رواية تزوجت يهودي البارت الثامن عشر 18 بقلم ياسمينا.. ملحوظة عند البحث في جوجل عن الرواية اكتب "رواية تزوجت يهودي دليل الروايات" وذلك لكي يظهر لك جميع فصول الرواية.
رواية تزوجت يهودي الفصل الثامن عشر 18
*عند امال *
الحوار بلفلسطيني بس كتير مش هيفهمو ف هكتب بلمصري
امال بغضب : حمزه انت كدا غلط
حمزه : وانتي مش غلط الي عملتيه
امال : لا طبعا علشان انت ولا كنت خطيبي ولاحبيبي
فجاه حمزه وقف العربيه وبصلها وقالها : اومال كنت ايه
امال : احم اخويا
حمزه بسخرية : مهو مذيع مشهور وشخصيه راقيه ولا عمرو دخل السجن وعندو فلوس وغيرو وغيرو
امال بغضب : انا عمري ما بصيت لكدا ابدا ومالهم الي في سجن احسن ناس ومش شايفه في احسن منهم انت بس الي عايزه تعمل نفسك ضحيه فوق ياحمزه بقا وافهم الي بتعملو ده غلط
حمزه بحزن : وايه هو صحو
امال : تبقا اخويا وضهري وأماني متبقاش سبب دماري حمزه اقسم بالله انا بحبك اوي انا ماليش حد غيرك انت وخالتو
حمزه بحزن : كنت مفكرك بتحبيني
امال بهدوء : مانا بحبك الي انت بتعملو ده غلط
حمزه : متخافيش مكنتش هخطفك
امال : حمزه
حمزه : هرجعك البيت
امال : تؤتؤ تعال نتفسح شويه
حمزه بستغراب : نعم في نص ليل هنتفسح فين
امال بضحك : نركب عجل
حمزه ابتسم بحزن وقال : امم ماشي
امال : رجعني البيت نجيب العجل ونعمل احلا سباااااق يلاااااا ياحوحو
حمزه بضيق : نعم حوحو
امال بضحك : خلاص زيزو
حمزه : ايوا كدا احلا من حوحو
حمزه اتحرك بالعربيه ورجعو البيت وامال نزلت من العربيه وقالت : حمزه العجل هتلقيهم في جنينه الكل نايم متخفش هدخل بس اغير واجيلك
حمزه : طيب
امال ابتسمت ومشيت كانت ناويه تقضي اليوم معا حمزه وتحاول تغيرو امال دخلت الاوضه وفتحت الباب لقت زين قدامها
امال بصدمه : يخربيتك
زين بنفاذ صبر : كنتي معا حمزه صح
امال قربت منو بهدوء وقالت : كنت معا اخويا
زين : اه
زين مسك شعرها جامد وهي صرخت وقال : عايزه تتهزقي صح
امال بغضب : لا دور سي سيد ده مش عليا هتضربني هضربك
زين بصوت عالي : جربيييي
امال : احم بص ياحبيبي
زين : هششششششش ده مش هياكول معايا
امال قربت منو وباستو
امال : وكدا
زين بغضب : بردو لا
امال بابتسامه : سيب شعري وانا اقولك حاجه حلوه
زين ساب شعرها : ها
امال حضنتو وقالت : بحبك اووووي متزعلش
زين بضيق : هحاول
امال : احم
زين : ها
امال : بص يازيزو لازم اشوف حمزه دلوقتي علشان هنعمل سباق عجل
زين بغضب : امااال روحي وانتي
امال حطت أيدها علي بوقو وقالت : نهار اسود هطلقني في نفس اليوم الي اتجوزتني فيه
زين شال أيدها وقال : ماشي انا موافق بس هنسافر بكرا مصر
امال بصدمه : بجد
زين : ايوا عندي شغل كتير حتي مش عارف اكمل دور مذيع ولالا هروح اظبط حالي
امال: اممم طيب بس هنرجع تاني صح انا خلاص مبقتش قادره اقعد برا فلسطين
امال : أن شاء الله
امال : اوباااا اتاخرت علي حمزه
امال راحت لي دولابها وفتحتو وزين كان نفسو يحبسها وميخلهاش تطلع بس هو عارف انها عنيده
امال طلعت فستان وزين قام من مكانو بغضب وقال : لا كدا كتير هتركبي عجله بفستان
امال بستغراب : ومالو
زين : وبنسبه للهوا الي برا ده مش هيطيرو
امال بضحك : صح
زين : استني
زين شاف دولابها وطلعها بنطلون وجاكت طويل وجاب اشرب وربط بيه شعرها كلووو
زين : كدا حلو ادخلي البسي
امال بسخرية : ناقص تجبلي جوندي وتغطي ايدي
زين : والله بفكر البسك نقاب ياام لسان طويل
امال بضحك : ماشي ياسيدي
امال دخلت تلبس في الحمام وزين ابتسم بخبث وقال : هنشوف ياانا ياحمزه ده
وبعد 5 دقائق امال طلعت من الحمام ملقتش زين قالت انو اكيد نام امال طلعت الجنينه لقت حمزه جهز العجل امال قربت منو وقالت : يلا بينا
حمزه : يلا
امال ركبت العجله وساقتها بسرعه وحمزه ابتسم وساق وفتكر الحوار الي كان بينو وبين زين
فلاش باك ❤️
زين طلع الجنينه لقه حمزه قاعد في جنينه بحزن زين قرب منو وقعد جمبو
زين : احم ممكن نتكلم شويه
حمزه : عايز ايه
زين : حمزه مش هنكر انك بتحب امال اوي بس لازم تفهم أن احنا في وضع حساس امال حبيبتي صدقني مش هسبها ابداااا
حمزه : طيب وانا مقولتش سبها
زين بضيق : اومال بضايقنا ليه
حمزه : لاني بحبها
زين بغضب : صبرني يارب انا واحد صاحب مرض
حمزه ابتسم وقال : سيبك من اني بحبها انت بقا هتقدر تعيشها في سعاده
زين : الحياه كلها مش سعاده في حاجه اسمها حزن انا مش هقولك اني هعيشها طول حياتها سعيده لا انا هقولك هحاول اخليها دايما مبسوطه
حمزه : كدا اطمنت امال شيفاني اخوها ولازم اكون اخوها فعلا
زين بتسغراب : شلت الفكره من دماغك بسرعه كدا
حمزه : انا بحب امال اوووي ومعرفش ازاي اصنف حبي ليها ده بس صدقني هقلبو كلو لي حب اخوي
زين : تمام هنشوف
حمزه بابتسامه : متخافش انا مش بخرب بيوت
زين ابتسم وقال في سرو : مش هسمحلك اصلا تخربو
انتهاء فلاش باك ❤️
امال كانت اسرع من حمزه وفجاه الدنيا كانت بتمطر ونزلت تلج امال بصت وراها ملقتش حمزه خافت وفضلت تنده عليه والدنيا كانت ضلمه وجت ترجع البيت بس التلج كان كتير ومعرفتش تسوق العجله وفجاه سمعت صوت مخيف غمضت عينها بخوف وبصت وراها وفتحت عينيها لقت زين واقع في الارض علي طريق امال صرخت وجريت عليه لقتو غرقان في دمو وسكينه في قلبو
امال بصريخ : مسحتيل مستحيللللل لااااا زين
امال حطت أيدها علي وشو بخووف وقالت : زين حبيبي فوق ونبي مين عمل كدا زييييين فوق.
امال بدأت تصرخ وهي بتعيط وقالت : لييييه لييييه فوووق
امال كانت حاسه انها مش قادره تستوعب حطت راسها علي كتف زين بدموع وقالت : انا عيلتي ماتت معقول انت كمان تموت وتسبني
امال فضلت تعيط بصوت عالي وبعدين لقت حد بيمشي ايدو علي شعرها فتحت عينيها وطلعت من حضن زين بصت عليه بصدمه
زين غمزلها وقالها : بتخافي عليا كل ده
امال بصدمه : نعم
زين قام بهدوء وقلع تشرت بتاعو وقال : ده كلو تمثيل حتي دي مش سكينه حقيقه
امال مسكت التشرت لقتها فعلا مش سكينه حقيقه وراحت رمت اتشرت في وش زين
امال : طلقني
زين بضحك : اهدي بس
امال بغضب : طلقنييييييي مترغيش كتير
زين : هموت من البرد تعالي نرجع البيت
امال بغضب : استفد ايه
زين : اشوف خوفك وحبك
امال بضيق : بكرهك
زين بضحك : مانتي يابنتي مبتجيش غير كدا
امال بضيق : بجد خوفت
زين حضنها بحب وقال : علشان بتحبيني صح
امال ابتسمت وقال : ايوا بحبك
زين : ايوا كدا
امال بزعيق : بس اقسم بالله لو عملت كدا تاني هقتلك
زين بضحك : طيب
امال جابت تلج من الارض وفضلت ترميه علي زين وقالت : هنعمل سباق جررررري
امال جريت وزين ركب العجله ومشي وراهااا أما حمزه كان متابع كل ده بهدوء وفهم أن امال مش بتحبو امال كانت بتضحك من قلبها رغم أنها كانت حاسه ان ده مش هيستمر كتير بس كانت بتضحك من قلبها وبتدعي دايما يفضلو كويسين ومعا بعض امال ركبت ورا زين العجله
امال : زين
زين : نعم
امال : هو انا ممكن اطلب منك طلب
زين بهدوء : انتي تامري
امال : ممكن لما اموت تدفني هنا
زين وقف العجله وقال بغضب : لا مش ممكن
امال ابتسمت وقالت : وحياتي ده وصيتي وافق بقا
زين بغضب : بعد شر ومش عايز اسمع الكلام ده تاني فاهمه
امال حضنتو من ضهرو وقالت : ماشي بس متنساش
زين ساق العجله بضيق ورجع البيت لقه سمير واقف
سمير بسرعه : زين لازم نسافر سينا انهارده
زين بتسغراب : ليه
سمير : عرفنا أن في عمليه ارهابيه هتتنفذ بعد بكرا
زين بصدمه : مين دول
سمير : هقولك بعدين
زين بص لي امال وقال : وامال
سمير : لازم تفضل هنا انا وانت وأسر بس هنسافر
زين : تمام ولو طلعنا من العمليه دي هنعمل فرحنا بعد اسبوع
سمير بابتسامه : تمام اسر بيجهز روح اجهز يلا
زين مشي وامال بصت لي باباها وقالت : بابا خلي بالك من نفسك ومنهم
سمير بهدوء : متخافيش ياحبيبتي وان شاء الله لما نقبض عليهم هنقولك علشان ترجعو مصر
امال بابتسامه : ماشي يابابا
حمزه دخل في لحظه دي
امال : حمزه كنت فين
حمزه بابتسامه : مفيش كنت عايز اقولك اني مش هضايقك تاني خالص
امال بصدمه : ازاي
حمزه : تقبلت الواقع وانا هفضل جمبك لاني اخوكي
امال بسعاده : ايوااااا هو ده الكلام
زين وأسر طلعو من البيت
سمير : ابقي قوللهم بكرا ياامال ومتحاوليش تقلقيهم
زين : ايوا بظبط
حمزه : وانا هعمل الي قولتلي عليه
امال بصدمه : قالك ايه
اسر : بس خلي بالك منها واعملو خطه كدا تخليكم تروحو المستشفي وتعملو تحليل
امال : نعمل لمين
حمزه : بعدين هفهمك
زين بص لي امال وقالها : خلي بالك من نفسك
امال بابتسامه : مستنياك
زين حضن امال بحب
اسر بضيق : استغفر الله هغمض عيني
زين بضحك : ارحم امي صحيح هو احنا مش هناخد يارا ومي معانا
سمير : لا مش عايز اعرضهم لي اي خطر
اسر بهمس : بس تعرضنا احنا عادي
سمير : سمعكك
امال حضنت باباها وقالت : خلي بالك من نفسك
سمير : وانتي كمان
اسر : يلا
حمزه : انتو هتمشو هتعدو الحدود
سمير : اه
زين : يلا
سمير وزين وأسر ركبو العربيه وتحركو الكل كان متوتر أما زين مكنش خايف غير علي امال عده ساعات كتير عليه وهما في طريق وزين كان قاعد زهقان ف رن علي امال فيديو وسعتها كان الفجر بيأذن امال فتحت الكاميرا وشافها لابسه الحجاب علشان تصلي
زين : اوووبا بقا
امال بضحك : مالك
زين : قمر اوووي يعني
امال بضحك : بجد حلوه
زين : طبعا بس ده لناس الغريبه أما شعرك ده ليا انا
امال : طيب ياسيدي انت فين دلوقتي
زين : خلاص قربنا
امال بابتسامه : هصلي ودعلكم
زين : قلبي
اسر بسخرية : محني
زين بضيق : اخرس
امال بضحك : هروح الحق صلاه وبعد ماخلص هرن عليك
زين بابتسامه : تمام
امال قفلت وبعدين بدأت تصلي
زين بضيق : عارف لو سمعت صوتك وانا بكلم اموشتي تاني هقتلك
اسر بسخرية : اموشتي محني
زين : لا دانت عايز تتربه بقا
سمير : اهدو بقا أسمعو انتو طبعا عارفين الارهابين الي اصلا ميعرفوش حاجه في دين
زين : اه دين عندهم مجرد ستار بيدارو بيها عمايلهم
سمير : بظبط عرفنا من فتره أن في واحد اسمو اكرم عندو 35 سنه معه فلوس كتير اووي مشغل معه ناس كتير في كل المجالات زاي الارهابين وكمان رجال الأعمال الي بيسرقو مال البلد والجسوسين وحاجات كتير اوي المهم عرفنا أنهم بعد بكرا هيعملو عمليه كبيره
اسر : في جيش في سينا
سمير : اه في سينا
زين : بس علفكره اكبر غلط أن احنا نعمل نفسنا مش عارفين خطتهم كدا هنخسر ناس كتير هنعمل اه احتياطتنا بس عندي فكره تانيه
سمير : وايه هي
زين : نعرف مكانهم فين مهو اكيد قاعدين في مكان معين في سينا احنا مش هنعرف نجيب الي برا البلد وفي نفس الوقت مش هنعرف نجيب اكرم ف ليه منجبش الي قدامنا
سمير. عندك حق صحيح هما مسكو واحد فيهم
اسر : تمام اووي كدا
زين بهدوء : وانا الي هخليه ينطق
سمير : أن شاء الله ....
وبعد فتره وصلو سينا ودخلو مركز الشرطه زين دخل يشوف الشخص الي اتقبض عليه دخل الاوضه بثقه وقعد قدامو
زين : بص مش هقولك هكهربك وكلام ده لا انت هتقول بمزاجك مش غضب عنك
الشخص بسخرية : وانا ايه الي يخليني اتكلم
زين بثقه : الاسم اسلام عندك 29 سنه متجوز ومخلف طفل الطفل ده عندو السلطان لازم يتعملو عمليه ف اقرب وقت اكرم مدكش الفلوس صح
الشخص بحزن : انت عايز ايه
زين : معأنو معه فلوس كتير بس ازاي مدكش
الشخص بدموع : الا ابني ياباشا
زين : لسا محدش عرف ان احنا قبضنا عليك ابنك ومراتك هحميهم وعملية ابنك انا هعملها
اسلام بسعاده: بجد
زين : ايوا بجد
اسللام : طلب كمان
زين : ها
اسلام : أخرج من هنا
زين بتفكير : لو ساعدنا تمام هنخرجك
اسلام بسعاده : تمام وهما قاعدين في .....
زين ابتسم وقال : عاش هما كتير
اسلام : ايوا بس هقولك الاماكن الي تقدر تدخل منها
زين : قول
وبعد ربع ساعه زين طلع من الاوضه وجمع قوه كبيره اوي وشرحلهم المكان كويس والاماكن الي يقدرو يدخلو منها
زين : اسر ابعت حد ياخد ابنو ويوديه المستشفي علشان العمليه
اسر بستغراب : عرفت كل ده منين
زين بخبث : لا ده سر يلا بينا
زين وأسر جهزو ولبسو الواقي زين مكنتش قلقان كان هادي جدا وقبل ما يركب العربيه اتصل علي امال فيديو وهي ردت كانت راكبه العجله بس وقفت وردت
امال بسعاده : زين تخيل رحمه ممكن تكون بنت اميره واوو
زين بابتسامه : لسا مش متأكدين
امال : اهو يازين هنروح مستشفي وهنشوف انت لابس كدا ليه
زين بابتسامه : ده لبس الجيش
امال : ربنا معاك ياحبيبي
رحمه خدت منها تلفون وقالت : اديني صحبك الزفت ده
زين ضحك وده التلفون لي أسر
اسر : الحب الحب
رخمه بغضب : كدا يااسر كدا تمشي من غير ماتقولي
اسر بابستامه : بحبك
رحمه ابتسمت
اسر بهمس : اتعلم مني ازاي تثبت الستات
زين : طيب ياخويا يلااا اتاخرنا
امال خدت تلفون وقالت : زيزو خلي بالك من نفسك
زين بابتسامه : حاضر
زين قفل معاهم وركب العربيه وتحرك هو والقوه وبعد نص ساعه وصلو لي بيت كان باين انو قديم وقفو بعيد عن البيت ونزلو من العربيات بهدوء وكان فيه رجاله كتير قدام البيت زين قسم رجالتو وبدأ ضرب النار القوه قدرت تموت كل الرجاله الي كانو قدام البيت وزين دخل البيت وكسر الباب ولقه رجاله كتير وضرب نار اشتغل بين الطرفين وزين دخل اوضه في البيت كسر الباب بتعها ولقه فيها شخص
الشخص برعب : اوع تقرب مني انت عارف انا اخو مين انا اخو اكرم يعني اخويا مش هيرحمك
زين بسخرية : تعال يروح اخوك
زين جاي يقرب من شخص ده بس هو مسك مسدسو وضرب نار علي زين
زين بسخرية : لابس واقي يامتخلف
الشخص كان هيضرب زين برصاص تاني بس زين مسك مسدسو وصوبو علي راس الشخص ده وضرب عليه نار وجت في راسو
اسر دخل عليهم
اسر : انت كويس
زين : اه وانتو عملتو ايه
اسر بابتسامه : كلو تماااام خلصنا منهم
زين ابتسم بسعاده وقال : واخيرا عقبال الباقي .. يتبع الفصل التاسع عشر اضغط هنا