رواية أنت حلمي البارت الرابع 4 بقلم صباح سامي
رواية أنت حلمي الفصل الرابع 4
حياة بعياط : ارجوك لااااا ارجوك ، متاخدش مني اخر حاجه فاضلالي ، يارب لاااا ..
المجهول متغيب عن عقله و بدأ يقرب و يطبع قبلات بالعنف .
حياة بعياط و صريخ و بتقاومه و بعدين لقيته فجأه بعد عنها .
حياةة : حمزةة !!! .
و طلع تجري تستخبي ف حضنه : الحقني يااحمزةة.
المجهول : و دا الانتي ماشيه معاه بقي ولا ايه ، تيجي نتقاسم سوا .
حمزة قرب : هنتقاسم ياروح امك و بدأ يضربو و التاني يقاوم و لكن مقدرش علي حمزة كان عامل زي الوحش .
هادي: انت متعرفش انا مين .
حمزة : انت الشكلك متعرفش انا مين .
حمزة قرب منه بعنف لاخر مرا : انا الهوديك السجن بايدي و اضمنلك انك مش هتطلع منه عايش .
و حمزة جاي بيدور لحياة ، وقع من طولو .
حياة : حمممممممزززةةة ، لاااا ، قووم .
حياة مسكت التلفون بتاع حمزة و كلمت االاسعاف.
**********
"ف المستشفي "
حياة بلهفه : طمني يادكتور .
دكتور : عدت علي خير و لكن حصل نزيف داخلي و خلاه ف غيبوبه حاليا .
ميرفت : ابنيييي ، ابنييي جرالو ايهه.
حنان : حياة ايه الحصل. انتي كويسه و ماله حمزة .
حياة بعياط : ف واحد كان بيحاول يعتدي عليا و حمزة بيه لحقني و للاسف الشخص ضربو علي دماغو لما ادور و من بعديها طلع جري .
ميرفت بانهيار : يعني ابني هيبقي كويس ولا لا .
حياة : ايوا ياطنط الدكتور طمني بس هو ف غيبوبه حاليا ادعيلي يفوق .
الصياد : من الواضح ان المصايب بتيجي علي دماغنا من بعض ما حضرتك جيتي ، واي الخلاكي تطلعي من البيت ف وقت زي دا .
حنان : اظاهر اني اتهونت معاكي زيادة عن ال لزوم .
حياة بندم : انا اسفه .
سكوتت تاام .
الدكتور : المريض فاق و بينادي باسم حياة .
حياة : ممكن ادخل طب يادكتور
ميرفت : لا انا عاوزة اطمن علي ابني يادكتور .
دكتور : هو طالب الانسه حياة .
**********
حياة : حمزة انت كويس .
حمزة : انا كويس ، حد جه جمبك .
حياة : لا ، انا اسفه اوي ياحمزة ، اسفه كله بسببي ، بس انا مستحملتش اهانه مرات عمك .
حمزة : خوفت تروحي مني زي ما هي راحت مني .
حياة بتفهم : هي مين .
حمزة : زينب .
حمزة افتكر الذكري الاليمه .
"زينب" .
زينب: حمزةةة الحقنيي .
حمزة ف الفون : متقلقيش انا جاي ، محدش هيقدر يجي جمبك .
زينب : عرفو ، عرفو اني اتجوزتك ، هيقتلوني .
حمزة : انا جاي و قفل السكه و عقبال ما كان راح ، و فتح الشقه لقاها مرميه بدمها ، مقتوله .
حمزة : زينننببب ، زينببب ، لاااا ياحببتي ، انا كنت هتجوزك ادام الناس كلها ، لاا متسبنيش ، انا اسف انا السببب .
حمزة بدموع : مش قادر ، مش قادر افتكر ، متسالنيش ياحياة ، ضميني و بس .
حياة قربت منه و حضنته ولاول مرا تحس بامان .
حياة : سامحني ، انا السبب ، انا هطلع من حياتكو قريب .
حمزة مكنش قادر يتكلم ولا ينطق بكلمه .
حياة قامت و طلعت برا .
حنان : يلا بينا علي البيت ، كفايه لحد كدا و مشوفكيش بتطلعي من البيت فاهمه .
حياة فضلت السكوت و مشيت .
*********
عدي يومين علي ابطالنا .
الباب بيخبط .
حمزة : ادخل .
حياة : ماما قلتلي اوصلك الاكل .
حمزة : قربي .
حياة قربت و حطيت الاكل وجايه تمشي .
حمزة مسكها من ايديها و شدها وقعت ف حضنه .
حمزة : دماغي وجعاني مش عارفه اكل لوحدي .
حياة بتوتر : ما هو مينفعش اكلك .
حمزة بدلع : خلاص روحي ياحياة مش مشكله مش لازم اكل يعني .
حياة : لا لا و الادويه .
حمزة : طب ما اعمل ايه .
حياة قربت و بدأت تأكل حمزة وحدة وحدة .
حمزة : العصير طعمه وحش اوي
حياة : ثواني ادوقو .
حياة رفعت الكوبايه و شربت : حلو اوي والله .
حمزة قرب منها و شدها و طبع قبله .
حمزة : حلو فعلا .
حياة مصدومه : اي العملتو دااا، انت انت اكيد مجنون . و طلعت تجري .
حمزة بضحك : والله جننتيني ياحياة .
حياة راحت اوضتها و قفلت الباب و بتكلم نفسها " يانهار اسود دا باسني وانا سكت ، ازاي يعني اسكت ، كان المفروض مسكتش ، لا لا فوقي ياحياة ، بيحبك ؟؟ ، احيه معقول بيحبني ، لا انا بتوهم ، طب واعجابي بكريم ؟ ، انا مبقتش معجبه !!! ، لا لا انا مش طبيعيه انا هنام " .
و دخلت نامت علي طول .
*************
يوم جديد بأحداث جديدةة .💙.
ليلي قعدة ف اوضتها و بتعيط .
و بعدين كتبت مسدج علي الفون لشخص " انت عارف اني بحبك ، بس انا صعب اوافق نتجوز بالطريقه دي ، فكر مرة تانيه و رد عليا"
*****
"ف بيت عم حمزة"
كريم :صباح الخير ، ثناء الحلوة بتعمل ايه .
ثناء : بتذاكر هتكون بتعمل ايههه بقييي .
كريم : طب مش تبركي لاخوكي .
ثناء : علي ايه .
كريم : هخطب .
ثناء بفرحه : بجدد ، مين ديييي .
كريم : ........
يتبع الفصل الخامس اضغط هنا