Ads by Google X

رواية حب النور الفصل الثامن والتاسع - مريم حسن

الصفحة الرئيسية

رواية حب النور البارت الثامن والبارت التاسع بقلم مريم حسن

رواية حب النور الفصل الثامن 

بعد ايام
في صباح يوم جديد على ابطالنا تستيقظ بطلتنا نور
نور: يلا يا مليكا هنتأخر
مليكا: هو احنا لازم نروح الشغل اوي 
نور: المدير لو عرف ان احنا تأخرنا هيعمل مننا بطاطس محمرة
مليكا : متقولي للكبرا الشكرة المدير يدينا أجازة اصلي مش عايزة اشوف الواد التلم ده
نور : اتلمي و يلا عشان نلحق الموصلات 
مليكا : اتفضلي انزلي يلا 
و نزلو من باب العمارة 
نور و مليكا بصدمة : اي دااااااه
نور .. هوا مراد و سليم جم ياكلونا هما عامليين كده ليه 
مليكا ... اسكتي اسكتي جاي علينا 
مراد ... نور 
سليم ... مليكا 
مليكا .. هو في اي
سليم.... جايين نوصل الهوانم لشغلهم 
مليكا ... شوفتي كنت بقولك اي من شوية قولتلك انو خدوم و حسه الفكاهي عالي قولتي انو تلم
نور .... انا 
مليكا .. ايوا انت 
سليم و بيعدل لياقة قميصه... اي يجماعة متتخنقوش عليا كده يعني
نور ... يعم اتلهي بقى هو حد طايق يبص في سحنتك 
سليم... حاسس أني اتهزت سيكا
مراد ... حاسس مش متأكد
نور ... مراد 
مراد ... عيون مراد 
نور ... يلا عشان هتأخر و قولتلك مليون مرا ان المدير هيرشك ف زمارة رقبتنا
مراد ... لينا كلام تاني في العربية
و كان هناك اعين تراقبهم
سامح : يباشا راحو اخدوهم 
الزعيم : ماشي انتهز اكبر فرصة و خوفو 
سامح : حاضر يباشا 

في الشركة 
مراد : نور تعالي المكتب عايزك 
نور : حاضر يا مستر مراد 
و دخلو المكتب 
مراد : عايزك تشتغلي معايا في المكتب
نور : ليه يا مستر مراد
مراد قوب منها بخبث .. اي بقى مستر مراد دي 
نور بكسوف ... احنا في الشركة
مراد ... شركة شركة المهم بقى عايزك جمبي
نور ... هو انا المفروض محامية صح
مراد .. اها 
نور .. المفروض اقعد في الشئون القانونية صح
مراد ... لا
نور ... لا ليه
مراد .. عايزة تبقى جمبي
نور ... لازم لازم
مراد بضحك .. ايوا ايوا 
نور ...طب انا هروح اجيب حاجة 
مراد .. رايحة فين
نور.. .رايحة اجيب اكل من تحت 
مراد ... استني اكلم ميار تجيب ( السكرتيرة)
نور ... انا عايزة اروح اشوفها 
مراد ... براحتك 
سليم دخل 
سليم ... انا جيييييت
مراد ... اسكت هتفضحنا اي 
سليم .. يرديكي يا عسل انتي 
مراد ... يا اي
سليم بتورتر ... يا عسسل
مراد ... برا حياتي 
سليم ... شكرًا يسطا 
مراد ... يسطا 
نور... انا هروح انا عشان هايجيلي شلل
سليم بيعمل زي محمد هنيدي ... روحي روحي
نور خرجت
سليم ... هاتقولها امتى
مراد ... مش عارف انا خايف عليها 
سليم ... شكله مش ناوي على خير بعد ما اتخرظا على الشحنة 
مراد ... هو هددني بيها كذا مرا مش عارف انا لازم امشي معاها حرس و هحط حرش تحت بيت مليكا 
سليم ... وانا كمان هعمل كده لمليكا
مراد بخبث ... و ده ليه ده بقى 
سليم بتورتر ... عادي يعني يا مراد عادي
مراد ... مش عادي بس لو بتفكر فيها لازم تتغير 
سليم ... الي بيحب حد بيخبه بكل عيوبه
مراد ... اياك هل هتخبك و انت بتاع بنات لا 
سليم .. مش عارف بقى
عند نور 
مليكا ... رايحة فين يا نوري
نور ... هروح اجيب اكل جعانة اوي 
مليكا .. هاتيلي معاكي عشان انا كمان جعانة
نور .. ماشي
نور راحت تركب الاسانسير و هي في وقف
نور ...اي ده بقى اي ده يا ماما نور بدء نفسها يضيق و بتعيط يا جماعة حد يلحقني ونبي و قاعدت في ركن الاسانسير يا مراد مرااااد مراد الحقني يا مراد 
مليكا . اخ نسيت اقولها تجيب حاجة اشربها و رنت عليها
هي البت دي مبترودش ليه و اتصلت تاني و مردتش خلاص هنزلها و راحت عند الاسانسير يوووه هو انت عطلت مليكا فاحظة افتكرت نور و الفوبيا نووور 
اعمل اي طيب لا لا محصلهاش حاجة لا لا انا هروح لمراد
و جريت على المكتب و فتحت الباب
مليكا بعياط ... نور نور يا مراد 
مراد بخضة ... اهدي اي الي حصل 
مليكا...كانت نازلة تجيب اكل و راحت تجيب انا نسيت اقولها تجيبلي حاجة اشربها اتصلت عليها مرتين مردتش
روحت انزلها لقيت الاسانسير عطلان و هي عندها فوبيا من الاماكن المغلقة لما بتتحبس بيجلها ضيق تنفس
مراد بعد انا سمع مستناش لحظة و جري على الاسانسير 
مرااد ... انتو فين يا بهايم حد يجي يفتح الاسانسير 
ميار ... يا فندم هو واقف في الدور الي تحتينا 
مرااد نزل جري تحت ... حد يجيب حد يفتح الاسانسير بسرعة هما فين
ميار بتوتر ... يا فندم مفيش صيانة دلوقتي 
مراد ... يعني اي سليم تعالى نفتحه
سليم و مراد حاولو يشدو باب الاسانسير و فتحوه بعد صعوبة فتحوه لقو نور و اقعة في الارض مغمي عليها 
مراد ... نور نور حد يجيب ازازة مياه بسرعة و جابي ازازة مياه وفوقها 
نور بعياط... هيحبسي تاني و هيضربني هيحبسني
مراد خدها في حضنه ... بس بس اهدي متخفيش ده انا  انا اسف انا الي نزلتك انا اسف
مراد شالها تحت انظار الفرحة بحبه ليها و الحقد و الغيرة 
و دخل بيها المكتب حطها على الكنبة. ونامت في حضنه. و هو قام سابها تنام 
و اتبعتتله رسالة
'' خلي بالك المرا الجايا انا حظرتك المرا الجايا هتكون موت و انا ليا عيون كتير حواليك خالي بالك من نور حبيبتك لحسن تكون السبب في موتها زي الي قبلها "

رواية حب النور الفصل التاسع 9

مراد اتجنن من الرسالة الي اتبعتت بقى مش عارف يعمل اي بقو قريبين اوي منه 
مراد .. سليييييم
سليم : ايي سمراد في اي
مراد : الكلب ده بيهددني بيها تاني مش عارف اعمل اي بقو قريبيين اوي
سليم .. اهدى كده وتعالى هو قالك اي 
مراد وراله الرسالة
مراد .. بيقولي هعمل زي ما عملت في ليين انا خايف عليها اوي يسليك مسش عارف احميها 
سليم ... اهدى يصحبي انا بتكتكله 
مراد .. لازم اخلي حراسة مشددة عليها 
سليم .. مراد بعيدًا عن كل الي بيحصل انت خافي حجات كتير  عن نور و انت ادايقت اما قالتلك على موضوع عمرو 
مراد .. هاقولها النهاردة 
سليم .. ربنا يوفقك 
مراد ... مش ناوي تتهد بقى
سليم.. انا بقالي بتاع اسبوع ما بنزلش و مبخرجش  قاعدرفي البيت
مراد بخبث... شكلها عملتها معاك يا سولوم 😂
سليم بابتسامة و سرحان... بحبها اوي
مراد .... بتحب مين يا سليم
سليم ... انا انا مبحبش حد
مراد ... انت لسة قايل 
سليم ... انا يابني
مراد ..خلاص 
مليكا ... مستر مراد نور صحيت
مراد .. انا هدخلها بقى
و دخلها 
مراد ... نور حبيبتي 
نور .. انا كنت هموت 
مراد ..اوعي تقولي كده أبدًا 
مراد بتفكير ... انا عايزة اقول حاجة بس متتصدميش 
نور ... ايو
مراد ... انا كنت متجوز قبل كده و انا اصلا ظابط( خبتهالها ابنن اللظينة😂)
نور ... نعم انت بتهزر
مراد ... لا ينور انا كدبت عليكي انا اسف
نور بزعيق و عياط ... و مقولتليش ليه ها مقولتليش ليييييه لما جيت اقولك على عمرو سبتني و مشيت ها اسيبك و امشي ها ايىسيبك و امشي
مراد ... لا ونبي متسبنيش يا نور ارجوكي
نور ... انت انت و اغمى عليها ( بقولكو اي احنا نموت نور عشان اغمأتها كترت اوي 😂)
مراد .. نور اصحي ينور و جابلها مايا و فوقها
مراد.. نور انتي كويسة 
نور .. اه كويسة ممكن اروح
مراد ... طب يلا انا هسندك
نور ... لا شكرًا انا هقوم لوحدي 
مراد بحزن .. براحتك 
نور قامت وقفت داخت و مراد ساندها بسرعة 
مراد... قولتلك اسندك مسمعتيش كلامي
في اللحظة دي ميار خبطت 
مراد ... ادخل
ميار ... عمرو الشناوي برا
مراد بص لنور الي كانت خايفة و همسلها في ودنها .. متخافيش انا معاكي محدش يقدر يعملك حاجة
نور ... تمام
مراد ... دخليه
دخل عمل الي لقا نور ساندا اديها على مراد
عمرو ... نور حبيبتي بتعملي اي هنا
مراد بحدة... نور مش حبيبتك نور اتطلقت منك خلاص
اتفضل اطلع برا 
عمرو ... انت مالك يعم و مسك ايد نور يشدها
و فجأة 
يتبع الفصل العاشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent