رواية حب النور البارت الحادي عشر 11 بقلم مريم حسن
رواية حب النور الفصل الحادي عشر 11
بعد الشهرين العساسيل ألي عادو لازم اكيد تحصل بوم
نبتدي بقى 😂
مراد... أخيرًا فرحنا بعد اسبوع
نور... ايوا بقى
مراد بخبث ... مفيش هدية طيب
نور ببرائة.. اكيد
مراد... يلهوي على البرائة مش فهمة حاجة
نور... عايز اي
مراد.. خلاص بقى ملهاش لازمة
نور باسته بوسة في خده و جريت على مكتب مليكا
مراد.. مجنونة
عند نور
نور... مالك
مليكا... مش عارفة مهبطة من الصبح
نور... طب تعالى نروح للدكتور
مليكا.. لا لا مش مهم
نور... قول يلا و تعالي نستأذن
مليكا... طب ماشي هحضر حاجتي
نور دخلت مكتب مراد و كان سليم معاه
نور... مراد ممكن نسأذن انا و مليكا
مراد... ليه في اي
نور... مليكا تعبانة هوديها للدكتور
سليم بخضة... مالها هي كويسة طب انا هاجي معاكو
نور...اهدا هي بس مهبطة من الصبح
سليم... تلاقيها مكلتش انا قولتلها كلي
مراد... خلاص خلاص هيروحو للدكتور
سليم... لا انا عايزة اجي معاكو
مراد و عارف ان سليم بيحبها ... خلاص يا نور خليه يروح معاها
نور.. ماشي بس خلي بالك منها و اول لما تخلصو دكتور كلمني
سليم... حاضر و مشي
مراد... ألا قوليلي هو اي ألي حصل من شوية
نور بأستهبال... اي
مراد... اي بوسة ابن اختك ده
نور... بقولك اي تعالى بقى هنا عشان انا سكتالك من الصبح
مراد... ايوا كده طلعي كده برعي الي جواكي
نور رافعا صوبعها في وشه... دماغك توزم تفكر اني ممكن اعمل كده تاني لا ها و خليك في حالك عشان انت مش ادي
مراد و هو بيقرب عليها و هي بترجع لورا... انتي اد الكلام ده
نور... اااااا ايوا هو كده عفية زوق
مراد ... ده انتي واخدة مقلب في نفسك بقى
نور... فتحت الباب و طلعت تجري
في مكان اخر
مروة... على معدنا
عمرو... اه هقبلك النهاردة في المخزن هتكون موجودة بس خلي رجلتك ميقربوش منها
مروة.. تمم بس خلي بالك ها ماشي
عمرو...بعد انا نعمل الخطة اي الي هيحصل
مروة.....انا نخلص الموضوع ده الاول
عمرو... تمام وقفل
عمرو بشر.. مبقاش انا عمرو الشناوي لو لو مخدتش منك نور يا مراد الورداني
عند مليكا
الممرضة .. مليكا هاشم
مليكا... انا
الممرضة... طب اتفضلي
الدكتور... بتشتكي من اي
مليكا لسة هترد سليم قاطعها... عندها هبوط من الصبح
الدكتور ... كالتي يا مليكا
مليكا.. لا يدكتور
الدكتور.. طب انتي لازم تاكلي يا مليكا مينفعش القمر ده يبقى تعبان
مليكا ابتسمت لاكن سليم قال بعصبية.. نعم خضرتك في اي
الدكتور... اهدى علفكرة انت في عيادة محترمة
سليم... يلا يا مليكا مش لازم نكشف عند الدكتور ده
مليكا بتعب .... يلا
الدكتور... حضرتك شايف هي مش كويسة ممكن امشف و بعد مده تمشو
سليم... انت مالك
و مليكا وسليم جم يخرجو مليكا اغمى عليها
سليم... مليكاااااا
الدكتور... لو سمحت سيبني اشوف شغلي
سليم بنفذ صبر ... اتفضل و كشف عليها
الدكتور... المناعة ضعيفة مبتنمش كويس و محتاجة راحة اسبوع كده
سليم... تمام مليكا فالت و خادها و نزل
سليم... ممكن افهم مبتاكليش ليه و مبتناميش ليه
مليكا بتعب... مش قادرة اتكلم ممكن تروحني
سليم... حاضر
عند مراد
نور... هما اتخرو كده ليه ممكن تتصل على سليم عايزة اكلمه
مراد... حاضر
مراد... الو يا سليم
نور.. ادهوني ادهوني
مراد بيبرق .. لا
نور.. طب اكلم مليكا
مراد... سليم هات مليكا تكلم نور
سليم...حاضر
نور. الو يا ملوكتي عملتي اي
مليكا... حكتلها كل حاجة
نور بعياط... انا اسفة مع فتش اخد بالي منك انا اسفة
مليكا...متعيطيش خلاص بقيت كويسة
نور... طب طب انت هجيلك دلوقتي
مليكا... ماشي
نور بعياط ... ممكن تروحني بسرعة عايزة اشوفها
مراد.. حاضر بس ممكن متعيطيش
نور... حاضر حاضر
مراد... انزلي اسباقيني تحت في العربية هقول لميار حاجة و اجي اجي
نور نزلت معيطة و جت تركب العربية لقت ناس لبسة اسود بتشدها و الحراس حاولو يفكوها
نور....سيبني سيبني يا حيوان يا مرااااد يا مراااد الخقني سيبني بقى يا حيوان و قعدت تحاول تفك نفسها معرفتش
و مراد كان نازل و سمع اخر صوت منها
نور...يمرااااد و العربية مشيت بسرعة
مراد... نور نور انتو يا بهايم اي الي حصل
الحارس ... يفندم نور هانم كانت نازلة تركب العربية بنوصلها لحد العربية لقينا ناس كتير اكتر مننا شادوها و معرفناش ناخدها
و فجأة موبيل مراد رن
عمرو بصوت متغير ... ها ها ها ها قولتلك قبل كده هي ليا و بس و لو فكرت تدور عليها هيكون موتها على ايدي اه و استنى هسمعك صوتها اهي قاعدة جنبي
نور... مراد يمراد الحقني منه ده عم...
عمرو و ضرب نور على دماغها ... عيب يا نور تقولي كده عيب
مراد.... يا كلب عرفتك انت مين يا حيوان هجيبك و لو كنت فين
مراد اتصل على سليم
مراد... الو يا سليم نور اتخطت
سليم ... اي مين الس عمل كده
مراد... عمرو الشناوي
سليم...هجيبو من تحت طقاطيق الارض انا اصلا ماسك عليه حاجات و مستحلفله
مراد.... استنى هادده بالحجات الي معاك فا بالتالي هيجيب نور ولما يجيي نقبض
سليم... عليك نور
مراد... هكلمه وانت اعرف مكان المكالمة
مراد اتصل على عمرو
عمرو.... اي حبيبتي وحشتك
مراد... اياك تقول حبيبتيك دي تاني عي حبيبتي انت
عمرو... هاهاها
مراد... استنى بس انا هخدها منك بأرضتك
عمرو... ده ألي هو ازاي
مراد... انا عندي حجات عليك توديك في ستين داهية تجارة مخدرات اعضاء بشرية و ده غير المكالمة دي
عمرو... انت جبت الحاجات دي منين
مراد... ملكش فيه تسلمني نور اسلمك حاجتك
عمرو.... هي كده كده بايظة انا مش لواحدي
مراد... يعني
عمرو... بنت عمتك مروة و قفل الخط
مراد .... يا مروة الكلب
و ركب العربية و رايح لبيت عمته
في مكان تاني
سامح... عمرو الشناوي خطف خطيبة مراد
الزعيم... الواد عمل الي احنا معرفناش نعمله
سامح... ناخدها منه ؟؟
الزعيم.. كلملي عمرو يجي عشان نشوف الصفقة الجديدة و حوار نور ده انا ممكن اجبها من عمرو بنفسي ده اهبل
سامح... اوامرك يا زعيم
——————
مراد بيخبط على باب بيت عمته جامد
سلوى...اي اي مين الحمار الي بيخبط كده اي ده مراد
مراد... هي فين
سلوى... مين
مراد... مروة
سلوى... قاعدة في اوضتها
مراد ساب سلوى و طلع يجري على اوضة مروة و فتح الباب
مروة... انت ازاي تدخل كده
مراد جابها من شعرها .... تعالي يا حيوانة يا سافلة
سلوى.... سيب بنتي يا حيوان
مراد... مش هسيبها و اهدها ومشي
سلوى... الو يا ماجد شوف ابنك عمل اي في بنتي و حكتله كل حاجة
ماجد ... طب انا هكلمه اعرف عمل كده ليه و جبلك بنتك
سلوى... تمام
مراد اخد مروة و وداها المخزن
مراد... اتفضلي قولي هي فين
مروة... هي مين
مراد... انتي هتستهبلي يا بت
مروة... احترم نفسك
مراد وراح جابها من شعرها... يا بت انا حفظك يا بت و عارف انك عملتيها انطقي ودتيها فين
مروة.. قولتلك ميت مرا مش هتاخدك مني و مشهقولك مكانها
مراد... طب تعالي بقى اخلي ستات الحجز يعرفو مكانها و انتي طبعا عارفة الستات في الحجز عملين ازاي مش هخليهم يسيبو فيكي حته سليمة
مروة ... انا بنت عمتك ازاي تعمل فيا كده
مراد.. انطقى
في اللحظة دي اتصل موبايل مراد
مراد... الو يا بابا
ماجد...ايه الي انت عملته في مروة ده
مراد بزعيق .... انت مش عارف بنت اختك بتعمل اي دي مجنونة و حكاله كل حاجة
ماجد.. انا هحاول اعرفلك مكانها و قفل
و كل ده والحراس مسكين مروة الي عمالة تصوت
تليفون مراد رن تاني
سليم... لقيت مكانها
مراد... فين فين
سليم... تخيل فين حطها في بيتو الاهبل
مراد... تمام سلام
مراد... انا همشي دلوقتي و اوعو تغفلو عنيكو عنها لحظة و خليكو مسكنها و انتي انا رجعلك تاني
مراد ركب عربيته و راح حري على بيت عمرو
و سليم كان مستنين
مراد... هندخل ازاي ده الحراس كتير
سليم.. جبت معايا قوة
دخلو و القوة دخلت وراهم لاكنفجأة عمرو ظهر قدامهم
عمرو... هاهاهاها فكرني مش عارف انك هتعرف مكاني انا اعرف عنك كل صغيرة و كبيرة يا حضرت الظابط و بعدين نور موجودة فوق اديني المستندات اسلك نور بدل ما اخلي رجالتي يتسلو عليها
مراد.... اي ده هي النسوان دلوقتي بقت بتدي اومر للرجالة
عمرو بعصبية.. اسكت خالص ولا اقولك هوريك دليل و طلع التليفون و عمل مكالمة و فجأة سمعو صوت صراخ بس مش صوت نور لا لا ده صوت مليكا
سليم..مليكا انت مالك بيها يا حيوان
عمرو... تؤتؤ بلاش لاحسن انا مش بعاتب لناس تانية مش ليا لواحدي ضربت عصفورين بحجرة زي ما بيقولو
مراد..مين وراك
عمرو... حد عزيز عليك اوي و همسله في ودنه الزعيم
مراد.. حسابكو تقل انتو الاتنين و لازم تتحاسبو شايف الرجالة الي حواليك اديهم امر
عمرو.. امسكو مراد مبترودش ليه قولت امسكو
مراد.. انا اه ظابط و ناجح و ليا ألاعيبي
فلاش باااك
سليم ... في اي حاسس انك وراك حاجة كبيرة
مراد .. هتشوف
سليم ... طب قول
مراد.. الرجالة الي عند عمرو الشناوي بقو رجالتي خلاص
سليم .. عملتها ازي
مراد... ادتهم الامان و عدتهم انو لو ساعدوني هخليهم يخرجوا برا القضية
سليم... و انت هتعمل كده
مراد... انا بوعد و بوفي و وعد الحر دين عليه
سليم ... ثانية انت ازاي خليت رجالتك حوالين عمرو و انت لسا عارف من نور النهاردة
مراد.. انت فاكرني اهبل سألت و عرفت عنها كتير و كنت مستيها تقولي بس حوار كتب الكتاب ده انا قولته عشان كن عايزاها تقولي و اصلا عمرو ده عليه كام قضية ده غير القضايا الي مخفية بس عايزك تجبهالي
باااااك
مراد... شوفت بقى انك لسة بيبي صغنن
عمرو... اه يا كلب
و فجأة رجالة مراد كلهم مسكوه و الرجالة الي فوق نزلو مليكا بأتثناء الي كانو فوق كانو تبع عمرو بس خافو و نزلو
مليكا نزلت جريت على سليم و حضنتو
مليكا.. واخشتني اوي انا كنت هايفة تسيبني واخشتني اوي انا بحبك اوي اوي
سليم.. و انا كمان بحبك اوي اوي
مليكا... ماما ماما زمانها قلقانه عليا من ساعت من الناس دول جم كانو شكلهم مخيف اوي و نور و نور فين عايزا اشوفها
سليم .. اهدي اهدي انا كلمت مامتك قولتلها عشان متقلقش و احنا كنا مراقبينهم و عرفين انهم هيجو بس مردناش نقول عشان هايفين عليكي
مليكا... مش مهم انا مش مهم انا انت كويس
سليم ... متقلقيش انا تمام و بعدين تعالي ثانية اي بحبك اوي اوي دي
مليكا.. طب ما انت كمان ألاه
سليم..جيبك مسيري هجيبك هخالي الحراس معاكي يوصلوكي و هكلمك اطمنك على نور
مليكا بتعب ... ماشي
و رجع لمراد تاني
سليم... اي قال مكانها
مراد... اه
سليم.. فين اخلص
مراد... عندو ڤيلا في التجمع هي فيها
سليم ... طب يلا
عمرو.. اه نسيت اقول اني حاطط قنبلة فنور فممكن تعمل بوم في ظرف نص ساعة فا يتلحقها يا لا
مراد طلع بجري هو و سليم للعربية و ركبو و مراد سايق بأقصى سرعة
عند نور الغلبانه
نور... يماما يماما حد يفتحلي ونبي حد يفتحلي انا بخاف من الضلمة يا مراد يا ماما يمراد تعالى خدني اي ده الصوت ده عاااا ده صوت قنبلة عااا فاضل عليها تلت ساعة يرب انقذني يا رب انقذني انت العالم بحالي يا رب
عند مراد سايق بأقصى سرعة و وصل و كان ظابط الساعة على نص ساعة و قل منها عشر دقايق
و دخلو و اقعدو يضربو في الخراس و محسوش بالوقت لان الحراس كانو كتير و فجأة سمعو صوت بوووم
يتبع الفصل الثاني عشر اضغط هنا