رواية غيوم الشمس البارت التاسع عشر 19 بقلم اطياف راحله
رواية غيوم الشمس الفصل التاسع عشر 19
لم ترغم قلوبنا علي البقاء مع من نحب بل استلمت بكل حصونها طائعه بكامل ارادتها احبت الاسر في قرب محبيها وابت ان تنال الحريه في بعدهم ايققنت تماما ان البعد عن من تحب هو موت حتمي وان الحياه بدونهم لاتعني اي شئ. وجودهم حياه ولوكان فيه اسر وفراقهم موت ولو كان مطلق الحريه نعم نابي تحرير قلوبنا من قيود حبهم.
ادخلي يابتي وهاتيلي حبوب الصداع الله يرضي عنيكي معحبش المستشفيات ريحه المستشفي معطيجهاش عتخلي دماغي عتنفجر وعتجيبلي صداع شديد جوي.
شمس // حاضر ياعمه دجيجه واحده عجيبلك الحبوب.
ناديه // حمد الله علي السلامه صالحه عامله ايه.
عزيزه // زينه ياختي كان عيجري ايه ياعني لو مليتي رجليكي تراب وروحتي طليتي عليها كتي عتخسي يعني ولا كنتي عتخسي مش دي بت اختك بردك.
ناديه //هو انا قلت حاجه ياحاجه ولا انتم قولتولي اجي معاكم.
عزيزه // وهو انتي عايزه عزومه.
ناديه // عامه انا هروح لها الصبح اطمن عليها وابارك لها.
عزيزه // تروحي متروحيش براحتك.
شمس // اتفضلي ياعمه الحبوب اهي.
عزيزه // تسلميلي ياجلب عمتك.
شمش // عايزه مني حاجه ياعمه انا طالعه تصبحي علي خير.
عزيزه //وانتي من اهل الخير ياجلبي.
ناديه // علي فكره ياشمس وضاح مش في الاوضه دا طلع الغيه وطلب سماح تطلعله القهوه.
شمس // هو من بدري اهنه كان عيجول انه عيروح المزرعه الاول.
ناديه // لا ماهو جه وقال عدنان هيبات هناك عشان هو تعبان وعنده صداع.
شمس // اه يعني هو من بدري اهنه.
ناديه // يعني من ساعتين تقريبا.
شمس // اه اومال داليا فينها مش باينه يعني وهدي كمان فين.
ناديه // فوق في اوضتهم عيروحوا فين يعني.
عزيزه // يالا ياحبيبتي اطلعي شوفي جوزك وخدي الحبوب معاكي اديلي حبه منيها لوكان عنده صداع.
شمس //حاضر تصبحوا علي خير.
عزيزه// وانتي من اهل الخير ياجلبي.انا كمان داخله انام عشان ميته من التعب.
ناديه // وانا كمان طالعه تصبحوا علي خير وهي طالعه علي السلم بتطلع التليفون وترن علي داليا وتنبها ان شمس طالعه.
________________♕♕♕♕________اطياف راحله.
وضاح نايم علي كرسي مريح قدام الغيه بس مش رايحةفي النوم بيحس بحد طالع فبيفتح عنيه. داليا ايه اللي مطلعك اهنه دلوكت كده ميصحش تطلعي اهنه وانا لوحدي.
داليا // هو انا اول مره اطلع هنا وانت لوحدك وبعدين لقيت سماح نايمه مردتش اصحيها تعملك القهوه وعماتهالك بايدي الحق عليا يعني.
وضاح //لا كتر خيرك طبعا بس بردك ميصحش.
داليا ميصحش ميصحش هو ايه اللي ميصحش ما انت عارف اللي فيها وعارف اني مقدرش ابعد عنك واني مش هسيبك لواحده غيري تتهني بيك.
داليا // داليا الموضوع ده احنا اتكلمنا فيه جبل اكده وخلصنا منيه خلاص.
داليا // لا ياوضاح مخلصناش ومنتهناش انا مش هتنازل عن حقي فيك لو اخر يوم في عمري ومش هسيب غيري تتهني بيك انت من حقي ياوضاح من حقي انا وانت عارف كده من الاول ولا نسيت اللي كان بينا.
وضاح // ايوه نسيت كل حاجه ونسيت الماضي وبحب مرتي ومجدرش استغني عنيها ومتحاوليش معايا ياداليا عشان كل محاولاتك دي ممنهاش فايده معتجبش نتيجه بالعكس ممكن نتيجيتها تكون سلبيه واضطر امشيكي من البيت عشان متسببليش مشاكل.
داليا // انا دلوقت بسبب لك مشاكل انا دلوقت اللي معدش ليا لازمه نسيت اللي كان بينا نسيت مكلماتك ليا بعدمتجوزت وان ابوك اجبرك علي االجوازه وانك مش طايق الست شمس نسيت كل ده.
وضاح // نسيت كل حاجه ومش عايز افتكر اللي فاكر ه اني بحب مرتي ومجدرش استغني عنيها افهمي بجي.
داليا // بقي كده ياوضاح علي العموم انا همشي ومعدش هتشوف وشي تاني همشي يا وضاح وانت اللي هتيجي تتحايل عليا وتترجاني علشان ارجعلك وضاح فيه ايه مالك.
وضاح // معرفش دماغي بتلف وعيني مزغلله مش عارف فيه ايه والجهوه دي كان طعمها غريب.
داليا // القهوه عاديه ومفيهاش حاجه انت اللي مرهق بس وبعدين بتبص في التليفون وبتبتسم وبتقرب منه مالك بس لسه الصداع.
وضاح بيبصلها بدون تركيز معرفش فيه ايه.
داليا//بتقرب منه اكتر وبتقعد علي رجله ووبتحط ايدها علي دماغه وبتبدا تدلك راسه.
وضاح // عتعملي ايه انتي.
داليا // هعمل ايه يعني بدلكلك دماغك.
وضاح // طيب جومي مجدرش اتكلم وحاس بدوخه والدنيا بتلف بيا جومي ميصحش اكد اللي انتي بتعمليه.
داليا // وانا بعمل ايه يعني انا بحبك يا وضاح بحبك ومقدرش اعيش من غير بعشقك يا وضاح بعشقك اوعي تبعدني عنك وبتقرب منه اكتر وبتبوسه.
وضاح // بيحاول يبعدها عنه الا انه فاقد التركيز و وحاسس بدوار ومش قادر يعمل حاجه وفي اللحظه دي شمس بتطلع وبتشوف المنظر ده.
بتتسمر مكانها من المنظر اللي هيا شايفاه.
داليا بتشوفها بتمثل انها مرتبكه وتعدل في هدومها وتقفل زاير البجامه شمس انتي فاهمه غلط محصلش حاجه.
شمس //بتنزل علي وش داليا بصفعه مدويه هزت كيانها عتكدبي عنيا بس العيب مش عليكي العيب علي المحترم اللي مسكنك في البيت من غير لازمه عشان يستغل عدم وجودي ويعمل كده.
وضاح // واقف بيترنح ومش قادر يقف بس للاسف شمس مش شايفه انه فاقد اتزانه كل اللي هي شايفاه الغضب اللي م ماليها وعامي عنيها انها تشوف حقيقه الموقف. شمس قالها وضاح مناديا عليها استني واسمعيني عجولك ايه واللهي ماحصل.....
شمس // بس اسكت خالص مش عايزه اسمع حسك ومش عايزه اشوف وشك تاني خلاص كده جبرت يا وضاح انا فيتهالك مخدره تبرطع فيها انت السنيوره اللي انت مش جادر علي بعدها واستغليت فرصه عدم وجودي وتخوني معاها.
وضاح // اقسم بالله ماحصل حاجه ولاعمري خنتك انا عحبك ياشمس وعمري ماعحب حد غيرك ولا افكر في حد تاني انا كنت عايز جهوه وفجاه تذكر واخذ يحك مقدمه جبينه بيده ويتذكر الجهوه كان فيها حاجه ياشمس من ساعه مشربتها وانا مش مركز.
شمس // ههههههه ياشيخ جول كلام غير ده فاكرني عيله صغيره عتضح عليها بكلمتين خلاص باوضاح خلصت دا اخر يو م ليا اهنه وعطلجني.
وضاح // معتمشيش ياشمس ومعطلجبش لو اخر يوم في عمري انا معملتش حاجه لازم تصدجيني لو بتحبيني لازم تصدجيني.
شمس // ههههههه اصدجك واكدب عنيه اللي شافتها جاعده علي رجلك وبتبوسوا بعض.
وضاح // محصلش محصلش.
شمس // حصل يا وضاح ومتكدبش كفايه بجي كفايه وبتزل وبتسيبه وبتدخل تلم هدومها.
مازال وضاح تنتابه حالهةعدم التوازن ولكنه حاول جاهدا النزول الي اسفل وقبل ان يدخل من باب غرفته فوجئ بعمته عزيزه تصعد السلم بسرعه الحق ياوضاح الحق .
وضاح // خير ياعمه فيه ايه.
عزيزه // مياده مش لجياها في اوضتها ومش عارفه هي راحت فين.
وضاح //ايييييييه عتجولي ايه ياعمه مش موجوده في البيت.
عزيزه // ايوه ياولدي وسالت ناديه جالت انها طلعت من البيت وجالت انها عتشتري حاجه من الصيدليه وهي فكرتها رجعت ومشفتهاش من ساعتها.
وضاح // والبهايم اللي علي البوابه اللي سابوها تفوت وانا منبهه عليهم محدش يخرج ولا يدخل الا لما يبلغوني ازاي سابوها دا انا عسود عشيتهم.بس عتكون راحت فين دي.
عزيزه //طيب مانسال بلال يمكن تكون عنديه.
وضاح //مش عارف خايف اطلبه اساله تكون مش عنديه مش عارف ساعتها اعمل ايه.
عزيزه طيب فين شمس نسالها يمكن تكون عارفه حاجه ولاهي جالت لها حاجه. فين شمس ياوضاح.
شمس // الباب بيتفتح وشمس بتطلع شايله في ايدها شنطه خير ياعمه عايزاني في حاجه.
عزيزه // خير يابتي واخده الشنطه دي ورايحه علي فين.
شمس // انا ماشيه ياعمه رايحه دار ابوي.
عزيزه // خير ياشمس فيه ايه.
شمس //مفيش ياعمه عجعد مع صالحه لحد ماتجوم بالسلامه.
عزيزه // طيب اصبري للصبح النهار ليه عنين.
شمس // لاه عمشي دلوكيت معستناش هنا ولا دجيجه.
عزيزه// انا عايزه اعرف فيه ايه ايه اللي حوصل.
شمس //مفيش ياعمه مفيش.
عزيزه // شمس لما اكلمك تردي عليا زين.
شمس //اساليه ايه اللي حوصل ياعمه وخليه يرد عليكي.
عزيزه //لا ياشمس انا بسالك انتي وانتي اللي عتجولي.
شمس //الله يرضي عنيكي ياعمه سبيني امشي واهو عنديكي خليه يجولك ان كان يجدر يجول.
وضاح // اقسم بالله ياعمه محصل حاجه هي فهمانه غلط.
شمس //متحلفش بالله كدب انا شيفاكم بعيني.
عزيزه //شيفاهم!!! ميم هما اللي شيفاهم ياشمس.
شمس // هو والست داليا ياعمتي.
عزيزه // اه هي الحكايه فيها بت ناديه ما انا عارفه زين ان ناديه وبتها معيمشوش من اهنه الا لما يجيبوا ضلفها.
وضاح //متعوميش علي عومها ياعمه اومال.
شمس //كدب عنيه عاد.
عزيزه //فهموني ايه اللي حوصل انتوا الاتنين.
وضاح //محصولش جاجه شربت الجهوه وكان عندي صداع هي جات تجرب مني تحط ايدها علي راسي بعدتها وانا كنت مش مركزولا شايف حتي جدامي.
شمس // انت كمان بتكدب في اللي انا شفته بعنيه ياعين يا جبايرك.
وضاح //شمس كفايه غلط انا مجدر اللي انتي فيه بس مش مسموح ليكي بغلط تاني انتي فاهمه.
شمس //لا هغلط وهغلط كمان وكمان انت كداب وستين كداب وانا لايمكن اعيش معاك وعطلجني عصب عنيك.
صفعه مدويه علي خد شمس من وضاح بعد اهانتها له امام عمته جعلتها تترنح من شده الصفعه والمها.
وضاح //الواحده المتربيه بنت الاوصول متهينش راجلها جدام حد جلتلك معكدبش برده مصممه تجلي ادبك وتغلطي هو انا عشان بحبك وباجي عليكي عسمحلك تغلطي فيا.
شمس //بدموع وحرقه من الساعه دي لاغلط فيك ولاتغلط فيا خلاص كل واحد فينا يروح لحال سبيله انا ماشيه ورايحه دار ابوي ورجه طلاجي تجيلي ياوضاح لو عتعيشني معاك في الجنه ياوضاح مش عايشه معاك كده خلاص جبرت وانا كنت فكراك اتغيرت بس انت اللي فيك فيك يبجي خلاص شيل ده من ده يرتاح دا عنده عايزه اطلج ارمي عليا اليمين دلوكيت.
وضاح //الظاهر اني دلعتك زياده عن اللازم وانا دلوكيت اللي بدفع تمن الدلع ده قسما بالله ياشمس لو خطيتي خطوه واحده بره الدار لتبجي...... وضاااااح
عزيزه //وضااااح اخرس خالص مش عايزه اسمع حسك وانتي دخلي الشنطه دي وغيري هدومك.
شمس //سبيه ياعمه بتجطعيه ليه كتي خليه يرمي عليا يمين الطلاج عشان يرتاح ويريحني انا لا مدخله الشنطه ولا مغيره هدومي انا عمشي ومش راجعه اهنه تاني.
عزيزه // بجي اكده ياشمس بتكسري كلمتي ومعيهمكيش زعلي.
شمس // انتي علي راسي ياعمه وانتي عارفه كده زين بس انا خلاص مالياش عيش اهنه بعد اللي عمله البيه واد اخوكي.
وضاح //بردك عتجول اللي عمله انتي باين عليكي اتجنيتي.
شمس //اتجنيت واتعميت وكل حاجه يعملوها ويخيلو زي مابيجولوا.
عزيزه // بس جلت كفايه انتوا الاتنين. شمس معينفعش تروحي دلوكيت.
شمس //عروح يعني عروح لو الفجر عروح ومحدش عيقدر يوحشني.
عزيزه // كده ياشمس هي دي غلاوتي عنديكي بتكسري كلامي.
شمس // سامحيني ياعمه انتي عارفه غلاوتك عندي بس مجدراش.
عزيزه // ماشي يالا بينا انا عوديكي لحد داركم.
وضاح //لا خليكي انتي ياعمه وانا عوديها.
شمس // لا معروحش معاك انا عروح مع عمتي.
وضاح //ياااه للدرجه دي.
شمس // انا اللي بيني وبينك خلاص.
وضاح //ماشي ياشمس براحتك. انا رايح لبلال ياعمه عشان اشوفه وندور علي مياده ويمكن تكون راحت عنده.
عزيزه //ماشي يابني خلي الغفير يطلعلنا العربيه التانيه.
وضاح //حاضر.
شمس//مالها مياده ياعمه.
عزيزه //ماملهاش متشغليش بالك مش عايزه تمشي ياله.
شمس // ياعمه انا مش.....
عزيزه // يالا قدامي بلا عمه بلا خاله..
________________♡♡♡♡♡______اطياف راحله.
حصل حصل ياماما حصل كل اللي خططتله حصل وخلاص غارت في داهيه راحت بيت ابوها ومعدتش ترجع تاني.
ناديه // ايه اللي حصل فرحيني.
داليا //مش قلتلك متستهونيش بدماغ بنتك اول مارنتيلي وحسيت انها طالعه علي السلم قربت من وضاح وقعدت علي رجله وبوسته وهو مش دريان باي حاجه واول هي متكلمت رشيت من الازازه الليكانت معايا عشان تفوقه ويبان الموضوع طبيعي وفعلا فاق وبدات تكلمه وهو مش فاهم اي حاجه لانه فعلا مكنش واعي لاي حاجه من اللي كنت بعملها بس برغم كده ياماما كان بيبعدني عنه زي مايكون كان حاسس انه انا دا فعلا بيحبها ياماما عرفت الزاي تملك قلبه المهم انهالت عليه بالاتهامات وهو ينكر وكانت هتتجنن لانها شافت كل حاجه بس متعرفش انه مكنش في وعيه وهو بينكر لانه فعلا مكنش واعي لاي حاجه من اللي عملته شوفتي بقي دماغ بنتك بس للاسف كل حاجه كانت ماشيه تمام لحد ماجات العقربه اللي اسمها عزيزه وحاولت تصالحهم.
ناديه // اه منها العقربه دي اللي هتبوظ كل اللي عملناه.
داليا اطمني ياما ما هي بنتك بتلعب معرفتش طبعا وضاح في نظر شمس كداب وخاين لانها شافته بعنيها وانا قاعده علي رجله وببوسه.
وهي في نظره متسلطه وبتتبلي عليه لانه مكنش حاسس باللي بيحصل وكمان مدتوش فرصه يدافع عن نفسه دلوقتي هو مجروح منها قوي لانها هانته قدام عزيزه وغلطت فيه كمان وهو واللي زود الطين بله انه ضربها والحكايه وسعت علي الاخر والست شمس صممت انها لازم تروح دلوقت والعقربه عزيزه راحت توصلها.
ناديه //ووضاح راح فين.
داليا //راح لصاحبه اللي اسمه بلال هيدوروا علي الزفته التانيه اللي خرجت ومرجعتش. تعرفي ياماما انه كان هيرمي عليها يمين الطلاق لولا العقربه اللي اسمها عزيزه منعته في اخر لحظه.
ناديه // وانتي بقي كنتي فين وسمعتي الكلام ده كله اوعي يكون حد شافك.
داليا //انا اداريت تحت السلم وهماكانوا بيتكلمو قدام جناح وضاح. عارفه ياماما بالرغم من ان الزفته اللي اسمها شمس ضربتني بالقلم علي وشي بس كله يهون المهم ان اللي كنت عايزاه حصل. حصل ياماما وخلاص انا هبقي ست البيت واحكم وامر في الكبير والصغير هنا.
ناديه //متقطعيش وقولي ان شاء الله ياحبيبتي.
هدي //ان شاء الله هو انتوا اللي زيكم يعرفوا ربنا اصلا انتوا عارفين انتو عملتوا ايه فرقتوا واحد عن مراته وخربتوا بيتهم ودا كله ليه علشان الست هانم داليا تداري علي عمايلها القذره مع سي حسام بتاعها قاعدين في بيتهم بتاكلو وتشربوا ومرتاحين اربعه وعشرين قيراط وبتخربوا بينهم انا مش عارفه انتوا ملتكم ايه بالضبط.
داليا // اسمعي يابت انتي اقسم بالله ماهخلي حد يبوظلي اللي عملته لو هو مين حتي انا مصدقت انها غارت من البيت متجيش تعمليلي فيها ام قلب حنين كلمه تنطقي بيها هقطع لسانك وانتي عارفه انا مبهددش.
ناديه // لا اوعك كده سبيهالي بقي لما اشوف هي عايزه ايه الفقر اللي زي ابوها عاش فقري ومات فقري وهي كمان هتبقي زيه لمي هدومك ياله وهخلي وضاح يخلي السواق يوصلك لحد القطر وعلي عمتك طوالي تقعدي جنبها تندبي حظك زيها علشان انتوا الاتنين شبه بعض واياك اشوف وشك هنا تاني اشتغلي واصرفي علي نفسك.
هدى // بس كده حاضرمن عنيه الاتنين هو دا اللي انا كنت هعمله من غير ماتقولي بس اديني فرصه شهرين تلاته واوعدك بعدكده مش هتشوفي وشي نهائي واقعدوا فيها انتوا وضميركم مرتاخ مش خربتوها وقعدتوا تلها بس فيه نقطه عايزه اوضحهالكم لنتوا قدرتوا تفرقوا بين شمس ووضاح وتضحكوا عليهم بس هيفضل قدامكم جبل مش هتقدروا تتخطوه لوعملتوا ايه الحاجه عزيزه وروني بقي هتزيحوها من طريقكم الزاي.
داليا // مش شغلك خليكي في نفسك احنا عارفين بنعمل ايه كويس.
هدي // اما اشوف مين اللي هيضحك في الاخر الصبر طيب يا اوختي ياحبيبتي.
______________♕♕♕♕♕_______اطياف راحله.
خير يابتي رجعتي ليه تاني فيه حاجه اخوكي اتصل بيكم مرته تعبانه متاخذنيش ياحجه عزيز ه اتفضلوا.
عزيزه // ردي علي امك ياشمس وجولي لها اللي مردتيش تجوليه ليا وجبتينا علي ملا وشنا في انصاص الليالي معنسلكيش ياشمس اللي انتي عملتيه واصل.
كامله // عملتي ايه ياشمس وازاي تطلعي في انصاص الليالي وتاجي دانتي لو عامله عامله مكنوش هيطلعوكي في الوجت ده.
شمس // يوووه يامه جيت وخلاص عتنصبيلي محكمه ولاايه.
كامله // اكتمي حسك لابوكي يصحي ومعيرفجش معاه غلطانه ولا مش غلطانه وانتي عارفه زين.
شمس // عنكتم يامه عنكتم يمكن انكتم وميطلعليش نفس بعديها عشان ترتاحوا واني كمان ارتاح.
عزيزه // ليه اكده يابتي عتدعي علي نفسك ليه.
كامله // متاخذنيش ياحجه عزيزه اتفضلي جوه معنجفش نتكلم علي الباب تعالي عند امي في الاوضه نجعدي ونتكلموا براحتنا.
عزيزه // لاياخيتي معجدرش والله بايلها ليله طويله وخلاص مفيهاش نوم انا سايبه وضاح عيلم الرجاله ويدوروا علي مياده خرجت من العشا وملجينهاش وزي مانتي عارفه هي امانه عندينا.
كامله // ياجلبي يابتي ودي راحت فين.
عزيزه //ربنا العالم ادينا عندورا في كل مكان.
شمس // راحت فين ياعمه دي ملهاش حد غيرناطيب سالتوا عند بلال.
عزيزه // وضاح راح يسال.
شمس // ياحبيتي يامياده روحتي فين بالله عليكي ياعمه ابجي طمنيني.
عزيزه // بالاذن يا ام جاد لازم ارجع البيت عشان ورايا حاجات تانيه هعملها.
شمس // لا ياعمه متجيش عليا كله الا زعلك انتي عارفه غلاوتك عندي.
عزيزه // لو كان ليا غلاوه عنديكي مكنتيش مشتينا في انصاص الليالي عشان لعب العيال اللي بتعمليه.
شمس لما تعرفي اللي حوصل عتعذريني.
عزيزه // مهما كان اللي حوصل كام لازم تكبريلي لما اجولك اجعدي لما النهار يطلع مش تصممي تمشي وتسيبي بيتك.
شمس // مهوش بيتي ياعمه طول ماخالتي ناديه وبناتها جاعدين فيه عمر ماعتجوملي جومه فيه ووضاح عايز كده يبجي خلاص ربنا يهنيهم ببعض.
عزيزه// الحكايه فيها ناديه وولادها.
شمس // اه ياعمه طلعت فوج في الغيه لجيته مع الست داليا وجاعت علي رجله ووومش جادره اكمل.
كامله // اخرسي ووضاح ميعكلش اكده.
شمس // يعني انا كدابه يامه.
عزيزه // امك متجصدش ياشمس بس يابتي وضاح عاجل مش واحده وي داليا اللي تضحك عليه وبعدين كمان مش ناجصه حاجه معاه مره زي الجمر يعني عيبص لواحده زي داليا ليه.
شمس // المشكله انه عيكدب عنيه شوفته وياها وكمان عينكر.
عزيزه //يابتي يمكن متهيجلك.
شمس // انتوا عتشككوني في نفسي مجنونه انا اياك عشوف حاجات محصلتش.
عزيزه // علي العموم انا عمشي دلوكيت عشان نشوف مياده وليا جاعده تانيه معاكي بس ياريت مفيش حد يعرف حاجه غي امك لما اشوف الدنيا فيها ايه يالا السلام عليكم.
كامله // وعليكم السلام ياحاجه.
شمس // متنسيش تطمنيني ياعمه.
عزيزه // حاضر يابتي.
عتجول ايه ياوضاح ميته ده حوصل.
وضاح // والله يابلال ماخابر صالحه كانت بتولد وكنا معاها ورجعنا البيت ملجناهاش وخالتي جالت انها جالت لها انها رايحه تشتري حاجه من الصيدليه واراجعه طوالي.
بلال // بجي دي الامانه اللي سبتها عنديك ياوضاح مرتي راحت فين ياوضاح.
وضاح // عنلاجيها ان شاء الله يابلال عنلاجيها.
بلال // تليفونه بيرن بيبص لوضاح دي خاله رئيسه بتتصل عجولها ايه دلوكيت.
وضاح // طيب رديمكن يكون فيه حاجه مهمه.
بلال // الو ياخاله عامله ايه.
رئيسه //وينها بتي يابلال وينها مرتك اللي حلفت عتحميها وتفديها بروحك.
بلال تجصدي ايه ياخاله.
رئيسه // مرتك اتخطفت يابلال. بتي ضاعت ضاعت وجعت في ايدين اللي ميعرفوش ربنا واللي معيرحمهاش.
يتبع الفصل العشرون 20 اضغط هنا