Ads by Google X

رواية مهرة الجاسر الفصل العشرون 20 - جوري محمد

الصفحة الرئيسية

رواية مهرة الجاسر البارت العشرون 20 بقلم جوري محمد.. ملحوظة لكي تصل للرواية كاملة اكتب في جوجل "رواية مهرة الجاسر دليل الروايات" وسوف يظهر لك جميع فصول الرواية كاملة عبر مدونتنا.

رواية مهرة الجاسر الفصل العشرون 20

ابتدت مهره تغيب عن الوعي 
وفهد الصغير واخدها في حضنه يا ماما استحملي بابا جاي عشان النونه عشان خاطرنا احنا كمان يا ماما وبيعيط 
وفهد الكبير منصاب ما تخافش  ماما قويه انت عارف مامتك حربت  الموت كذا مره عملت عمليه القلب و جابتك على الدنيا انت واخواتك المره دي كمان هتستحمل و هتعيشوا كلكم مع بعض وبدا يغيب عن الوعي هو الثاني
فهد الصغير.. عمو فهد خليك انت معي 
وشويه وجاسر جاء هو والرجاله وبدو ينقلوا فهد الكبير وجاسر شايل مهره وحطها في العربيه هي وفهد الصغير  كلهم على المستشفى جاسر زعق والممرضين والدكاتره اخذوا مهره وفهد على العمليات
الدكتور   حاله ولاده مستعجله وفعلا ولدت بنتين حلوين جدا وهي دخلت على اوضه معقمه والبنات في الحضانه 
جاسر مهره عامله ايه دلوقت
الدكتور... لا الحمد لله قدرنا نوقف  النزيف بعد الولاده
جابت لك بنتين زي القمر وصحتهم حلوه بس احنا حطيناهم في الحضانه لحد ما هي تقدر تهتم به
جاسر...ماشي وفهد 
الدكتور...البقاء لله فهد باشا مات 
فهد الصغير ...بيعيط لا يا بابا انا عايزه اشوفه
جاسر.. يا حبيبي خلاص ماشي 
فهد الصغير..عايزه اشوف يا بابا
جاسر.. طب ممكن يشوفه قبل ما يروح المشرحه
 الدكتور...حاضر. بس هو يشوفه   اخد فهد الصغير وراحوا عند فهد الكبير 
فهد الصغير بيحضنه ويقول له انت ما متش انا عارف انك انت مامتش انت هتصحي ثاني مش انت دائما بتقول لي انك صاحبي ما تسبنيش يا صاحبي  
 فهد الكبير قام حضنه انا فعلا مامتش بس لازم اخرج من حياتكم ايه رايك تخلي ده السر بتاعنا انا وانت مش هتقول لحد يا فهد ان انا عايش 
فهد...ماشي يا حبيبي ماشي يا عمو فهد
فهد الكبير.. ده سرينا سوا ولما تعوز حاجه انت عارف الزرار اللي في السلسله ماشي
فهد الصغير.. ماشي يا عمو
جاسر احنا هنعمل ايه دلوقت في الجثه 
الدكتور هو كان طالب لو مات جثته هتروح فرنسا عند اهل مامته وهم يدفنون هناك
جاسر.. ماشي طب ممكن حضرتك تخلص التصريح ممكن ادخل اشوفه ا
لدكتور ممكن 
ودخل جاسر يشوفه 
جاسر سامحني يا فهد والله انا عمري ما كرهتك بس انا زي اي راجل ثاني كنت بغير على مراتي وانا حاسس ان في واحد ثاني حواليها بيحبها كان صعب بس انا بشكرك انك   كنت السبب في الحفاظ على حياه مهره اللي هي حياتي و حبي هافضل طول عمري ادعي لك واذكرك بخير سلام يا صاحبي
الدكتور... ايوه يا فندم كل حاجه جاهزه وهيطلع بالطياره كمان ساعه
مشي جاسر هو وفهد الصغيروراحوا عنده مهره 
مهره بدات تفوق 
والدكتور... انقلوها غرفه عاديه
جاسر...حمد لله على سلامتك يا حبيبتي 
مهره...بنتي بخير 
جاسر ....قولي بناتي
مهره... بجد فهد الصغير عامل ايه
فهد... انا هنا يا ماما حمد لله على سلامتك 
مهره...وفهد الكبير 
جاسر...حبيبتي قومي بالسلامه الاول بس وكله هيبقى تمام 
مهره...مات صح فهد مات مهره بتعيط 
جاسر...ما تعيطيش يا مهره
مهره.. هو فداني بروح كان زماني انا
جاسر.. ما تقوليش كده ربنا يخليك لنا انا والاولاد ما نعرفش نعيش من غيرك يا مهره
مهره.. انا السبب يا جاسر انا لعنه كل اللي بيقرب مني بتصبه 
جاسر..ما تقوليش كده يا مهره نعمل ايه بقى  حبيبتي ربنا عطاها جمال الروح وجمال الوجه كل اللي بيشوفه بيوقع فيه ما تزعليش يا حبيبتي كل شيء تمام ويا ستي عندنا هو فهد الصغير كان نسخه منه في الطبع يعني كانك شايفه فهد الكبير 
 مهره..انا باحبك قوي يا جاسر انت انسان متفاهم انا مش باحبك انا باعشقك 
جاسر..يعني عمرك ما حبيتي فهد
مهره.. انا عمري ابتدا لما حبيتك يا جاسر فهد محبتهوش زي راجل وست انا حبيته كاخ لاني كنت من غير ما احتاجه الاقيه واقف جنبنا انما انت لو خيروني بين عمري يطول وحياتي معك اختارك انت ولو حتى هاعيش لحظه بس معك واموت بعديها
 فهد الصغير كفايه بقى احنا هنا ولا اجيب لكم اثنين ليمون 
جاسر..مش قلت لك يا مهره نفس غلاسه الله يرحمه
مهره  ممكن يا جاسر اروح اشوفه 
جاسر طبعا يا حبيبتي 
جاسر شالها لغايه الاوضه اللي فيها جثه فهد
مهره.. ممكن ادخل لوحدها 
جاسر ماشي مهره دخلت  يمكن احاول اعيش حياتي وانت مش موجود فيها بس كل اللي اقدر اقوله انك كنت ركن اساسي فيها تقول اخ تقول صديق تقول اب مش عارفه اعبر عن احساسي انا عارفه انك انت اخذت الرصاصه مكاني بس والله الرصاصه كانها دخلت قلبي بالضبط سلام يا اعز اخ وصديق ومشيت وخرجت بره الاوضه
 وجاسر كان سامع كل الكلام ده وبعد ما مشوا
 فهدالكبير قام وبيمسح دموعه وندم على قرر يبعد عنهم او ما يبقاش ظاهر في حياتهم فهد الكبير سلام يا مهرتي يا جوهرتي الغاليه
وبعد كم يوم خرجت مهره وراحت البيت لقيت حفله معموله واحد من اللي كان شغال مع فهد هو اللي حضرها 
الراجل. قال لها فهد باشا الله يرحمه كان مرتب كل حاجه وقال لي لو انا جارت لي حاجه لازم احضر الحفله زي ما هو عايز مديني   السي دي لحضرتك طلب من حضرتك ما حدش يسمعه الا انت بس دي وصيته لما ادهوني
وخلصت الحفله مهره اخذت السي دي ممكن ادخل اسمعه جاسر اتفضلي يا حبيبتي
مهره.. قعدت تسمع السي دي وفتحته
فهد.. لما تشوف السي دي ده معناه ان انا مت انا عمري ما حبيت الا انتي يا مهره من ساعه ما دخلت حياتي وانا ما عرفتش اي ست ثاني ولا لمست اي ست يعني انت غيرت الفهد و خلتيه عاشق ولهان بجوهرته الغاليه شفت بقى انك ظلمتيني مش لو اتجوزتني انا قبل جاسر كان زماني دلوقت عشت معك شويه يمكن جبت الولد فهد بجد وكنت  هاسيبك بعد كده هتعيشي مع جاسر انا يا ستي اللي موت الاول
ما تضحكيش يا مهره وما تعيطيش
وانا هافضل على طول ملاكك الحارس
على فكره انا سايب لك شويه فلوس بس والله فلوس حلال  لاني عارف انت هتعملي بهم ايه ولو حسيت في يوم بالوحده او عايزه تشتكي لاي احد افتكريني وانا هاجي على طول في عقلك ماشي يا جوهرتي الغاليه سلمي لي على الولد فهد قوي حبيب عم نسخه طبق الاصل مني سلام يا جوهرتي الغاليه
وخرجت مهر من الاوضه وراحت عند جاسر اللي كان قاعد هو والاولاد عند البنات
 مهره بتبص لهم وبتضحك
مهره  عارف يا جاسر اما بفتكر مهره بتاعت زمان مصدقش انهي مهره بتاعت دلوقتي فعلا انا ربنا بيحبني ان انت دخلت حياتي انت نوري وقلبي وعمري يا جاسر
جاسر وانت يا مهره هديه الرحمن لي طول عمري كنت عايش لوحدي حتى وكريم معي عمري ما حسيت بالعيله الا وانت معي يعني انت حياتي انت عيون الجاسر انت دقات قلبه اللي لو وقفت  هيموت على طول باحبك يا عمري
وعدت الايام والاولاد كبروا وفهد الصغير دائما على اتصال ب فهد الكبير وبقى نسخه منه بالضبط
فهد.الصغير...انتي يا ست ماما مش قلت لك ما تخرجيش الا وانا معك خليها دلوقت حصلت حاجه نعمل ايه احنا 
مهره.  يا ابني ده انت ابوك ما بيعملش معه كده الله يكون في عون اللي هتتجوزوك
وتليفون فهد رن طب يا ستي خلاص انا ماشي بس مش هكرر كلام تاني
مهره.  طب ما ترد على التليفون هنا ولا مزه 
فهد.الصغير..في ام تقول لابنها كده
مهره.. ههه امشي يا ولد
فهد بيكلم فهد الكبير ازيك يا فهد باشا
 فهد عامل ايه انتم اخباركم ايه و جوهرتي عامله ايه اوع حد يضايقها والقمراين عاملين ايه حلوين  شبه ماما كثير 
فهد....على فكره كذاب ما فيش احد على وجه الارض بجمال جوهرتي
فهد الصغير  طب ما تنساش اني ابنها
فهد الكبير  كنت باقول لها قدام ابوك 
فهد الصغير..ماشي يا عم سماح المره دي مش هتظهر ثاني يا فهد باشا
فهد الكبير .. انا كده احسن وانتم حياتكم مستقره وبطمن عليهم منك سلام يا فهد يا صغير
وكده تنتهي حكايتنا يمكن يكتب ان في يوم من الايام تبدا حكايه مهره وفهد تحبه نكملها ونشوف لو فهد رجع ثاني لحياتهم هيحصل فيها ايه ولا نقف لحد كده؟ قولولي عبر الرابط التالي اضغط هنا عبر مدونة دليل الروايات للقراءة والتحميل.
google-playkhamsatmostaqltradent