رواية عشقت الادهم بقلم ملك ماهر كاملة جميع الفصول من الفصل الأول إلى الأخير، وهي رواية الكترونية تصنف كرومانسي اجتماعي، حيث أبداعت الكتابة في حكاية الحب التي تحدث بين أبطال الرواية، وسوف نشاركم الرواية كاملة عبر مدونة دليل الروايات للقراءة والتحميل.
رواية عشقت الادهم الفصل الأول
في الجامعه..بنت ماشيه هي وصحابها ومش واخده بالها ف خبطت ف واحد ماشي مع شلته
هي:مش تفتح يبنادم انت
هو:انا بردو اللي افتح هو انا اللي ماشي بتكلم وبضحك
هي:ونت مالك اساسا كنت ماشيه ف جامعه اللي خلفوك
هو:انا عمري م مديت ايدي علي بنت بس شكلي همدها دلوقتي
هي بهدوء:تمام لو راجل فكر بس تلمسني وشوف هعمل فيك ايه
هو بسخريه:لا يقطه للاسف مش فاضي يلا يشباب
وسابوهم ومشيو
صحابها:يلا يبنتي سيبك منه
هي بعصبيه:يلا ده انسان مقرف تعالو نروح الكافيتيريا عشان عصبني
بالمناسبه(هند طالبه ف كليه تجاره عندها20سنه بشرتها قمحيه وطولها متوسط ومن عائله متوسطه شعرها طويل اسود بس بيخفيه الحجاب اللي بيزيديها جمال عينيها لونها بني فاتح بيقلب ف الشمس عسلي)
وده(ادهم الشناوي عنده20سنه ف كليه تجاره قد هند بشرته خمريه طويل بيروح الجيم وبيهتم بجسمه ومنظره عصبي شويه بس بيحب الهزار وبيضحك علطول عينيه لونها عسلي وشعره لونه اسود وابوه يبقي زيد الشناوي صاحب اكبر شركات تصدير ف الشرق الاوسط)
نرجع لابطالنا وهنعرف مع الوقت اسامي باقي الشخصيات
ف الكافيتيريا
مريم بتهدئه:اهدي يبنتي محصلش حاجه لكل ده
هند بعصبيه:كان نفسي اهجم عليه اجيو من رقبتو
رقيه بضحك:انا كنت هموت علي منظرك ونتي بتكلميه وبصاله لفوق كده
سهيله وهي بتقلد هند ف كلامها بضحك:لو راجل فكر تلمسني وشوف هعمل فيك ايه
(كلهم ضحكوا علي منظر سهيله)
هند بضحك:خلاص يشباب عرفنا اني زودتها حبتين تلاته بس يلا بقا منه لله اللي كان السبب
(مريم وسهيله ورقيه اصحاب هند من وهما في ثانوي اتعرفوا علي بعض وبقوا شله ودخلو كلهم كليه تجاره عشان يفضلو سوا ومحجبين كلهم وبيلبسو دريسات بيحبو الهزار وبيخافوا علي بعض جدا)
مريم:يلا بينا نروح ع المحاضره عشان مش نتطرد زي المحاضره اللي فاتت
رقيه بهزار:وهي اول مره ياميرو يعني
هند بضحك:عندك حق بس يلا
كلهم:يلا
عند ادهم وصحابو
مازن:بس البت اللي خبطت فيها دي مزه ياد ي ادهم هي والبنات اللي كانو معاها دول
كريم:عندك حق يصحبي دي عايزه تتاكل
ادهم:خلصتو؟
عبدالرحمن بهزار:ايه ي دومي ف اي العيال بيهزروا ي اخي الله متبقاش قفوش كده
كريم:قوله والنبي ي عبدالرحمن قوله
مازن:اهو الواد يزن جه اهو
يزن:سامو عليكووو
ادهم بزهق:اهو البومه جه اهو يبني متعرفش توطي صوتك شويه دوشتني
يزن:ايه ي دومي ي حبيبي ايه اللي مزهقك بس
كريم:مفيش يسيدي خبط ف واحده
ادهم بصلو نظره تعجب
كريم بتراجع:احممم هي اللي خبطت فيه واتخانقوا ومن ساعتها وهو متدايق
يزن:هو ده اللي حصل؟!
عبدالرحمن: اه وربنا هو ده اللي حصل
يزن:مش مستاهله كل الحكايه دي يعني وتلاقيها هي اللي قاصده اصلا يمكن بتحبك ولا حاجه ف خبطت فيك قصد م هو مين فيكي يجامعه مبيحبش ادهم الشناوي
كريم:عندك حق بس دي باين عليها محترمه هي والبنات اللي معاها
مازن:يعم دول مظاهر وبس
ادهم بزهق:اوووف خلاص يجماعه يلا نروح المدرج قبل م الدكتور ييجي
كلهم:يلا
استووووب(مازن وكريم وعبدالرحمن ويزن اصحاب ادهم من وهما صغيرين اجسامهم تقارب لجسم ادهم ف الطول والعضلات وبنات الجامعه كلهم يتمنوا ولو نظره من واحد فيهم هما الخمسه)
قدام باب المدرج..
هند وصحابها وصلو اما لقو الباب بتاع المدرج مقفول عرفو ان الدكتور جه وقفوا مترددين يخشو ولا لا
بعدها جه ادهم وشلتو جم لاقوهم واقفين بره استغربوا بس كملو عادي وراحو هناك ووقفوا
هند:افندم
ادهم:جاي ادخل محاضرتي عند سيادتك مانع
هند بذهول:انت قدي ومعايا ف نفس المحاضره اللي هنتطرد منها كلنا دلوقتي
ادهم ضحك بصوته كله وهي تاهت فيها:اهه ياستي تخيلي اني معاكي ف نفس المحاضره اللي هنتطرد منها كلنا دلوقتي زي م بتقولي
مريم:احممم المهم دلوقتي هنخش ازاي
ادهم بتفكير:مشعارف بس هنخش عادي وهنعتذر ونخش
هند:وانت مفكر انه هيدخلنا بالسهوله دي
كريم:صلو علي النبي يجماعه وقولو يارب بس وهندخل ان شاء الله
كلهم في صوت واحد:ياارربب
ادهم:جاهزين؟
هند:ايوه يلا عشان منتاخرش اكتر من كده
ادهم:تمام
وخبط وفتح باب المدرج ولسه هيدخلو.. يتبع الفصل الثاني اضغط هنا