رواية منقذي البارت الخامس عشر 15 بقلم مروة جلال
رواية منقذي الفصل الخامس عشر 15
مروة بصدمة : آسر انت مالك
آسر بتوهان : تعبان
ليقع آسر علي السرير
مروة بخوف : آسر اسر فوق ايه ده انت سخن
لتعدله مروة علي السرير
وتحضر كمدات وتقوم بوضعها عليه
آسر بكلمات غير مفهومة: ليه كده يا مروة انا عملت فيكي ايه
مروة بحزن: اهدي بس انت تعبان أرتاح وكل حاجة هتبقي تمام
وظلت مروة بجانبه هكذا حتي غفت بجانبه
في الصباح
آسر : كح كح انا فين
مروة وهي تفيق: مين فين
آسر بضحك: لا نامي تاني احسن
ليردف مرة أخرى بجدية : انا ايه اللي جابني هنا
مروة : رجليك
آسر : لا والله
مروة : آه والله هكدب ليه وكنت تعبان بقي وكده
آسر : تعبان
مروة : لا تعبان يعني مريض مش اللي هو الحيوان
آسر : ما انا عارف تعبان مالي يعني
مروة بنعاس: كنت سخن خالص
آسر : تمام
مروة : هو ايه اللي تمام بقولك كنت سخن وانا قعدت جنبك وكده
آسر : يعني اعمل ايه
مروة : قولي شكرا اي حاجة يعني
آسر : انتي هتذليني علي العموم شكرا يا ستي
مروة وهي تضع يدها علي وجهه: بقيت كويس اهو قوم بقي
آسر : أقوم ليه
مروة : علشان انام
آسر بمكر : طب متنامي هو حد ماسكك
مروة :بس تعرف
آسر باستغراب:ايه
مروة : السرير ده وحش اوي
آسر : عاجبني وبعدين انا هنام تصبحي علي خير
مروة بغضب: يا عم قوم بقي الله يكرمك
آسر : يا بنتي ده بيتي
مروة : ودي اوضتي
آسر : اللي هي في بيتي صح
مروة بنعاس : انت هترغي كتير انا عارفة بس انت المفروض
آسر بمقاطعة: نامي يلا
مروة وهي تجلس علي السرير : قوم بقي
آسر : يا بنتي انا زي جوزك
مروة : آسر انا كنت عاوزة اتكلم معاك
آسر : اتكلمي
مروة : انت مش راضي تصدقني ليه
آسر بضيق: علشان
مروة بحزن : علشان ايه انت عارف اني بحبك
آسر : وافقتي تتجوزيه ليه
مروة ؛ هددني بيك
آسر : وانتي صدقتي عادي
مروة : اهو اللي حصل
آسر وهو يحضنها : انا آسف
مروة باستغراب: انت كويس
آسر : انا آسف بس انا كنت متضايق اوي من فكرة انو كان ممكن يتجوزك
مروة بابتسامة : خلاص يا سطاا صافي يا لبن
آسر: عارفة يا مروة انتي قطاعة ارزاق اقسم بالله ده انا كنت لسة هقولك كلام رومانسي
مروة : يا عم انا عندي حياء قوم بقي
آسر : نامي جنبي
مروة : لا يفتح الله
ليشدها آسر بجانبه وهو يحتضنها : نامي بقي
مروة بخجل: خلاص مش عاوزة انام
آسر : مش هعمل حاجة بس انا عاوزك جنبي
مروة بخجل : خلاص نمت اهو تصبح علي خير
آسر بابتسامة: وانتي من اهل الخير
ولأول مرة بعد مده طويلة ينام الاثنان براحة
في الجامعة
هدي : يعني ينفع اللي عمله ده الواد اتخرشم خالص
هنا : احسن الواد ده مستفز اصلا
هدي : ايوة بس مش كده يا هنا يعني
هنا : شكله بيغير هيييييح
هدي بخجل:أكيد لا يعني
هنا : بقولك ايه يا هدي انا سنجل بائس يائس من الحياة ما تشوفيلي صاحبه
هدي بضحك : مش لما اشوفه هو الأول
هنا : هتشوفيه وهو بقي عقيد ومز كده بقي وعنده بت عسل
هدي : بس عمر
هنا: طب جاوبيني بصراحه مش حاسة ناحيته بحاجة
لتردف مرة أخرى: هاا ردي
هدي : حاسة اني بخون عمر
هنا : لا بقولك ايه انتي تقطعي علاقتك بيا شغل التعقيد ده انا ماليش فيه
هدي بضحك : استني بس خدي
في قسم الشرطة
اللواء: فيه مهمه هكلفك بيها يا أدهم
أدهم: انا تحت أمرك يا فندم
اللواء: بس المهمة صعبه وانت لسة عندك بنت صغيرة
أدهم : سيبها علي الله ساعدتك
اللواء: انا كلفتك يا أدهم بالقبض علي عصابة كبيرة متورطة في تهريب المخدرات
أدهم : طب وايه المعلومات يافندم
اللواء : العصابة دي موجودة في دمياط بيديرها واحد اسمه محمود السيد الشهير بسنجه ومجموعه من الرجالة
أدهم : طب وليه ساعدتك ما قبضناش عليهم لحد دلوقتي
اللواء: علشان احنا لحد الان ما مسكناش عليهم اي دليل
أدهم : والمطلوب مني
اللواء : هتتخفي وسطهم وتبقي واحد منهم لكن فيه حاجة
أدهم : ايه هي سعادتك
اللواء: أن أدهم العقيد يموت لحد ما المهمة تتم
أدهم بصدمة: ايه سعادتك ؟!
يتبع .. الفصل السادس عشر اضغط هنا