Ads by Google X

رواية حكاية قمر الفصل الخامس عشر 15 - ياسمين علي

الصفحة الرئيسية

رواية حكاية قمر البارت الخامس عشر 15 بقلم ياسمين علي

رواية حكاية قمر كاملة

رواية حكاية قمر الفصل الخامس عشر 15

سليم : زيين .. ياجدع بقا بعد كل الغيبة دي وتسبني ملطوع كل دا برا
زين حضنه : واحشني والله ياسليم ..
" قمر سمعت اسم سليم بصيت اتصدمت وعينها لمعت وديرت وشها بسرعة "

سليم : لا واضح اني وحشك فعلا
زين : بص خمس دقايق بس ..هوصل قمر بس وهاجي نرغي مع بعض براحتنا ... قمر تعالي .. قمررر بكلمك

قمر بتحاول تستجمع نفسها وراحت لزين و بعده عينها عن سليم : نعم يازين

سليم شافها : قمرر !!!
زين : انتو تعرفوا بعض ؟؟
قمر بتوتر : ل...
سليم قطع كلامها : اه طبعا اعرفها .. قمر كانت زميلتي ف المدرسة
زين : بجد .. طب كويس ..
سليم : انا مبسوط اوي اني شوفتك تاني من زمان اوي .. معرفش حاجة عنك
قمر : اه

زين : طيب انا هوصلها واجيلك نكمل كلامنا
قمر : خليك يازين مع صاحبك .. انا عارفة الطريق متقلقش
زين : مش هنتأخر عليه .. انا هوصلك بس ..
قمر : خليك يازين لو سمحت .. عن اذنك " مشيت"
( زين فضل باصصلها وحس انها اضايقت اول ماشافت سليم بس مش عارف ليه )

سليم : احم احم هنفضل واقفين هنا كتير
زين : لا طبعا اتفضل

________________________________

تونة و هدي قعدين بيتفرجوا ع فيلم ومندمجين .. ليل ف اوضتها صوتت فجأة . .. هدي اتخضت وطلعت تجري ع الاوضة
تونة بتخبط ع رجلها : استر يارب استر يارب

هدي : مالك ياليل في ايه .. حد عملك حاجة ردي في ايه
تونة : دي بتضحك ياماما بتك اتجننت ع الاخر
ليل : انا نجحت ياماما انا نجحتتت
هدي :الف مبروووك ياحبيبتي الف مبروك
تونة : وهو اللي بينجح بيصوت كدا ويفجع اللي حواليه .. انتي قطعتي خلفي
ليل زقتها : خلف ايه اللي قطعتهولك يامفعوصة انتي اسكتي
تونة : صبرني يارب علي البت دي علشان ممسكهاش اضربها
هدي : اتصلي بقمر فرحيها هي كمان وطمنينا عملت ايه .. ان شاءالله تكون اتقبلت والفرحة تبقا فرحتين
ليل : ان شاءالله ياماما

_________________________________

قمر راكبة العربية وسرحانة
عربي بيبصلها ف المرايا : مالك ياست قمر شكلك مش مبسوط ليه
قمر : مافيش يا عربي
عربي : لا ازاي وانا اول مرة اعرفك ياست قمر .. انتي ف حاجة مضايقاكي .. لتكوني متقبلتيش ف الشغل الجديد .. متزعليش نفسك دا هما اللي خسروا والله
قمر : لا ياعربي انا اتقبلت الحمدالله
عربي : اومال زعلانة ليه حد كلمك ولا ضايقك قوليلي
قمر : لا و ... " الموبايل رن " دي ليل ..
_ايوة ياليل في حاجة
ليل : انا نجحت يا قمر بتقدير امتياز كمان
قمر بفرحة : بجد ياليل .. انا كنت حاسة انك هتفرحيني وتجيبي التقدير دا .. الف مبروك ياحبيبتي الف مبروك ..
ليل : الله يبارك فيكي ياقمر .. وانتي عملتي ايه ..ماما قلقانة
قمر : انا اتقبلت ياليل الحمدالله طمنيها ..
ليل : بجد داحنا لازم نحتفل انهاردة بقا .. متتاخريش ياقمر
قمر : انا جاية ف السكة اهو .. يلا سلام ياحبيبتي

عربي : فينك ياليل من بدري .. الفرحة اللي ع وشك دي ظهرت ف نجاح ليل مش ف نجاحك انتي
قمر : فرحتي بنجاحها متتوصفش والله ياعربي
عربي : للدرجادي
قمر : واكتر بكتير. ليل دي بنتي مش بس اختي .. انت مش عارف انا كنت مستنية نتيجتها دي اكتر منها
عربي : ربنا يخليكم لبعض
قمر : يارب ياعربي .. المهم انت وراك حاجة انهاردة
عربي : لا انا كنت هوصلك وارجع ع الحارة
قمر : طيب حلو انت معزوم عندنا بقا انهاردة
عربي : كتر خيرك ياقمر .. بس
قمر : مافيش بس انت قولت موراكش حاجة صح
عربي : صح
قمر : يبقا انت هتتغدا معانا انهاردة وممنوع المعارضة نهائي . . وبالمرة تشوف تونة ولا هي موحشتكش
عربي ضحك : اه والله وحشتني العفريتة دي
قمر : يبقا تيجي تشوفها بقا
عربي : حاضر ياست قمر هاجي

__________________________________

فاروق داخل الفيلا مفجوع : خير يا نعمة في ايه .. مالها صافي
نعمة : الحقني يا فاروق بيه .. صافي عمالة تصرخ وتكسر ف الحاجة .. غُلوبت معاها ومش عاوزة تفتحلي الباب .. الحقها يافاروق بيه
فاروق طلع يجري ع أوضه صافي : صافي افتحي الباب
صافي بتصرخ : مش عاوزة حد ابعدو عني ..
فاروق : متوجعيش قلبي عليكي .. افتحي بس وانا هعملك كل اللي انتي عاوزة
" صافي فتحت الباب وهي عمالة تعيط "
فاروق حضنها : اهدي ياحبيبتي .. احكيلي مالك .. حد عملك حاجة .. قوليلي بس وشوفي هعمل فيه ايه
صافي بتعيط : محدش عملي حاجة يابابا .. انا لوحدي اصلا .. هفضل لوحدي لحد امتي .. انا تعبانة اوي يابابا
فاروق : وانا روحت فين ياحبيبتي انا معاكي اهو
صافي : محدش معايا انا لوحدي .. كلكم سيبني .. صحابي وسائر .. وماما .. ماما فين يابابا .. ازاي تسبني كل دا ..
فاروق : ماما مسافرة ياصافي زي ماقولتلك وقريب هترجع
صافي : لا يابابا انا عاوزة تيجي دلوقتي انا محتاجها اوي ..
فاروق : حاضر هكلمها تيجي حاضر بس اهدي أنتي ومتزعليش ..
صافي : انا سقطت يابابا
فاروق : ولا يهمك ياحبيبتي .. فداكي ميت سنة
صافي : بس اسر نجح ومش هبقا معاه اعمل ايه عاوزة اكون معاه
فاروق : بس كدا .. انا هكلم المسؤولين ف الكلية واخليهم ينجحوكي .. ان شاءالله يسقطوا غيرك وتاخدي مكانهم وهدفعلهم اللي هما عاوزينه .. حاجة تانية ياحبيبت بابا
صافي : اه خليك معايا متروحش الشغل وتسبني
فاروق : حاضر ياحبيبتي هكون معاكي .. بس هروح مشوار صغير بس وهرجعلك علطول مش هتأخر ..

_________________________________
مني : كلمتي ابوكي طمنتيه
سارة : اه ياماما لسه قافلة معاه
ريم بتتمطع : صباح الخير ..
مني : لسه بدري ياهانم
ريم : حاضر هخش اكمل نوم
مني : انتي يابنت تعالي هنا .. افطري وتعالي ساعديني يلا
ريم : اساعدك في ايه .. ما سارة عندك تساعدك هي
سارة : سبيها ياماما تنام هي ف اجازة .. انا هساعدك عاوزة ايه اعملوا
مني : لا انتي مش هتساعديني انتي هتدخلي تغيري هدومك .. وتظبطي نفسك كدا
ريم وسارة بصوا لبعض
سارة : اغير هدومي واظبط نفسي ليه احنا خارجين
مني : لا جيالنا ضيوف
ريم : ضيوف مين
مني : ضيوف وخلاص .. اعملوا اللي بقول عليه يلا
ريم : واشمعنا هي تلبس وانا لا يعني
مني بتلقائية : علشان هما جايين علش.... *سكتت*
سارة : في ايه ياماما انتي مخبية ايه
مني : بصراحة بقا انا عزمت خالتك وابنها انهاردة .. وجايين علشانك
سارة : انتي مقفلتيش الموضوع دا لحد دلوقتي ليه ياماما
مني : اقفلوا ليه وائل كويس والف واحدة تتمناه ..
سارة : وانا مش عاوزة لا وائل ولا غيره .. ولو سمحتي وقفي اللي بيحصل دا ..
مني : اوقفه ازاي يعني اتصل اقولهم متجوش وازعل اختي مني ..
سارة : لا متزعلهاش ياماما خليهم يجوا بس انا لا طالعة ولا هقابل حد .. ومتحاوليش تحطيني قدام الامر الواقع .. علشان هتزعلي من رد فعلي .. عن اذنك
مني : استغفرالله العظيم واتوبه اليه .. ادي اخرة تربية نادر ودلعه ليها
ريم : ماتسبيها براحتها ياماما مش عاوزة خلاص هو عافية
مني : مالكيش دعوة انتي وخشي نامي ولا شوفي كنتي رايحة فين
ريم : انا غلطانة اني صحيت اصلا ..

______________________________

قمر : احكيلي بقا ياعربي .. الحارة عاملة ايه .. والناس اللي فيها وحشوني والله كلهم ..
عربي : كويسين كلهم .. مافيش غير بوز الاخس بس هو اللي قرفنا .. امتا الحارة تنضف منه ..
قمر : قريب يا عربي باذن الله
هدي : يلا ياحبايبي الاكل جهز

تونة : هييييييه اخيرا هنأكل
هدي : عيب كدا ياتونة
قمر : لا ياماما متقلقيش عربي حافظ تونة مافيش احراج منه .. ياما عملت مصايب قدامه
عربي : اه ياما فتحت دماغ الناس وفقعت عين ناس
هدي : يلاهوي ياتونة انتي تعملي كدا
تونة : دول بيفتروا عليا ياماما متصدقهمش
عربي : بنفتري عليكي ايه يا تونة .. دي راس ابن ذكية لسه معلمة
تونة : تصدق بالله انت لو ماسكت لقوم اعلم ع راسك انت كمان
هدي : عيب ياتونة قولت خليكي بنت مؤدبة وجميلة
تونة : حاضر حاضر .. ممكن نأكل بقا
هدي : طبعا ياحبيبتي

*الجرس رن *
تونة : دا مين التنح اللي جاي دلوقتي
ليل : قومي شوفي مين
تونة : لا انا بأكل مش فاضية .. قومي انتي ولا ع رجلك نقش الحنة
ليل : يباي عليكي اسكتي خلاص هقوم

ليل فتحت : مين حضرتك
قمر : مين جه ياليل
فاروق : انتي ليل
ليل : اه .. انت مين
هدي : فاروق !!

_______________________________

كنزي بفرحة : ماما .. ماما حازم لسه قافل معايا وقالي انه. اتفق مع بابا الفرح الاسبوع الجاي
نجلاء : بدري كدا ليه مش كان يستنا شوية .. هنلحق نحجز الفساتين والقاعة امتا والحاجات اللي نقصاكي .. والمعازيم والناس هنلحق نعمل كل دا ف اسبوع
كنزي : متقلقيش ياماما بابا قالي هيجي انهاردة بدري وهننزل نكمل بقيت حاجتي .. وان كان ع الفستان والحاجات دي هنزل انا وحازم نحجزها عادي .. والمعازيم بقا ربنا يخلي الموبايل هنكلمهم كلهم عادي ياماما .. متقلقيش
نجلاء بزعل : ماشي ياكنزي اللي تشوفيه
كنزي : مالك ياماما .. انتي مش فرحانة اني هتجوز
نجلاء : لا ياحبيبتي فرحانة طبعا .. بس مش مصدقة انك هتمشي وتسبيني خلاص * عيطت*
كنزي حضنتها : و مين قال اني هسيبك ياماما .. دانا هنطلك كل شوية ومش هبعد عنك ابدا
نجلاء : لا ياحبيبتي ماهو انا مش هخلص منك علشان تجيلي كل شوية
كنزي : الله بقا .. يعني انتي هترتاحي مني زعلانة ليه بقا .. خلاص مش جاية خالص
نجلاء : بهزار معاكي ياكوكو هو انا ليا غيرك .. تنوري ف اي وقت بيت ابوكي
كنزي : ياحبيبتي ياماما .. ربنا يخليكم ليا يارب

____________________________________

هدي : خير يافاروق عاوز ايه
فاروق : مش تدخليني الاول ولا هنتكلم ع الباب
هدي : اتفضل

هدي وقمر قعدوا وليل قعدة متعصبة ومش طايقة فاروق ..
تونة : مين الراجل دا ياقمر
قمر : روحي كلي ياتونة ..
هدي : ها يافاروق قول سبب الزيارة دي ايه
فاروق : انا جاي اعرض عليكم عرض
ليل بعصبية : مش عاوزين حاجة منك واتفضل.....
قمر مسكتها : استني ياليل ..
ليل : استني ايه ياقمر .. مااحنا عارفين هو عاوز ايه .. عاوز ياخد ماما مننا تاني
تونة : مين دا اللي ياخد ماما مننا يوريني كدا هياخدها ازاي
قمر : ممكن تسكتي انتي وهي .. سيبوه يكمل كلامه
"هدي بصلها ومستغربة "
فاروق : شكلك انتي الكبيرة العاقلة اللي هتفهميني .. مع ان عرضي لو ليل سمعته هتغير رأيها ..
ليل بتريقة : وايه هو بقا العرض اللي هغير رأي لما اسمعه
فاروق : عرضي هو هخليكي تسافري تكملي تعليمك برا .. وهضمنلك مستقبلك لما تتخرجي وهخليكي تمسكي شركة من شركاتي اللي برا .. والعرض مش ليكي لوحدك قمر كمان هكتبلها شيك ب 2 مليون جنية .. وبنسبة للصغيرة انا هدخلها احسن المدارس وهضمنلها مستقبلها .. ها قولتو ايه
هدي : مش موافقين
فاروق : هما اللي يقرروا
ليل : انا مش موافقة ومش محتاجة مساعدتك
فاروق : قمر بتفكر شكلها موافقة ..
قمر : انا بفكر اه .. بس مش ف العرض اللي قولتو .. انا بفكر ف المقابل من كل دا .. فين الاستفادة بتاعتك
فاروق : طبعا ليا استفادة .. مش بعمل كدا لله وللوطن .. لما ليل تسافر وتبعد عن هنا خالص .. بنتي هتقدر ترجع لحبيبها وسعادتها هترجع تاني .. والفلوس اللي انتي هتاخديها مقابل انك هتسيبي هدي ترجع تعيش معانا وترعي صافي علشان صافي محتاجها .. وحياتي وأسرتي يرجعوا زي ماكانوا مستقرين

قمر : يعني انت جاي لحد هنا .. علشان تخلي اختي تسافر وتبعد عن الشخص الي بيحبها علشان بنتك تعيش مرتاحة وسعيدة .. وهتديني فلوس مقابل ان امي ترجعلك وترجع لبنتك علشان حياتك تكون مستقرة وتدمر حياتنا احنا بمقابل 2 مليون جنية

هدي : ع جثتي اني ارجعلك واسيب ولادي
ليل وقفت : انا حقيقي مشوفتش ف بجاحتك
تونة : دانا صدقت لما قولت مين التنح الي جيلنا دلوقتي
فاروق طلع الشيك : الشيك اهو معايا وممضي كمان .. ولو عاوزه اكتر انا موافق
" قمر خدت الشيك منه الكل بصلها باستغراب وفاروق فرح "
فاروق : انا كنت متأكد انك هتوافقي .. واحدة تعبت ف حياتها وشقيت طول السنين دي علشان تلقي تأكل اخواتها .. مش هترفض فلوس زي دي علشان امها
قمر قطعت الشيك ورميته ف وشه : عرضك مرفوض .. ووقتك انتهي تقدر تتفضل ومش عاوزين نشوف وشك هنا تاني
تونة صفرت : تعيش قمر تعيش .. يلا ياحبيبي ورينا عرض كتافك عاوزين نأكل
فاروق : الظاهر ان بُعد امكم وابوكم عنكم .. اثر ع تربيتكم
ليل وقفت قصاده : غريبة دي مانت علطول عايش مع صافي .. ومع ذلك صافي مش متربية
فاروق بعصبية : انتي نسيتي نفسك واتجرأتي تتكلمي ع بنتي انا " لسه بيرفع ايده يضربها قمر مسكت ايده وضربته بالقلم هي "
قمر : دا علشان يخليك تفكر الف مرة قبل ماتقرب لحد من اخواتي .. اطلع برااااا .. اياك اشوفك هنا تاني

عربي أتدخل ووقف قدام فاروق
فاروق بعصبية : اللي عملتيه دا هندمك عليه بقيت حياتك

قمر : اعلي ما في خيلك اركبه ..
عربي : يلا بقا يااستاذ من هنا كفاية عليك كدا

فاروق مشي وهو متعصب : انا هوريكم هعمل فيكم ايه .. مش هسيبك ياهدي انتي وبناتك فاهمة .. مش هسيبك

هدي : ليه عملتي كدا ياقمر .. دا مؤذي يابنتي
قمر : يعمل اللي يعمله ياماما .. عاوزني اشوف بيرفع ايده ع اختي واسيبه يمشي كدا
تونة : جدعة ياقمر .. لو كنتو سبتوني عليه كنت خزقتله عينه
ليل : اقعدي ياختي دانتي بوق وخلاص
تونة : تحبي تجربي
هدي : بس كفاية يابنات .. يلا قوموا كلوا
قمر : ماليش نفس .. انا داخلة ارتاح .. عن اذنكم

_________________________________
اسر : اخيرا الواحد خلص من سنة اولي .. والله انا لحد دلوقتي ابويا مش مصدق اننا نجحنا
وليد مركز ف الموبايل : اه فعلا
اسر : اه فعلا .. انت مش مركز معايا اصلا
وليد بضيق : هي مش بتنزل حاجة خالص ليه ..
اسر : هي مين دي

وليد : بقولك ايه .. هي ليل متعرفش سارة عملت ايه
اسر : مش عارف مسألتهاش .. بتسأل ليه
وليد : عادي يعني مش صاحبتنا ولا انت نسيت
اسر : اه صاحبتنا .. ماشي انا هقوم اتصل ب ليل واسألها
وليد : ماشي

* من ناحية تانية *

سارة قعدة ف اوضتها بتتفرج ع صور وليد ومبتسمة ..

مني دخلت : خالتك وابنها برا مش هتخرجي
سارة سرحانة ومش مركزة
مني : سارررة انتي بتضحكي لمين
سارة اتفجعت : في ايه ياماما انتي هنا من امتا
مني : من وانتي بتضحكي للموبايل اتجننتي ولا ايه
سارة : انا .. لا .. مضحكتش .. اصل انا شوفت حاجة تضحك ف ضحكت .. عادي .. هو انتي كنتي عاوزة حاجة
مني : اه بقولك خالتك وابنها برا مش هتطلعي
سارة : لا مش طالعة ياماما
مني : طب سلمي عليهم حتي ...عيب كدا دول جايين يشوفوكي
سارة : يوووة ياماما. .. ماشي هطلع بس هسلم بس
مني : ماشي .. اسيبك تغيري هدومك بقا ..

(سارة مسكت الموبايل وكتبت بوست .. " البعُد لا يقلل من المحبة ، العزيز يظل عزيز حتي وإن كان بعيد كل البعُد عن الأعيُن ." ❤️ .. و شيرته وابتسمت وحدفت الموبايل ع السرير )

_________________________________

* اسر قالب وشه *
وليد : في ايه مالك .. سارة منجحتش
اسر : لا نجحت
وليد فرح : طب الحمدالله .. قالب وشك ليه طيب
اسر : فاروق راح لليل البيت .. الراجل دا اتجنن زي بنته بالظبط. .. انا مش مصدق بجد .. هو فاكر لما يحاول يسفرها كدا هو بيبعدها عني .. ولا فاكر اني كدا هرجع لبنته مثلا
وليد : سفر ايه انا مش فاهم حاجة ..
اسر : عرض ع ليل تسافر تكمل تعليمها برا .. علشان ارجع لبنته .. وانا اللي كنت بستغرب تصرفات صافي .. دي عيلة مجنونة والله ..
" وليد قعد يضحك "

اسر : انت بتضحك ع ايه ونبي .. انا لازم القي حل .. انا مش هسمح له يبعدنا عن بعض

وليد جاله نوتيفيكيشن .. مسك الموبايل بسرعة
وليد فرح : دي سارة نزلت بوست
اسر باستغراب : وجتلك رنة ع الموبايل ليه
وليد ماسك الموبايل ومبتسم اوي .. واسر بصصله
وليد : انا عاوز اشوفها
اسر : تشوف مين
وليد : هيكون مين يعني .. سارة
اسر : وليد خليكم كدا احسن .. عاوز تشوفها لي طلما مبتحبهاش
وليد بتلقائية : ومين قالك اني مبحبهاش .. انا بحبها .. انا كنت بفكر غلط لما كانت قريبة مني .. كنت بقول لما تبعد هرتاح وهي هتنساني .. لا انا ارتحت ولا هي نستني
اسر : مين قالك انها منستكش
وليد عطاله الموبايل : بص اقرأ كلامها
اسر : ممكن ميكنش عليك .. ممكن متكنش قصده حد بيه خالص
وليد : انا متأكد ان البوست دا ليا .. انا عاوز اشوفها انا عاوزك تساعدني
اسر : وانا مش هساعدك ياوليد غير لما تاخد قرار صح ف العلاقة دي .. زي مانت صاحبي سارة هي كمان صاحبتي .. مش هرضا ليها يتكسر قلبها تاني
وليد : صدقني مش هكسر قلبها .. بس ترجع عاوز اتكلم معاها
اسر : طيب اساعدك ازاي
وليد : انا معرفش عنوانها ايه ف اسكندرية .. اعرفلي عنوانها او تكلمها تيجي هي هنا بس من غير ماتعرف ان انا اللي عاوزه
اسر : ماشي هحاول ياوليد .. بس موعدكش يعني
وليد : ماشي يااسر

______________________________

ريم : لسه مخلصتيش لبس
سارة : خلاص فضل شعري وطالعة
" موبايل ساره جاله نوتيفيكيشن "
ريم بصت ف الموبايل :
Walid Saad Reacted to ..
سارة شدت الموبايل بسرعة : يلهوي وليد عمل لاف ع البوست .. اكيد خد الكلام ع نفسه
ريم : كلام ايه وريني
سارة : استني بس ياريم .. اعمل ايه .. انا غلطانة اني نزلت البوست .. اوف انا بحاول ابعد وابين اني قوية .. وانا غبية
ريم : في ايه يامجنونة انتي متفهميني بوست ايه
سارة : بصي انا نزلت البوست دا عادي جدا .. مكنتش اقصد اي حاجة خالص
ريم قريته : لا والله متقصديش حاجة خالص فعلا
سارة : انتي مش مصدقاني
ريم : لا طبعا مصدقاكي .. كملي
سارة : راح وليد عمل لاڤ عليه .. معني كدا ان هو خد الكلام ع نفسه وانا مقصدهوش
ريم : عادي هو كمان عمل لاڤ وميقصدش حاجة خالص
سارة : انتي بتاخديني ع قد عقلي
ريم : انا .. ابدا .. محصلش
سارة : اطلعي برا ياريم
ريم : اقول لماما ايه طيب
سارة : قوليلها مش طالعة
ريم : احسن بردك ..
سارة : يلا اخرجي
ريم : انا طالعة اهو .. *رجعت خطوتين* بس انتي مقولتليش ان وليد قمر كدا
سارة : اطلععععي بررراااا
ريم : حاضر خارجة اهو متزقيش

_______________________________
" اسر وصل الڤيلا وكان بيفكر ف طريقة يقرب من ليل بشكل رسمي .. وازاي هيساعد وليد ف مشكلته .. كنزي شافته راحتله"

كنزي : اسر عامل ايه
اسر : الحمدالله وانتي هنفرح بيكي امتا
كنزي : قريب خلاص الفرح الاسبوع الجاي .. هي ليل مقالتلكش ولا ايه
اسر : لا مقالتليش .. الف مبروك ياكوكي
كنزي : الله يبارك فيك عقبالك
اسر ابتسم وشد كنزي من أيدها : تعاللييي عاوزك ف موضوع مهم
كنزي : استنا بس بتشدني ليه فهمني
اسر : اقعدي هفهمك
كنزي بتتاوب : بسرعة بس علشان هموت وانام ورايا حاجات كتير بكرا هعملها
اسر : لا فوقي الله يباركلك وركزي معايا .. انا دلوقتي هكلم واحدة و ..
كنزي : ينهارك ازرق هتكلم واحدة .. هتخون ليل يااسر .. وجايبني اشترك معاك ف الجريمة .. واخون ليل انا كمان لااا دا مش ممكن يحصل ابدا
اسر : اسكتتتيي اخون ايه .. اديني فرصة افهمك .. الواحدة دي تبقا سارة
كنزي عليت صوتها : وكماااان اسمها سارررة .. فيها ايه مش ف ليل دي فاهمني .. دي ليل مافيش زيها اصلا
اسر : الله يكون ف عونك ياحازم والله .. اترزعي بقا علشان افهمك .. سارة دي صاحبتنا وليل عارفها .. مافيش بيني وبينها حاجة دي زي اختي
كنزي قعدت : اه زي اختك .. مالها بقا ست سارة دي
اسر : انا عاوزك تعزميها ع الفرح بتاعك
كنزي : اعزمها ماشي .. بس قولي ليه
اسر : هفهمك ولا واني خايف تفضحيني .. بصي ياستي انا بصراحة كدا قررت استغل فرحك .. هتقدم لليل فيه
كنزي بفرحة : بتتكلم جد يا اسر
اسر : اه والله .. انا كنت جاي بالعربية عمال افكر ف الموضوع لحد ماقولتيلي ان فرحك الاسبوع الجاي .. قولت بااس هو دا .. المهم انتي متكنيش مضايقة
كنزي : اضايق ايه بس .. دانا فرحانة اكتر مافرحانة لنفسي .. ربنا يسعدكم ويفرحكم
اسر : يارب
كنزي : بس مفهمتش بردك سارة اعزمها ليه
اسر : ااه دانتي غبية وهتتعبيني بقا .. قولتلك سارة صاحبتنا كلنا .. واكيد هحب ان يكون صحابنا موجودين وبالاخص سارة
كنزي : ليه بقا بالاخص سارة
اسر : والله مش عارف بس هي صاحبة ليل الوحيدة و ..
كنزي : و.. ايه
اسر : وبس .. مش عارف .. انا طالب منك الطلب دا بس انك تعزميها علشان ترضا تيجي
كنزي : طب هي هتوافق تيجي فرحي وهي متعرفنيش
اسر : مانا هفهمها اللي فهمتهولك اني هعمل مفاجأة لليل ف الفرح وعاوزها تكون موجود .. ومن ناحية تانية انتي تقنعيها تيجي
كنزي : ماشي ياسيدي اي طلبات تانية
اسر : لا كتر خيرك انك فهمتيني لحد كدا
كنزي : طيب يلا كلمها

____________________________
سهر : فاروق انت مش كنت واخد اجازة تقعد فيها مع صافي
فاروق : زهقت من قعدت البيت .. قولت انزل الشركة شوية وكدا كدا صافي نايمة ..
سهر : طيب كويس انك جيت .. ف اجتماع مهم دلوقتي استاذ احمد عامله بالمرة تحضره
فاروق : طيب يلا بينا ..
" لمح قمر داخلة الاجتماع "

فاروق بعصبية راح لقمر شدها من ايديها : انتي ازاي تتجرأي تيجي شركتي
قمر زقت ايده : انت اتجننت
فاروق : انتي لسه شوفتي جنان ... ياااأمن
رجالة الامن : تحت امرك يافاروق بيه
فاروق : امسكوا البني ادمة دي وارموها برا الشركة فورا
الامن مسك قمر وهي بتحاول تشد نفسها وتزقهم : ابعدوووا عني
فاروق : مسمعش صوتك .. واحمدي ربنا اني هسيبك تخرجي سليمة
" سهر بتتفرج وفرحانة ف اللي بيحصل ف قمر "
قمر : بتتحمي ف شوية امن فاكر نفسك كدا راجل

فاروق بيرفع ايده يضربها .. زين مسك ايده
" وسهر واقفة مصدومة "
زين موجه كلامه للامن : سبوها .. واخر مرة اشوفكم تمدوا ايديكم عليها مفهموم
الامن : فاروق بيه اللي طلب مننا كدا
زين بعصبية : بقول مفهموووم
الامن : حاضر يازين بيه
فاروق : ايه اللي بتعملوا دا يازين .. البنت دي مش متربية .. وانا اعرف اربي الاشكال دي كويس

زين بعصبية : فااروق بيييه اتفضل نتكلم جوا ف المكتب مش قدام الموظفين !!!

* الكل دخل *
احمد : ايه الدوشه اللي كانت برا دي .. ايه اللي بيحصل
فاروق : انا اللي المفروض افهم ايه اللي بيحصل من ورايا .. البني ادمة دي بتعمل ايه ف شركتي
زين : شركتناا .. اسمها شركتنا
احمد : ايه اللي بتقولو دا من امتا في بينا الكلام دا
زين : لما يبقا في حد شغال معايا .. والقي فاروق بيه عاوز يطرده وبيحاول يمد ايده عليه .. يبقا لازم اوضحله لاحسن يكون ناسي
فاروق : لما تكون واحدة زي دي .. رباية حواري يبقا تستاهل اكتر من مد الايد كمان
احمد : انا مسمحلكش تتكلم عنها كدا .. عملتلك ايه قمر علشان تتكلم عنها بالاسلوب دا
فاروق : يرضيك عيلة زي دي تمد أيدها عليا
الكل اتصدم وبص لقمر
قمر : اللي يرفع ايده ف وش اختي يستاهل بدل القلم عشرة .. ورفعة ايدك ف وشي لسه محسبتكش عليها .. انا عاملة احترام للمكان اللي انا فيه بس
فاروق : سامع الكلام دا ياحمد .. عجبك كدا بتشغلوا ف الشركة ناس بالاسلوب دا .. ولا ايه رايك انت يازين ف الناس اللي مشغلها معاك
زين : انا ماليش دعوة ايه بينكم طلما حصل برا الشركة .. انما طول ماهي هنا وبتشتغل معايا ف اللي يمسها يمسني

" قمر بصتله وابتسمت وسهر بصالهم ومتغاظة "

فاروق : وانا مش عاوزها ف الشركة هنا شغلها معاك زي مانت عايز بعيد عن شركتي .. مش عاوز اشوف وشها قدامي
زين : والله حضرتك عندك اكتر من شركة تقدر تروح فيهم وسهر بتدير الشغل هنا وبكدا مش هتشوف وشها
فاروق : انت بتطردني من شركتي
زين : لا العفو . . انا بقدملك اقتراح بس .. لاني مش همشيها وهتشتغل معايا هنا

فاروق وقف بعصبية : ابنك هيخلي الشراكة الي بينا هتنتهي
سهر : ايه اللي بتقولو دا يافاروق !!
زين ببرود : شوف فاضي امتا ونجهز العقود وننهي كل حاجة

فاروق بصله وخرج ووراه سهر : فاروق استني

قمر : انا مكنتش عاوزة الموضوع يوصل لكدا .. انا اسفة يااستاذ احمد والله .. بس هو اللي اعترض طريقي
احمد : متتأسفيش ياقمر .. انتي معملتيش حاجة هو اللي غلط ف حقك .. وانا بعتذرلك بالنيابة عنه .. انسي اللي حصل واوعدك مش هيتكرر
قمر : حاضر .. عن اذنك هروح ع شغلي

زين : بابا انا جاهز اشتري نصيبه ف الشركة ..
احمد : مش اتسرعت شوية يازين
زين : عاوزني اشوفوا بيمد ايده علي حد شغال معايا واسكت
احمد : يعني انت عملت كل دا علشان مد ايده ع حد شغال معاك بس
زين اتوتر : اه وكمان قمر واحدة مننا ولا نسيت ..
احمد : لا منستش بس مستغرب ان انت اللي بتدافع عنها
زين : عادي يعني .. وبعدين انا اصلا مش طايقه من يوم موضوع نور .. زي ماتقول كدا بتلكك
احمد : ماشي يازين اعمل اللي تشوفوا صح وانا معاك

____________________

* يوم الفرح *

قمر : ياماما والله متقلقي مش هتأخر .. هروح بس مشوار اللي قولتلك عليه وهاجي مش هغيب .. انا هقفل بقا علشان اشوف عربي فين .. ماشي ياماما سلام ياحبيبتي

بتتصل ب عربي مبيردش
زين : هتمشي دلوقتي
قمر : اه يازين
زين : كويس علشان تلحقي تجهزي
قمر : اووف رد بقا
زين : مالك
قمر : عربي مش بيرد وانا عاوزة يوصلني
زين : عربي تاني
قمر : في ايه ماله عربي
زين : مالهوش .. تعالي اوصلك انا
قمر : لا علشان معطلكش
زين : انا كدا كدا كنت ماشي اوصلك ع البيت ع سكتي
قمر : اصل انا مش راحة البيت .. انا راحة الحارة
زين : ليه
قمر : هشوف البيت وصل لحد فين ف التوضيب وكدا .. مش عاوزة اعطلك انا هاخد تاكسي يوصلني
زين : لا مالهوش لازمة التاكسي انا هوصلك
قمر : هتروح معايا الحارة يازين
زين بتردد : اه اروح مروحش ليه .. يلا بينا
قمر ابتسمت : يلا

__________________________________

ريم : ماتقومي تلبسي يابنتي .. مستنية ايه
سلمي : شكلها غيرت رايها ومش هتروح
ريم : نععم متروحش ازاي يعني لا لازم تروح
سارة : سلمي صح انا غيرت رأي مش هروح
ريم : ايه الجنان دا بقا مانتي كنتي مقتنعة امبارح ونزلنا جبنا الفستان سوا .. ايه حصل انهاردة غير رايك
سارة : مش عاوزة اروح .. انا مش هقدر اقابل وليد .. واحنا كمان ف فرح مش بعيد اروح القي واقف مع واحدة
ريم : مايقف مع واحدة وانتي كمان روحي نقيلك واحد قمور كدا اقفي معاه انتي كمان
سلمي : وممكن اسر يكون عزمك علشان وليد ..
سارة : تفتكري ؟
ريم : ايوة صح .. ازاي تاهت عن بالنا .. اليوم اللي اتعزمتي فيه هو هو نفس اليوم اللي عملك في لاڤ ع البوست
سلمي : بوست ايه
ريم : مش وقته دلوقتي .. *شدت سارة * يلا قومي اللبسي مافيش وقت علشان متتأخريش
سارة : استني بس انا لسه مفكرتش
ريم : مش وقت تفكيررر يلااا قداامي

____________________________________

قمر : ايوة هنا
زين : هو دا بيتك
قمر : اه مش عجبك ولا ايه
زين : لا شكله لطيف بس محتاج شوية تظبطات .. وممكن تهديه وتستغلي الارض مساحتها كويسة
قمر : لا طبعا لايمكن اهده دا من ريحة ستي الله يرحمها
زين : الله يرحمها .. طب يلا بينا ننزل
قمر : يلا

سيد بفرحة : قمر انا مش مصدق عينيي .. انتي رجعتي امتا
قمر : عم سيد وحشني اوي .. عامل ايه وولادك عاملين ايه
سيد : انا بقيت كويس اول لما شوفتك يابنتي مش عارفة انا فرحان ازاي .. انا اسف يابنتي ع الموقف الاخير اللي حصل مني
قمر : اللي فات مات يا عم سيد ... لو مكنتش مشيت مكنتش وصلت للي انا فيه دلوقتي .. اعرفك دا زين صاحب الشركة الي بشتغل فيها ووالده كان صاحب بابا الله يرحمه
سيد : يااهلا وسهلا معلش يابني فرحتي بقمر نستني اقولكم اتفضلوا عندي ف الدكانة .. اشربوا حاجة
قمر : معلش ونبي ياعم سيد انا بس علشان متاخرة عاوزة اشوف البيت والحق امشي
سيد : وماله اشربوا الحاجة الساقعة الاول
قمر : مش ..
زين قطع كلامها : انا مش مستعجل ياعم سيد وممكن اشرب حاجة ساقعة عادي
قمر بصتله
زين : في حاجة
قمر : لا مافيش اشرب لحد مااطلع اشوف البيت وانزل .. خليبالك منه ياعم سيد
زين بصلها ورفع حاجبه : وانا عيل صغير هتوه
سيد : متقلقيش ياقمر دا في عيني .. اتفضل يا زين بيه
زين : تشكر ياراجل ياطيب

قمر طالعة البيت شافت ست من الحارة ماشية بتعيط راحتلها

قمر : مالك يا ام سهير بتعيطي ليه
ام سهير : ست قمر انتي رجعتي .. ازايك ياحبيبتي
قمر : انا كويسة المهم انتي مالك
ام سهير : طردوني من الشغل علشان بتأخر غصب عني بسبب انه بعيد عني .. ونزلت ادور ع شغل محدش قابل يشغلني خالص .. ومش عارفة هأكل العيال منين ..
قمر : طيب اهدي بس هتفرج ان شاءالله .. * حطيت ايدها ف الشنطة وطلعت فلوس* خدي دول يا ام سهير هاتي اكل للبيت .. ومش هسيبك والله لو احتجتي اي حاجة قولي لعربي وهو يقولي ..
ام سهير عيطت : كتر خيرك .. ربنا يباركلك ف صحتك وعافيتك .. ربنا يسترها عليكي دنيا واخرة

" زين بيبصلها ومبتسم "
سيد : الست قمر دي مافيش زيها ولا ف طيبة قلبها .. لو طلعوا الطيبة اللي جواها وفرقوها ع البلد كلها مش هتخلص .. بنت جدعة وبنت اصول بصحيح .. ميغركش عبده موته اللي بيطلع منها ساعات .. دا بس علشان تعرف تعيش وتحمي اخواتها ونفسها من اللي حواليها .. انما هي غير كدا خالص ..
زين : مكدبش عليك ف الاول كنت شايف عبده موتة دا .. بس بعد كدا عرفت ان اللي جواها طيب
سيد : لا دي فترة صغيرة اللي عرفتها فيها .. انا عارفها من وهي صغيرة اللي مرت بيه ف حياتها مش شوية .. ابوها وامها وجدتها
زين. : والدتها رجعتلهم الحمدالله
سيد بفرحة : بتتكلم بجد ... الف حمد وشكر ليك يارب .. انا كنت متأكد انها هترجع وقمر هتسامحها ..

زين : الحمدالله .. هي اتاخرت ليه انا هروح اشوفها .. وكتر خيرك ع الحاجة الساقعة دي
سيد : دا حاجة بسيطة يابني مش من مقامك
زين : متقولش كدا ياعم سيد قعدتي معاك دي بس ... مقامها كبير اوي عندي

زين داخل البيت وقمر نازلة اتقابلوا
قمر : خير يازين في حاجة
زين : لقيتك اتأخرتي قلقت عليكي
قمر : اتاخرت فين انا ملحقتش دا خمس دقايق ونزلت
زين : اه .. طيب يلا بينا
قمر : يلا

جعفر : اللله اللله .. انتي رجعتي تاني .. ومين اللي معاكي دا
قمر : وانت مالك ..ماتخليك ف حالك
جعفر : حالي ماهو دا حالي ياختي .. عاوزني اشوفك نازلة من البيت الفاضي مع راجل غريب واسكت ..
قمر بعصبية : انت اتجنننتتت ايه اللي بتقولو دا
جعفر : كمان هتجننيني تعالوا اشهدوووا يامنطقة .. الست الشريفة .. او اللي عاملة نفسها شريفة نازلة من بيتها مع راجل غريب .. والله اعلم كانوا بيعملوا ايه فوق
* الناس اتلمت *
قمر : والله العظيم لو مسكت لانزل اللي ف رجلي ع دماغك
سيد : ايه اللي بتقولو دا عيب عليك اختشي .. عاوز تشووهه سمعتها حرام عليك .. الراجل كان قاعد معايا
جعفر : اطلع منها انت احسنلك
ام سهير : لا ميسكتش عم سيد عنده حق .. انا شوفت قمر وهي طالعة لوحدها البيت .. حرام عليك يااخي حرقتلها بيتها وجاي دلوقتي تقول كدا ف حقها

جعفر : انتي اتجننتي ياولية .. انتي ناسية انتي بتكلمي مين

قمر وقفت قصادها بسرعة قبل مايعملها حاجة : اياك تقربلها
جعفر : هتعملي ايه بقا .. انتي اللي هتحميها .. انتي ناسية انا عملت فيكي ايه واقدر اعمل فيكي ايه
قمر : منستش انت عملت ايه ولا هنسا .. اطمن قريب نهايتك هتبقا ع ايدي .. يلا بينا يازين

ركبوا العربية ومشوا وجعفر بيبصلهم والغضب طالع من عينه : انتو بتتفرجوا ع ايه غوروا يلا ... كل حي يروح لحاله

__________________________________
زين سايق : مين الجدع دا
قمر : دا المعلم زفت
زين : ماله يعني بيعمل معاكي كدا ليه
قمر : علشان طلب يتجوزني ورفضته
زين : تتجوزيه ايه دا شكله كبيرر اوي
قمر : اهو حظي كدا
زين بصلها : هو اللي ولعلك ف البيت
قمر بعصبية : اه بس ورحمة ستي ماهسيب حقي
زين : طيب اهدي .. بس شكلك مدوبة قلوب الحارة .. مرة جعفر ومرة عربي
قمر : عربي ؟ ماله عربي
زين : مش عربي دا حبيبك
قمر ضحكت : عربي حبيبي دا مين قال كدا ..
زين : يعني انا بشوفوا بيوصلك ف كل مكان
قمر : عربي دا اصغر مني انا اللي مربيه و بثق فيه ... علشان كدا جبته يشتغل معايا بس
زين فرح : اااه قولتيلي بقا .. عاوزة تروحي فين بقا
قمر : ع الاوتيل هروح لكنزي

__________________________________

" الاوضة اللي فيها كنزي "

ليل : هي قمر لسه مجتش ياماما
هدي : لسه كلمتها قالت ف الطريق .. انتي لسه مالبستيش ياليل
ليل : عادي ماهي العروسة لسه ملبستش
هدي : العروسة بتحط ميكاب وهتلبس خلاص .. يلا انتي اجهزي

قمر : انا جيت
هدي : كويس انك جيتي انتي كمان يلا اجهزي وانا هلبس تونة واللبس

قمر : ايه الحلاوة دي .. مبروك ياعروسة
كنزي : الله يبارك فيكي ياقمر
قمر : اومال فين نور
ليل : نور بتلبس وهتيجي هي وكريم
تونة نطت : كريم جاي. . . بسرعة ياماما لبسيني الفستان
ليل : بسرعة لبسيها قبل عريسها ما يجي
هدي وقمر ضحكوا
هدي : يارب اللبسها فستان فرحها
ليل : طب لبسيني انا الاول فستان فرحي ..
هدي بصت لقمر : وانتي ياقمر منفسكيش تلبسي فستان فرحك انتي كمان
قمر : انا ادخل اللبس فستان فرح كنزي ونشوف حوار فستاني دا بعدين عن اذنكم
تونة : مش عاوزة تتجوز الهبلة هو الواحد طايل
هدي : تعالي يلا علشان تلبسي انتي

_________________________________

" في أوضة العريس.. حازم لبس وخلص "

فريال : لولولولولولوليييييي ... الف مبروك ياحبيبي .. ربنا يتمملك ع خير .. عشت وشوفتك عريس ياضنايا .. اهئ اهئ اهئ
حازم : بتعيطي ليه ياماما .. انتي زعلانة اني هتجوز
فريال : لا ياحبيبي دي دموع الفرحة .. انا فرحانة بيك بس

زين : عريسنا عامل ايه
حازم : تعالي يازين
زين : ايه الشياكة دي كلها
حازم : عريس بقا عقبالك
زين : ان شاءالله
فريال : اسيبكم انا واروح اشوف العروسة .. عملت ايه

____________________________________

سائر بيلبس موبايله رن

سائر : ايه ياسهر عاملة ايه
سهر : ايه ياحبيبي انت عامل ايه طمني
سائر : انا كويس الحمدالله .. خير في حاجة
سهر : انت هترجع امتا ياسائر .. كلنا محتاجنلك ف البيت
سائر : انا مش هرجع البيت دا تاني ياسهر .. لحد ما بابا يفهم اللي بيعملوا دا غلط
سهر : وهو من امتا فاروق بيسمع لحد .. انت لازم ترجع
سائر : بعدين ياسهر نتكلم علشان مش فاضي دلوقتي
سهر : انت خارج ولا ايه
سائر : اه رايح فرح حازم
سهر باستغراب : حازم ! وايه علاقتك بفرحه
سائر : اتعزمت اصل اسر عامل مفاجأة ل ليل وهيتقدملها ف الفرح .. وكان عزمني .. وبالمرة احاول ارجع ل نور تاني انتي فاهمة من ساعة اللي بابا عمله مش بنتكلم
سهر : اه ياحبيبي ان شاءالله ترجعوا
سائر : سهر اوعي تقولي لصافي حاجة عن موضوع اسر وليل
سهر : طبعا ياحبيبي مش هقول متقلقش .. يلا اسيبك انا تشوف وراك ايه باي

سهر للسواق : اطلع ع الفيلا

__________________________________

العروسة و البنات كلهم خلصوا

نجلاء مسكة ايد بنتها وبتعيط
كنزي : كفاية بقا ياماما .. والله اعيط انا كمان وابوظ الميك اب كله
قمر : لا ونبي بلاش عياط انهاردة فرح نفرح بقا ولا ايه يانوجة
نجلاء مسحت دموعها وحضنت كنزي : ربنا يتمملك ع خير ياحبيبتي

فريال دخلت : لولولولولولييي .. فين العروسة .. شافت كنزي قلبت وشها .. ايه كل اللي ف وشك دا ياكنزي
كنزي : ماله ياماما دا ميكاب
فريال : كتير ليه كدا .. لا امسحيه مش حلو
ليل : تمسح ايه بس مافيش وقت والميكاب جميل جدا .. هو ميكاب العروسة بيبقا كدا
فريال : طب تقلله حتي .. مش كدا
كنزي ع وشك تعيط : طيب انا ممكن اقلله
نجلاء : مافيش حاجة هتتقلل وبنتي كدا حلوة
فريال : انتي بتزعقي ليه يانجلاء انا بتكلم ع اللي شايفة
هدي : اهدوا ياجماعة وصلوا ع النبي ..

تونة : عمو سامح جاي ياخد العروسة يلا اجهزوا

قمر مسكت ايد كنزي : اهدي متخافيش مافيش حاجة هتحصل

سامح دخل باس رأس كنزي وحضنها : هتوحشيني يانور عين بابا .. *وبصلها ودمع* ايه الحلاوة دي بس .. جميلة ياحبيبتي
كنزي عيطت : وانت كمان هتوحشني اوي
قمر : يعني احنا ماسكين فيها من الصبح علشان متعيطش وانت تيجي تعيطنا كلنا ياعم سامح
سامح : غصب عني والله .. * مسح دموع كنزي * خلاص ياحبيبتي متعيطيش .. يلا بينا

_______________________________

حازم و الشباب كلها واقفين تحت مستنية العروسة تنزل

اسر : سارة جاية انهاردة .. انا عملت اللي عليا .. ظبط دنيتك انت
وليد : متقلقش انا مش هسيبها تبعد عني تاني .. كل حاجة هتخلص انهاردة ان شاءالله
اسر : ربنا يوفقكم ..
وليد حط ايده ع كتف اسر : ويوفقك انت وشاورله
اسر بيبص شاف ليل نازلة ورا العروسة وماسكة الفستان و فرحانة ابتسم

سامح : انت واخد اغلي حاجة عندي .. خليبالك منها

حازم : متقلقش ياعمي كنزي في عيني وفي قلبي
*مسك ايدها* وفضل بصصلها وفرحان

زين بيدور ع قمر لحد ما عينه لمحتها وفرح وراح وقف معاها وهدي شايفهم ومبسوطة
سائر : عاملة ايه
هدي : الحمدالله ياحبيبي .. تعالي معايا

راحت لنور واحمد .. ونور اتوترت اول لما شافت سائر وديرت وشها
احمد : ازيك ياسائر
سائر بص لنور : مش كويس والله .. قلبي تاييه مني بقاله فترة
احمد : نعم !
هدي : احمد بيه ممكن تيجي معايا شوية
احمد : اه طبعا اتفضلي

سائر قرب لنور : متعرفيش قلبي راح فين
نور بصتله باستغراب
سائر بصلها : ايه دا
نور : في ايه
سائر : معقولة قلبي واقف قصادي وانا بدور عليه
نور ابتسمت
سائر : وحشتيني
نور : وانت كمان
سائر مسك أيدها : يلا بينا ندخل
نور : يلا

___________________________________

صافي ف اوضتها بتاخد المهدأ بتاعها وهتنام

سهر دخلت فجأة : صاافي الحقي الكارثة اللي هتحصل
صافي : ف ايه
سهر : اسر هيتقدم لليل انهاردة
صافي : ايه اللي بتقوليه دا انتي اتجننتي .. استحالة دا يحصل .. بابا وعدني انه مش هيتجوز غيري
سهر : والله مش بكذب ياصافي .. سائر لسه قافل معايا وقالي انه هيتقدملها ف فرح كنزي انهاردة .. انتي واقفة مستنية ايه روحيلهم امنعيهم فورا .. اسر بيحبك انتي ياصافي .. ليل واخدة منك .. هتسيبي حبك بسهولة ولا ايه
صافي متلغبطة وبتعيط : انا مش عارفة اعمل ايه فين بابا
سهر : مش عارفة فين شوفي ف المكتب بتاعه كدا

صافي طلعت تجري تدور عليه : باااابااا .. يابابا انت فينن ..
"ملقتهوش ف الاوضة دخلت المكتب .. شافت مسدس ع المكتب خدته ونزلت بسرعة .. وسهر متابعها وبتضحك "

__________________________________

كنزي وحازم بيرقص سلو

حازم : انا مبسوط ان انهاردة فرحنا
كنزي : وانا كمان
حازم : شكلك مضايق .. مالك في حاجة حصلت
كنزي : لا .. حازم هو الميكاب شكله وحش عليا
حازم : بالعكس دا جميل جدا ولايق عليكي .. مين قالك انه وحش
كنزي : مافيش
حازم : اينكان مين قالك ميهمكيش رأيه .. المهم انك عجباني انا بالميكاب ومن غيره
*كنزي فرحت *
حازم : ايوة كدا اضحكي .. ليفتكروكي مجبورة ع الحواز

تونة : هما بيقولو ايه
ليل : مالكيش دعوة انتي باللي بيقولو
تونة : بصي البت بتضحكله ازاي
ليل : يخربيتك اسكتي .. دا جوزها

* الاغنية خلصت واشتغلت واحدة تانية للكابلز *

اسر : بعد اذنك ياتونة هانم ممكن اخد ليل نرقص
تونة : وتسبوني لوحدي لا مش مسموح وترقص معاك بتاع ايه انت .. عيب كدا اختشوا
اسر : ع فكرة كريم واقف هناك بيدور ع حد يرقص معاه
تونة : فينه فينه
اسر شاولها عليه وخد ليل يرقص معاها .. وسائر ونور راحوا يرقصوا

زين واقف جنب قمر : هتفضلي واقفة كدا
قمر : اعمل ايه يعني
زين : مش عاوزة ترقصي
قمر : ارقص مع مين .. مانت سامع بيقول للكابلز
زين : لا عادي مش لازم للكابلز .. عادي لو عاوزة ترقصي تعالي نرقص .. علشان متقفيش لوحدك. يعني مقصدش حاجة .. لو مش عاوزة خلاص براحتك
قمر : اه مش عاوزة
زين شدها : طب حلو يلا بينا

قمر : زين انت بتعمل ايه قولتلك مش عاوزة
زين : هيبقا شكلي وحش اوي لو سبتيني زي الاهبل كدا ومشيتي

" قمر اتكسفت ودمعت ومردتش "

تونة : قولي كلام يضحك
كريم باستغراب : كلام يضحك ازاي
تونة : زي ماالعريس كان بيضحك العروسة
كريم : معرفش بيضحكها ازاي
تونة : يمكن بيزغزغها
كريم : انتي بتقولي ايه ياتونة
تونة : ايوة هو حاطت ايده ف وسطها وبيزغزغها ..
كريم : عاوزني ازغزغك يعني
تونة : لا احسن ارقع بالصوت واعملك فضيحة
كريم خاف و سابها ومشي
تونة : استنا انت رايح فين الغنوة مخلصتش .. استنا

"وليد واقف عينه ع الباب ومستني سارة بفارغ الصبر "

ليل : بتبصلي وبتضحك ليه
اسر :. بصراحة مبسوط اوي
ليل : ليه
اسر : هقولك .. استني
ليل : رايح فين

اسر خد المايك والاغنية وقفت .. والكل بيبصله
اسر : حابب اخد من وقتكم شوية .. السنادي كانت مختلفة بنسبالي .. كانت احلي بكتير من اللي فاتوا .. حياتي اتغيرت 180 درجة * بص لليل* للاحسن طبعا .. وكل دا بفضل شخص. واحد بس .. لو اتكلمت عنه مهما اتكلم مش هقدر اوصفه .. الحد دا موجود معانا هنا .. وهو عارف نفسه .. كل اللي بتمني انه يفضل معايا العمر كله ..
قعد ع رجل قدام ليل وطلع علبة من جيبه فيها خاتم وفتحها : موافقة تحققيلي امنيتي وتفضلي معايا العمر كله

الكل سقف وليل مش مصدقة اللي بيحصل وفرحانة اوي ودمعت .. وبصيت ل قمر .. وقمر هزت رأسها بالموافقة

ليل : انا موواف....

صافي دخلت بتسقف : شاابووه بجد .. قصة ولا الافلام

اسر بعصبية : انتي ايه اللي جابك هنا
صافي : جاية اتفرج .. ولا انا ممنوعة من الفرجة ... اه فعلا مينفعش اشوف حبيبي وهو بيتسرق مني

اسر : انتي عايشة ف وهم ياصافي .. انا بحب ليل .. فوقي بقا
صافي : الوهم اللي انتو عايشين فيه دا .. مش هسمحلها تاخدك مني .. مهما كان التمن
هدي : صافي ياحبيبتي افهمي .. انتي بكرا تلقي الشخص اللي يحبك وتحبيه .. لسه الدنيا قدامك كبيرة ..
صافي عيطت : انتي بتعملي ايه هنا ياماما
ليل : مش من حقك تقوليلها ياماما .. دي امي انا مش انتي .. شوفتي بقا انك انتي اللي عايشة ف وهم

اسر : مش هتقدري تفرقي بينا مهما عملتي ياصافي .. اعقلي وامشي
صافي : لا هقدر يااسر * وطلعت المسدس*
* الكل اتصدم *

اسر : ايه اللي بتعمليه دا .. انتي اتجننتي رسمي
صافي : اتجننت بيك وبحبك.
اسر : واللي يحب حد يموتوا
صافي : ومين قال اني هموتك انت .. انا هخلص منها هي
قمر طلعت تجري زين جه يمسكها زقته .. وقفت قصاد ليل : مش هسمحلك تأذيها

صافي بتعيط بانهيار : وانا مش هسمحلها تعيش مهما حاولتي .. خدت مني كل حاجة .. سرقتهم مني .. سرقة سعادتي .. هي السبب ف اللي انا فيه

* زين وحازم شاوروا لبعض انهم يتحركوا ويستغلوا انها ملهية ف الكلام علشان ياخدوا منها المسدس *

هدي بتقرب منها وبتعيط من خوفها ع بناتها : صافي ياحبيبتي انا مستعدة ارجعلك بس نزلي المسدس .. علشان خاطري متعمليش ف نفسك كدا
ليل : انتي بتقولي ايه ياماما انا اهون عندي اموت ولا تبعدي عني
صافي : وانا هنفذ طلبك ياليل

سارة دخلت شافت المنظر طلعت تجري وقفت قدام صافي
سارة : انتي اتجننتي ايه اللي بتعمليه دا اعقلي ياصافي
صافي زقتها وقعت ف الارض : ابعدي عني
سارة قامت تاني : مش هبعد ومش هسيبك انتي اختي وصاحبتي مش هسيبك تضيعي نفسك ياصافي ... هاتي المسدس علشان خاطري
صافي : مش هديهولك قولتلك ابعدي بقا
سارة بتشد منها المسدس : قولتلك مش هبعد .. سبيه ياصافي
صافي بتشد المسدس منها جامد طلعت طلقة بالغلط ...الكل صرخ .. وسارة وقعت ف الارض

وليد بصدمة :ساررررةةةةة !!!!!!

_____________________________________________

وبعد ماوليد قرر يعترف لسارة ويقرب منها .. للاسف كان الوقت اتأخر .. ياتري ايه هيحصل ف الاجزاء الجاية .. تابعوا وهتعرفوا
يتبع الفصل 16 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent