Ads by Google X

رواية تزوجت يهودي الفصل الخامس 5 - بقلم ياسمينا

الصفحة الرئيسية

رواية تزوجت يهودي البارت الخامس 5 بقلم ياسمينا

رواية تزوجت يهودي كاملة

رواية تزوجت يهودي الفصل الخامس 5

سر بسخرية : كان قلبي حاسس تصدق 
ابو رحمه : لا ذكي ياواد المهم انا اسمي هارون 
الشخص تاني : اما انا اسمي ايدان 
اسر بسخرية : يهودين يهودين يعني
الشخص : بقولك ايه سيبك من كل ده وتعال نفكر بعقل 
اسر : وايه هو العقل اني اعمل نفسي ظابط مصري وانا اصلا جسوس اسرائلي انت عملتها ازاي 
ايدان : سهل نزور ورق علي شويه واسطه وابقا ظابط مصري وفي المخابرات 
هارون : سيبك من كل ده احنا عايزين ناخد كل فلوس صحبك وشهرتو احنا عايزين نفضحو وانت هتساعدنا علشان رحمه 
اسر بغضب : لا مانا بحب رحمه وكل حاجه بس مش هبيع صحبي زاي ماامو بعتو 
ياما بدلع : لا ياحبيبي هو الي بعني بذمتك انا اتباع 
اسر بصلها بقرف وقال : دانا لو مكانو كنت رميتك في اقرب صندوق زباله 
هارون : لو معملتش كدا انا هخلي رحمه يهوديه وغصب عنها 
اسر اتعصب اوي بس قرار يبقا بارد قدامهم وقال : يلا احسن علشان لما اتجوزها محسش بذنب 
هارون بص لي ياما وايدان
ياما قربت من أسر بدلع وقالت : هي احسن مني في ايه 
اسر مسك ياما من شعرها وقال : هو انتي مش ناويه تتلمي الحركات دي مش عليا فاهمه لو اخر واحده علي كره الارضيه كلها عمري ماهفكر اقرب منك حتي واعملوا الي انتو عايزينو بس مش هتعرفو تعملو حاجه
اريدان : هفضحكم 
اسر بغضب : انا الي هفضحك الاول انا الي هقول ناس كلها انكم يهود وإن ظابط حازم هو اريدان
حازم بغضب : وانت صحبك يهودين
اسر بضحك : اثبت يروحي 
فجأه سمعو صوت برا الشقه ياما قربت من باب بقلق وفتحتو ملقتش حد بس لفت نظروها حلق واقع في الارض خدتو ودخلت جوا 
حازم : اكيد حد سمعنا 
هارون بخوف : ينهار اسود
حازم مسك الحلق وفتكر مريم 
حازم بغضب : ده بتاع مريم 
اسر بغضب : وانت عرفت منين 
حازم بشر : لازم اقتلها 
اسر : ومين هيسمحلك تعمل كدا
حازم زق اسر وطلع برا شقه وأسر طلع وراه أما مريم فضلت تجري في شارع بخوف وهي مش مستوعبه الي سمعتو فاجأه سمعت صوت حازم وهو بيقول : مريم 
مريم بصت وراها لقت حازم بدأت تجري بسرعه وحازم وراها وفجاه ظهر قدامها عربيه اسر 
اسر بصوت عالي : اركبي متخافيش 
مريم بغضب : لااااا
اسر : اركبي حازم هيقتلك 
مريم ركبت العربيه بخوف وأسر اتحرك بسرعه أما حازم كان واقف بغضب وقال : هيروحو مني فين ....

*في فلسطين *
زين وامال كانو بيتمشو في شوارع فلسطين 
زين : بتعرفي تكلمي فلسطيني 
امال : ايوا اعلمك 
زين بابتسامه : ياريت 
امال : بص ياسيدي هسا يعني دلوقتي 
زين : هسا
امال: هسا اجيت هسا اكلت هسا شربت هسا صحيت وكدا يعني
زين : وايه تاني 
امال : بدي يعني عايزه للذكر ولأنثي بدي اشرب بدي اكول وكمان هنا بنات بتقول انا جاي انا ماشي انا رايح 
زين بستغراب : ازاي مش مفروض ده لذكر 
امال بأبتسامه : دي طريقتهم مثلا لو واحد عايز ينام يقول دنام كون بقا جمله مفيده من الي قولتلك عليهم 
زين بتفكير : بدي اشرب هسا 
امال بضحك : شاطر 
زين بضحك : لغتهم صعبه بس تستمتع وانت بتتعلمها
امال : بظبط 
زين : انتي قاعده فين 
امال : عند واحده صحبتي هنا 
زين : ممكن اتعرف عليهم علشان عايز اعرف تاريخ فلسطيني اكتر
امال : اكيد طبعا واهو ندوقك الاكل فلسطيني 
زين بأبتسامه : وتعتبر دي الهديه انتي اعنذرتي بس 
امال بضيق : طب متفكرنيش أحسلك انسان متخلف صحيح وبعدين انت هتصحبني 
زين بصلها بصدمه : نعم 
امال بضيق : انا كدا بقلب هتستحمل ولا تغور 
زين : ايه ده جموسه بتكلم دي طريقه بنت 
امال بغضب : هشرشحلك في فلسطين والم عليك ناس 
زين : لا ميبقاش هنا وفي مصر كمان 
امال : ايوا كدا حافظ علي كرامتك يلا بينا اركب عجلتك وانا كمان هركب عجبلتي 
امال ركبت عجلتها وقالت : تعمل سباق 
زين : ولي يكسب 
امال بثقه : يدي لتاني قلم كدا محترم
زين : واووو انا لازم افوز 
زين ركب عجلتو وبدأ يسوق وامال مشيت وراه وزين كان طول طريق بيشوف بساطت ناس حتي ضحكتهم وكلامهم وامال كانت بتحاول تسابق زين بس مش عارفه  وفجأه زين شاف الطفل جاد واقف بلوورد وابتسملو  زين وقف عجلتو 
جاد بابتسامه : خذ ورد واعطيه لي حبيبتك 
زين بصدمه : حبيبتي
جاد ادالو ورد ومشي وامال جت وقفت جمب زين وقالت : مين طفل ده 
زين بابتسامه : جاد اسمو جاد 
امال : اه 
زين : امسكي ورد ده
امال مسكت ورد بابتسامه وقالت : مرسي 
امال بصت لي زين بغضب وقالت : يعني ايه جيبلي ورد انت اتهبلت 
زين بصدمه : انتي عندك انفصال في شخصيه ولا ايه 
امال بضيق : وكمان بتغلط 
زين اتحرك بلعجبه وقال : لا مجنونه 
امال ابتسمت وبصت علي ورد بهدوء وبعدين اتحركت بلعجله ..

*في مصر *
اسر ومريم كانو في العربيه ومريم كانت مضايقه اوي 
اسر : مريم 
مريم بغضب : ديفيد اليهودي مش ده اسمك بردو وزين بقا اسمو ايه
اسر : داني 
مريم بسخريه : ومين دنيال 
اسر بسخرية : لا لسا مفيش دنيال 
مريم بغضب : مش عايزه رغي كتير انجز عايز ايه 
اسر : هحكيلك قصتنا 
مريم بغضب : مش عايزه 
اسر : زمان واحنا اطفال ياما ام زين مكنتش مهتمه بزين كانت كل همها تعيش حياتها وانا اهلي كانو مايتين  قرارنا انا وزين نروح مصر ونعيش هناك بس مكنش ينفع اليهود يبقو في مصر زورنا ورق وبقا هو زين وانا اسر وياما رجعت ورنا وزوت ورق وسمت نفسها ياما لأن الاسم عادي مش باين انو يهودي زين حب اختك اوي بجد 
مريم بغضب : خليه يبعد عن اختي احسلو 
اسر: مهو بعيد اختك هي الي بتقرب المهم حازم ده مش هيسبك ده بيكره زين كره العماا وما هيصدق يقتلك 
مريم : مفروض اعمل ايه 
اسر بتفكير : معرفش 
مريم بغضب : انت وهو واحد 
اسر : مكنتش انقذتك 
مريم بغضب : انتو كلاب وانجاس 
مريم نزلت من العربيه بغضب وأسر مسك تلفونو وفضل يرن علي زين لقه مقفول رن علي حلمي صاحب القناه 
اسر : فين زين 
حلمي : في فلسطين هو مقلكش ولا ايه 
اسر : عايز رقمو الي في فلسطين بسرعه
حلمي : تماظ هبعتنولك واتس 
اسر قفل تلفون وفتح الواتس وخد رقم ورن أما عند زين وصل للبيت الي امال قاعده فيه وتلفونو رن ورد 
اسر : اكيد مش حافظ رقمي ف رديت 
زين بهدوء : مبنساش ارقام ناس مميزه 
امال بصتلو بقرف وقالت : كمان بتاع بنات 
زين مسك تلفون وحطو علي وادنها
اسر : زين مش هتسامحني بقا 
امال بصت لي زين قالت : اممم طيب 
زين خد تلفون وقال : الو 
اسر : الو ايه بس 
زين: خلاص يااسر انا مش زعلان 
اسر بسعاده : بجد ولا بتقول كدا 
زين بابتسامه : انت عارف مش بعرف ازعل منك دانت اخويا وعلفكره قرارت اتجوز يارا زاي ماانت هتجوز رحمه مش هقربلها المهم تبقا معايا 
امال بصتلو بصدمه 
زين : قصدي يعني مش ينفع اقربلها وقت الخطوبه في حدود يعني
امال : اه إذكان كدا ماشي مش هندخل بقا 
اسر : تدخلوا فين ومين دي هو انت بتشقت بنات في فلسطين
زين بضيق : اسكت دانا شوفت حتت عقربه كدا إنما ايه شعرها احمر في بني 
امال بغضب : نعم
اسر : اسمع بس هحكيلك الي حصل 
اسر بدا يحكي لي زين عن حازم وأبو رحمه وياما 
زين بغضب : حسابهم معايا لما ارجع مصر هتشوف المهم خلي بالك انت من مريم ويارا 
اسر : متخافش 
زين : وخلي بالك من نفسك 
اسر بأبتسامه : كدا عرفت انك سامحتني
امال خدت التلفون من زين وقالت : هيبقا يكلمك بعدين يخربيت رغي امك 
امال قفلت تلفون وقالت : يلا ندخل 
امال دخلت البيت وزين وراها واول ما دخلو رحبت بيهم ست كبيره في سن 
 اميره :   هلا فيكم  اتفضلو 
امال : دي اسمها ماما اميره ام صحبتي 
زين مد ايدو علشان يسلم عليها وقال : اهلا بحضرتك
اميره بابتسامه : اهلا انا اسمي أميرة عمري 50 سنة وانت زين صح 
زين : ايه ده حضرتك تعرفيني 
اميره : اي اكيد بشوفك علي تلفاز وكندي اولاد في عمرك
زين : بجد
اميره : اي عندي اولاد 2 
فجاه دخل عليهم بنت محجبه وبصت علي امال وقالت :مين هاظ وشو جابو هون 
امال قامت ووقفت جمبها وسكتتها : هفهمك بعدين اسكتي ومش تقولي اني فلسطيني 
البنت : بس هو حلو جدا والله
امال : طيب اسكتي 
اميره بهدوء : احنا سوينا الك اكل فلسطيني حلوو يارب يعجبك 
زين بابتسامه : مش عايز اتعبكم معايا
البنت بابتسامه : امال هي الي سوت الاكل هي شيف ممتازه
زين بص لي امال وقال : بجد 
امال : اه يا خويا مش مصدق ولا ايه 
زين بضيق : دبش المهم هو انتي ازاي عايشه هنا مش خايفين
البنت بضيق : احنا عايشين في فلسطين ومش رح نطلع منها ولا رح هناجر لانه هاذ بلادنا مش رح نتركها للانجاس هذول
زين : اسمك ايه 
البنت : اسمي ساره
 اميره بهدوء : وانا طفلة كنت كل يوم اقوم علي صوت ضرب النار والناس بتصرخ  وكنا نتخبا منهم وكل يوم يوخذوا شبابنا ويسجنوهم ويضلو يعذبوهم
زين بحزن : وبعدين 
ساره :حياتنا اه صعبة بس احنا بنحب بلادنا مش رح نطلع منها تعرف سيدنا يوسف  مدفون هون في فلسطين البلد هاذ مباركة رغم كل يلي صار فيها  فلسطين هتتحرر  بكفي شبابنا الرجال 
اميره : هسا بتلاقي واحد مسوي نفسو بنت وحاط مكياج والناس رايقة أما شبابنا كل يوم  بقوموا وهمه مش عارفين هيموتوا اليوم او بكرة 
امال بحزن : احنا بشوية توب بننحمي نفوسنا  من اليهود إلي معاهم دبابات واسلحه كثيرة فلسطين بلد الكرامة والعزة 
زين بستغراب : احنا 
امال : احم قصدي هما
اميره : المهم اليوم عرس ابني الكبير وطبعا بدك تحظر معنا
زين : اكيد 
امال : قوم ياخويا حط معانا الاكل هو انت مفكر نفسك  ضيف 
زين : دبش دبش امتا تخلصي من دبش ده 
امال بضيق : لو مش عجبك عندك البحر اشرب منو قوم يلاا
زين قام معا امال ودخلو المطبخ وامال جابت اطباق كتير وخلتو يشلها 
زين : حبيبتي احنا بس 4 ليه اطباق دي كلها 
امال بضيق : حبك برص اولا ثانيا احنا بنحب ناكول كتير انت مالك 
زين بضيق : بت انتي متكلمنيش طول ماحنا هنا 
امال بابتسامه : طب هوريك حاجه 
امال جابت صنيه كبير وقالت : تعرف شيف بوراك لما يشيل الحله كبيره دي وهوباااا يقلبها علي صنيه 
زين بضحك : لا متقوليش انك تعرفي تعمليها 
امال : متستهزقش بقدراتي هتشوف 
امال شالت حله كان فيها رز وبعدين قلبتها علي صنيه 
امال : طبعا انت مستغرب ايه الاكل دي 
زين : عارفها مقلوبه 
امال بضحك : عرفت ازاي 
زين : في تلفزيون بس شطوره والله 
امال : هو انت لسا شوفت حاجه يلا انا هروح اطلع دا برا 
امال طلعت وزين وراه واحطو الاكل علي سفره وبدأوا ياكلو ..

*في مصر *
اسر وصل بيت رحمه وخبط علي بابج جامد ورحمه فتحت بسرعه وهي مش لبسه الحجاب 
اسر بغضب : انتي مش لابسه الحجاب ليه 
رحمه : مانت الي غبي حد يخبط كدا داخله البس 
رحمه دخلت تلبس وأسر دخل الاوضه الي كان فيها الكتب اليهوديه لقه الاوضه مقفوله حاول يكسر الباب وفعلا قدر يكسرو ودخل فتح صندوق وخد كتب وكان فيه ورق يخص هارون خد كل حاجه وطلع من الاوضه ورحمه خرجت من اوضتها وأسر مسك أيدها وطلعو برا بيت 
رحمه : في ايه يااسر 
اسر : بعدين 
رحمه وأسر ركبو العربيه وأسر اتحرك ...

*في فلسطين *
خلصو اكل وزين كان متجاوب معاهم جدا وحبهم بس سأل نفسو لو يعرفو أن الي بياكل معاهم دلوقتي يهودي هيعملو ايه 
فجاه زين سمع صوت اغاني 
امال بسعاده : وابتدا الاحتفال
ودخل عليهم شخص 
اميره:هاظ ابني احمد العريس عمرو 30 سنه وهاظ زين المذيع مشهور 
احمد بابتسامه : اهلا فيك في فلسطين 
زين : اهلا بيك ومبروك 
احمد : بعرف اتكلم مصري كويس جدا كمان 
زين : امم  طب بقولك هو انا مفروض احضر فرحك بايه
احمد : متخافش انا هجبلك هدوم علي زوقي 
زين بابتسامه : شكرا 
احمد : تعال يازين شباب بقا علشان نجهز 
زين : يلا 
زين دخل معا احمد اوضتو
وساره قربت من امال وقالتلها : يلا احكيلي كل شي
امال بدأت تحكلها عن زين
ساره بصدمه : يعني انتي كنتي شاكه أنه يهودي
امال : اي بس مش طلع يهودي طلع انسان محترم جدا 
ساره : عندك حق هاظ مستحييل يكون يهودي شفتي حب أميرة زي امو هو خاطب ولا شو 
امال : اي خاطب المهم محدش يقول اله اني فلسطينية 
ساره : طيب شو اخبارك و بدك ترجعي لمصر كمان مره 
امال : ايوا عشان بابا سمير بابا سمير رجل محترم جدا 
عنجد 
ساره : ربنا يسعدو يارب
امال : يلا نقوم نجهز 
البنات قامو علشان يجهزو أما زين واحمد كانو بيختارو لبس 
زين : بقولك هو انا لازم البس بدله 
احمد : لا عادي ممكن تلبس كجول 
زين طلع بنطلون جنز وتشرت وعليه جكت اسود ومسك كوفيه وقال : وهلبس كوفيه دي كمان ممكن
احمد بابتسامه : حلال عليك  اصلا انا حبيتك 
زين : وانا حبيتك قولي هتجوز عن حب 
احمد : ياااه ايوا طبعا بحبها اوي بقالي 5 سنين بحاول اكون نفسي علشانها وهي استحملتني صراحه 
زين بابتسامه : مبروك ياحبيبي 
احمد : الله يبارك فيك قوم نلبس بقا يازين شباب 
احمد وزين بدأو يلبسو وبعد نص ساعه الكل جهز وصوت الاغاني عليت وزين طلع من الاوضه وحاول يربط كوفيه علي رقابتو بس معرفش 
امال من بعيد : تكه خيبه الي عايزه خلف 
زين بص علي امال لقها لابسه فستان احمر وشعرها مفروض  
زين : شعرك ده مجنني علفكره 
امال : تصدق اني نسيت اجيب مطوه معايا 
زين بصدمه : مطوه 
امال : اخرس المهم هظبطلك الكوفيه أصل لبسها فن يابني 
امال قربت منو وفضلت تعدلو كوفيه وبعدين احمد طلع من الاوضه 
احمد بسعاده : انهارده فرحي ياجدعان عايز كلو يبقا تمام 
زين بضحك : كمان تعرف الاغنيه دي 
احمد بثقه : طبعا واعرف اغنيه بحبك ياحماره 
زين : الاغنيه دي طبعا لي
زين بتذكر : انتي مقولتش اسمك لغيت دلوقتي 
امال بضحك : بجد طيب انا اسمي امال 
زين بابتسامه : الاغنيه دي لي امال 
امال بضيق : حيوان 
احمد وهو بيعدل بدله وقال : اعرف كمان طب خلي بالك من واد انا نازل يسعاد 
امال : اجبلو شوكولاته واقولو ته ته
زين : لا دا مصر بوظت ثقافة الوطن العرب كلو والحمدلله 
احمد بضحك : ولله مافي احلا منك يامصرين 
امال : يلا بقا العروسه خللت 
احمد : احم يلا 
احمد مشي من قدام زين وبعدين امال وزين مشيو وراه وفتح باب البيت وزين أنصدم من كمية ناس دي وكمان الفرح في شارع بس مزينين شارع بشكل حلو اوووي وصوت الاغاني كان عااالي اوي والعروسه وصلت بلعربيه وأحمد قرب من العربيه بهدوء ونزلها من العربيه وبدأت صوت الاغاني يعله اكتر واكتر وأحمد مسك ايد عروستو وبدأو يرقصو بسعاده 
امال : بيرقصو دبكه فلسطينيه
زين : حلوه اوووي 
احمد قرب من امال ومسك أيدها وقال : نعمل مسابقه زاي زمان ونشوف مين يكسب
امال بحماس : يلا 
احمد وامال مسكو ايد بعض وبدأو يرقصو دبكه فلسطينيه زين استغرب من كلام أحمد وقال : زاي زمان ازاي 
بس نسي موضوع ده لما شاف امال بترقص بحرافيه وناس كلهم بيصقفولهم والعروسه وساره انضموا معاهم في رقص والكل كان سعيد..

*في مصر *
اسر ورحمه كانو تحت بيت مريم 
اسر : فهمتي هتطلعي تقوللهم ايه 
رحمه : ايوا بس عايزه افهم 
اسر جاي يرد عليها بس شاف بودي جارد خارجين من العماره بسرعه اسر حس أنهم كانو عند مريم 
اسر طلع من العربيه بسرعه هو ورحمه ودخلو العمار وطلعو شقه مريم لقو باب مفتوح دخلو ورحمه صرخت من منظر الي شافتو وأسر من كتر صدمه سند ضهرو علي حيطه كان حاسس انو هيقع ....
عند زين كان متابعهم بابتسامه وأحمد حضن عروستو بسعاده وتلفون زين رن وزين رد 
زين : الو يااسر مش سامعك 
اسر : زين يارا اتقتلت ......
زين تلفون وقع منو بصدمه وفجأه سمع صوت ضرب نار وامال صرخت وقالت : احمد 
زين بص علي احمد بسرعه لقه واقع في الارض وغرقان في دمو.. يتبع الفصل السادس اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent