رواية تزوجت يهودي البارت السابع عشر 17 بقلم ياسمينا
رواية تزوجت يهودي الفصل السابع عشر 17
اسر ساق بسرعه والكل كان فرحان وفجاه طلع قدامو عربيه وضربة عليهم نار زين نزل امال تحت وكان في عربيه وراهم اسر وقف وبص علي زين
زين : خليكم هادين خااالص تمام
اسر : واحنا نخاف من ايه
مي بثقه : ايوا من ايه
حازم نزل من عربيتو وكان معاه رجاله كتير زين نزل هو وأسر ومي وامال فضلت في العربيه
حازم بغضب : مش هتعرف تخرج من إسرائيل انا قفلت في وشك كل مخارج الي هنا
زين بسخرية : اه كلام ده لو انا زين وده اسر ودي مي إنما أنا اسمي داني
مي بسخرية : وانا ياما
اسر : وانا ديفيد يعني محدش هيقدر يشك فينا يهودين عادي جدا
حازم بغضب : هاتوهم
زين فتح باب العربيه ومسك ايد امال
زين : اهده احنا جاين لوحدنا
حازم : انا مش هرحمكم وهسجنكم أما المزز دول نصيبي
زين بسخرية : ماشي
زين وامال ركبو في عربيه حازم وكان معه راجل بيسوق أما العربيه تانيه كان اسر ومي وكان معاهم شخصين العربيات اتحركت وزين ابتسم بخبث وكان قاعد ورا السواق
زين بهمس : بتعرفي تسوقي
امال : مش عارفه بس هجرب
زين : يبقا توكلنا علي لله
زين طلع مسدسو وقال : غبي قبل ماتخدنا مفروض تشوف معانا مسدسات ولالا
زين ضرب علي السواق نار ومات والعربيه كانت هتتخبط في الشجره بس امال راحت مكان سواق وفتحت الباب ووقتعت السواق في الارض وهي حاولت تسوق أما حازم رجع لي زين وطلع مسدسو
زين بسخرية : خلينا راجل لي راجل
فجأه حازم سمع صوت رصاص بص وراه لقه اسر ومي موتو رجالتو
زين بضحك : خلاص هي خلصت ابوك ومات واردين ابوك قتلو
حازم مسك مسدسو بشر وقال : وانت هتموت دلوقتي
زين مسك مسدسو وضرب حازم في راسو وقال : انت هتقعد ترغي كتير
حازم فقد الواعي وامال مبقتش قادره تسيطر علي العربيه
امال : زييييين هنمووووووووووت
زين بص قدامو لقه طريق طويل
زين : احنا كدا هنقع من جبل
امال بخوف : اوقف العربيه ازاي
زين طلع قدام وقال : تعالي مكاني
زين جاه مكان امال وامال قعدت مكانو
زين : عايزين نخلص من حازم هنوقعو هو والعربيه من فوق جبل
امال : ماشي يلا واحنا هنط من العربيه ولا ايه
زين : هتعرفي
امال بشجاعه : أن شاء الله
أما حازم فتح عينو بهدوء وكان في حبل في عربيتو حبل رفيع اووووي ومسكو بحذر وبعدين قرب من كرسي زين ولف الحبل علي رقبتو وبدأ يخنقو وامال صرخت وزين بدأ يتخنق اسر اول ماشاف كدا ركب عربيتو هو ومي ومشي وراهم
حازم بشر : شوفت اليهودي هو الي هيكسب
زين حاول يتكلم معرفش وامال حاولت تبعد حازم بس هو مسكها من شعرها وخبطها في ازاز العربيه
زين بغضب : اماااال
امال راسها كسر الازاز ورأسها اتعورت كانت حاسه انها هتفقد الواعي
زين بتعب : نطي من العربيه
امال حاولت تبصلو وقالت : لااااا مش هسيبك
زين بذكاء : شعرككك
زين كان حاسس خلاص انو هيموت وحازم كان بيخنقو بكل قوتو وامال بصتلو جامد وقربت منو بتعب
حازم بغضب : ابعدي
امال حطت أيدها في جيب زين وطلعت المقص ومسكتو جااامد وضربتو في عين حازم وحازم صرخ وساب الحبل وزين بدأ يكح جامد
امال بصت قدامها وقالت بصدمه : العربيه هتقع يااازين
زين خد منها المقص وبص وراه وحط المقص في قلب حازم وقال : نطي
امال وزين فتحتو باب العربيه ونطووو وبعدين العربيه وقعت من الجبل وامال فقد الواعي راسها كانت بينزف جامد اسر ومي نزلو من العربيه بسرعه وزين قام بسرعه وقرب من امال وحاول يفوقها
اسر جاب ميه وكبها علي وش امال
زين بضيق : مابراحه
اسر بضيق : تصدق اني غلطان
مي : هنتخانق هنا
اسر بخبث : وسع كدا اما اشوف جرح اموشتي
زين بغضب : اموشتك
اسر : ايوا بنت عمي يعني شقي
زين بغضب : بقولك ايه لو حابب تتهزق قولي
مي : واوو يلا نسيب البت تموت ونتخانق
اسر جاب ازازة الميه وكبها كلها علي امال وهي فاقت مخضوضه
زين : اهدي اهدي
اسر شاف جرح امال
اسر : اموشتي جرحها سطحي عادي
امال حطت أيدها علي رأسها وقالت : اموشتك ايه
زين بضيق : قومي يلا
اسر بخبث : لا اموشتي مش هتعرف تمشي علي رجليها في هشلها
زين بص حواليه لقه توب في الارض خدو وفضل يرمي علي اسر
زين بغضب : امشي غور من هنا أحسلك
مي بضحك : والله ماوقتو الي بتعملوه ده
اسر : في ايه ياخويا متظبط بنت عمي وانا حر فيها اشلها أحضنها ابوسها انت مالك
زين بصلو بغضب واسر خاف
اسر : احم بهزر معاك يازيزو مالك انا هروح اشوف العربيه
اسر مشي وامال ضحكت
زين : بتضحكي
امال : اه خلاص عملت الي انا عايزاه ونجحنا يبقا اضحك
زين : طب قومي يلا
امال قامت هي وزين وركبو العربيه وتحركو ...
*في فلسطين *
اميره ورحمه ومريم وساره كانو في المطبخ وبيطبخو
مريم : وافرض مش نجحو مثلا
رحمه : يابت تفائلي بلخير
اميره : انا هتصل علي معتز دلوقتي
مريم : احم ممكن تفتحي الاسبيكر علشان نطمن كلنا
رحمه بسخرية : مفضوحة اوي
اميره رنت علي معتز ورد
معتز : الو يمه
اميره :شو سويتو
معتز: الحمد لله انجحنا
اميره بسعاده : خلص لازم تجبيهم عندنا ويوكلو انا سويت اكل كثير جدٱ
معتز بصدمه : شو جيبهم ونيجي كيف هذول كثار
اميره بضيق : هاتهم وانت ملكش خص هذول ماكلوش اكل كويس الهم كثير
معتز بابتسامه : ماشي يمه حاضر
معتزقفل تلفون
احمد :شو في
معتز بضحك : امي بدها اجبلها الناس كلها عشان تأكلهم
احمد بابستامه : مفش اطيب من قلبها
معتز : بظبط ....
وبعد نص ساعه وصلو بيت اميره
احمد :اطلعو ي شباب امي بدها تطعميكو من أيدها
شخص : ايوا والله اشتقنا للاكل الفلسطيني
احمد بابتسامه : شو اسمك
الشخص : اسمي حمزه
احمد : اهلا فيكو يلا الكل يطلع بتوكلو وبعدين بنرجعكم ع الدار
الكل نزل ودخلو البيت بهدوء وكانت واقفه اميره والبنات وكان معاهم هدوم كتير
اميره بسعاده : احنا جبنا الواعي (لبس ) عشان تغيروا الدار كبيرة وفيها كذا حمام ومبروك حريتكو ي شباب الفلسطينيين
حمزه بص علي بيت بهدوء ومعتز كان مركز معه اوي كان شاكك في حاجه اما احمد جري في حضن امو
احمد : اشتقتلك كثير يمه عنجد
اميره : ونت اشتقتلك كنت بدعيلك دايمن
ساره بدموع : هيك يا احمد بتسوي فينا
احمد حنضها بحنان
احمد : انا عنجد اسف
معتز : تعالو اتفضلو معي
الشباب راحو معا معتز ومريم ورحمه راحو معاهم
مريم : فين الباقي
معتز : جاين متخافيش
مريم : احم اه ماشي
معتز بخبث : ماما راحت شافتلي العروسه ولالا
مريم بضيق ؛ لا
معتز : امم كويس
رحمه بضيق : اسر فين ازاي تسبوه لوحدو وزين وامال و
معتز : اخرسي ايه ايه كل ده
رحمه بضيق : طب قولي هما فين
معتز خد منها لبس وقال : استني هدي لبس ده لشباب
رحمه بهمس : مش عارفه بتحبي فيه ايه
مريم بابتسامه : عصبيتو كدا عسل اووي
معتز بابتسامه : طب عسل ابيض ولا اسود
مريم بصدمه : انت سمعتني
معتز بضحك : اه
رخمه بضيق : اسر فين
معتز بزعيق : يخربيتك ويخربيت اسر غوري من هنا
رحمه بغضب : انت بتزعقلي تمام اوووووي كدا لما يجي اسر
معتز : غوري انتي وهو الواحد مبيعرفش يعيش الحظه كدة سبيني معا مزه دي
مريم : احم انا رايحه اشوف الاكل
مريم مشيت
معتز بضيق : منوره يابومه
رحمه : انا بوووومه
معتز : اخرسي بقا قال اسر قال ياشيخه انا اول مره قلبي يدق
رحمه بضحك : حبتها
معتز : اه
رخمه : امممم ماشي ادخل من الباب
معتز : احم بجد يعني ينفع
رحمه : اه والله وهي اصلا معجبه و مغرمه
معتز ابتسم بسعاده وقال : حلوو اوي ده ...
اميره والبنات جهزو الاكل والشباب الفلسطينيه كانو حاسين انهم رجعو بتهم وبعد ما غيرو لبسهم اميره حطتلهم الاكل وبدأو ياكول أما زين قدر يطلع من إسرائيل بهويتو اليهوديه وكان بنسبلهم سهل جدااا وبعدين وصلو بيت اميره وامال ربطت راسها بلكوفيه علشان كانت متعوره دخلو الجنينه وشافو الشباب بياكلو امااال فرحت اووووي وزين حس انو نجح البنات كانو لسا بيحطو الاكل
امال بسعاده : انا مبسوطه اوووووي
معتز قرب منها وكان معاه كوفيه وغنا وقال : عَلّْي الكوفية عَلّْي ولولح فيها وغني عتابا وميجانا وسامر فيها
عَلّْي الكوفية عَلّْي ولولح فيها وغني عتابا وميجانا وسامر فيها
امال بدأت ترقص معه وقالت : هز الكتف بحنية جفرا عتابا ودحيا
هز الكتف بحنية جفرا عتابا ودحيا
خلي البارود يهلل ويحليها
خلي البارود يهلل ويحليها
عَلّْي الكوفية عَلّْي ولولح فيها وغني عتابا وميجانا وسامر فيها
اسر بضحك : ايه الحلوه دي
معتز : تعال ارقص
اسر بضحك : الحق يازين بيقولك ارقص
زين بسخرية : برستيجو هيقع ياعيني
احمد قرب منهم وحضن زين بسعاده وقال : نجحنا واخيرا
زين : حمدالله علي سلامتك
امال بصت لي احمد بصدمه وقالت : شبححححححح
الحل بصلها وضحكو
زين ': انتي الوحيده الي متعرفيش انو عايش
امال بصدمه : لالالااااا مستحيل
اميره بضحك : لا مش مستحيل والحمدلله كلنا بقنا كويسين وشباب كمان هيرجعو لي أهليهم
معتز : احم وانا قرارت اتجوز
مريم بصتلو بضيق
امير ه بخبث : ومين سعيدة الحظ
معتز بص لي مريم وقال : حبيبتي مصريه
مريم ابتسمت بسعاده
اسر : مين يعني لتكون حاطت عينك علي مراتي
معتز : نعم مراتك مراتك ايه يا عم دي بومه
رحمه بغضب : بومه لما تكلك ياشيخ
اسر قرب من رحمه وحط ايدو علي كتفها وقال : دي حبيبتي دي
زين : يمحنووووو
يارا : ماتنطق يابني
معتز : احم عايز اتجوز مريم
مريم بصت في الارض بخجل
احمد : وانا ونبي جوزني يارا قلبي
امال : وفي محن تاني اهو
اميره بابتسامه : وانا موافقه
سمير : احم احم
زين بضحك : مش عارف يطلع الكلمه
سمير بضيق : اسكت سبني اقول الكلمتين الي في قلبي
سمير قرب من مي ومي بصت في الارض
سمير : احم وانا قرارت اتجوز مي لاني بحبها اوي
امال بصدمه : ابويا طلع عنتر يازين
زين بضحك : واختي عبله
مي بخجل : والله الي يشوفو زين
سمير : سيبك من زين زين مين ده احنا كبار ونقدر ناخد قرار ده لوحدنا
زين بضيق : ابوكي بيهزقني
امال : حبيبي يازيزو مانت مهزق ايه جديد
مي بابتسامه : انا موافقه
زين : احم جاه دوري
امال بصتلو وقالت : لا ياحبيبي في زحمه دي لا نجوزهم ونخلص منهم وبعدين انا وانت
زين غمزلها وقال : اشطا
الكل كان فرحان ومكنوش شايفين الي واقف بعيد وشايفهم حمزه قرب منهم بغضب ومسك ايد امال جامد وقالها : امال
الكل كان واقف مصدوم وامال انصدمت لما شافت حمزه وبعدين ابتسمت بسعاده وقالت : حمزه انت هربت معاهم
زين بغضب : حمزه
اسر : حاسس بمصيبه جايلي
رحمه بفضول : مين حمزه
زين شال ايد حمزه وقال : نعم عايز ايه
حمزه بضيق : امال مين هاظ
زين بضيق : لا اتكلم مصري علشان اعرف افهم كلامك كويس
امال : حمزه ممكن تهده ده زين حبيبي وهنتجوز وده يازين حمزه اخويا
حمزه بغضب : اخوكي بس
امال : احم الف مبروك انك خرجت انا مبسوطه جدا بجد مش قادره اقولك انا مبسوطه قد ايه
حمزه بغضب : متضحكيش علي نفسك فاهمه انتي واحده خونتي الي بنا
امال بضيق : ايه الي كان بنا ياحمزه ايه كلام ده
زين بغضب ؛ اولا صوتك ميعلش فاهم ولالا
امال : زين ممكن تكلمو كويس لوسمحت
زين بزعيق : نعم
امال بضيق : افهمو واهدو كدا
زين مسكها من أيدها وقال : تعالي معايا
حمزه بغضب : انت ازاي تمسكها كدا
زين بغضب : وانت مالككككك
حمزه بغضب : دي حبيبتي
امال بهمس : روحت فيها خلاص
زين قرب منو وقال : نعم
حمزه بتحدي : دي حبيبتي وقمري انا واظن كلامي مفهوم
زين ضربو في وشو وحمزه كان هيضربو بس اسر فكهم عن بعض وامال خافت لما لقت زين مقرب منها ومسك أيدها جامد وخدها ودخلو البيت
زين بغضب : بصي يابنت ناس هنتجوز ودلوقتي حالا
امال بصدمه : لا طبعا ايه الكروته دي
زين بغضب : متعصبنش
امال بغضب : زين قولتلك الجواز يعني مشاركه
زين بغضب : انا قولت الي عندي
احمد : ممكن تهدو
امال بغضب : اسكت انت
زين : اقسم بالله ياامال لو مبقتيش مراتي انهارده صدقيني هتجوز غيرك
اسر : ياجماعه اهدو
زين بزعيق : اسكت انت
امال بغضب : روح ياروحي مهو الزباله لزباله روح لي نورهان روح
معتز : لا كدا عيب ياامال
امال بغضب : اسكت انت
زين بص علي جذمتو وقلعها بهدوء ورمها علي امال
اسر بصدمه : لا ميصحش كدا
زين بغضب : انا زباله والله ما هرحمك
امال بزعيق : بتضربني بجزمه طب خد
امال خدت كوبايه من علي ترابيزه ورمتها عليه
احمد بصدمه : وصلت لدرجه دي
امال : اسكت انت
زين بغضب : تمام اتصلي بلماذون حاااااااااااااااالا
امال بغضب : قولت مش هتجوز
زين بسخرية : مفكرني هتجوزك بلاش قرف اتجوز بومه
امال بغضب : اومال مين
زين : خليكي في نفسك
امال بغضب : غور انت وهي بلا قرف كنت هتجوز مين يعني دا حتي حمزه اجمل منها
زين بصلها بغضب وبعدين بدأ يفك حزام بنطلونو اسر قرب منو وقال بضحك : اهده اهده
زين بغضب : والله العظيم لموتها
اسر بضحك : اهده بس هي بتغيظك
زين. المأذون حالا
اسر : ماشي
امال بغضب : مش متجوزه مش هتجوزززززز بابا قولو انك مش موافق
سمير : لا طبعا موافق
اميره : وانا موافقه
الكل بصوت عالي : كلنا موافقين
زين بابتسامه : يبقا هاتو مأذون
امال بغضب : بكرهكككككك
زين بعتلها بوسه في الهوا وقال : خلاص كلها نصايه وتبقي مراتي وهديكي بجزمه براحتي
امال بضيق : ماشي انا هوريك
زين : معتز شوف الشباب
امال : حمزه مش عندو بيت لازم تشوفلو بيت
زين بغضب : نعم حنينه اوي يختي
امال بضب : اخووويا مالكش دعوه
زين : انجزو علشان مقتلهاش
اسر : طب اهده كدا
اسر ومعتز طلعو لشباب وبعد ماكلو معتز ركب الاتوبيس وركبو معاه واتحركو والغريب أنهم ملقوش حمزه أما المأذون كان وصل وامال كانت مخنوقه اه بتحب زين بس مبتحبش احساس أنها مجبره علي حاجه المأذون جاه وكتب الكتاب وهي كانت هاديه جدا وده الي زين كان مستغربو وامال بقت مدام زين المأذون مشي وامال دخلت اوضتها وقفلت الباب جامد
اسر : استلم بقا
زين : جوزه فقر انا عارف
زين وقف قدام الباب بهدوء وبعدين فتح الباب لقه امال قاعده علي سرير زين دخل وقفل الباب وراه وراح قعد جمبها بهدوء
زين : امال
امال بغضب. : متكلمنيش
زين بضحك : طب سؤال انتي لو مكاني هتعملي ايه
امال بصتلو بضيق وقالت : معرفش
زين : شوفتي تخيلي كدا واحده تظهر وتقول انها بتحبني
امال بغيره : كنت قتلتها
زين : شوفتي بقا
امال بضيق : بردو زعلانه
زين قرب منها وقال بخبث : الجو هادي خالص ودنيا هوس هوس وانا وانت ياحبيبي ياحبيبي ونجوم ليل وبس
امال بصدمه : ايه الاغنيه زفت دي ماتتلم ومقرب كدا ليه انت شكلك قلامي وحشاك
زين : بت انتي تفصلي اي حد وبعدين تعالي ادبحلك القطه
امال بسخرية : اه قطه انت مفكر أن انهارده الدخله
زين : طبيعي طبعا
امال : امك اسمها ايه
زين بستغراب : سحر
امال : ده عند سحر
زين بغضب : متجننيش
امال : انا عايزه فرح وفي القدس كمان ها ايه رأيك
زين بابتسامه : اوك عادي
امال بغيظ : بارد
زين : بكرا يعني ولا بعدو مثلا عادي
امال : طيب
زين بابتسامه : بحبك
امال ابتسمت وقالت : وانا بحبك ومتزعلش مني
زين : عمري ما ازعل منك
امال قربت منو وقالت : وخد البوسه دي مش بقينا متجوزين بقا
امال باست زين من خدو بحب
زين : واوووو
امال : تحترمني هتلقيني بحترمك وبحبك اوي وادلعك كمان
زين بضحك : عنيا بس انتي متعصبنيش
امال : عنيااااا
زين : أما نشوف
امال : هروح انام معا ميرو
زين بسخرية : وانا هنام معا احمد
امال بابتسامه : انا مبسوطه اني بقيت علي اسمك
زين حضنها بحب كان مستغرب من طفله دي كانت لسا من شويه بتزعق ومتعصبه ودلوقتي بتقولو كلام حلو
امال خرجت من حضنو وقالت : تصبح علي خير
زين : وانتي من اهلو
امال خرجت من الأوضه متنكرش أنها مبسوطه جدا أنها بقت مرات زين وفجاه سمعت صوت جاي من الجنينه امال طلعت الجنينه بهدوء ملقتش حد جت تدخل بس لقت الي بيمسك أيدها وبيكتم بوقها وخدها وطلعو برا البيت وهي حاولت تصرخ معرفتش وشخص ده دخلها العربيه وهو ركب وتحرك
امال بصريخ : انت مين الحقووووووني
امال بصت علي شخص بصدمه
امال : حمزززززه .. يتبع الفصل 18 اضغط هنا