رواية عشقت الادهم البارت السابع 7 بقلم ملك ماهر
رواية عشقت الادهم الفصل السابع 7
هند بفزع:الحقوناااي بغرقق يامااا
عمر بضحك شديد:يالهوي علي منظرك
هند بعدم استيعاب:هو ايه اللي حصل دلوقتي ده انا فين وانت مين
عمر:هو انتي فقدتي الذاكره ولا اي
سرعان م تذكرت هند انها في بيتها وهذا عمر اخوها وركضت ورائه ولكن وهي تجري وقعت علي قدمها واخذت تصرخ من الالم
عمر بفزع:هند مالك حصلك ايه
هند ببكاء:رجلي يعمر رجلي
عمر وهو يحملها وياخذها لغرفته:متخافيش مش حصلها حاجه غمضي عينك كده اغمضت هند عينها وفجاه مسك عمر قدمها وهو يعيد العظم الي مكانه صرخت هند من الالم لكنها شعرت براحه
هند بدموع:ابوك جه
عمر بندم:ايوه بره
هند طب وسع كده وذهبت للخارج وجلست بجانب والدها وملابسها مبلله
محمود بذهول:ايه اللي غرقك كده
هند:الواد ده وهي شير علي عمر
محمود:عملت كده ليه
عمر بتوتر:اصل..اصلل كنت بصحيها وهي مش بتصحي غير كدهه خلاص بقا يهند حقك عليا
هند:خلاص مسامحه
عمر:حبيبة قلبي
هند انتبهت ان رحمه تضحك عليها
هند بغيظ:بتضحكي علي ايه يبت انتي
رحمه بضحك:انتي ايه اللي انتي عاملاه ف وشك ده
هند بستغراب:عامله ايه وذهبت للمرآه لتري الرسم الذي علي وجهها هند من الداخل بصراخ:عممررررررر
عمر شرق وهو بياكل ف جري علي جوه وكلو بيضحك عليهم وعلي طفولتهم
في صباح يوم جديد..
هند تستيقظ من نومها ذهبت توضأت وصلت فرضها وقرات وردها وارتدت ملابسها كان عباره عن سلوبيت جيب لونه اسود وتحته تيشيرت ابيض وحجابها باللون الاسود وكوتشي ابيض ولكن وهي كادت تفتح الباب اخذت تصرخ من الم قدمها اسرعت اليها امها مهروله
ساميه:مالك يهند
هند ببكاء:رجلي يماما مشقادره امشي
ساميه بحنيه:خلاص يحبيبتي مش لازم النهارده
هند:بس يماما...قاطعتها ساميه قائله:مبسش يلا خشي غيري ونامي
ذهبت هند لغرفتها ورنت علي رقيه
هند بدموع:رقيه
رقيه بقلق:مال صوتك يهند ومجيتيش ليه
هند بتالم:مش هقدر اجي النهارده يرقيه مش قادره امشي علي رجلي
رقيه:طب اهدي يحبيبتي واحنا هنكتبلك المحاضره وهنبعتهالك تذكرت هند ان هذا اول يوم في المراجعه
هند بسرعه:يالهوي ده النهارده اول يوم في المراجعه انا لازم اجي
رقيه:لا يهند متجيش قولتلك هبعتهالك
هند:لا يرقيه خمس دقايق وهكون عندك
رقيه بخيبة امل في اقناعها:تمام يهند اللي يريحك انا مستنياكي
اغلقت الهاتف واتجهت الي الباب ولكن اوقفها صوت والدتها
ساميه بحده:رايحه فين يهند
هند:افتكرت ان النهارده علينا مراجعه يماما ولازم اكون هناك
ساميه:طب ورجلك يبنتي
هند:متقلقيش انا كويسه
ساميه بحنيه:ربنا معاكي يبنتي تركتها هند وغادرت ووقفت مده ليست بكبيره ولم تجد اي ميكروباص اجره
في الجامعه..
ادهم قاعد يدور بعينه علي صحاب هند لانه متاكد انها ستكون معهم عندما رآهم ابتسم ولكن لم يجد هند
ادهم بقلق وهو يسال يزن:ولا ي يزن ملمحتش هند هنا ولا هنا
يزن بلامبالاه وهو ينظر فيه هاتفه:لا يدومي مشوفتهاش خالص
اتجه ادهم الي رقيه ومريم وسهيله
ادهم:السلام عليكم
كلهم:وعليكم السلام
ادهم:هي انسه هند مجتش؟
رقيه:لا والله لسه ي استاذ ادهم هي رجلها واجعاها شويه بس قالت هتيجيي عشان النهارده مراجعه و...قاطعها صوت رنين هاتفها
رقيه بابتسامه:دي هند
ادهم بلهفه:طب ردي
رقيه:ايوه يهند
هند بخوف:رقيه انا مش لاقيه اي مواصله وفي حاجه كمان
رقيه بقلق:مالك يهند في ايه
هند:فيه مجموعه شباب واقفين قاعدين يبصو عليا نظرات مش مظبوطه وانا خايفه
رقيه بقلق اكتر هي واصدقائها:هند حاولي تبعدي عنهم علي قد م تقدري ونا هجيلك انا والبنات
هند:بسرعه يرقيه والنبي
رقيه:حاضر حاضر دقيقه وهكون عندك خلي بالك من نفسك كويس يهند
هند:حاضر واغلقت الهاتف وكل هذا وادهم يستمع لما تقول
ادهم:انا ممكن اروحلها
رقيه:ده ياريت وهكون مديونالك بشكر
ادهم:علي ايه طب العنوان ايه او هي واقفه فين
رقيه:اوووف نسيت اسألها
مريم:طب اتصلي بسرعه
رقيه:معاييش رصيد للاسف
ادهم: انا معايا قولي الرقم ..اعطته رقيه الرقم
ادهم:مبتردش
رقيه:حاول تاني معلش
ادهم:انا معاكو متقلقيش ورن مره اخري وردت هذه المره بصوت هامس وهي تبكي بصمت
هند بدموع:الو
ادهم بقلق شديد:هند انتي فين
هند وكأنها وجدت طوق نجاتها:ادهم انا فيه شباب ماشيه ورايا بس نا مشيت بسرعه واستخبيت وهما حاليا بيدوروا عليا وانا خايفه
ادهم:هند قوليلي المكان وهكون عندك وصفت له هند المكان
ادهم:المكان ده الي عند شارع*****تقريباا
هند:ايوه هو
ادهم:دقيقه وجاي اغلق معها وتوجه بسرعه الي سيارته دون ان يسمع نداء اصدقائها
ادهم فنفسه:اه يولاد الك**لو عملتو فيها حاجه هنسفكوا من علي وش الدنيا
وصل ادهم المكان كان ينادي بصوت عالٍ
ادهم:هندد ياهندد ثم سمع صراخها وهي تنادي باسمه
هند بصراخ شديد:ادهم يا ادهم الحقني
احد الشباب:مين ادهم ده يحلوه انتي مفكره ده اللي هيحميكي
توجه ادهم الي مصدر الصوت ووجد 5شباب ملتفين حول هند وهي ملقاه ارضا وتبكي بشده
ادهم:انا ادهم يروح امك واخذ يضربهم واحد تلو الاخر ضرب3والاثنان خافو وهربوا
ادهم بلهفه:هند انتي كويسه
اما هند كانت ف عالم غائب تماماا ولم تشعر بنفسها الا وادهم يجذبها الي احضانه
ادهم:متخافيش انا معاكي محدش لمسك
هند بخوف وهي متشبثه به بقوه:ادهم متسبنيش
ادهم بحنو:انا معاكي متخافيش مش يلا بينا نمشي ولا اي
هند:يلا
وذهبوا الي الجامعه..
رقيه اول م شافت هند بتعيط وبجانبها ادهم ركضت اليها مسرعه وهي تبكي وتحتضنها بشده من خوف وقلق:انتي كويسه يحبيبتي حد عمل فيكي حاجه
هند:لا يرقيه متخافيش انا كويسه الحمدلله
مريم ببكاء هي الاخري:الحمدلله يحبيبتي الحمدلله
سهيله وهي تحتضنها وتوجه كلامها لادهم:شكرا ي استاذ ادهم تعبناك معانا اوي
ادهم:لا ولا تعب ولا حاجه اما تبقي كويسه ابقوا طمنوني
رقيه:ان شاء الله
ذهب ادهم الي اصدقاءه وقص عليهم كل ما حدث
مازن:اه يبناللعيبه ضربتهم كلهم
كريم:ايه يمازن انت بتستهان ب ادهم ولا اي
مازن:لا عاش ولا كان يحبيبي
عبدالرحمن:تحسوها قصه اكشن
يزن وهو يتصنع الدلع:بس ايه يدومي الحلاوه
ديي
كريم:حلاوتك يبطل اما تدلع
يزن بجديه مصطنعه:لا ميغركش ده انا راجل اوي اهه واعجبك
كريم:هو انا اقدر اقول غير كدهه
ضحكوا جميعا واخذوا المحاضره وذهبو لياكلو
رقيه:هند يحبيبتي انتي كويسه
هند بابتسامه:اه يقلبي متشغليش بالك
رقيه:الحمدلله يارب الحمدلله
هند بتساؤل:بس ادهم جاب رقمي منين
رقيه:هو جه سال عليكي واما قولتله انك جايه بس رجلك واجعاكي ولسه بكمل لقيتك اتصلتي وانتي عارفه الباقي بقا ف هو كان واقف بيسمع وقال انا هروح بس للاسف نسينا نسالك انتي فين ف انا مش معايا رصيد ف رن هو
هند بذهول:جه سأل عليا اناا ليه؟
رقيه:والله ماعرف كلي كلي بس
كل منهم ذهبت الي بيتها وهند كانت في طريقها ولكن وقفت امامها سياره خافت هند كثيرا واخذت ترجع ببطء ولكن من نزل منها كان ادهم اطمنأنت هند قليلا لكن استغربت وسالته:عاوز حاجه ي ادهم
ادهم بنبره رجوليه جذابه:كنت حابب اوصلك مش اكتر بما انك ف طريقي وانا خايف عليكي
هند بابتسامه:لا متشكره مش عاوزه اتعبك
ادهم بابتسامه:لا ولا تعب ولا حاجه متخافيش مش هاكلك
تنهدت هند:تمام مش مشكله
ركبت معه السياره ولكن اوقفه صوتها وهي تقول:ايوه هنا مش لازم تدخل جوه عشان كلام الناس زي السم وانت عارفه
ادهم:عارف عارف يلا مش مشكله اتفضلي انتي وخلي بالك من نفسك اكتفت هند بابتسامه ونزلت توجهت الي منزلها
في منزل هند.. يتبع الفصل الثامن اضغط هنا