رواية معادلة كيميا البارت الرابع 4 بقلم روان الطهطاوي
رواية معادلة كيميا الفصل الرابع 4
-هو ده اللي رايح تقعد مع صحابك
وعد: انت... انت مال امك يجي معايا ولا مع صحابه
حسام اتجاهلها: مرضتش تاخدني معاك مش عشان قعدة رجاله لا عشان انت ماشي مع البت الشمال بتاعتك
وعد من صدمتها متكلمتش
قصي بوش احمر يدل علي غضبه: انا هعرفك مين اللي شمال يشمال
ضربه قصي بالبوكس فوشه وضربه علي ركبته برجله فوقع علي الارض وفضل يضرب فيه برجله و ناس كتير اتلمت وحاولو يسلكو مابينهم
قام قصي من عليه و تف عليه: و** لو دخلت بيتنا تاني يحسام هخرجك علي نقاله سامعني
كانت وعد واقفه عماله تعيط و هو اخدها و مشيو
قصي بضيق: انتي بتعيطي ليه دلوقتي
وعد: انا..انا شمال علي اخر الزمن يتقال عني شمال وكلو بسببك انت....ايوه انت اللي صممت تيجي معايا
-متبقيش غبيه انا لو مكنتش جيت معاكي كان الله اعلم عمل فيكي ايه وبعدين انا اخدتلك حقكك منه
_الناس هتقول عليا ايه اكيد هيطلع عني اشاعات
-وانتي مالك و مال كلام الناس الناس كلها عارفاكي و تشهد بأخلاقك
_حسبي الله و نعم الوكيل
-خلاص اهدي انا اسف..شكلك وحش ونتي بتعيطي..اضحكي بقا
_انا شكلي قمر فكل حالاتي يا بابا
-اول مره تقولي حاجه صح
_احم...انت مالك كده يسطا في ايه
-انا اللي مالي برضو روحي شوفي خدودك اللي قلبت مزرعة طماطم دي
_مترخمش عشان مرخمش
-شكرا مستغنين عن رخامتك
_وصلنا..قصي اا..ممم...ااا
-متقولي عايزه ايه...عايزه فلوس
_فلوس ايه يا عم هو انا خالتك
قصي بضحك:طب عايزه ايه طيب قولي علي طول
_كنت عايزه اقولك شكرا عشان دافعت عني وكدا
-طيب بصي هو انا شكرا بتاعتي غير
_بدأنا استغلال اتفضل عايزها ازاي بقا
-معاهده
_نعم
-معاهدة سلام هنبقا اصحاب لمدة غير معلومه
_ممممم..موافقه
مد ايده و هي مدت ايديها سلمت عليه
هما الاتنين:اتفقنا
-يلا نطلع
_يلا
طلع قصي و دخل بيته وهي دخلت بيتها والاتنين كانو مبسوطين وجواهم شعور غريب تجاه بعض
استعاد قصي جديته و دخل حكي لندا اللي حصل بالتفصيل
-يحبيبتي يا وعد انا مبسوطه انك جبتلها حقها انت اخ عظيم اخ شريف اجمد اخ فتاريخ الاخوه بس اخيرا اتصالحتو
قصي بابتسامه واسعه بينت غمازته
مدد عالسرير نص مده وحط رجل علي رجل:اه شوفتي انا قصي بردو مش اي حد
-هو انا مش عايزه اقول كدا بس انت لو شايف انك لما تصالحها هترجع تدايقها وتقولها انه كان رهان وانك كسبتو وشغل الفولح ده هكرهك
_ايه يابنتي شغل الروايات الهابطه دي
-بس متقولش هابطه
_خلاص دايخه حبتين هيخو هيخو
-ابو تقل دم امك
_ولله بجد مش هيحصل انا حسيت اني عايز اعمل كده فعملتو عادي
-عقبال ال next step.
_قصدك علي ايه
-متاخدش فبالك انت
_طيب انا هروح اريح فأوضتي شويه
-اوكي
عند وعد
دخلت بيتها و هي مبسوطه دخلت الحاجه لمامتها
-اتفضاي يا ماما
_تسلمي يا حبيبتي
دخلت وعد اوضتها فضلت تفكر شويه فقصي وانه مش وحش زي ماكانت متخيلاه وسألت نفسها هي كانت متخيلاه كده ليه..لا اجابه وقعدت تذاكر شويه و دخلت نامت
في اليوم اللي بعده
ندا:انا هنزل يماما عشان وعد مستنياني عشان منتأخرش عالدرس
قصي:درسك فين
ندا:في سنتر "..."
قصي:تمام انا هبقا بدي درس قريب منكو هخلص و اعدي عليكي اروحكو
ندا:اوكيه مفيش مشكله
-لو اتأخرت هكلمك تروحو انتو
_تمام
نزلت وعد وندا راحو درسهم
بعد الدرس
ندا:ايوه يا قصي خلصت ولا لسه
-اه خمس دقايق واكون عندكو
_تمام
قفلت ندا المكالمه
وعد:هو قصي جاي ليه
ندا:كان فدرس قريب فقال يروحنا بالمره
_يلا زي بعضه
قصي:انا جييت
وعد: محنا عارفين انت اهه احنا مش عمي
-يا بنتي بطلي طولة لسانك دي
_انا كده اذ كان عاجبك
قصي بابتسامه:عاجبني اوي
ندا:احم نحن هنا
وعد اتكسفت ووشها احمر
وفضلت تكح
فضلو يهزرو وكانو بيتمشو
لقوا ناس شكلهم غريب جايين عليهم
احد الاشخاص:هو ده اللي حسام باشا قال عليه
-ايوه هو يلا بينا
جرو الشخاص ناحية قصي
قصي:روحو بسرعه يلاااا...
يتبع الفصل الخامس والأخير اضغط هنا