Ads by Google X

رواية حب النور الفصل الثالث عشر 13 - مريم حسن

الصفحة الرئيسية

رواية حب النور البارت الثالث عشر 13 بقلم مريم حسن

رواية حب النور الفصل الثالث عشر 13

مروة بتعب .. هوفييين خليه يجي بقالي عشر ايام محبوسة هنا 
الحارس.. اسكتي بقى صدعتيني
مروة.. كلمه بقى
الحارس.. هكلمه صدعتيني
الحارس.. الو يا مراد بيه 
مراد.. اي في اي
الحارس .. الهانم الي جبتها عمالة تصوت
مراد... انا جاي 
الحارس... تمم... وقفل
مراد...نور  انا هروح مشوار كده و اجي
نور... طب ممكن طلب يمراد
مراد... قولي يا روح مراد
نور... عدي على مليكا لبسي عندها و انا محتاجة لبس
مراد.. من عيني و باس راسها و مشي
و كلم سليم
مراد... الو  يا سليم اسألي عملو اي في عمرو الشناوي
سليم... انا الي عملت فيه بلاوي
مراد بضحك ... عملت اي 
سليم... ده عليه شوية قضاية تجارة مخدرات و تجارة اعضاء و خطف و اغتصاب و حجات تانية كتير
مراد بدهشة... ينهار اسود 
سليم... انت فين كده
مراد...  رايح للبتاعة الي اسمها مروة
سليم... كفاية عليها كده و اديها لأمها 
مراد.. امها خواتت دماغي سلم بقى عشان قربت
سليم... ماشي
عند ماجد
سلوى... ابنك ودى بنتي فين انا معرفش مكان بنتي بقالي عشر ايام بتتي فيييين
ماجد... اهدي هجبهالك
سلوى... بقالك عشر ايام بتقولي كده انا هروح له احيب بنتي
ماجد... لا متروحيش و ألي بنتك عملتو مش قليل  فا متلوميش بقى
سلوى... يجبلي بنتي في حضني و هسيبلكو البلد و امشي 
ماجد...خلاص هقوله بقى 
.................................
عند مراد
مراد... عملة صداع ليه
مروة... خرجني من هنا 
مراد... بمزاجي
مروة بزعيق... هقتلهاك الكلبة الجربوعة الي انت بتحبها
مراد مسكها من شعرها 
مروة.. اه سيب شعري
مراد... اياكي تغلطي فيها او تجيبي سيرتها على لسانك مش هيحصلك كويس 
مروة.. طب طب سيبني اخرج
مراد... اها هخرجك بس عشان خاطر عمتي 
و مشي
مراد... الو يا مليكا 
مليكا.. الو يا مراد
مراد.. حضريلي شنطة هدوم نور
مليكا... حاضر 
مراد.. نص ساعة و هبقى عندك 
مليكا... طب انا كده كده هاجي ممكن تاخدني معاك
مراد... تمام بس قولي لسليم
مليكا ... انت و صحبك يباي عليكو
مراد بضحك... هقولو
مليكا... حلووو اوي و انا هقول لنور على سوزي الي جت وهي مش موجودة 
مراد... انا اصلا معرفش حد اسمه سليم
مليكا... تمام سلام عشان هكلمه و قفلت 
و اتصلت على سليم
سليم... الو يا لوكا ازيك
مليكا... الحمدلله الو يا سولي عامل اي انت فين كده
سليم... الحمدلله انا في الاسم 
مليكا... يا ساتر طب سولي يا سولي ممكن طلب
سليم... اتفضلي 
مليكا... مراد جاي ياخد هدوم لنور ممكن اروح معاه لنور يعني و ومده وبعدين مراد اخويا  ونبي ونبي بقالي يوم بحاله مشوفتهاش عشان خطري ونب ونبي 
سليم... اي مسورة اتفتحت عليا ماشي يا ستي ماشي بس خالي بالك من نفسك
مليكا... حاضر يحبيبي
سليم... يا اي
مليكا... كفاية عليك كده انت اخدت عليا زيادة عن اللزوم و انت شخص غريب عليا
سليم... غريب اي انا جوزك افهمي بقى
مليكا... انت راجل غريب طول ما انا عايشة مع مامتي حبيبتي ألي هفضل قاعده معاها علطول
سليم... تفضلي مع مين علطول انت و مامتك هاتيجو تعيشو معايا 
مليكا... هفكر بص بصدمش وقتو سلام عشان بحضر شنطة نور و مراد صحبك ده عصبي اوفر
سليم... ماشي يا ستي سلام 
__________
الزعيم : اخبارهم اي 
سامح.. لحد دلوقتي الي عرفتو ان عمرو اخد حجات كتير تديه اعدام و مروة بنت عمه مشاها و هو لسة مع نور في المستشفى و سليم لسة عايش في بيته و مراتو عايشة مع امها لحد الفرح
الزعيم: هو عرف ان عمرو تبعي
سامح... للاسف عارف
الزعيم بزعيق... يعني اييييه انتو هبل ازاي تخليه يعرف
سامح... عمرو اعترف عليك 
الزعيم.... دهل حد يقتلي الزفت عمرو ده 
سامح... حاضر يا زعيم
____________________
عند مراد اخد مليكا وراح لنور 
مليكا... نور حبيبتي واحشتيني اوي اوي اوي
نور... و انتي كمان مجتيش امبارح ليه
مليكا... الشديد الاوي
نور بضحك... ليه طيب
مليكا... بصي يا ستي انا خلصت شغل متأخر ده طبعًا بسبب مديري الجميل
مراد.. يا جماعة حب الناس ده حاجة تحفة
نور.. كملي 
مليكا.. انا خلصت شغل على الساعة تسعة وكنت هخلي الشرطة تجيبني لغاية المستشفى ما هي الشرطة في هدة الشعب راح سليم الكلب ده مرداش يجيبني وقالي روحي
نور بتبرق
مليكا... بتبرقي كده ليه اوعي يكون ألي في بالي
نور بتحرك راسها بمعنى اه
مليكا... هتموتي قريب يا لوزا و انتي لسة ملقتيش شب حليوه تتجوزيه و لقت حد بيمسكها من قفاها
سليم... جرا اي يا لوزا و بعدين انا يتقالي سليم الكلب و تيجي تقولي لسة متحوزتش واد حليوة ايه يا بت انا مش مالي عينك
مليكا... يباشا انا اسفة مكنش قصدي ولله 
مراد... اي بقى انتو مكفكوش ان الامن طردكو اول امبارح ايييه
نور... حد يروح يجبلي مانجة 
مراد... نعااام احنا في الشتا
نور... يجماعة انا بني ادم مريض لاز تعتنو بيا
مراد... من عيني 
مليكا... هقول تامي اللهم لا اعتراض يا رب ليه
سليم.. اسكتي بقى 
نور...مليكا تعالي
مليكا... ليه في اي
نور.. ساعديني عايزة ادخل الحمام
مليكا.. ما تخلي مراد يدخلك
نور اتكسفت.... يلا مليكا اخلصي
مراد بخبث ... خلاص يمليكا متتعبيش نفسك
نور.. مليكااا
مليكا.. خلاص خلاص انا قايمة
و دخلت تساعدها
سليم.. ها هتخرج انتى من هنا
مراد... الدكتور قال اسبوعين كده و تخرج 
سليم... ايوا اخلصو عايز اعمل فرحي
مراد... انا عمتا مش هعمل فرح و فجأة نور خرجت من الحمام
نور... مين دا يعنيا الي مش هيعمل فرح 
مراد... امي
نور.. ايوا كده 
مراد برق فجأة 
نور ... واتس رونج ناي لڤ
مراد... انتي خارجة من غير الطرحة 
نور وحطت اي ها على شعرها... ياهوي نسيت و دخلت تاني
سليم... ولله انتو مجانين
تليفون سليم رن 
سليم ... الو سيادة  اللواء
اللواء محمد ... تعالى انت والافندي التاني ده بقالو متير مقصر في شغلو و احنا محتاجينو ضروري
سليم... تمام يفندم احنا جاييين
و قفل
سليم.. اللواء هيعمل منك بطاطس محمرة لازم نروخله دلوقتي
مراد... يا ربي انا قاعد مع نور عشان تعبانة
سليم... هي معاها مليكا والحرس واقف على الباب 
مراد...تمام 
نور...في اي
مراد... لازم نمشي عشان الشغل
نور... تمام خالي بالك من نفسك
مراد... واتتي كمان يقلبي
سليم... مش هتقوليلي خالي بالك من نفسك
مليكا... خالي بالك من نفسك يا احلا سولي في الدينا 
و موبايلها رن 
مليكا... الو يا زيزو
سليم... زيزو تاني
مليكا... يا معتز مش هينفع اجي 
معتز... اجيلك انا ابركلك على الجوازة يبنت خالتي 
مليكا... ولله يا معتز هي جت بسرعة 
معتز... طب انا هجيلك
مليكا... لا متجيش
معتز... لا هاجي سلام 
سليم... الزفت ده عايز اي 
مليكا بتوتر ... عايز يجي يباركلي 
سليم...مش هيدخل 
مليكا..انا اصلا مش عايزاه يجي من ساعة ما متبنا الكتاب و هو مش مظبوط
سليم... شوفتي ابتدينا امسحي رقمه من عندك
مليكا... حاضر
سليم... و هقول للحراس ميدخلوش حد غير الدكتورة او الممرضة 
مراد.. كده كده كنت هقول رغم اني مشوفتش معتز ده بس مبين ليش من زور
نور... براحة يجماعة ده طيوب خالص
مراد بحده ... اسكتي انتي خالص مسمعش صوتك
نور والدموع اتملت في عينها و الكل لاحظ... حاضر
مراد.. اخرج برا انت و مليكا و خرجوا
مراد... متعيطيش خلاص مكنش قصدي
نور بعياط... انا كنت بهزر ولله 
مراد خادها في حضنه.. هزري زي ما انتي عايزة بس متجبيش اسم راجل على لسانك و لا حتى تتكلمي عليه
نور... حاضر هو انا ممكن اطلب منك طلب
مراد... قولي يا حبيبتي 
نور... ممكن تعرفلي بابا عامل اي كويس
مراد.. بعد الي عمله فيكي ولله انتي قلبك طيب حاضر هشوفلك
نور باسته في خده و حضنته...شكرًا شكرًا يا مارو يا حبيبي حاجة كمان بقى
مراد... اي تانيييي
نور... انا تعبت من المستشفى عايزة اخرج 
مراد... لا الدكتور قال بعد اسبوعين
نور... ونبى انا تعبت
مراد... هشوف و لو ينفع هتيجي عندي البيت و هجبلك ممرضة
نور.. شكرًا شكرًا 
مراد.. متشكرنيش انا جوزك علفكرة
نور... سوري انت لسة خطيبي لحد اما  انا نعمل فرح
مراد.. ماشي يستي براحتك انا همشي بقىخودي الدوا و متوتديش تناهد مع الممرضة عشان الحقنة 
نور..يووووه حاضر
مراد... و متخليش خد يدخل ألا الممرضين و الدكتورة و انا هقول كده للحراس
نور.. حاضر
مراد.. سلام 
نور... سلام
عند مراد راح اللواء
سامر.. ازيك يا مراد
مراد... كويس 
مالك... ايه يا عم الحواز اخدك مننها مبقناش نتقابل
كريم... مهو البيه التاني كمان اتجوز
مالك و سامر... ياخينيين
سليم... يعم بقى ده كان كتب كتاب في المستشفى اصلا
مالك... مهو دي اخرتك يا معلم مبروك ليكو
بعد بقى مباركات وهزار كتشي كتشير نبتدي تدهل في الجد
في الاجتماع 
الواء محمد ... الزعيم ثفقاته كترت  و بقى محدش عارف يسيتر عليه في الدخليه و حضراتكو عمالييين تتمرقعوا
مراد.. انا اسف يفندم 
اللواء.. مش وقتو طبعًا كلمو عرفين ان الزعيم ليه تواصل مع عمرو الشناوي عمرو الشناوي اخد حكم اعدام و احنا محتاحين نحقق معاه
سليم... هو محتاج حماية اميد هيدخلع حد جوا يعمله حاجة
اللواء.. احنا للاسف لازم ناخد احطياتنا  بالاخص على مراد
مراد.. انا ليه يا فندم
اللواء.. الزعيم حطك في دماغه من ساعة ما ولعتله في المخازن بتاعته و دخلت الي بيخبي عليه السجن ده حاجات مش قليله بالنسباله و مل واحد فيكو يخلي بالو من عيلو كويس محدش فيكو يخرج حد لان الخطر زاد  و  من مصادرنا عرفنا ان الزعيم هيعمل اكبر عملية ليه بعد شهر بالظبط و لازم كلكو تكونو موجودين وعايزكو تعنلو بردو تحريات عن الشحنة دي
كلهم... تمام يا فندم
اللواء... تقدرو تتفضلو 
كلو خرج برا 
سليم.. انا هحط حراسة على بيتي
كريم.. و انا طبعا عشان ابني و مراتي
مالك.. انا عايش لواحدي
سامر.. و انا 
مراد.. طب يلا بينا بقى عشان شكل الموضوع جد جدًا 
كل واحد مشي
و سليم و مراد راحوه مع بعض
سليم.. انا هجيب مليكا و امها عندي البيت
مراد.. انا كمان هاخد نور عندي هخرجها من المستشفى  انا مش هعمل فرح
سليم.. وانا كمان كنت هقولك كده 
و راحو على المستشفى 
مراد.. ازيكو عملين اي
مليكا.. ششششش انا مصدقت نامت راسها كانت مصدعة اوي
مراد... و مكلمتنيش ليه اجي
مليكا.. اتصلت محدش رد. 
و مراد راح يصحيها
مراد.. نور يلا يا نور هنمشي
نور وفاقت.. خاضر هقوم البس شوف ينفع افك الحبس ولا لا 
مراد.. حاضر هروح اشوف 
سليم.. طب يلا يا مليكا احنا
مليكا.. يلا 
و مشيوا..
سليم.. مليكا مش هينفع نعمل فرح
مليكا.. ليه بقى
سليم... في خطر على خياتك انتي. و نور و انا هخدك انتي و مامتك عندي عشان دلوقتي مينفعش حد يقعد لوحده
مليكا... تمام 
سليم.. متدايقيش انا خايف عليكي 
مليكا.. عادي ولا يهمك
عند مراد
مراد... مبروك يستي الدكتورة قالت الجبس مبقاش ليه لازمة كان هيفضل شوية بس الدكتورة لقت ان رجليكي و درااعك خفو
نور.. بجد الله 
الدكتورة دخلت.. يلا عشان نفك الجبس
نور.. تمام
و فكو الجبس
الدكتور.. جربي قومي امشي
نور قامت الدكتورة.. ها
نور.. تمام بس هي وجعاني شوية
الدكتور... ده اسر الجبس بس و هرجت
نور.. ممكن كرسي عشان توديني للعربية يمراد
مراد.. وليه كرسي طب ما انا اشيلك و شالها و خرج بيها
نور..مراد نزلتي نزلني الناس بتبص علينا
مراد.. اي واحد شايل مراته عادي
نور.. الحمدلله وصلنا للعربية
عند سليم في بيته
سليم.. بصي يا ماما دي اوضتك
سميرة... ماشاءالله و ليه تعبت نفسك يابني
سليم..  يا امي اذا كنا متعبناش نفسنا عشانك هنتعب عشان مين
مليكا.. اي ده اي ده انا بدأت اغير
سليم... ده مامتي حبيبتي 
مليكا.. طب هاتي حضن يا مامتي 
سليم.. بقى كده و شالها 
مليكا... عااا
سليم.. معلش يا امي احنا هنطلع اوضتنا 
سميرة.. عادي ولا يهمك
————————-
عند مراد
نور.. اي ده انت مش رايح بيتكو
مراد... لا انا اصلا مش عايش هناك انا قولت اجيبك هنا عشان عمتي كانت موجودة و اهو منها تشوفيها لاكن انا اصلا عايش لواحدي
نور.. و هان عليك ابوك تسيبو لواحدو
مراد.. هو اصلا بيسأل عني ده هو بس اداني الشركة و قعد في البيت و حتى و امي عايشة كان كل همه الشغل مكنش يعرف معنى السؤال عن اهل بيته
نور.. براحتك
و دخلو بيت مراد 
نور... واوووو
مراد.. انبهرتي
نور.. حلو اوي و شكله جميل
مراد... طب تعالي اوريكي الاوضة
و طلعو فوق 
نور.. الله جميلة اوي
مراد....طب ادخلي غيري بقى
نور راحت تفتح الدولاب
نور بشهقة.. اي ده 
مراد بخبث... لبسك
نور.. ده حاجات باينة اوي لا لا انا لايمكن البس الحاجت دي
مراد.. نور ده عندها و اخترلها  خاجة تلبسها
نور... ده مفتوح اوي
مراد.. نور ادهلي البسي متعصبنيش
نور.. حاضر
و دخلت تلبس و طلعت 
مراد.. اي القمر ده يخواتي
نور.. بس بقى
مراد.. ما تيجي
نور.. لا بعدين بعدين
مراد.. بعدين اي يلا
و شالها على السرير واصبحت زوجته قولا و فعلًا 
عند سليم بقى كده كفاية على مراد 😂😅
نايمن على السرير و مليكا نايمة في حضن سليم
مليكا.. سليم هسألك سؤال 
سليم.. قولي يا ملوكتي
مليكا.. انت نفسك في اطفال
سليم... اكيد طبعًا بس منك انتى عايز اي حاجة حلوة تكون منك انتي  و بعدين احنا مالنا بقى بالاطفال انتي زهقتي مني
مليكا..لا عادي يعني
سليم... طب بقولك و قبلها في فمها
مليكا.... ايه الي انت عملتو ده
سليم... ايه يعني
مليكا... ابعد بقى كده و قامت تجري
سليم... بت تعالي هنا
مليكا.. لا و طلعت لسانها
سليم.. بت بقولك تعالى
مليكا...جريت دخلت الحمام
سليم... بقى بتهربي مني ماشي
بعد شوية
مليكا من جوه.. يا ربي طب انا مش سمعه صوته و جت تخرج و ببتسحب
مليكا.. اوف الحمدلله مش موجود عااا ولقت حد بيمسكها من ضهرها 
سليم... نيهاهاها 
سليم ماسكها و هي عمالها تضرب فيه لغايت ما وقعه على السرير
سليم... عنيكي حلوة اوي
مليكا... شكرًا 
و قبلها في فمها (و حاجات تانية كتير ملناش دعوة😂)
باااااااس كفاية كده انا طولت البارت يا رب يعجبكو لسة فيه مفجأت كتير اوي اوي بس عمري ما اروح اقول لحد🤫😂
يتبع الفصل 14 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent