Ads by Google X

رواية صفقة ثم عشق الفصل التاسع عشر والعشرون

الصفحة الرئيسية

رواية صفقة ثم عشق التاسع عشر والفصل العشرون بقلم مريم جلال

رواية صفقة ثم عشق كاملة

رواية صفقة ثم عشق الفصل التاسع عشر 19

عشق بصراخ:اللحقني يا زين ااااه
زين بفزع:ف ايه يا عشق انتي فين مكنش سامع حاجه غير صوت صراخ عشق لكن سمع حد بيقول محدش هيحوشك من اديا ولا جوزك دة زين عرف ان دة صوت اخوها قفل السكه
مروان:ف ايه
زين بسرعه:مروان بسرعه لازم اللحق عشق من ايد اخوها وطلع يجري ومروان طلع يجري وراه وركبو العربيه ويعتبر كان زين بيطير بالعربيه
عند عشق
عشق بصراخ:اااااه سبني
ياسين:ابدا لازم اديكي علقه زي زمان متنسيهاش
عشق:اااه زيييين اااه
والباب خبط ولكن ياسين مش مبطل برضو ضرب فيها وام عشق طلعت تجري فتحت:اللحقني يا ابني اللحق عشق
دخل زين ومروان لقو ياسين بيضربها ومخلعها الحجاب وبيشد شعرها جامد مروان غض بصره وأخد ياسين ونزل فيه ضرب وزين طلع يجري علي عشق:انتي كويسه
عشق بتهز راسها بالنفي وبتعيط زين اخد الحجاب ولفو علي راسها اي كلام المهم يغطي شعرها وراح لياسين أخدو من مروان وكمل ضرب عليه
زين:وربنا لقتلك عشان مديت ايدك عليها ونزل فيه ضرب لحد ما اغمي عليه
ابو عشق:خدها واطلع بره
زين اخد عشق وركب العربيه ومروان كمان مشي
روح زين وعشق البيت ودخلو وزين زق عشق جوه وقعت علي الارض وقرب منها
زين بغضب:انا مش قولت مغيش مرواح هناك
عشق بخوف:كنت عايزة اشوف ماما
زين بصراخ:وانا قولت لاء مفيش مرواح فاكرة ولا لاء اطلعي يا عشق عشان مش طايق اشوف وشك
قامت عشق بصعوبه بسبب وجع مكان الضرب راح زين شالها وطلع دخلها الحمام
زين بغضب:خدي شاور يهدي جسمك جاب كريم رماه علي السرير الكريم اهو ابقي ادهني وطلع قفل الباب وراه جامد ونزل دخل مكتبه الي ف البيت
عند عشق قعدت ف البانيو تهدي الجروح وكانت بتعيط بس مش من وجع الجروح لاء عشان زين زعلان منها وهي ندمانه انها عصت اوامره خلصت الحمام وطلعت حاولت تحط كريم علي الجروح مقدرتش عشان بتوجعها ف قعدت علي السرير تعيط
عند زين قاعد هيطق من عشق لانها مسمعتش الكلام وف نفس الوقت قلقان عليها ف طلع عشان يشوفها لقاها قاعدة علي السرير تعيط قلبه وجعه لكن لسه مدايق منها
عشق ببكاء:زين
زين بغضب:اخرسي مش عايز اسمع صوتك فاهمه غير هدومه وكان هينام لقي الكريم زي ما هو ف غضب تاني
زين بغضب:هو عدم سمعان كلام وخلاص ايه متقدريش تعيشي من غير عند انا مش قولتلك تحطي الزفت علي الجروح الي ف جسمك
عشق ببكاء:والله مش عدم سمعان كلام لكن مش قادرة احط الجروح وجعاني
زين اتنهد ومسك الكريم هو حطلها الكريم وهي كانت بتعيط من الوجع ومن الزعل
زين:الجروح وجعاكي
عشق ببكاء:لاء
زين:امال بتعيطي ليه
عشق ببكاء أكثر:عشان انت زعلان مني ومش طايق تشوف وشي
زين ايوة مدايق منها لكن ندم علي الكلمه دي
عشق أكملت:زين أنا أسفه والله كنت عايزة اروح لماما والله مكنتش أعرف ان دة هيحصل أخر مرة والله مش هعمل كدة تاني انا أسفه بس متزعلش مني
زين مقدرش يفضل زعلان منها أكتر من كدة راح حضنها جامد وهي اتعلقت فيه وعيطت أكتر و أكتر
زين:هششش خلاص مش زعلان منك خلاص إهدي
عشق ببكاء:إحلف
زين بضحك:طفله والله يا بنتي ما زعلان منك خلاص وبطلي عياط عشان بتوجعيني بعياطك
عشق مسحت دموعها بسرعه:خلاص أهو مش هيعيط
زين:شاطرة عارفه يا عشق لما رنيتي عليا وانتي بتستغيثي بيا عارفه حسيت روحي بتتسحب مني والله ولما روحت لقيتك بتضربي كده نار جهنم كانت جوايه من غضبي
عشق:انا أسفه
زين:خلاص ننسا بقا ويلا ننام
عشق نامت وزين نام هو كمان
عند مروان
قاعد يفكر ف عشق
مروان ف نفسه:انا حاسس بحاجه غريبه ناحيه عشق بس مش حب حاجه غريبه هموت واعرفها اوفف بقي انا هنام عشان الهبل الي بفكر فيه عشان بكرة خطوبتي انا وسلمتي
استيقظو زين وعشق ف الصباح
زين:يلا عشان انهاردة خطوبه مروان وسلمي
عشق:يالهوي انا نسيت انا لازم اكون معاها يلا عشان نفطر ونخلص بسرعه
ونزلو فطرو وابو زين صحي ونزل يفطر معاهم وزين وصل عشق عند سلمي وراح هو الشركه
عند سلمي
سلمي:انا متوترة قوي يا عشق
عشق:أهدي عادي الموضوع دة يلا طيب نجهز الحاجات الي نقصاكي
عند زين
زين:ايه الي جابك يا مصيبه
مروان:ما انا قولت مش هروح للحلاق غير معاك اللغي كل حاجه ويلا
زين:حاضر يا أخويه يلا نجهز
وجه الليل وزين ومروان وصلو بيت سلمي وكانت ام سلمي هناك وابو زين هناك ومروان كان جايب المأذون
مروان:امال فين البنات
زين:مستعجل ليه إهدي
وطلعت عشق وسلمي من الاوضه وكانت سلمي غايه ف الجمال وعشق ايضا
مروان راحلها:ايه القمر دة
سلمي بخجل:اتلم
مروان:طب يلا المأذون مستني
عند زين
زين:انتي قمر أوي
عشق بخجل:زين اتلم احنا قدام الناس
زين:وايه يعني انتي مراتي
وبدأ كتب الكتاب وانتهي بقول المأذن بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما ف خير
واصوات الزغاريط علت ومروان راح حضن سلمي بسرعه جامد أوي
مروان بهمس:بحبك أوي أوي
سلمي:وانا بحبك أوي يا مروان
مروان مصدق سمع منها الكلمه دي وحضنها أكتر وكانت الناس بتسقف
وبدأت الناس تمشي ومروان طلب يطلع مع سلمي ومامت سلمي وافقت وراحت غيرت سلمي الفستان ولبست عادي وخرجت هي ومروان وعشق وزين وابو زين روحو
ابو زين:عروسه مروان بنت محترمه وغلبانه وجميله
زين:صحبت عشق
ابو زين:أخدتو احسن بنتين ف الدنيا والله
عشق اتكسفت
ابو زين:انا راجع اسكندريه بكره
عشق:ليه
ابو زين:حياتي كلها فيها يا بنتي مقدرش اسيبها واقعد هنا وهنزلكوا كل شويه ماشي
زين:الي يريحك يا بابا
ابو زين:ماشي تصبحو علي خير
ف مكان ما
صافي:دول فرحانين والدنيا زي الفل لكن مش هتفضل كتير حلوة كده
حازم بيبصلها بقرف وسكت

رواية صفقة ثم عشق الفصل العشرون 20

صحي زين الصبح لقي عشق مش جنبه ف لبس ونزل يشوفها لقاها قاعدة تعيط طلع يجري عليها
زين بقلق:مالك يا حببتي بتعيطي ليه
عشق ببكاء:بابا مشي وانا قاعدت اقولوا يقعد مرضيش
زين بصلها بضحك:تقومي تعيطي دة انا قولت ان فيه حد مات
عشق:انا كتت عايزاه معانا واكملت بكاء
زين:بس يا حببتي مالك بس هيجي كل فترة واوعدك هنروحله نقضي معاه اسبوع كل فترة
عشق بصتله:حقيقي
زين بصلها:حقيقي وبعدين ايه منظرك القمر وانت منخيرك حمره وخدودك حمرة منظرك جميل
عشق اتكسفت وبعدت عن حضنه:ابعد
زين:والله ابدا
عشق:معلش نكدت عليك علي الصبح
زين:ولا يهمك طول ما انتي هرمون النكد طافح عليكي تعالي عندي
عشق:يخربيت ملافظك المقرفه ايه طافح دي
زين ضحك جامد:مقبوله منك يا ست عشق
عشق ضحكت:يلا طيب الفطار جاهز
زين:ماشي يلا
عند مروان راح لسلمي الصبح وسلمي مكنتش تعرف وفتحت الباب لقته مروان
سلمي:مروان
مروان بصلها بغضب وزقها لجوه:طالعه تفتحي بشعرك يا هانم افرضي مكنش انا هتفتحي بشعرك وبالبجامه كدة ردي هااا ردي يا سلمي وصوته كان عالي
ام سلمي جات علي الصوت:ف ايه مروان ف ايه يا ابني
مروان بغضب وصوت عالي:الهانم فتحت الباب بشعرها وبالبجامه افرض مش انا الي علي الباب يرضيكي كدة يا امي ولا هي بتعمل كدة ديما
مامت سلمي:والله يا ابني اول مرة تعملها ايه الي انتي عملتيه دة يا سلمي
سلمي ببكاء جامد:انا أسفه والله مأخدتش بالي معرفش ايه الي خلاني افتح كدة والله يا مروان ما هعمل كدة تاني
مروان بصلها بغضب لكن جواه موجوع أوي من دموعها
سلمي بصتله ببكاء أكتر:ا. . أسفه... رد ... عليا
مروان مقدرش يقاوم اكتر من كدة راح قعد يهديهو وهي عيطت جامد وبتقول أسفه متزعلش مني
مروان:خلاص مش زعلان إهدي انا أسف اني عيطتك
سلمي بعدت وبتنفي براسها وبتعيط:لاء متتأسفش انا غلطانه انا الي أعتذر سامحني ولو مش قابل اعتذاري شهقه وعيطت جامد وكملت وعايز تسبني عندك حق بس انا أسفه والله ونزلت علي الارض تعيط
مروان استغرب من ردة فعلها الاوفر وحس بندم من الي عمله
مامت سلمي واقفه بصلها وبتعيط وقالتله:متستغربش ردة فعلها هي لما حد بيزعل منها بتعمل كدة امال بقي انت لانها معتبراك كل حاجه ف حياتها سامحها يا ابني والله سلمي غلبانه
مروان:انتو بتهزرو اسيب مين انا اسيب روحي ومسبش سلمي ابدا ممكن تسبينا لوحدنا شويه
مامت سلمي مشت وسلمي ولسه بتعيط علي الارض ومروان قومها قدامه
مروان:ارجوكي اهدي انا مش زعلان منك والله وعمري ما هسيبك ابدا يا سلمي اهدي عشان خاطري
سلمي:لاء انت لسه زعلان
مروان:والله مش زعلان اهدي بقا انتي عايزة تزعليني وخلاص والله مش زعلان إهدي بقا بس انا ادايقت من كان ممكن حد يشوفك بالمنظر دة غيري والله بس لكن مش لدرجه انب اسيبك طبعا
سلمي:حقيقي
مروان:حقيقي والله وبعدين انتي شعرك طلع جميل أوي اول مرة اشوفو
سلمي هدت واتكسفت:حقيقي عجبك دة كنت بفكر اقصه
مروان:اياكي جميل أوي وهو طويل كدة عشان ابقي اللعبلك فيه واعملك تسريحات اصلي علي شويه تسريحات تجنن
سلمي:يبقي هتبوظلي شعري
مروان:سيد عيب احنا أهل
سلمي ضحكت جامد
مروان:ايوة كدة الشمس طلعت
سلمي:ااه صح كنت جاي ليه
مروان:ااه صح فكرتيني كنت جايبلك دي
سلمي:انت جاي الطريق دة كله عشان تجبلي شوكلاتيه
مروان هز راسه
سلمي:مروان انا بحبك أوي أوي اوعي تزهق مني يا مروان انا خلاص اعتبرتك كل حاجه ف حياتي
مروان:انتي كل حاجه ف حياتي من اول مرة شوفتك فيها
عند زين
قاعدين يفطرو وزين قاعد يرخم علي عشق
عشق:بطل رخامه بقا يا زين الله
زين بضحك:بقا انا رخم يا هانم ماشي
عشق ضحكت وكملو أكل والجرس رن
عشق:مين هيجي علي الصبح كدة
زين:معرفش هروح اشوف
راح زين يفتح الباب وفتح الباب واتصدم
صافي بدلع:زين وحشتني
زين بصلها:امشي
صافي بحزن مصطنع:زين حبيبي انا ندمانه علي كل حاجه سامحني
زين:بقولم امشي انا مش طايق اشوف وشك
عشق جات:مين يا زين
صافي حضنت زين بسرعه
عشق مصدومه:ز.. زين 
يتبع الفصل 21 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent