلها صوره خاتم الماس وقالها ايه رأيك
رغده. دا ليا بقلمي نور عصام
فهد. طبعا ياروحي وبس اوصل بلبسهولك بنفسي
رغده. بحبك
فهد. وانا بموت فيكي وقفل
عليه. مالك يا بنتي
زهره. فهد يا قلبي تعبني وشاغلني تصرفاته
عليه. انا كمان ملاحظه بقلمي نور عصام
زهره. خايفه يكون اللي ف دماغي صح
عليه. قصدك يكون ابوه
زهره. ايوا
عليه. ربنا يهديه يا بنتي وما يعمل حاجه يندم عليها
زهره. يارب يارب اهديه وابعد عنه شيطانه
وبعد كام شهر
فهد. جاهزين
زهره وعليه ايوا يا حبيبي
فهد. طيب يلا بينا
عليه. كلمت المجنونه
فهد. ايوا وقالت انها هتكون ف المطار
عليه. دي كل يوم تقول امته هترجعو
زهره. والله وحشتني
فهد. اتنهد ومشيو
وبعد كام ساعه وصلو مطار القاهره
زهره. احنا ليه جينا القاهره يا فهد
فهد. عملك مفاجأه تجنن يا ست الكل
عليه. اه ياني من مفاجئاتك يا فهد
فهد. ههههههه وبعدين قالها طيب قولي الحق هي حلوه ولا
عليه. بصراحه كلها حلوه
فهد. طيب يلا بينا وبس خرجو برا المطار
نهله. بصوت عالي قالت فاااااااهد فههههههههد فهد فهد
فهد. بصلها وفرح جدا بيها
نهله. جريت زي المجنونه وبس وصلته رمت نفسها ف حضنه
فهد. باسها من جبينها وقالها وحشتيني يا مجنونه
نهله. انت اللي وحشتني قوي قوي كنت هتجنن عليك
فهد. وانتي كمان يا روحي وبعدين قالها اوعي بقا علشان اسلم علي امك وابوكي هما كمان وحشوني بقلمي نور عصام وفعلا سلم عليهم
نهله. سلمت علي زهره وعليه
زهره. وحشتيني يا بت يا نهله
نهله. انتي كمان يا طنط
زهره. معتقدش حد كان وحشك غير الواد الدكتور دا
نهله. بصتله وضحكت ومشيو
وبعد بعض الوقت وصلو فيلا كتير حدوه وديكورها عالي
كمال. حمدلله عالسلامه وسلم عليهم
زهره وعليه ابتسمو وقالو حلوه المفاجأه
فهد. حضنهم وقال عجبتكو
عليه. حلوه قوي ياحبيبي ربنا يسعدك
وبعد ما قعدو وارتاحو من السفر
فعد. قال عمي عبدالله زي ما اتفقت مع حضرتك نهله هتخليها معنا هنا وتشتغل معايا بالمشفي
عبدالله. يا ابني احنا منقدرش نستغني عنها
فهد. انا قولتلك خليك انت وخالتي كمان معنا انت عارف معزتكم عندنا كلنا ومفيش حد هيمانع
زهره. فهد معاه حق خليكم معنا
عبدالله. معلش مش هينفع انا مقدرش افارق بيتي وبلدي
ام نهله. وانا كمان
فهد. يا عمي
عبدالله. قاطعه وقال خليني علي راحتي يافهد ونهله
فهد. قاطعه وقال نهله ف عنيا وانتو عرفين كلكم
عبدالله. وانا مش خايف عليها طول ما هي معاك
فهد. ابتسم وقال ربنا يخليكم ليا كلكم
وبعد شويه عبدالله وام نهله قالو احنا لازم نمشي
زهره. خليكم معنا كام يوم
عبدالله. معلش علشان شغلي انا اخدت اجازه يوم بس وبعد اصرار منهم فهد قال ل كمال يوصلهم وفعلا حصل
فهد. ماما حبيبتي تعالي اوريكي اوضتك انتي وتيتا و البت نهله
زهره. دا علي اساس انك شوفت الفيلا قبل كدا
فهد. طبعا يا قمر وانا جهزت كل حاجه بنفسي
زهره. هنشوف وطلعو
فهد. دي اوضتك يا ماما ودخلها وكانت جميله وهاديه والوانها مريحه وفيها صوره ل فهد وامه مع بعض
زهره. حضنته وقالت ربنا يخليك ليا يا عمري انت
فهد. راح عالاوضه اللي جنبها وقال دي اوضتي وبص ل نهله وبهزار قال والبت دي متدخلهاش خالص
نهله. بس متقولش بت انا دكتوره قد الدنيا
فهد. علي يدي فينك يا عبده كلهم ههههه هههههههه وبعدين قال ودي اوضة نهله المجنونه ودي تيتا القمر حبيبتي
نهله. فرحت باوضتها جدا وحضنته وقالت حبيبي انت يا فهدي
عليه. بكل حب حضنته وقالت ربنا يسعد قلبك دنيا واخره ويهديك ويوفقك ف حياتك يارب وبعدين قالت انا هقعد ف اوضة تحت علشان مش هقدر اطلع وانزل كل يوم انت عارف اني تعبانه
فهد. باس ايدها وقالها انا لعيونك عملتلك اسانسير واوضتك هي دي وانا جهزتها واخترت كل حاجه فيها رواية حجيم بين الفهد والاسد بقلمي نور عصام بنفسي وشايفه الصوره دي وكانت صوره ل فهد وليها مع بعض وهو حضنها قالها انا حطيتها هنا علشان دايما تفكرك ب فهد الشقي وهو صغير
عليه. دموعها نزلت
فهد. مسح خدها وقالها حبي ليكي ميتقدر
عليه. وانا كمان بحبك فوق ما تتخيل
زهره. حضنتهم الاتنين نهله كمان انضمت ليهم
فهد. بعد لحظات قالهم يلا كل واحد علي اوضته علشان يرتاح
نهله. انا عاوزه اقعد معاك مش عاوزه انام
فهد. بس ارتاح شويه
نهله. مليش دعوه
زهره وعليه. ههههه ههههه
نهله. ها تعالي معايا يلا
فهد. منك لله يا عبده انت السبب فعلا
نهله. دلوقتي اقتنعت وضحكو كلهم
وتاني يوم
فهد. جاهزه يا نهله
نهله. ايون ومسكت ايده
فهد. يا بنتي احنا رايحين المستشفي يعني رايحين شغل مش فسحه وكمان انا لسه هعدي عالجامعه
عليه. ليه يا قلبي
فهد. عندي ميعاد علشان انا اتعينت معيد بالكليه انتي نسيتي ولا ايه يا تيتا وباسها من ايدها
عليه. السن بقا يا فهوده بقلمي نور عصام
زهره. موفق حبيبي
فهد. اخد نهله ومشيو وبعد شويه وصلو المشفي والكل كان ف انتظاره لان كمان قال للكل إن مدير المشفي وشريكه د فهد هيوصل اليوم الجميع كان مبسوط بالمدير اللي ما اتوقعو يكون شاب صغير وحلو ووسيم لهذه الدرجه ورحبو بيه جدا وعرفو نفسهم ليه
نهله. كانت مبسوطه باعجاب الكل ب فهد
بيسان. راحت عليه وقالت د بيسان
فهد. ابتسم وقال اهلا دكتوره وغمز بعينه
بيسان. اتوترت بقلمي نور عصام
نهله. رفعت حاجبها
فهد. ضحك وقال اتفضلو كل واحد علي شغله وفعلا الكل مشي
كمال. ايه الحكايه يا دكتور
فهد. دخل مكتبه وقال عاوز حفله ف فندق بمناسبه رجوعي
كمال. ناوي علي ايه
فهد. بعدين تعرف جهز الحفله واعزم الكل وطبعا دكتوره بيسان اول واحده فاهم يا كيمو
كمال. لما اشوف اخرتها معاك يا ابن اسد
فهد. ابتسم وسكت
وبعد شويه
نهله. خبطت ودخلت وقالت ممكن افهم ايه اللي حصل دا
فهد. علي فكره احنا هنا ف شغل ممكن حضرت يا دكتوره تروحي تشوفي عيانينك وبلاش شغل عيال
نهله. انا عيله يا فهد
فهد. بنبرة حاده قالها اتفضلي علي شغلك يا دكتوره
نهله. زعلت ومشيت
وبعد انتهاء اليوم
فهد. رجع البيت وبعد شويه
زهره. فهد حبيبي ليه مزعل نهله
فهد. ماما لازم تفهم تفرق بين الشغل وبين الحياه الخاصه لازم تفهم ان المعامله ف البيت حاجه والمعامله ف الشغل حاجه تانيه احنا مش بنلعب دي مشتشفي وناس مرضي عاوزين اهتمام ورعايه
نعله. يعني انا مش بهتم بشغلي
زهره. براحه مش كدا انتو الاتنين
نهله. لا يا طنط فهد خلاص اتغير ونسي الناس اللي بيحبوه وخايفين عليه وبصتله وقالت براحتك دكتور فهد حقك عليا وطلعت اوضتها
زهره. ليه كدا
فهد. ماما انا مش عاوز تصرفات عيال وعموما انا هراضيها
وتاني يوم
كمال قال الحفله جاهزه
فهد. تمام وبعد ساعه
بيسان. كانت ف الحفله وراحت علي فهد
فهد. اهلا با احلي واجمل دكتوره وقدم لها عصير
بيسان. شربت منه وبعد دقائق كانت دايخه
فهد. بهدوء اخدها وطلع الفندق 🙄
ياتري ايه اللي فهد ناوي عليه
يتبع الفصل التاسع اضغط هنا