Ads by Google X

رواية حكاية قمر الفصل الثامن عشر 18 - ياسمين علي

الصفحة الرئيسية

رواية حكاية قمر البارت الثامن عشر 18 بقلم ياسمين علي

رواية حكاية قمر كاملة

رواية حكاية قمر الفصل الثامن عشر 18

" فريال لمحت حازم جاي زقيت الطربيزة.. ورميت نفسها ع الارض "
كنزي حطيت أيدها ع بوقها مش مصدقة اللي حصل .. وحازم جري ع فريال
حازم : امي .. انتي كويسة ياامي .. قومي
فريال : ليه كدا ياكنزي .. ليه كدا اااه يارجلي .. اه مش قادرة اقوم ياحازم .. حازم بص لكنزي ب شر
كنزي بتعيط : انا معملتش حاجة .. والله ماعملت حاجة

حازم ضربها بالقلم وشدها من أيدها جامد
كنزي منهارة : حازم .. استني والله ماعملت حاجة .. اسمعني
حازم بعصبية : اخررررررسييي .. (فتح باب الشقة وزقها ) مش عاوز اشوف وشك تاني.. انتي فاهمة

__________________________________

احمد : قمر واخواتها عاملين ايه يانور
نور : كويسين يابابي متقلقش .. قضينا يوم حلو انهاردة
كريم : تونة عاملة ايه .. سألت عليا
نور : تونة دي فقرة كانت مشغلة اغاني وعمالة ترقص وخليتنا كلنا نرقص ..
احمد : مشكلة البنت دي والله
زين : ليل عاملة ايه و هدي
نور : كويسين يازين .. اه صح فكرتني قمر قدمت ف شركة تانية وهتتوظف فيها
زين : احسن بردك .. كويس انها جت من عندها .. كدا ضمنت انها مش هترجع تاني
نور : يعني انت مبسوط كدا
زين : اه جدا .. كلي كلي

___________________________________

صافي قعدة لوحدها و سرحانة .. فجأة شافت سارة قدامها

صافي (وقفت وقربت منها ) : سارة .. انتي عايشة .. انتي مموتيش صح .
سارة : ليه عملتي كدا .. ليه حرمتيني من الناس اللي بحبهم .. حرمتيني من اهلي . . ضيعتي نفسك وضيعتيني
صافي : .. انا .. انا معملتش حاجة .. انا مكنتش عاوزة دا يحصل .. كان غصب عني ياسارة .. صدقيني انا معملتش حاجة

سارة : انا مش مسمحاكي ياصافي .. مش مسمحاكي ( بتبعد وتختفي )

صافي بتلف حوالين نفسها بتدور ع سارة : سارة .. سارة استني .. انتي فين .. سارة ارجعي .. انا معملتش حاجة
( صافي حطيت أيدها حوالين رأسها والدنيا كلها بتلف بيها .. وصوت سارة بيتكرار ف ودنها " مش مسمحاكي " .. قعدت تصرخ جامد )

الممرضات دخلوا بسرعة مسكوها وكتفوها وهي بتزق فيهم وتصرخ : ابعدووا عنننيي ..محدش يقربلي .. ابعدووا سبونييي .. انا مش عاوزة اقعد هنا .. انا عاوزة اروح عند سارة .. سبونييي ..

عزيز : ايه الدوشة دي .. ايه اللي بيحصل هنا
احدي الممرضات : عمالة تصرخ يادكتور .. ومش مدينا فرصة نديها المهدأ
عزيز : سبوها واخرجوا
الممرضات بصوا لبعض
عزيز : سمعتوا قولت ايه .. اتفضلوا
خرجوا .. وصافي لازقة ف الحيطة وعمالة تعيط وتترعش ..
عزيز قربلها
صافي : ابعد عني .. ابعد عني.. سبوني ف حالي .. ابعدوا كلكم
عزيز : اهدي .. محدش هيعملك حاجة متخافيش.. مش هخليهم ياخدوكي بس انتي اهدي .. متخافيش انا هنا علشان اساعدك .. مش هأذيكي .. قوليلي انتي ليه حصلك كدا دلوقتي .. شوفتي ايه احكيلي
صافي بتعيط وبتشاور : سارة .. سارة كانت واقفة هنا . .. كانت بتكلمني .. سارة مماتتش .. سارة جتلي .. بس هي مش مسمحاني .. انا معملتش حاجة .. انا اسفة ياسارة ( عيطت جامد وقعدت ع الارض تصرخ ) انا اسفة يااختي .. انا اسفة انا اسفة .. سامحينيي

عزيز دمع ع حالتها . . وحاول يساعدها تقوم

.. بس الممرضات مكنش عجبهم اللي بيحصل وكانوا شايفينها مجنونة ولازم ياخدوها يهدوها بطريقتهم وهو منعهم

__________________________________

سامح : نجلاء .. الباب بيخبط .. تعالي شوفي مين
نجلاء : يوة ياراجل مش شايف ايدي مش فاضية .. قوم شوف مين انت
سامح : حاضر حاضر

" فتح الباب .. "
سامح بصدمة : كنزي ايه اللي عمل فيكي كدا
كنزي اترمت ف حضنه وقعدت تعيط
سامح بيطبطب عليها : اهدي يابنتي .. فهميني بس ايه اللي حصل .. لا حول ولا قوة الا بالله ..
نجلاء جت تجري : مالك يابت ايه حصل .. انطقي
سامح : براحة عليها يانجلاء .. البت مش مستحملة .. مالك ياحبيبتي .. قوليلي طيب ريحيني يابنتي
" كنزي بتعيط بس مش بتتكلم "
نجلاء : روح كلم جوزها ياسامح .. شوف ايه اللي حصل.. هنفضل واقفين نتفرج عليها
سامح : ماشي هكلموا .. امسكيها بس انتي ومتسبهاش .. استرها يارب

نجلاء : مالك ياحبيبتي ردي عليا ..

( كنزي بتعيط وفجأة اغمي عليها )
نجلاء : يلاهوي يلاهوووي البت .. الحقني ياااساممح

_____________________________________

ليل : ياساتر يارب .. دا حصل امتا .. ماشي .. ماشي هنلبس وجايين

هدي : في ايه ياليل مالك
ليل : كنزي ياماما كنزي تعبانة اوي وجابولها الدكتور
قمر : مين قالك الكلام دا
هدي : لا حول ولا قوة الا بالله .. ايه حصلها ماكانت زي الفل
ليل : نور لسه قافلة معايا .. بتقولي انها راحت لنوجة وعم سامح و تعبت هناك
قمر : تعبت من ايه طيب
ليل : مش عارفة .. مش عارفة .. يلا نلبس بسرعة ياقمر ونروحلها
هدي : استنوا انا جاية معاكم .. قومي ياتونة يلا اللبسي ..

__________________________________


قمر وليل وهدي ونجلاء ونور وتونة وكريم وسامح واقفين .. الدكتور خرج والكل اتجمع حواليه
سامح : طمني يادكتور .. بنتي مالها
الدكتور : اهدوا ياجماعة .. مافيش خطر .. هي بس اتعرضت لصدمة نفسية .. والحمدالله مأثرتش ع الي ف بطنها
نجلاء : هي حامل .. الف حمد وشكر ليك يارب ..

سامح : طيب هي عاملة ايه دلوقتي يادكتور

الدكتور : انا اديتها مهدأ علشان تنام دلوقتي .. وهكتبلكم ع علاج بس خليبالكم .. لازم تبعدوا عنها اي حاجة تسببلها زعل ولو بسيطة ..
سامح : ماشي يابني هنعمل كل اللي بتقول عليه بس بنتي ترجع زي الاول ..

زين : شكرا يادكتور تعبناك معانا
الدكتور : لا تعب ولا حاجة دا واجبي .. عن اذنكم
زين : اتفضل معايا

نجلاء قعدت وحطيت ايدها ع رأسها : كان مستخبيلنا فين دا كله ياربي .. كان مستخبيلنا فين
قمر : صلي علي النبي يا حبيبتي .. ان شاءالله هتقوم بالسلامة متقلقيش
ليل وهدي ونور : اللهم صلي وسلم و بارك ع سيدنا محمد
نجلاء : طيب افهم بس ايه حصلها .. مين وصلها للحالة دي حد يرد عليا انا هتجن
ليل : انا مستغربة دي كانت عندنا وكانت كويسة ايه حصل
قمر : نور انتي لما وصلتيها حصل حاجة
نور : لا خالص والله بالعكس دي كانت مبسوطة
قمر : هو فين حازم طيب
نجلاء : سامح بيكلموا مبيردش
تونة : تكونش الولية ام اربعة واربعين حماتها هي اللي زعلتها
ليل شدت تونة وكتمت بقها : اسكتي خالص
نجلاء : والله العظيم وحيات بنتي اللي ماليش غيرها .. لو طلعت هي السبب ماهيكفيني فيها عيلتها وهأكلها بسناني
هدي : اهدي ياحبيبتي .. ودلوقتي كنزي تصحي ونعرف ايه الي حصل

سامح : حازم رد عليك يابني
زين : لا والله ياعم سامح .. يمكن فالشغل ومش سامع الموبايل ..متقلقش انا هفضل وراه لحد مايرد

____________________________________

وليد واقف عند مقبرة سارة ومعاه ورد .. حاطه وقعد قدامها

وليد : وحشتيني .. من وقت ماسبتيني مفرقتيش بالي لحظة .. مكنتش متخيل ان ممكن احب حد بالشكل دا .. لو كنت اعرف انك هتسبيني مكنتش بعدت عنك .. كنت فضلت معاكي انا مشبعتش منك ياسارة .. كان في حاجات كتير اوي نفسي اعرفهالك .. واقولك اني كمان كنت بحبك واكتر منك .. كنت غبي لما سيبتك تبعدي ..كنت دايما بزعلك قصد وكنتي بتستحمليني .. ( مسح دموعه ) .. بس خلاص انا مش هزعلك تاني .. ووعد مني مش هفكر ف حد غيرك ياسارة .. صدقيني انا مش عاوز غيرك .. انا كمان هستنا لحد ماربنا يجمعني بيكي .. مش هنساكي ولا هبطل تفكير فيكي .. ومش عاوزك تسبيني ابدا .. حتي .. حتي لو هشوفك ف خيالي انا موافق .. بس متسبنيش ياسارة

__________________________________

زين : الو .. ايه يابني انت فين . . مبتردش ليه
حازم : معلش كنت مشغول شوية .. في حاجة
زين : في حاجة .. انت نايم ولا ايه .. مراتك جت هنا وحالتها وحشة .. انت فين ياعم تعالي شوفها
حازم : مش عاوز اعرف عنها حاجة .. وورقتها هتوصلها
زين : انت اتجننت ياحازم .. ايه اللي بتقولو دا
حازم : زين لو سمحت متدخلش ف الموضوع دا خالص .. انا مش هرجع ف كلامي .. سلام
زين : الو .. الو .. حاازم .. اووف

نور : مالك يازين ..
زين :حازم بيقولي هيطلق كنزي
نور : ايييييه .. ليه حصل ايه
زين : مش عارف حاجة يانور .. انا هروح اشوفوا .. متقوليش حاجة لعم سامح لحد مااشوف ايه اللي حصل ماشي
نور : اقولهم ايه بس يازين .. هما في ايه ولا في ايه ..
زين : ادخلي انتي دلوقتي ومتحسسهمش بحاجة وانا مش هتأخر
نور : ماشي يازين ابقا طمني

________________________________

فريال بتفتح الباب
زين : حازم موجود
فريال : اه جوا ف اوضته .. اتفضل .. وانا هناديهولك
زين : شكرا
فريال ف سرها : ايه اللي جايبه دا كمان

حازم خرج : افندم يازين
فريال : انا هروح اعملكم حاجة تشربوها
زين : ممكن افهم ايه اللي قولتو ف الموبايل
حازم : وهي مفهمتكش ايه اللي حصل بقا
زين : هي مين .. مراتك رقدة ع السرير .. ومش عارفين مالها
حازم : ودي بقا كدبة جديدة .. اه ماهي اتعودت ع الكدب
زين : كدب ايه انا مش فاهم حاجة ..
حازم : انا هفهمك

_______________________________

تونة : كنزي فتحت عينها .. كنزي فتحت عينها
نجلاء جريت ع كنزي حضنتها : الف حمد وشكر ليك يارب .. مالك ياحبيبتي قوليلي مين زعلك
هدي : بلاش مين زعلها يانجلاء دلوقتي .. كويس انها فاقت
قمر (جاية بصنية فيها اكل ) : دلوقتي لازم تأكل كدا علشان تقوي وترجع احسن من الاول .. انا عملتلك شوية شوربة يستاهلوا بقك هتشربيهم كلهم
نجلاء : هاتي انا هأكلها

" كنزي زقت الاكل بإيديها "
قمر : مينفعش كدا ياكنزي لازم تأكلي حاجة
نجلاء : علشان خاطري ياكنزي .. كلي ياحبيبتي .. طب علشان خاطر اللي ف بطنك ..(كنزي بصيتلها باستغراب ) ..
قمر بفرحة : ايوة ياحبيبتي انتي حامل (كنزي عيطت )
هدي : لا حول ولا قوة الا بالله ..اهدي ياكنزي ياحبيبتي ..
نجلاء : لا بقا كدا كتير .. انا لازم افهم بنتي مالها .. اعمل حاجة ياسامح هنفضل حاطين ايدينا ع خدنا كدا .. فين جوزها
سامح : مبيردش عليا يانجلاء
نجلاء : مبيردش يبقا تروحله وتفهم ايه اللي حصل للبت
سامح : انا مش هروح ف حتة يا نجلاء .. انا هفضل جنب بنتي .. لحد ماتكون كويسة وفي ستين داهية اي حاجة تانية المهم بنتي تبقا كويسة
قمر : صلوا علي النبي ياجماعة .. واستهدوا بالله كدا هو اكيد حازم بس ف شغله وميعرفش اللي حصل .. واول لما يعرف هيجي
ليل : كنزي كانت بتقول ان هو كويس معاها .. يعني اكيد مافيش حاجة حصىلت بينهم
نور بتوتر : ان شاءالله ميكنش حصل حاجة

__________________________________

زين : انت مصدق اللي بتقولو دا ياحازم .. كنزي عمرها ماتسرق ..
حازم : عارف انها مسرقتش .. بس ليه كدبت ليه .. مش فاهم ..
زين : كنت افهم منها ليه عملت كدا .. مش تمد ايدك عليها وتطردها
حازم : انا ممدتش ايدي عليها ولا كنت همدها .. غير لما زقت امي ع الارض .. كنت عاوزني اشوف امي مرمية ع الارض واروح اطبطب علي كنزي واقولها .. فداكي ياحبيبتي
زين : حتي دي كمان مصدقهاش .. كنزي عمرها ماتمد أيدها ع حد اكبر منها .. ولا حتي اصغر .. كنزي مافيش اطيب منها .. هو انا هعرفها اكتر منك ياحازم .. ماتفكر شوية يااخي
حازم : والله امي محكتليش حاجة .. انا شايف بعيني وامي واقعة ف الارض .. اكدب عيني يعني
زين : لا متكدبش عينك .. خليك كدا زي مانت اعمل اللي يريحك يا حازم .. بس افتكر انت ظالمها .. لو حصلها حاجة هيكون بسببك .. عن اذنك
فريال : ماتستنا يابني تشرب العصير
زين : شكرا مش عايز

________________________________

نجلاء : ايه !! هيطلقهاااا .. ازاي الكلام دا يازين .. انا بنتي معملتش حاجة من الكلام دا .. انا مربيها كويس .. استحالة كنزي تمد ايدها وتسرق ...
هدي : ومحدش فينا هيصدق الكلام دا ع كنزي يانجلاء
زين : دا اللي قولتو والله .. بس حازم حاطت ف دماغه انها زقت امه
ليل : الست دي كدابة دي بتفتري ع كنزي ..
نجلاء : وانا بقا مش هسكتلها .. وديني لاروحلها و اطلع عليها القديم والجديد
سامح مسك أيدها : استني عندك .. انتي راحة فين
نجلاء : سبني ياسامح .. راحة اخد حق بنتي
سامح : مافيش خروج من هنا .. بنتك حقها هيرجع تالت ومتلت .. ومش هو قال هيطلقها يتفضل يطلقها في ستين داهية .. لا هنروح ولا هنيجي
نجلاء : ايه اللي بتقولو دا ياسامح انت عاوز تخرب ع بنتك .. عاوز الست العقربة دي تفرح وتعمل اللي ف دماغها .. بنتك حامل منه لازم يرجعوا .. لازم تروح تكلم حازم وتفهموا
سامح : عاوزني اروح للي مد ايده ع بنتي وطردها .. بقا انا عطيته اغلي حاجة عندي وامنته عليها وترجعلي بالشكل دا .. عاوزني اروح اترجاه علشان يرجع بنتي .. لا يانجلاء انا متأكد مليون ٪ ان بنتي مغلطتش ومتستحقش اللي حصل فيها دا .. بنتي هتفضل ف حضني .. في بيت ابوها واللي غلط هو اللي يجي لحد عندها ويعتذر كمان ولو رفضت يبقا مع السلامة
نجلاء : يجي ايه .. بيقولك هيطلقها .. هيطلقها البت مبقلهاش شهرين ياسامح .. لو مروحتش انا اللي هروحله
سامح : قسما عظما لو رجلك خطت برا البيت دا روحتيلوا .. مانتي راجعة تاني وهيبقا اخر يوم ليكي ع ذمتي
نجلاء : هتطلقني ياسامح
سامح : انا قولت اللي عندي .. وانتي حرة يانجلاء ف اللي هتعمليه
قمر خارجة من الاوضة وبتقفل الباب : وطوا صوتكم مصدقت كنزي عرفت تنام .. متنسوش الدكتور قال نبعد عنها اي زعل

هدي : استهدوا بالله ياجماعة .. دا شيطان ودخل بينكم .. تعالي يانجلاء معايا
زين : اهدي ياعم سامح وكل حاجة هتتحل .. حازم بس يهدي وهيعرف انه غلطان

نور : تونة نامت ياقمر .. انا هطلعها تنام ف اوضتي .. وانتي ياحبيبتي انتي وليل وطنط هدي هتباتوا انهاردة عندنا الوقت اتأخر .. مش هينفع تروحوا دلوقتي
زين : انا بقول كدا بردك
قمر : لا معلش مش هينفع والله يا نور .. لازم نروح وان شاءالله هنيجي بكرا بدري
نور : طيب لو مصممة تمشي زين يوصلك .. ولا انت وراك حاجة يازين
زين : لا عادي انا ممكن اوصلهم
قمر بصيت لزين : لا شكرا مش عاوزين نتعب استاذ زين .. انا كلمت عربي وزمانه ع وصول ..*موبايلها رن * اهو ابن حلال جه ع السيرة .. يلا يا ليل صحي تونة وانا هنادي ماما
ليل : حاضر

" نور واقفة بتبص لزين اللي عينه هتطق شرار بسبب تصرفات قمر معاه"

__________________________________

مر ايام ع ابطالنا

صافي بدات تتحسن وتستجيب للعلاج ومعاها الدكتور عزيز اللي مبقاش يسيبها لحظة .. وحازم بيحاول يبين انه طبيعي بس بُعد كنزي عنه مآثر فيه وبقا يكرهه يدخل اوضته وهي مش فيها .. اما ليل وقمر ونور ف هما كل يوم لازم بيزورو كنزي ويحاولوا يخرجوها من اللي هي فيه .. بس كنزي مازالت مش عاوزة تتكلم مع حد ..

_________________________________

حازم ف مكتبه .. موبايله رن

حازم : الو .. مين معايا
فارس : انا فارس .. يااونكل حازم مش فاكرني .. انا اللي كنت ف الملاهي معاكم
حازم ( افتكره وافتكر اليوم دا وكنزي .. قلبه وجعه ) : لا فاكرك طبعا .. عامل ايه ياحبيبي ..
فارس : انا كويس يااونكل حازم .. انت عامل ايه .. وكنزي عاملة ايه وحشتني اوي .. انا عاوز اكلمها هي فين
حازم : كنزي .. كنزي مش جنبي دلوقتي .. اصل انا ف الشغل لما اروح هخليها تكلمك
فارس : اوكيه يااونكل حازم .. انا هقفل دلوقتي علشان معطلكش عن الشغل .. باي باي

"حازم قفل معاه وفضل مضايق قام استأذن من الشغل ومشي "

___________________________________

هدي : لسه مافيش اخبار عن كنزي

ليل : ادعيلها ونبي ياماما .. انا اول مرة اشوفها ف الحالة دي .. دي نوجة هتموت بس وتسمع منها كلمة واحدة
هدي : وبعدين بقا .. وفين جوزها كل دا مسألش ليه .. بسهولة كدا تهون عليه
ليل : انا مش فاهمه بجد اومال لو مكنش بيحبها كان عمل ايه .. دا الحمدالله ان انا خدتها من قصيرها وبعدت عن الحب خالص اه خليني جنبك ياحبيبتي احسن
هدي : نعم ياختي .. انتي ايه مصدقتي لقيتي حجة .. بقولك ايه انتي وهي انا مش هفضل اتفرج عليكم كدا انا عاوزة افرح بيكم
قمر : وانا مالي دلوقتي بتحشروني ف الكلام ليه معاكم
هدي : انتي الكبيرة ياحبيبتي ولا نسيتي .. المهم دلوقتي هتروحوا لكنزي ولا ايه
قمر : لا مش هينفع انهاردة علشان راحة الحارة اشوف حوار المشغل اللي قولتلكم هعملوا .. وهبقا اروح بكرا ان شاءالله
هدي : وانتي ياليل
ليل : مش هروح لوحدي طبعا
هدي : ليه هتتخطفي .. ولا خايفة تقابلي اسر
ليل بتوتر : وانا هخاف من ايه يعني .. خلاص مبقاش فيه بينا حاجة .. هو ف حاله وانا ف حالي .. ( بتحاول تغير الموضوع ) اه صح ياقمر انتي عملتي ايه ف حوار الشركة اللي قولتي قدمتي فيها
قمر : اسكتي ياليل احسن انا هتجنن بسبب الموضوع دا .. علشان رفضوني
ليل : وايه يجننك عادي يعني بتحصل مش اول حد يترفض
قمر : انا مش زعلانة ياستي .. بس المدير كان مرحب بيا جدا .. وفرح اني هكون معاهم وكان باين عليه الموافقة .. ازاي بعد كدا يبعتولي رسالة اني متقبلتش مش فاهمة بصراحة ..

____________________________________

سنية : والله كان ليكي واحشة ياست فريال .. الحمدالله خلصنا منها .. دي البت كانت لزقاله لازقة تقوليش سحراله ياساتر عليها .. ليل نهار طالعين نازلين خروجات وكلام فاضي ..
فريال : البركة فيكي وف افكارك .. جبتيها ارض ارض والحمدالله خلصت منها .. وهي زي العبيطة سمعت كلامي
سنية : افكار ايه بس يا ست فريال .. دانا طلعت جنبك ولا حاجة .. دا كله كوم ووقعتك قدام ابنك دي كوم تاني .. لو مكنتيش عملتي انها زقيتك مكنش هيكرهها كدا ..
فريال : بس انا قلبي واكلني علي حازم .. مش مظبوط كدا ومش بيضحك ولا فرحان زي ماكان معاها
سنية : البركة بقا ف بنتي لوزة انا هخليها من حين لحين كدا تطلع تقعد معاكي ... وهو موجود وتلفت انتباه وتنسيهالو خالص متقلقيش

حازم : بقا لوزة بنتك هي اللي هتعرف تنسيني كنزي
سنية بخضة : بسم الله الرحمن الرحيم .. حازم بيه .. انا بس كنت بقول ان ..
حازم : انا كلامي مش معاكي انتي ( بص لامه اللي وشها ف الارض ) .. انا كلامي مع اللي سمحتلك تعملي كدا ف ابنها ...
سنية : الست فريال معملتش حاجة

حازم بعصبية : اخرسي ومسمعش صوتك .. اطلعي برا ياست انتي .. واياكي اشوف وشك هنا تاني والا ورحمة ابويا لاكون حبسك انتي وعيلتك
سنية : لا حبس ايه ياباشا .. انا هخرج ومش هتشوف وشي .. سلاموعليكو ( طلعت تجري )

فريال : حازم انا ..
حازم : انتي ايه .. انتي سمعتي كلام الشيطانة اللي كانت قعدة معاكي و خربتي بيت ابنك .. عملتلك ايه كنزي علشان تكرهييها دي قبلت باللي مافيش واحدة ممكن تقبل بيه وكانت راضية وساكتة .. بلاش كنزي .. عملتلك ايه انا علشان تكرهيني ف البنت اللي حبيتها وتخليني اعمل فيها كدا .. ردي ساكتة ليه

فريال بتعيط : مستحملتش اشوفها بتاخدك مني .. كل لما كنت بتدافع عنها قدامي وتقف قصادي علشانها كنت بتخنق .. كانت دايما تقويك عليا علشان تكرهني .. كانت بتقولك انا بعمل فيها ايه من وراك .. عاوزني مكرههاش وهي هتبعد ابني الوحيد عني
حازم : كنزي عمرها ماحكتلي حاجة انتي عملتيها فيها .. كانت دايما بتحاول متكرهنيش فيكي .. دي هي اللي كانت بتطلب مني اعتذرلك لما اغلط ف حقك .. ازاي كنتي شايفها وحشة كدا ..
فريال : معرفش يابني .. بس انا غيرت عليك انا ماليش غيرك .. وانت حبيتها اكتر مني
حازم : حبيتها اكتر منك !!! انتي مدركة للي بتقوليه دا .. انتي حاجة وهي حاجة .. ويوم لما اختارت اختارتك انتي .. مهنش عليا اشوفها تعمل فيكي كدا واسكت .. دوست ع قلبي علشانك .. وف الاخر تقولي كدا .. ولما كل دا هيحصل ليه خلتيني اتجوز .. لما انتي هتعملي كدا ف بنات الناس .. ليه ماكنت اتزفت من غير جواز .. فضلتي تزني تزني تزني لحد ماعملتلك اللي يريحك .. وانا زي الغبي صدقتك .. ومدتهاش فرصة .. ارتاحي خلاص .. انا مبقتش اثق فيكي تاني ولا هعيش معاكي ( جه يمشي فريال مسكت فيه )
فريال : هتروح فين يابني ..
حازم : في ستين داهية .. ومش راجع البيت دا تاني مهما حصل
فريال بتعيط : لا.. لااا ياحازم متسبنيش يابني انا اسفة انا غلط وبعترف بس متبعدش انا ماليش غيرك ياحازم
(حازم شد ايده ومشي وهي فضلت تعيط .. وتندم ع اللي عملته بس الندم مش كفاية لازم تصلح غلطتها )

_____________________________________

صافي قعدة ف حديقة المستشفي .. وسائر قرب عليها
سائر : عاملة ايه ياصافي
صافي بلهفة حضنت سائر : سائر .. الحمدالله انا كويسة .. انت وحشتني اوي كلكم وحشتوني ..
سائر : وانتي كمان وحشتيني اوي اوي
صافي : بابا فينه مجاش ليه هو كمان
سائر بحزن : بابا .. بابا مشغول بس ياصافي اعذريه مقدرش يجي .. بس متقلقيش انا معاكي ياحبيبتي
عزيز : شوفتي بقا انا نفذت وعدي ازاي وجبتهولك .. انتي كمان نفذي وعدك والتزمي بالعلاج ف مواعيده
صافي : بس انا خفيت مش انت قولت كدا
عزيز : انا قولت انتي بقيتي احسن بس لسه مخفتيش .. وعلشان ترجعي زي الاول لازم تاخدي العلاج
صافي : حاضر
سائر : صافي انا كنت عاوز اتكلم معاكي .. فاكرة ياحبيبتي المهدأ اللي كنت بتاخديه .. كان مين بيجبهولك
صافي : سهر .. هي صحيح مجتش معاك ليه
سائر وعزيز بصوا لبعض .. سائر : طيب انتي عرفتي معاد فرح حازم منين
صافي : سهر قالتلي .. مردتش بردك هي فينها مشغولة هي كمان زي بابا
سائر معرفش يقول ايه .. عزيز : طيب ياصافي مش تدخلي ترتاحي شوية ولا ايه
صافي : حاضر ( بصيت لسائر ) . هتجيلي تاني صح
سائر : اه ياحبيبتي هاجي
صافي : ماشي .. عن اذنكم
عزيز : اتفضلي
سائر :, انا متشكر اوي ياعزيز ع اللي بتعملوا مع اختي .. انا مش مصدق انها قدرت تعدي اللي حصل
عزيز : مافيش شكر .. دا شغلي .. المهم انت هتعمل ايه مع سهر بعد مااتأكدت انها هي السبب
سائر : حقيقي مش عارف .. كان نفسي صافي تكدب تفكيري ...وتقول ان مش الشخصية اللي عاشت معانا كل السنين دي ضربتنا ف ضهرنا بالشكل دا ودمرت عيلتي ..
عزيز : اهدي وفكر بالعقل .. اهم حاجة هي لسه موجودة ف البيت ولالا
سائر : لا طبعا انا طردتها من كل حاجة .. ومن وقتها معرفش عنها حاجة ولا عاوز اعرف
عزيز : طيب روح انت دلوقتي و اهدي بس .. علشان باباك ميشوفكش كدا ويتعب اكتر انت مصدقت خف شوية
سائر : ابقي طمني ع صافي لو حصل حاجة .. وانا هجيلها تاني
عزيز : حاضر

__________________________________

" عدت فترة وبدأت كنزي تتكلم وتتحسن بس مش زي الاول بردك .. ولسه لحد دلوقتي مافيش اخبار من حازم "

قمر : حمدالله ع سلامتك ياكوكي
كنزي : الله يسلمك ياقمر
تونة : عاش من سمع صوتك ياختي
كريم : في حد يقول كدا لحد تعبان ..
تونة : اه انا
كريم (غمز لقمر) : صحيح ياقمر عملتي اللي قولتلك عليه
قمر غمزتله : طبعا طبعا انا اقدر منفذش كلامك
تونة : بتتكلموا في ايه .. انتو وبتتغمزوا كدا ليه انا شايفكم
قمر : لا دا سر بقا وكريم يقولهولك
كريم : لا ياقمر دا مش سر تونة لازم تعرف .. اني عاوزها تكون معايا
تونة (عينها طلعت قلوب) : عاوزني اكون معاك فين ياكرملتشي
كريم : في المدرسة طبعا .. انا خليت قمر تقدملك ف مدرستي
تونة قلبت وشها : مدرسة .. لا ياعم يفتحالله .. انا مش عاوزة اروح مدارس
هدي : ليه بس كدا ياتونة .. دانتي هتكوني مع كريم حتي
تونة : لا مش عاوزة اكون مع حد .. انا ع جثتي اتعلم
ليل : سبوها دي كلها سنتين ونجوزها

نور جاية تجري بفرحة : باركولي باركوليييي

ليل : مبروك بس ع ايه
نور : سائر كلم بابا وحددوا معاد الخطوبة كمان يومين
قمر : لولولولولولولييييي .. اخيرا بقا
هدي نجلاء وكنزي : الف مبروك ياحبيبتي
نور : الله يبارك فيكم
تونة : هييييه عندنا فرح
ليل : مبروك يانور .. يارب تكمل ع خير
نور : يارب بقا ..
نجلاء : نور ياحبيبتي وانتي جاية شوفتي عايدة
نور : اه يادادة كانت بتحضر الفطار لأسر .. خير في حاجة
نجلاء : اصل كنت عاوزها .. هاخطف رجلي انا اروح اناديها
ليل سمعت ان اسر جوا : لالا خليكي انتي يانوجة .. انا هروح اتمشي كدا لغاية هناك واجبهالك
"قمر وهدي بصوا لبعض "
نجلاء : يبقا كتر خيرك والله .. انا رجلي وجعاني اصلا
ليل : لا سلامتها ارتاحي وانا هروح

( راحت ع امل تقابل اسر جوا ويكلمها .. اول ماخرجت شافته فعلا بس هو عدا من جنبها وركب عربيته ولا كأنه شايفها اتعصبت ودخلت تاني )

قمر : انتي لحقتي تناديها ..
نجلاء : هي فينها عايدة
ليل بعصبية : منادتش حد
هدي : مالك متعصبة ليه
ليل بعصبية : بسبب المستفز اللي اسمه اسر .. شافني وعدا جنبي ومكلمنيش ولا عبرني .. دا كانه مصدق .. وانتو اللي بتقولو صالحيه دا بيحبك .. حبه برص البعيد .. قليل الذوق
هدي : عيب كدا ياليل
ليل بصيت لنور : لامؤخذة يانور .. بس اخوكي اللي عصبني
بصراحة
نور ضحكت : لا خدي راحتك هو يستاهل بصراحة .. ازاي يفضل يسألني عليكي كل لما يشوفني ويشوفك ميكلمكيش
ليل : عاوز يبان قدامكم مش غلطان .. وانا اللي غلطانة والمفروض اصالحه .. بس ع مين مش هصالحه
الكل : متصالحهوش
ليل : اه مش هصالحه انا مش غلطانة
الكل : اه مش غلطانة
ليل ( راحة جاية .. راحة جاية ) : ماشي يا اسر ماشي

____________________________________

اسر : خير ياوليد .. كلمتني وقولت عاوز تشوفني ضروري في حاجة
وليد : خير يااسر .. انا كنت عاوز اودعك بس
اسر : تودعني ليه .. مش فاهم
وليد : انا هسافر .. خلاص قررت اروح اعيش مع اهلي .. مبقاش ليها لازمة القعدة هنا
اسر : ايه اللي بتقولو دا ياوليد .. هتسافر وتسبني انت عارف انت صاحبي الوحيد ..
وليد : مش قادر يااسر اكمل هنا من بعد سارة .. حاولت مش عارف ارجع زي الاول ..
اسر : طيب ع الاقل استنا لما تتخرج
وليد : مبقاش ينفع خلاص انا هكمل تعليمي هناك .. وانا كلمت اهلي وهما مستنيني .. متزعلش ياصاحبي
اسر : كله بعد .. مجتش عليك ..
وليد : غصب عني والله يااسر متزعلش .. هو انت وليل لسه مرجعتوش
اسر : لا
وليد : طيب متحاول يااسر
اسر : مش هجبرها ع حاجة مش عاوزها .. هي قالت ابعد وانا بعدت
وليد : ربنا يصلح الاحوال
اسر : يارب .. المهم انت معزوم ع خطوبة نور كمان يومين .. ولا هتقول مسافر
وليد : لا اكيد هاجي

_____________________________________

" يوم الخطوبة "

نجلاء بتفتح الباب
فريال : ممكن ادخل
نجلاء : انتي ايه اللي جابك هنا ياست انتي
سامح : نجلااء .. الست في بيتنا عيب
نجلاء : عيبب !! عيب ايه واللي عملته ف بنتي دا اسمه ايه .. ليها عين تيجي لحد هنا كمان
فريال بانكسار : انا ماليش عين فعلا .. بس انا جاية هنا واملي ف ربنا كبير اني اقابل كنزي واصلح اللي عملته
نجلاء : ربنا وانتي تعرفي ربنا
سامح : نجلااااء قولت ايه
كنزي خرجت : سبيها ياماما تدخل ..
نجلاء : انتي بتقولي ايه ياكنزي
كنزي : معلش ياماما .. اتفضلي انا سمعاكي
فريال : انا اسفة يابنتي .. انا غلط في حقك وفي حق ابني .. انا اسفة حقك عليا .. انا ندمت وعرفت غلطتي .. انا غيرت منك .. فكرتك هتاخدي حب ابني كله وهتخلي يبعد عني .. مفوقتش من اللي بعملوا غير لما ابني عرف حقيقتي ومشي وسابني واستحالة يرجع يثق فيا تاني
نجلاء ف سرها : تستاهلي يابعيدة .. من حفر حفرة لاخيه وقع فيه

فريال : انا ظلمتك وانتي متستاهليش كدا .. وظلمت ابني كمان ربنا يسامحني ..
نجلاء بتريقة : ربنا يسامحك اه
فريال : وطمعانة ف انك انتي كمان تسامحيني ياكنزي .. انا عارفة انك قلبك ابيض وهتسامحي ..
نجلاء : لا ياحبيبتي ربنا يسامحك دي حاجة بينك وبين ربنا .. انما بنتي اللي عملتيه فيها مش هتسامحك عليه .. ولا ايه ياكنزي
سامح (شد نجلاء من ايدها ) : تعالي يانجلاء عاوزك ..
نجلاء : بتشدني ليه استنا
سامح : تعالي يلا

فريال : هتسامحيني ياكنزي
كنزي : اللي حصلي مكنش شوية علشان اقدر انساه
فريال (وطيت ع ايدها بترجي ) : ابوس ايدك يابنتي .. ابوس ايدك سامحيني
كنزي قومتها : اهدي خلاص .. ماشي هسامحك
فريال : شكرا يابنتي .. عاوزة اقولك ان حازم بيحبك ياكنزي .. حازم عمل فيكي كدا غصب عنه .. متزعليش منه .. وارجعوا لبعض ياحبيبتي ابني مش هيلقي احسن منك .. ومش هطلب منكم تيجوا تعيشوا معايا تاني .. كل اللي طالبه بس تزوروني ومتسبونيش لوحدي
كنزي بزعل : ان شاءالله لو رجعنا
فريال : ان شاءالله هترجعوا .. حازم مش هيسيبك انا عارفة ابني
كنزي : انا عاوزة اقولك ع حاجة .. انا حامل
فريال بفرحة : بجد ياكنزي .. الف مبروك ياحبيبتي ( حضنتها )
كنزي : الله يبارك فيكي

نجلاء دخلت لقيتهم حضنين بعض : ماشي يابنت بطني .. اللي يريحك
كنزي راحت حضنتها : ربنا يخليكي ليا ياماما
فريال بابتسامة : ربنا هيكرمك علشان عرفتي تربي بنتك .. متزعليش مني انتي كمان يانجلاء
نجلاء : خلاص بقا طلما بنتي مش زعلانة انا كمان مش هزعل ..( اتحولت ) بس ابقي اعملالها حاجة تاني وشوفي هيحصل فيكي ايه
فريال بتضحك : ياماما انا الحق امشي قبل ماتأكلني
نجلاء : لا تمشي فين داحنا عندنا فرح انهاردة لازم تحضري معانا .. تعالي تعالي

____________________________________________________________________

نور في اوضتها لابسة فستان توب لونه بيبي بلو ومنفوش الي حد ما والبنات كلهم معاها 💙
نور : ايه رايكم حلو
قمر : جميلة ياحبيبتي .. ربنا يكملك ع خير
كنزي : زي القمر والله
ليل : نور زي القمر ف كل حالتها اصلا
نور : حبايبي والله .. وانتي ياتونة مقولتيش رايك يعني
تونة بفرحة : حلوة اوي اوي يا نور
نور : بجد ياتونة يعني هعجب سائر
تونة : هو يطول اصلا .. دا كويس اننا وافقنا عليه
ليل ( حطيت أيدها ع بقها ): ششش يخربيتك .. بتهزار بتهزار

اسر (دخل صفر اول لما شاف نور ) : يابختك ياعم سائر
نور ضحكت .. اسر حضنها : مبروك ياحبيبتي
نور : الله يبارك فيك يااسر ( بصيت لليل ) عقبالك انت كمان
اسر : لا انا صرفت نظر عن الموضوع دا
ليل قلبت وشها : يكون احسن بردك
اسر مردش عليها : انا هنزل ياحبيبتي استنا تحت لحد مالعريس يشرف .. يلا باي

ليل بعصبية : شايفين مستفز ازاي .. مردش عليا تاني ولا كأني واقفة
قمر : محدش قالك تكلميه
ليل : وانا مكلمتهوش اصلا ..
تونة : كانت بتكلم نفسها .. اصلها اتجننت
قمر : عندك حق والله يابت ياتونة
ليل : اه اتجننت عن اذنكم بقا .. احسن اطلع جناني عليكم ( مشيت)
كنزي : ليل صعبانة عليا اوي
نور : انا مش فاهمة هو بيعاملها ليه كدا وهو بيحبها
قمر : تستاهل .. هي مش هتتعدل غير بالطريقة دي
كنزي : لا ياقمر حرام
نور : اسر مكبرها اوي .. مش عادته يعني مستغربة
قمر : مانا اللي قايلاله يعمل كدا
نور : بتهزاريي
قمر : اه والله ان كان علي اخوكي ف هو واقع .. كان زي الاهبل هيروح يصالحها من زمان .. لامؤخذة يانور
كنزي : طب مايصالحها ياستي .. هو حد طايل
قمر : لا يا كنزي مشكلتك غير مشكله ليل .. ليل غلطانة ولازم تعتذرله .. لو صالحها هتفضل تغلط من غير ماتعمل حساب مشاعره لأنها عارفة انه ف الاخر هيصالحها ..
كنزي : طب ودلوقتي ايه اللي حصل اهي اتجننت اكتر وزعلت ومش طايقه اكتر من الاول
قمر : لالا متقلقيش انا عارفة ليل مش هتيجي غير كدا ... زمانها اصلا نزلت تصالحه تحت .. اصبروا وهتشوفوا
نور : ياسوسة انتي
كنزي : طب احنا هننزل امتا
نور : يلا بينا زمانهم جم تحت

________________________________

اسر : كنت هزعل لو مجتش
وليد : مقدرش ماجيش والله
اسر حضنه جامد : هتوحشني ياوليد
وليد : وانت كمان .. هبقا اكلمك دايما متقلقش .. ولو حسيت باي مشكلة معاك كلمني .. كأني موجود هنا بالظبط

اسر : اكيد دا اللي هيحصل
ليل : وليد عامل ايه
وليد : الحمدالله .. انتي عاملة ايه
ليل : انا كويسة .. ياعني مش اوي
وليد بصلهم هما الاتنين : طيب انا هروح اشوف حاجة كدا وراجع تاني
ليل : ماشي .. اتفضل ( قربت من اسر ) .. متزعلش مني
اسر متصنع الجد : ازعل ليه انتي عملتي حاجة تزعل مثلا ( من جواه ) .. مين قالك اني زعلان اصلا
ليل : انا عارفة اني غلط ف حقك اخر مرة .. وقولتلك كلام مكنش ينفع اقولو .. اسفة
اسر : ماشي ولا يهمك (من جواه) .. ياروحي أنا ع الحلو اللي بيعتذر دا
ليل بزعل : انت هتفضل قالب وشك وتكلمني كدا .. لو عاوزني امشي انا ممكن امشي
اسر : لا متمشيش خليكي خلاص مافيش حاجة ( من جواه ) تمشي ايه انا مصدقت دانا عاوز ابوسك دلوقتي دلوقتي
ليل : يعني مش زعلان مني خلاص
اسر الفرحة اللي جواه ظهرت ع وشه وابتسم : لا مش زعلان خلاص ومكنتش زعلان ع فكرة .. مقدرش ازعل منك
ليل ابتسمت : بجد
اسر مسك ايدها باسها : بجد
ليل قلبت وشها وزعقت : اومال مكنتش بتعبرني ليه وكأنك معدي جنب ڤازة .. ولا كانك شايفني
اسر : ياساتر يارب ايه اللي حصل اتحولتي كدا ليه
ليل : وبعدين انت اصلا مالكش حق تزعل .. انت اللي المفروض تستحملني وقت حزني واكتئابي
اسر : لا اسيبك دلوقتي علشان شكلك مجنونة
ليل : انت رايح فين
اسر : اه منكم ياقالبين انتو .. ابعدي انا ناقص جنان
ليل : استنا انا لسه مخلصتش .. يااسرررر

احمد : اهلا وسهلا اهلا ... نورتو
سائر : بنورك ياعمي والله
زين ( سلم ع سائر وحضنه ) : اهلا ياعريس .. نورت
سائر : اخيرا سمعت كلمة عريس ..
احمد : منور يافاروق
( فاروق قاعد ع كرسي بعجل ابتسم لاحمد وهز رأسه كرد ع احمد )

اسر : منوريين ..
قمر واقفة ع السلم : لولولولولولولولولولييييييي

احمد : اهي العروسة نزلت كمان
سائر شافها عينه لمعت وراحلها ومسك أيدها الاتنين وباسهم : ايه الحلاوة دي ..
نور بفرحة : انت احلي
سائر : انا لو اعرف انك هتبقي حلوة كدا .. كنت جبت الماذون وكتبت انهاردة
نور : دا ع اساس ان قبل كدا كنت وحشة
سائر : انتي حلوة دايما و في كل حالاتك
نور بكسوف : ميرسي

" قعدوا وسائر طلع خاتم الماظ ولبسوا لنور .. وقمر ونجلاء وعايدة واقفين يزرغطوا "

كنزي واقفة لوحدها ومبسوطة .. لقيت حد حط ايده ع كتفها .. لفت وشها بسرعة

حازم : وحشتيني
كنزي جاية تمشي مسك ايدها : انا اسف .. انا مش عارف اعيش من غيرك .. لو لسه ف معزة عندك ليا تسامحيني وترجعي .. يارب ايدي كانت اتقطعت قبل ماامدها عليكي
كنزي بتلقائية : بعد الشر عليك .. متدعيش ع نفسك
حازم : يعني مسمحاني
كنزي بصيت لابوها وامها اللي واقفين بعيد بيبصلهم .. ابتسموا هزوا رأسهم بالموافقة ..
كنزي ابتسمت : هسامحك
حازم بفرحة : وهترجعي معايا
كنزي : اه
حازم شلها ولف بيها
نجلاء : ايييه حيلك حيلك براحة ع البت
حازم : شكلك ياحماتي انتي لسه زعلانة مني
نجلاء : ومين قالك اني مش زعلانة منك .. بس انا مش بقول براحة علشاني .. انا بقول براحة علشان اللي ف بطنها
حازم : ايه !!
كنزي بفرحة : انا حامل
حازم من فرحته شلها تاني ولف بيها
نجلاء : يخربيتك .. اتهد بقا دي لسه ف الاول
حازم : انا اسف ياحماتي والله بس من فرحتي .. مش مصدق ياكنزي انتي بجد حامل
كنزي : اه والله حامل
نجلاء : اسكتي بقا ليشيلك .. والتالتة تبته
كنزي : ماما روحي هاتيها
نجلاء : حاضر ياحبيبتي .. ربنا يكملك بعقلك
حازم : تجيب مين
كنزي : هتعرف دلوقتي
حازم : مش عاوزك تكدبي عليا تاني خالص .. مهما حصل واينكان مين قالك
كنزي : حاضر .. ممكن اطلب طلب
حازم : انتي تؤمري وانا انفذ
كنزي : مش انا سامحتك
حازم : اه انا مش مصدق والله
كنزي شاورتله : يبقا انت كمان لازم تسامح
حازم لف وشه لقي امه .. قلب وشه : كنزي لو سمحتي
كنزي : لو سمحت انت .. زي مانا سامحتك انت كمان هتسامحها
فريال : حقك عليا يابني .. مش هعمل كدا تاني .. انت عارف اني ماليش غيرك .. بلاش تبعد عني
حازم : حاضر ياامي
فريال فرحت وحضنته وحضنت كنزي وباستها

هدي راحت لليل واسر : ها ياحلوين خلاص اتصالحتو
اسر : مش عارف لسه والله اصلها بتتحول فجأة
ليل بعصبية : قصدك ايه يعني
اسر : اهي اتحولت
هدي بتضحك : نصيبك بقا كدا .. معلش ياحبيبي
اسر : راضي والله وساكت .. هي اللي
ليل : هي اللي ايه كمل
اسر ضحك : هي اللي في قلبي اما انتو مالكوش عازا .. ياختي علي الغمازة .. لون عنيها كفيل يخضني

ليل بكسوف : ميرسي ميرسي .. بس ع فكرة صوتك وحش
اسر : طيب سمعيني انتي الصوت الحلو
ليل : عاوز تسمع صوت حلو .. من عيوني .. استنا
اسر : وريني كدا

ليل راحت خدت المايك .. والكل مركز معاها .. : احم احم .. بدل السكوت اللي احنا فيه دا .. احب اطلب من قمر تغني

قمر : الله يخربيتك ياشيخة .. ايه اللي هببتي دا
الكل بص لقمر : ايه دا بجد قمر بتعرف تغني
كنزي : اه صوتها حلو اوي اوي

ليل : ما تيلا ياقمر غني بقا
قمر بتجز ع سنانها : غوري من وشي .. احسن مااولع فيكي

نور : يلا ياقمر علشان خاطري
قمر : معلش ياجماعة .. والله مش هينفع خالص

زين باستفزاز : سبوها ياجماعة متحرجهاش ... يمكن صوتها وحش

قمر بصتله بتحدي وراحت خدت المايك تحت انظار الجميع : تحبوا تسمعوا ايه

زين : في قلبي مكان

قمر بدءت تغني :

في قلبي مكان مكانش بيوصله
انسان ❤️ ... لانه آمان مكانش بيدي حد آمان .. فتحته انا ليك دخلته انت وقفلت عليك🗝️ .. بقا ملكك ولا قبلك ولا بعديك✊🏻

في قلبي مكان مكانش بيوصله
انسان ❤️ ...
لانه آمان مكانش بيدي حد آمان .. فتحته انا ليك دخلته انت وقفلت عليك🗝️

.. بقا ملكك ولا قبلك ولا بعديك✊🏻

" الكل مندمج ف الاغنية وبيوجه كلام الاغنية للي بيحبه .. ماعدا زين مركز مع قمر "

قمر باندماج :

خليني معاك ده انا راحة قلبي معاك 💌 .. هو اللي يحس هواك في ايه بعده يكفيه 🤍.. من بين الناس انا عشت معاك احساس🎻 .. بعد ما جربته خلاص مقدرش اعيش غير بيه.. ♾️

زين وقف قصادها وقرب اوي .. والكل ركز معاهم :

بحس معاك

حاجات مش حلوة الا معاك

بطعم هواك ..❤️ ..

جميلة وطالعة من جواك ترد الروح 🌙
.. تنسي قلبي اي جروح .. 🥀

انا ملكك و اديني قولتها بوضوح ❤️🤷🏾‍♂️

قمر واقفة سرحانة فيه ومتنحة ومش مصدقة الكلام دا ليها ولا هو بيغني بس .. فاقت ع صوت تسقيف الكل .. وحازم واسر صفروا .. وزين غمز لقمر ومشي .. وليل وتونة راحوا خدوها والكل بدء يرقص .. و اليوم انتهي جميل ع الكل

_______________________________

سليم بيحضر شنطته .. وقرر خلاص يسافر .. بس قبل مايسافر .. لازم يعترف لقمر بالسر اللي مخبيه .. مسك موبايله وفتح الواتساب

سليم : قمر
قمر : نعم
سليم : انا مسافر بكرا
عاوز اودعك
وبالمرة اعرفك .. ايه الجِمييل اللي انتي عملتيه ليا
قمر : ايه هو !!

سليم : مش هينفع هنا .. بكرا الصبح هبعتلك للوكيشن المكان اللي هنتقابل فيه ..

قمر : ماشي .. تصبح ع خير
سليم : وانتي من اهله

_________________________________

الباب بيخيط جامد .. سليم قام من النوم مفجوع بيفتح .. رجالة زقوا ع الارض

سليم : انتو مين !!!!!!

.....: كتفوا ونزلوا العربية

_____________________________

قمر صحيت لبست وجهزت نفسها .. وبعتت لسليم رسالة

( معرفتش انام طول الليل .. عاوزة اعرف ايه هو الجِمييل .. هنتقابل فين ؟ )

هدي : انتي راحة فين بدري كدا
قمر : مشوار مهم ياماما .. متقلقيش مش هتأخر
هدي : عربي هيوصلك
قمر : لا ياماما .. مش فاضي انهاردة .. هروح لوحدي

هدي : طيب ايه هو المشوار دا

( رسالة اتبعتت لقمر من سليم باللوكيشن )

قمر قامت بسرعة : لما ارجع هقولك ياماما
هدي : انتي مكملتيش فطارك
قمر باستعجال : بعدين ياماما بقا .. بااااي

هدي بقلق (حطيت أيدها ع قلبها ) : خير يارب خير

_____________________________

قمر وصلت ع المكان .. لقيت انه بيت شبه قديم .. فضولها خلها تدخل .. اول لما دخلت شافت سليم ع الارض متكتف

قمر بصدمة : سليييم !!!

اتضربت ع دماغها من ورا .. وقعت ع الارض

يتبع الفصل 19 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent